Zvuk z pod auta při zatáčení
Moderátor: Safraporte
Zvuk z pod auta při zatáčení
Ahoj, potřeboval bych poradti, kdo má zkušenosti. Prohledal jsem fórum, ale nic jsem nenašel (teda jestli jsem nepřehlídl). Mam freelander 1.8 z 1999. Měnil jsem visco (domácí oprava, spíš je měkčí než tvrdší), IRD a převodovku (měl jsem ohoblovanou hřídel z převodovky do IRD, při zatáčení v autě pořádně louplo a pak jedno po jízdě v terénu jelo jen na zadní nápravu). Teď ale při zatáčení znova slyším zvuky z pod auta. Už to nění při plném rejdu ale někde tak mezi půl až 2/3 plného rejdu na obě strany se někde z pod auta ozve takový zvuk. Není to rána ani loupnutí, ale prostě takový těžkopopsatelný zvuk jak když na malý moment se o sebe lehce otřou dvě kovové části. Jetš před tím než začal tento zvuk sem právě při pomalé jídze a zatáčení cejtil vždy v jeden moment lehký ráz v řadící páce. Předem díky za radu, co by to mohlo být tentokrát anebo na co se podívat.
Re: Zvuk z pod auta při zatáčení
No ak ti to to šlo len na jednu a to zadnu napravu tak musel byť vyradeny diferencial v ird. Ale niesom si isty či to je konštrukčne možne. Ak bola ohlodana hriadeľ na ird, tak samozrejme zaleží že ktora, su totiž dve. A každa sa točí inym smerom.
Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku
Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku
Re: Zvuk z pod auta při zatáčení
Tak bych jen doplnil, že ten zvuk mi taky připomíná jak když zatim slabě přeskočí třeba čep řízení nebo ramena a dnes ráno sem to slyšel i při změně jízdy ze zadu dopředu.
Pro Sendo5: ted mi auto jede normálně 4x4, jak jsem psal tenhle problém jsem už vyřešil výměnou celé převodové skříně a přídavné redukční převodovky (IRD). Visco spojka pracuje tak jak má (zkoušel jsem na kluzkým povrchu a při zatáčení v plném rejdu i při couvání jede auto s malým odporem). Pořád přemýšlím, zda se nemohly povolit nějaké šroubové spoje (převodovku a IRD jsem měnil někdy na sklonku léta) nebo zda nejde do kopru zadní diferenciál (ten jsem jako jediný ještě neměnil) nebo nějaký silentbloky.
Pro Sendo5: ted mi auto jede normálně 4x4, jak jsem psal tenhle problém jsem už vyřešil výměnou celé převodové skříně a přídavné redukční převodovky (IRD). Visco spojka pracuje tak jak má (zkoušel jsem na kluzkým povrchu a při zatáčení v plném rejdu i při couvání jede auto s malým odporem). Pořád přemýšlím, zda se nemohly povolit nějaké šroubové spoje (převodovku a IRD jsem měnil někdy na sklonku léta) nebo zda nejde do kopru zadní diferenciál (ten jsem jako jediný ještě neměnil) nebo nějaký silentbloky.
- Allan
- Příspěvky: 499
- Registrován: 23 dub 2009 21:40
- tel.: 731584386
- auto: Freelander 1
- Bydliště: Horní Moštěnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvuk z pod auta při zatáčení
Přesně tak mi začala odcházet IRD.Dokud se na D1 neozvala rána a už jsem se vezl.
Re: Zvuk z pod auta při zatáčení
Tak takto jedina vec ako sa dopatrat problemu je zhodit kardan a skusit vôle v diffe a ird.
Predpokladam že si predtým ako si zakladal ird kontroloval ozubenie na hruške. Ak si daval použitu ird mohli kludne odísť ložiska a chyta to prevod bez toho že by bola špatna visco.
Každopadne ak to robí blbe zvuky .... ako preskocenie prevodu a meni sa to pri zmene smeru jazdy tak to môže byť kludne prevod. Určite skontroluj hrušku na ird idealne vypustit olej a vybrat hrušku a skontrolovat zuby na planete a hruške indikaciou budu piliny(zuby) v oleji. Zadny dif je možne skontrolovat bud na vôlu ale vizualne iba po zlozeni zadneho veka ktore potom treba tesnit, je ale istejšie 1x vidiet ako 100x pocut. Samozrejme naraz by molhol spôsobiť aj totalne zničeny kardanovy kríž ale samozrejme treba ist pod auto a skusit vôle idealne separatne na kardane,ird, diffferenciali, pretoze ked je to v kope môže to klamať a môžu sa prenašať vôle.
Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku
Predpokladam že si predtým ako si zakladal ird kontroloval ozubenie na hruške. Ak si daval použitu ird mohli kludne odísť ložiska a chyta to prevod bez toho že by bola špatna visco.
Každopadne ak to robí blbe zvuky .... ako preskocenie prevodu a meni sa to pri zmene smeru jazdy tak to môže byť kludne prevod. Určite skontroluj hrušku na ird idealne vypustit olej a vybrat hrušku a skontrolovat zuby na planete a hruške indikaciou budu piliny(zuby) v oleji. Zadny dif je možne skontrolovat bud na vôlu ale vizualne iba po zlozeni zadneho veka ktore potom treba tesnit, je ale istejšie 1x vidiet ako 100x pocut. Samozrejme naraz by molhol spôsobiť aj totalne zničeny kardanovy kríž ale samozrejme treba ist pod auto a skusit vôle idealne separatne na kardane,ird, diffferenciali, pretoze ked je to v kope môže to klamať a môžu sa prenašať vôle.
Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku
Re: Zvuk z pod auta při zatáčení
Tak před chvilkou jsem byl pod autem. Odpojil jsem vzadu kardan a zkoušel jsem otáček výstupem ze zadního diferenciálu. Nevim jak ho dně to má jít, aniž by se začal otáček kola, ale řekl bych, že ten zvuk při tom není úplně ono (jak kdyby tam něco jemě drhlo nebo cvaklo (křuplo). Navíc se mi zdá, že se diferenciál volněji hýbe v silentblocích a už dřív, když jsem měnil visko spojku, tak mi po odšroubování kardanu, vytekl z pod toho spoje olej a jde vidět, že olej uniká i u jedný poloosy. No nicméně jsem zjistil, že právě ty šrouby na kardanu a zadním diferenciálu byly povolené (matky už maj vyběhanou tu vložku plastovou). Neměl jsem čas se v tom vrtat dýl, tak jsem s tim párkrát jen zahejbal a zase spojil a dotáhl. No a ten zvuk je pryč. Auto nevydá nic ani při rozjezdu dopředu dozadu ani při zatáčení. Jenom, a to dělalo i před tim, než začaly ty zvuky, cejtím na řadící páce jemný ráz v momentě kdy zatáčim a jedu pomalu. Řekl bych, že ve stejný moment (poloměr zatáčení), kdy se před tim ozýval ten zvuk.
Re: Zvuk z pod auta při zatáčení
Jak myslis, ze si tocil s diferencialem, aniz by se ti tocila kola? Jakoze si zkousel vuli? Urcite tam nejaka je, ale je minimalni.
Silentbloky bys mel vyresit. Nemel by se ti diferak hybat.
Zkontroluj olej v diferaku, pokud ti nekde tece.
Jakou plastovou vlozku mas na mysli?
Silentbloky bys mel vyresit. Nemel by se ti diferak hybat.
Zkontroluj olej v diferaku, pokud ti nekde tece.
Jakou plastovou vlozku mas na mysli?
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Re: Zvuk z pod auta při zatáčení
jo točil jsem hřídelí z diferenciálu ke kardanu (jestli se tomu taky říká hruška?) a podle mého odhadu a menšího výpočtu bych řekl, že s ní (tou hruškou) jde otočit asi tak o pět stupňů +- aníž by se začaly otáček poloosy (vůli má ale i IRD). Na diferenciálu je vidět, že už ho přede mnou někdo minimálně otevíral, protože to víko je evidentně přetěsněný.
Vložky plastový myslím ty, co mají ty matice v sobě v tom límci, aby se nepovolovaly. Myslim, že začnu shánět diferenciál náhradní. Auto jsem koupil a visko spojka byla k.o. (při plným rejdu a jízdě vzad už auto poskakovalo). Už jsem vyměnil IRD i hlavní převodovku, tak myslím, že bude dobrá i výměna zadního diferenciálu. Netušim, jak dlouho to auto jelo se špatnou visko spojkou, ale jak jsem psal výše, musel jsem už měnit převodovku kvůli totálně sjetému tisícihranu na hřídeli převodovka-IRD, takže zabrat dostaly asi všechny části pohonu.
Vložky plastový myslím ty, co mají ty matice v sobě v tom límci, aby se nepovolovaly. Myslim, že začnu shánět diferenciál náhradní. Auto jsem koupil a visko spojka byla k.o. (při plným rejdu a jízdě vzad už auto poskakovalo). Už jsem vyměnil IRD i hlavní převodovku, tak myslím, že bude dobrá i výměna zadního diferenciálu. Netušim, jak dlouho to auto jelo se špatnou visko spojkou, ale jak jsem psal výše, musel jsem už měnit převodovku kvůli totálně sjetému tisícihranu na hřídeli převodovka-IRD, takže zabrat dostaly asi všechny části pohonu.
Re: Zvuk z pod auta při zatáčení
Ja by som navrhoval otvorit diferencial a skontrolovat to otvorene. V ako stave je prevod zistis najlešie ked ho budeš vidiet. Je dost možne že budu v haji len ložiska a to by sa možno oplatilo opraviť.
Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku
Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku
Re: Zvuk z pod auta při zatáčení
Díky za rady. Určitě se nechystám diferenciál vyhodit, takže se do něj podívám, ale pro jistotu chci mít doma (nebo v autě) jiný, abych mohl jezdit.
- TOMAS83
- Příspěvky: 340
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Zvuk z pod auta při zatáčení
Ahoj vsem,
Nějaká finta na odzkoušení 4x4 a zadního diffu?Ird repase,visko repas,nové kardanka+krize a ložiska,zad i Diff cca před půl rokem odsud z fora.Dnes při řádění ve snehu hrabal pouze předek,toho jsem si všiml až na videu..Zadek ani prd.Nikde nic neklepe,nehuci, nemlátí..Vím nejjednodušší způsob zvednout a zkusit otáčet zadním kolem.Popr.na zvedáku rozjet.Jste nějaké zarucene finty jak testnout zadní Diff popř 4x4.Zitra stim ještě vyjedu.Nechce se mi čekat do pondělí na dílnu.
Nějaká finta na odzkoušení 4x4 a zadního diffu?Ird repase,visko repas,nové kardanka+krize a ložiska,zad i Diff cca před půl rokem odsud z fora.Dnes při řádění ve snehu hrabal pouze předek,toho jsem si všiml až na videu..Zadek ani prd.Nikde nic neklepe,nehuci, nemlátí..Vím nejjednodušší způsob zvednout a zkusit otáčet zadním kolem.Popr.na zvedáku rozjet.Jste nějaké zarucene finty jak testnout zadní Diff popř 4x4.Zitra stim ještě vyjedu.Nechce se mi čekat do pondělí na dílnu.
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Re: Zvuk z pod auta při zatáčení
Video může klamat. Protože Free nemá pevnou uzávěrku, tak se mohlo protáčet kolo na druhé straně. I když to by mělo vyřešit TC. Slyšel jsi při tom prokluzu takové "chrastění", jako když sepne ABS?
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000
- TOMAS83
- Příspěvky: 340
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Zvuk z pod auta při zatáčení
Ahoj,
Dnes jsem to zkusil znovu,TC se rozsvítí, chrastění žádné. Nedostal jsem se na dílnu abych auto zvednul a na hever v 20cm sněhu se mi nechce;-).
Každopádně dnes rozjezd ve sněhu pod plynem,TC svítí, chrastění nic.
Zítra vezmu spolujezdce aby koukal do stran,mám v hlavě ještě v hlavě loňskou zimu-prokluz předních a zabrali zadní..Od jara do letošní zimi, odpojení a jízda jen na predek a teď v lednu veškerý repas spodku od IRD po zadní diferenciál..
Je fakt že auto sedí daleko lépe ...Má větší sílu..Ale ten záber zadku co mám v paměti mi nedá spát.Budu muset počkat na zvedák a pořádně to prolest
Dnes jsem to zkusil znovu,TC se rozsvítí, chrastění žádné. Nedostal jsem se na dílnu abych auto zvednul a na hever v 20cm sněhu se mi nechce;-).
Každopádně dnes rozjezd ve sněhu pod plynem,TC svítí, chrastění nic.
Zítra vezmu spolujezdce aby koukal do stran,mám v hlavě ještě v hlavě loňskou zimu-prokluz předních a zabrali zadní..Od jara do letošní zimi, odpojení a jízda jen na predek a teď v lednu veškerý repas spodku od IRD po zadní diferenciál..
Je fakt že auto sedí daleko lépe ...Má větší sílu..Ale ten záber zadku co mám v paměti mi nedá spát.Budu muset počkat na zvedák a pořádně to prolest
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
- Matz
- Příspěvky: 233
- Registrován: 03 led 2013 16:55
- auto: D3, 2x Free Td4
- Bydliště: kousek od Pernštejna
Re: Zvuk z pod auta při zatáčení
Uvaž to někde za strom a nalož tomu
No a pak se di podívat za každý kolo a hned uvidíš jestli bere nebo ne
No a pak se di podívat za každý kolo a hned uvidíš jestli bere nebo ne
D3 HSE tdv6 2006
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"