Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
CalicoJack
Příspěvky: 37
Registrován: 14 úno 2016 18:45
tel.: 737051849
auto: Freelander

Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002

#1 Příspěvek od CalicoJack » 04 led 2017 17:49

Po zbavení se většiny rachoticích neduhů sem si to dnes valil do práce a najednou ticho
Prostě to zdechlo
Auto normálně točí, se šéfem jsme to zkoušeli i přes zdroj aby to nežralo baterku. Podle kontrolek žhaví, cokoliv navíc na palubovce nesvítí
Měl bych teorii, před nedávnem mi odešlo díky zacpanýmu sitku čerpadlo v nádrži. Pořídil sem si nový, ale s příchodem mrazů sem se na to vykašlal a čerpadlo v motoru to po nějaké době vzdalo a nebo se mi ucpal filtr v motoru a díky tomu to čerpadlo nemaje co čerpat nerozdejchalo
Už pred týdnem freečko při startu pokašlávalo, ale to sem sváděl na mráz. To asi nebyla pravda a čerpadlo už to vzdávalo.

Po otočení klíčkem čerpadlo v motoru ani nepípne a nepomohl ani lehký poklep kladivem
Dnes bylo celkem teplo, tak špunt tam nebude

Někdo nějaký jiný nápady?
Prosím :clap

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002

#2 Příspěvek od MadTom » 04 led 2017 18:12

S tím teplem bych si tak jistej nebyl - ty 2-3° nad nulou nemusí stačit na rozpuštění, pokud se tomu trošku nepomůže - plachta přes auta a pod auto opatrně elektrické topení. Ono jestli ti to ucpala špatná nafta, tak tomu nestačí rozmrznout, ale potřebuje se to prostě ohřát, aby to povolilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

CalicoJack
Příspěvky: 37
Registrován: 14 úno 2016 18:45
tel.: 737051849
auto: Freelander

Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002

#3 Příspěvek od CalicoJack » 05 led 2017 04:46

MadTom píše:S tím teplem bych si tak jistej nebyl - ty 2-3° nad nulou nemusí stačit na rozpuštění, pokud se tomu trošku nepomůže - plachta přes auta a pod auto opatrně elektrické topení. Ono jestli ti to ucpala špatná nafta, tak tomu nestačí rozmrznout, ale potřebuje se to prostě ohřát, aby to povolilo.
A to by způsobilo i to že to palivových čerpadlo ani nepípne?

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002

#4 Příspěvek od cesta » 05 led 2017 17:26

Ty čerpadla musí jet obě, pokud víš které Ti třeba jen chvilku zablblo tak ho vyměň. A samozřejmě i naftový filtr. Jinak Tě to vypeče když to budeš nejméně čekat. Vím o o čem mluvím :blush dopadl jsem tak ,nejprve jsem měnil to v motoru s filtrem. A za půl roku to v nádrži přímo na cestě ještě, že jsem ho vozil sebou. Jinak to co popisuješ tak to na ty čerpadla(to čerpadlo) vypadá.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002

#5 Příspěvek od deyva » 25 led 2017 12:57

Já teda mám 2.0Di, ale minulej pátek a o víkendu taky mi taky auto prostě chcíplo... Vyřešil jsem to tak, že jsem balonkem pumpoval naftu do filtru a pak jsem asi půl minuty točil, než to chytlo... Nastarovalo to vpohodě, bublalo to na volnoběh tak 15 minut aby se to aspoň trošku ohřálo, ale po pěti km to chcíplo a šmitec... Tak jsem projistotu vyměnil palivovej filtr. Od té doby ale nebylo pod -10, naftu mám z EuroOilu a VIF v ní, tak nevim jestli to pomohlo.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002

#6 Příspěvek od Acon » 25 led 2017 21:50

VIF v zime nepomože ani trochu. Ak sa začne oddelovať parafín tak sa oddelí bez ohľadu na VIF a upchá filter. Na tuhnúci parafín nepomôže vôbec nič
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002

#7 Příspěvek od MadTom » 26 led 2017 07:33

Hm, tak nevím jestli jsem to správně pochopil, ale moje zkušenost je, že VIF a podobná zimní aditiva sníží teplotu, kdy se parafín začne oddělovat z nafty (a ucpávat filtr). To ale za předpokladu, že se dá do nafty která je "teplá", tedy ještě bez vyloučeného parafínu. Prostě se to musí pořádně rozmíchat a rozpustit.
Pokud už se parafín vysráží, tak buďto ohřát, nebo u starších a dnes spíš už jenom starých aut přidat do nafty benzín. U nových určitě ne, protože jsou velmi náchylné na kvalitu a mazací schopnosti nafty a hrozí poškození vstřikovacího systému. Co jsem měl starých Escorta s motorem 1,6D, tak v návodu psali až 50% benzínu při použití letní nafty, a že to pojede hůř. Ten benzín to rozpustí, úplně stejně, jako když se umývá něco mastného.
A druhá věc - ty aditiva se musí také skladovat v teple, sice nezmrznou, ale může se stát, že prostě z lahvičky nevytečou, jak jsou ztuhlá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002

#8 Příspěvek od deyva » 30 led 2017 12:53

Jojo já tam ten VIF liju vždycky při tankování a tankuju pokud možno naftu bez bios*aček - tj. EuroOil obyč naftu nebo Verva Diesel u Benziny. Ale je pravda, že ten filtr měl najeto 15 tisíc a ne vždycky jsem tam dával naftu bez bio přísad, tak jsem asi měl něco už usazený ve filtru.

Edit: jo a to už se mi taky stalo, že mi VIF ztuhnul v plechovce v autě v takovej puding :-)

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002

#9 Příspěvek od kupec18 » 30 led 2017 13:24

15t je hovno, jsem na superbu najel na filtr cca 130t než se to začlo cukat.
Od te doby jsem upravil interval na vyměnu asi na 60tkm :mrgreen:

A to tam liju kde co, převažně z kanystru. A pumpy většinou ty nejlevnější.

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002

#10 Příspěvek od deyva » 30 led 2017 14:26

Tak já měním všechno po patnácti... Všechny oleje a filtry. Vždycky to dobře vycházelo jaro/podzim, akorát letos to vychází zrovna na zimu, páč jsem přes léto málo najel autem :-/

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002

#11 Příspěvek od MadTom » 30 led 2017 14:38

15t na palivovej filtr není nic moc, ale stačí jednou špatně natankovat a je hotovo. Zvlášť v zimě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět