Zdravím, mám pár dotazů. Dnes jsem zjistil, že se nad řidičem odlepil od střechy kus čalounění, počítám, že to je tím vedrem, stál jsem dnes půl dne na té sahaře. Jde to nějak zase přilepit? Třeba nažehlit?
A další. Již delší dobu pozoruji problém jednak s rozjezdem buď do prudkého kopce nebo stačí větší překážka - i když dám plný plyn a pomůžu si trochu spojkou, tak se to nerozjede a má to tendenci chcípnout. Tedy ne problém s motorem, ale s něčím jiným, netuším. A navíc, když už třeba v tom kopci jedu a ke konci to začne prokluzovat (mám silniční gumy) tak to začne skákat jak nadmutá koza, jako bych jel po tankodromu. Může to být nějakým silentblokem nebo něco jiného?
Předem kluci díky za rady
Stropní čalounění a vedro a jízda do prudkého kopce Free I
Moderátor: Safraporte
- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Stropní čalounění a vedro a jízda do prudkého kopce Free I
Free Td4 2004 HSE automat
Re: Stropní čalounění a vedro a jízda do prudkého kopce Free I
ahoj,
nevim, co nazyvas tim prudkym kopcem, ale mne se to stava taky. Jakoby nemel silu kdyz chci vyjet ze stani prudkej kopec...potrebuje nejaky metr na rozjezd a pak uz to da v pohode, ale rozjet se do strmejsiho kopce je opravdu problem...budto tam neni proste vykon pri tech otackach nebo nevim.... Kdyz clovek najede na prudkej kopec, ale uz tam treba ma 2 tis a vice otacek, tak to krasne jede a nepolevuje, ale zastavit v tom kopci a zase se rozjet je zapas a peknej smradek od spojky, jak tomu clovek pomaha.......holt to nema redukci, je to 4x4 a neco to vazi.
nevim, co nazyvas tim prudkym kopcem, ale mne se to stava taky. Jakoby nemel silu kdyz chci vyjet ze stani prudkej kopec...potrebuje nejaky metr na rozjezd a pak uz to da v pohode, ale rozjet se do strmejsiho kopce je opravdu problem...budto tam neni proste vykon pri tech otackach nebo nevim.... Kdyz clovek najede na prudkej kopec, ale uz tam treba ma 2 tis a vice otacek, tak to krasne jede a nepolevuje, ale zastavit v tom kopci a zase se rozjet je zapas a peknej smradek od spojky, jak tomu clovek pomaha.......holt to nema redukci, je to 4x4 a neco to vazi.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stropní čalounění a vedro a jízda do prudkého kopce Free I
Jo přesně to popisuješ a fakt prudkej kopec. A s tím hrabáním to teda bude asi těmi pneumatikami. A to skákání je tedy asi taky normální.
Odesláno z mého D5322 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého D5322 pomocí Tapatalk
Free Td4 2004 HSE automat
Re: Stropní čalounění a vedro a jízda do prudkého kopce Free I
Nevim, jestli je to ten případ, co popisujete, ale trošku mi to připomíná, co se stalo mě. Já jsem koupil auto s totálně oddělanou visco spojkou. Tak když ztvrdne (teda ten silikon, co v ní je), tak zůstane zadní náprava permanentně v záběru a začnou se ničit okolní části pohonu (IRD, diferenciál a převodovka). Jednou jsem jel z lesa (visco spojku už jsem měl vyměněnou) a chtěl jsem v jednom malým brodu prohrábnout zadní nápravu. Vytočil jsem motor do otáček a pak rychleji pustil spojku, auto párkrát trhlo a ozvaly se divný zvuky. Hned jsem toho nechal, ale už při rozjezdu mi přišlo, že je něco špatně. Jakoby prokluzovala spojka. Ale jenom při rozjezdu, bylo auto jak gumový, během jízdy když jsem přidal plyn, tak normálně zrychlovalo a ne to klasický při špatný spojce, že motor jde do otáček, ale auto jede pořád stejně rychle. Na internetu jsem zjistil, že se zničil tisícihranný spoj na hřídeli, co spojuje převodovku s IRD. Auto tak ztratilo náhon na předek a byla poháněná jen zadní náprava přes visco spojku. Potvrdil jsem si to tak, že stačilo zvednout přední kolo na heveru a zkusit s ním zatočit při zařazené rychlosti.
- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stropní čalounění a vedro a jízda do prudkého kopce Free I
Si myslím, že visco ok. Nepřibřžďuje to, v plném rejdu jede hladce. Ale mám v plánu to sundat a zkusit ten kroutící moment, co zde někdo uváděl. A nestačí to zjistit při rozjezdu, zda se točí i přední kola?
Free Td4 2004 HSE automat
Re: Stropní čalounění a vedro a jízda do prudkého kopce Free I
Tak určitě to jde. Stačí nějakej dobrej podklad (mokrej trávník, jemný bláto) a druhýho, co bude koukat. Já to udělal heverem, bylo to pro mě nejlehčí. Taky vím, že když jsem tehdy dojel domů a hned jsem si lehnul pod auto, abych to okouknul, tak visco spojka byla slušně horká (pálila), ale nemam zjištěno, jak je teplá, když je všechno v normálu.
- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stropní čalounění a vedro a jízda do prudkého kopce Free I
Tak hrabou přední + zadní.. Takže to, že to nic nevyjede, bude gumama. A taky může být měkčí visco, je to repas. Jinak si myslím, že horká bude vždy. Ale nevím.
Free Td4 2004 HSE automat
Re: Stropní čalounění a vedro a jízda do prudkého kopce Free I
No tak fajn. Lepší varianta. Určitě je snazší vyměnit pneu, než vyoperovávat převodovku.