Ahoj,
jsem čerstvou majitelkou Freelandera 1.8 z 1998. Bazarový kousek z Itálie(věřím, že tohle spojení může mnohým vyvolat mráz po zádech)s plynem. Vzhledem k ceně a věku jsem nečekala leštěnku a s nějakou investicí počítám. To podstatné funguje, nicméně je pár věcí, se kterými si nevím úplně rady.
Těsnění pod hlavou: neznám stav rozvodů a proto je chci vyměnit. Vzhledem k častým problémům s těsněním pod hlavou na tomhle motoru, měla bych ho preventivně vyměnit nebo to řešit až(pokud vůbec) to příjde? Kamarád mě upozorňoval, že podle zevnitř zaprasené nádobky expanze se dá soudit, že v minulosti bylo těsnění fouklé(prý jde obvykle olej do vody) a ten kousíček těsnění pod hlavou, který je na motoru vidět vypadá překvapivě nově.
Další věc: spadlá stropnice vzadu a odlepená kolem střešního okna. Pročítala jsem forum a asi nejtrvalejší řešení je sundat celý strop, oškrábat ten drobivý molitan a znovu potáhnout. Jsou i jiné možnosti, někdo kdo to dělá v okolí Brna popřípadě vhodný materiál, kterým to potáhnout?
Servisní manuál: hledala jsem na internetu servisní manuál, ale asi málo . Lze jej někde stáhnout, nebo si mám obstarat třeba Haynese?
Topení: Landina netopí, což pro teď vnímám jako největší problém. Nabízí se, že to je termostat. Hledala jsem, ale nenašla jsem kde se mrška schovává. Z fora jsem vyčetla, že je za vodní pumpou, pod sáním. V katalozích jsou ale dva typy:
http://www.litep4x4.cz/detail/freelande ... -termostat
nebo
http://www.litep4x4.cz/detail/freelande ... -termostat
Jak poznám, který potřebuju? Můj tip je ten s černým housingem, ale chtěla bych mít jistotu.
Teploměr: ručička teploměru plave, po 5-10 minutách jízdy líně vystoupá do cca 1/4 budíku a pak se trochu nahodile potuluje mezi dnem a onou 1/4. Mám to přičítat jen špatnému termostatu?
To je vše. Omlouvám se za elaborát. Přísahám, že jsem použila tlačítko hledat, ale na výše popsané mi to odpovědělo jen z části.
Díky za reakci
Saša
pár rad pro nováčka, prosím
Moderátor: Safraporte
- bata
- Příspěvky: 420
- Registrován: 26 dub 2011 19:37
- tel.: 607 168 746
- auto: Freelander I + II
- Bydliště: Kolín
Re: pár rad pro nováčka, prosím
Servisni příručka:
v češtině je k dispozici maximálně uživatelská příručka. Podrobnější věci jsou jen v angličtině, jak píšeš Haynes nebo si stáhni tady pro svoje auto disk, najdeš tam všechno.
http://www.myrangerover.co.uk/rave-workshop-manual/
v češtině je k dispozici maximálně uživatelská příručka. Podrobnější věci jsou jen v angličtině, jak píšeš Haynes nebo si stáhni tady pro svoje auto disk, najdeš tam všechno.
http://www.myrangerover.co.uk/rave-workshop-manual/
Land Rover Freelander 1.8 / 99, Freelander 2 HSE i6 3.2 / 2007
Re: pár rad pro nováčka, prosím
S jazykem problém nemám. Díky za odkaz.
Re: pár rad pro nováčka, prosím
Osobně jsem od jisté doby vzdal řešení závad předem a preventivně poněvadž jinak bych ani nevyjel.
Takže za mě hlavu nechat, jezdit občas kouknou na vodu a olej.
Jsem takhle jednou na Vitaře dělal obě hlavy, pořád se mi nelíbilo jak tomu jde pára od výfuku celý vystrašeny že bude hlava popraskaná, ještě víc se to posere atd. Jsem to cele rozhodil a cvičně si udělal obě hlavy, Těsnění bylo ok, hlavy taky,, prostě to po delší době staní 3-4 dny chytlo nějaký kondenzát či co zakouřilo si to.
Par info ke stropnici tady má Mirko viewtopic.php?f=8&t=26089&hilit=stropnice
Byl jsem na to k němu kouknout a vypadá to super. Látka se dá koupit i tady v brně. Cena je myslím 260-360kč za metr potřebuješ max 2m, I par vzoru se tam dá vybrat. Taky se na to chystám, ale to až začne být tepleji.
Ještě jsem dostal kontakt na prý nadějného čalouníka ale tam jsem ještě nevolal.
Ten termostat to je teda typické dílo dnešní doby. Místo aby to hodili někam na blok a stalo to 200kč tak to zalijou do plastu a ocení na litr
Takže za mě hlavu nechat, jezdit občas kouknou na vodu a olej.
Jsem takhle jednou na Vitaře dělal obě hlavy, pořád se mi nelíbilo jak tomu jde pára od výfuku celý vystrašeny že bude hlava popraskaná, ještě víc se to posere atd. Jsem to cele rozhodil a cvičně si udělal obě hlavy, Těsnění bylo ok, hlavy taky,, prostě to po delší době staní 3-4 dny chytlo nějaký kondenzát či co zakouřilo si to.
Par info ke stropnici tady má Mirko viewtopic.php?f=8&t=26089&hilit=stropnice
Byl jsem na to k němu kouknout a vypadá to super. Látka se dá koupit i tady v brně. Cena je myslím 260-360kč za metr potřebuješ max 2m, I par vzoru se tam dá vybrat. Taky se na to chystám, ale to až začne být tepleji.
Ještě jsem dostal kontakt na prý nadějného čalouníka ale tam jsem ještě nevolal.
Ten termostat to je teda typické dílo dnešní doby. Místo aby to hodili někam na blok a stalo to 200kč tak to zalijou do plastu a ocení na litr
Re: pár rad pro nováčka, prosím
K tej hlave: jasny dokaz,ze zacina odchadzat tesnenie pod hlavou je, ze sa rapidne zvysi spotreba vody v chladici. Ja som s poskodenym tesnenim usiel este takych 400 km,auto tiahlo normalne,niektore dialnicne useky aj 140 km/h. Vedel som,ze nieco neni v poriadku,mal som velku zasobu vody.Na 100km tak flasu vody doliat.
Do ciela som dosiel v poriadku. Na druhy den som isiel za mechanikom,ktory byva asi 1 km odo mna,a asi 300 m pred jeho dielnou sa obrovsky zahulilo z vyfuku,ako ked na formule odide motor, a len tak tak som dosiel,asi 20m pred dielnou motor totalne skolaboval a zdochol.
Tak som spominal,ze keby sa to stalo niekde na ceste predchadzajuci den,tak som v prdeli.
Takze zaver- ked zacne rapidne ubudat voda,tak treba operovat. Preventivne vymenit,podla mna nee. Ked motor riadne slape,tak to nechat.
Do ciela som dosiel v poriadku. Na druhy den som isiel za mechanikom,ktory byva asi 1 km odo mna,a asi 300 m pred jeho dielnou sa obrovsky zahulilo z vyfuku,ako ked na formule odide motor, a len tak tak som dosiel,asi 20m pred dielnou motor totalne skolaboval a zdochol.
Tak som spominal,ze keby sa to stalo niekde na ceste predchadzajuci den,tak som v prdeli.
Takze zaver- ked zacne rapidne ubudat voda,tak treba operovat. Preventivne vymenit,podla mna nee. Ked motor riadne slape,tak to nechat.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .
-
- Příspěvky: 458
- Registrován: 27 říj 2009 20:25
- tel.: 725722563
- auto: P38 4,6
- Bydliště: Křivoklátsko
Re: pár rad pro nováčka, prosím
Hlavně tu případnou výměnu těsnění musí dělat, kdo ví co dělá. Jinak to nebude mít úspěch. Není složitá, ale má svoje specifika.
Osobně bych to preventivně řešil, jen pokud jistotu dobrého servismena a chtěl mít jistotu klidu na dlouho. Po výměně těsnění (mou osobou) jsem toto už nemusel opakovat (nájezd 20,70,60,80,150 tisíc km u různých aut.
Teplota je chyba - ohřáté to musí být do 2-5km , podle teploty venku. Takže termostat. Tenhle ročník by ho měl mít na bloku pod sáním v rozebiratelném domečku - doporučuju nevytahovat ho z bloku, ale rozpůlit ho na místě.
Ohledně mechaniků zkusit to i tady :http://www.roverclub.cz/bb3/index.php.
Ten motor identický (až na objem) s čtyřválcovými benz. motory v Roverech/MG .
Osobně bych to preventivně řešil, jen pokud jistotu dobrého servismena a chtěl mít jistotu klidu na dlouho. Po výměně těsnění (mou osobou) jsem toto už nemusel opakovat (nájezd 20,70,60,80,150 tisíc km u různých aut.
Teplota je chyba - ohřáté to musí být do 2-5km , podle teploty venku. Takže termostat. Tenhle ročník by ho měl mít na bloku pod sáním v rozebiratelném domečku - doporučuju nevytahovat ho z bloku, ale rozpůlit ho na místě.
Ohledně mechaniků zkusit to i tady :http://www.roverclub.cz/bb3/index.php.
Ten motor identický (až na objem) s čtyřválcovými benz. motory v Roverech/MG .
Re: pár rad pro nováčka, prosím
K té teplotě-nejdřív odvzdušnit,to je nejrychlejší a nejlevnější řešení.Pokud neuspěješ,přichází v úvahu termostat,kupovat podle r.výroby a počtem koní,ideálně č.karoserie.Nemá cenu preventivně měnit těsnění,to bys preventivně mohla vyměnit auto za nové a ani pak namáš jistotu,že se něco nepodělá.Preventivně bych měnil jen rozvody,ty se musí okolo 100 000km,jinak opravdu až se něco začne st...