Free I 1.8i v mrazu nenaskočí

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Beran
Příspěvky: 17
Registrován: 22 říj 2015 10:52
auto: Freelander I 1.8i

Free I 1.8i v mrazu nenaskočí

#1 Příspěvek od Beran » 30 pro 2016 09:58

Pánové, řeším od letošní zimy zapeklitou situaci s Freelanderem I 1.8i. Jakmile klesne teplota pod zhruba -4 stupně, tak nenastartuje. Krásně točí, ale nechytne, i když benzín je po těch pokusech u auta cítit. Situaci jsem probíral s mnoha mechaniky a několik se na to i podívalo, nicméně bohužel vždy v době, kdy byl pojízdný a já mohl zajet do dílny. Možných příčin mi jmenovali mnoho (cívka, svíčky, kabely, rozdělovač), ale evidentně žádná zásadní, která by se nutně vztahovala k minusovým teplotám.

Nicméně nakonec se mi vybavilo jedno letní tankovaní, po kterém se motor choval velmi nestandardně. Po par kilometrech od pumpy přišel kopec, kde Free začal cukat, ztratil výkon a nakonec úplně zdechnul. Po "rauch" pauze motor naskočil a já se opatrnou jízdou doploužil k další pumpě a dotankoval do plna N98. Od té doby bez problémů. A jak začaly mrazy, objevil se problém s tím startováním. Nakonec jsem usoudil, že v tom letním benzínu byla zřejmě voda, která mi v nádrži vydržela až do zimního období. Takže jsem se rozhodl vyměnit palivový filtr (starý se zdál v pohodě, nebyla v něm voda ani žádný zásadní sajrajt), nalil jsem do nádrže "Aquafobin" od Sheronu a dolil asi 20l paliva, abych dodržel dávkování - jedna plechovka na 40l paliva. Dnes zase přišel mrazík, tentokrát -7 stupňů. Motor točí, že by převrátil auto na střechu, pravidelně se ozývá z motoru pár vcelku pravidelných zážehů (snad jakoby se chytal jeden válec, což před tím nedělal), ale stejně nenaskočí. Takže výměna palivového filtru a Aquafobin situaci změnily, možná i pomohly, ale nevyřešily.

Máte někdo podobné zkušenosti? Je to opravdu voda v benzínu? Pomohlo by třeba ještě přidat to aditivum proti vodě v benzínu?