Free 2 funkce 4x4
Moderátor: Safraporte
Free 2 funkce 4x4
jak vlastně funguje u Freelanderu AWD?je to tedy stálá čtyřkola nebo se připojuje jedna z náprav přes Haldex?
jaký je základní rozložení např. předek zadek 40/60?
jinak co jsem tak sledoval nějaký videa tak by to mělo vyjíždet celkem hromadu.
jaký je základní rozložení např. předek zadek 40/60?
jinak co jsem tak sledoval nějaký videa tak by to mělo vyjíždet celkem hromadu.
- Matz
- Příspěvky: 233
- Registrován: 03 led 2013 16:55
- auto: D3, 2x Free Td4
- Bydliště: kousek od Pernštejna
Re: Free 2 funkce 4x4
Je tam Haldex,tuším třetí generace.Takže při prokluzu předních kol se přes elektrohydrauliku připojí zadek.
D3 HSE tdv6 2006
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
- Lenon
- Příspěvky: 304
- Registrován: 29 pro 2016 19:36
- tel.: 774334911
- auto: Free2 td4 aut.
- Bydliště: Z Hradišťááá
Re: Free 2 funkce 4x4
Ano a po faceliftu měli už 4. generaci. Mimo cesty lepší, než bys čekal.
Re: Free 2 funkce 4x4
spolehlivost?
a jak se to chová na základní mód (TR kolečko je na autičku) v zimě,např.pojedu do práce,na silnici bude 5 -10 cm sněhu kromě esp bude to nějak fungovat ,nebo se musí přepnout na tráva sníh,a do jakých rychlostí se na to který nastavení dá ject?
a jak se to chová na základní mód (TR kolečko je na autičku) v zimě,např.pojedu do práce,na silnici bude 5 -10 cm sněhu kromě esp bude to nějak fungovat ,nebo se musí přepnout na tráva sníh,a do jakých rychlostí se na to který nastavení dá ject?
Naposledy upravil(a) venaval dne 07 bře 2018 15:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Free 2 funkce 4x4
I v základním módu (bez TR) funguje připojování zadní nápravy přes Haldex. Módy TR lze měnit v jakékoliv rychlosti.
- Lenon
- Příspěvky: 304
- Registrován: 29 pro 2016 19:36
- tel.: 774334911
- auto: Free2 td4 aut.
- Bydliště: Z Hradišťááá
Re: Free 2 funkce 4x4
Pokud necháš silniční nastavení, auto se bude chovat jako běžný haldex, takže na sněhu přišlápneš plyn, vyletí otáčky, začněš protáčet kola, protiprokluz bude ragovat s mírným zpožděním atd. Při zapnutí to nehrozí, auto ti bude výkon dávkovat mnohem obezřetněji, protiprokluz bude reagovat rychleji, auto nebude mít tendenci jít do smyku atd. Rozhodně doporučuju. A zapínat i na cm sněhu, je to hodně poznat. Rychlost omezena není, což je výhoda. Pokud máš přístup na FB, najdi si stránku Offroad cenntrum Staré Město, mám tam jedno video z ježdění, aby sis udělal představu, co se stím dá vyjet. Možná budeš překvapen. (sem mi to nejde vložit, musím to asi překonvertovat do jiného formátu). Má to název onboard z freelanderu myslím.
Re: Free 2 funkce 4x4
dík,na FB přístup nemám,kdyžtak sem vložit odkaz na tu konkrétní stránku.
právě že s podobným systémem moc zkušeností nemám ,(používam už asi 9 let Subaru ,momentálně mám 5té )
,ale láká mě to a vracím se k plánu časem Freelandera II pořídit.
právě že s podobným systémem moc zkušeností nemám ,(používam už asi 9 let Subaru ,momentálně mám 5té )
,ale láká mě to a vracím se k plánu časem Freelandera II pořídit.
- Lenon
- Příspěvky: 304
- Registrován: 29 pro 2016 19:36
- tel.: 774334911
- auto: Free2 td4 aut.
- Bydliště: Z Hradišťááá
Re: Free 2 funkce 4x4
Můžu ti to poslat mailem kdyžtak.
Re: Free 2 funkce 4x4
Ja mam free mesiac a pol, skúšal som už všeličo a zatiaľ som nezostal visieť nikde, ale čo sa týka 4x4, bol som prekvapený, keď sme sa boli voziť po lúke, sklon iba asi 15°, 15 cm snehu a pri 20kmh iba blikala semtam kontrolka šmykov alebo ako sa to vola a v pohode, ale skúsil som zastaviť s rozbehnúť sa priamo smerom do kopca a veru prišlo sklamanie, je pravda,že bolo teplo a pod snehom uz trocha aj blato, ale zarazilo ma, že keď som hrabal a cúvol, videl som, že hrabali iba predné kolesá a na zadných ani náznak,potom som išiel zas dopredu, opäť hrabačka a keď som cúvol, videl som, že hrabalo už aj pravé zadné, ale ľavé sa zas netočilo... Potom som to dal do strany a rozbehol v pohode. TR sme skúšali aj z miesta do 40°kopca v 10cm čerstvého mäkkého snehu, na cestnom režime vyšiel asi 4m,na sneh/tráva najvyššie, asi 6m, a na piesok asi 2 m, to bolo celé zle Ale keď sa sneh roztopil, už to bolo o inom, to som musel iba cúvnuť dole, keď som bol skoro na samom vrchu hrádze jediná vec, čo ma na aute trápi, je že všetci mi točili o spotrebe 8-9l a mimo mesta 6, ale pod 10 som zatiaľ nebol /zatial som prekúril 4 plné nádrže/. Ale vraj 110 a 140kW sú menej hladné, ja mám nakoniec 2009,112kW, lebo som nezohnal novší za slušnú sumu
Re: Free 2 funkce 4x4
a stojí to bez pocouvání když se takhle zastaví v kopci?
mam tu funkci i v náklaďaku ,a v subaru se to jmenuje Hillholder .
mam tu funkci i v náklaďaku ,a v subaru se to jmenuje Hillholder .
Re: Free 2 funkce 4x4
Môj ziadnu taku funkciu nema, ale ked mam zaradene D/automat/, tak ked zastavim na vyjazde z podzemnej garaze, stojim na mieste, skusal som cakat aj minutu a auto stalo a ani sa nepohlo /asi 20°/, ked je to mensi kopec, auto ide dopredu same, ked pustim brzdu a ked som to skusal na tej hradzi, cize taky strmsi kopec, uz to neudrzi a ide dozadu. Snad pre predstavu staci