Zdar. Tak jak se pomalu dostávám do obrazu a lezu pod autem, tak jsem přišel na to, že jsi mi poslal nějaký jiný obrázek. Zešedivěli, jak píšeš el. ventil, vedle membrány tam mám naprosto stejně, akorát mám ouplně jiný venti ( el. ventil ovládání turba) Já mám větší, s třemi hadičkami. To co jsi mi poslal, je ventil EGR . Já mám EGR zaslepené. Jinak jsem vše promazal na nozák stále.cesta píše:Tím jak píšeš, že vyměnili ovládání turba to vyměnili jak ten el.ventil (ten zašeděný na obrázku) tak i ten vzduchový podtlakový ventil(červená šipka na obr.)? nebo jen ten el.ventil ? Pokud jen tel el. ventil tak bych aspoň zkusil stříknout na to táhlo od toho vzduchového ventilu nějaké VDečko jestli se se neseká???To co popisuješ mi připadá jak problém s podtlakem, ty hadičky bych radši vyměnil.
Nouzák Freelander TD4
Moderátor: Safraporte
Re: Nouzák Freelander TD4
- Přílohy
-
- Ventil ovládání turba.jpg (26.91 KiB) Zobrazeno 10520 x
Re: Nouzák Freelander TD4
Nemlein píše:Zdar. Tak jak se pomalu dostávám do obrazu a lezu pod autem, tak jsem přišel na to, že jsi mi poslal nějaký jiný obrázek. Zešedivěli, jak píšeš el. ventil, vedle membrány tam mám naprosto stejně, akorát mám ouplně jiný venti ( el. ventil ovládání turba) Já mám větší, s třemi hadičkami. To co jsi mi poslal, je ventil EGR . Já mám EGR zaslepené. Jinak jsem vše promazal na nozák stále.cesta píše:Tím jak píšeš, že vyměnili ovládání turba to vyměnili jak ten el.ventil (ten zašeděný na obrázku) tak i ten vzduchový podtlakový ventil(červená šipka na obr.)? nebo jen ten el.ventil ? Pokud jen tel el. ventil tak bych aspoň zkusil stříknout na to táhlo od toho vzduchového ventilu nějaké VDečko jestli se se neseká???To co popisuješ mi připadá jak problém s podtlakem, ty hadičky bych radši vyměnil.
- Přílohy
-
- Ventil EGR.jpg (29.26 KiB) Zobrazeno 10520 x
- cesta
- Příspěvky: 535
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: Nouzák Freelander TD4
Ten obrázek je správný, ty máš novější typ motoru než je znázorněno v rave r.v.2002. Už jsem měnil motor a na starém motoru byl el. ventil ten s tou krabičkou (krabička je napevno přimontovaný filtr vzduchu) a na tom vyměněném motoru, už byl ten co jsi vyfotil ty s těma třema vývodama (a filtr je namontovaný zvlášť ,taková ta průhledná baňka ). Jsou stejné jen každý má jinak řešené filtrování vzduchu.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001
Re: Nouzák Freelander TD4
Jo jo, jen jsem z toho zmatený. Na LIPEX 4x4 prodávají jeden ks jako ventil EGR ( s krabičkou a dvěma vývody) a druhý ks jako ventil ovládání turba ( s třemi vývody) . Já mám pouze jeden ( s třemi vývody) hned vedle turba. Ovládání EGR ( el.) vůbec nemám.
Ventil EGR je ovládán pod tlakem. Jinak, včera jsem ještě vše prolezl, a zjistil jsem, že hadička na ovládání membrány EGR ventilu je skříplá mezi dvě mi trubkami. Vůbec nešla profouknout. Chtěl jsem jí vyndat, ale absolutně nešla. Dal jsem jinou. Nevím, zda to bude mít vliv , když mám EGR zaslepený. Myslím si, že to že mi to skáče do nouzáku tato hadička nemá žádný vliv. A nebo že by jo? Uvidím jak to dlouho vydrží bez nouzáku. Nouzák skáče různě, někdy 4x za den, někdy jezdím dva dny. Krátké trasy v pohodě, cca 30 km dlouhé nouzák. Dám vědět.
Ventil EGR je ovládán pod tlakem. Jinak, včera jsem ještě vše prolezl, a zjistil jsem, že hadička na ovládání membrány EGR ventilu je skříplá mezi dvě mi trubkami. Vůbec nešla profouknout. Chtěl jsem jí vyndat, ale absolutně nešla. Dal jsem jinou. Nevím, zda to bude mít vliv , když mám EGR zaslepený. Myslím si, že to že mi to skáče do nouzáku tato hadička nemá žádný vliv. A nebo že by jo? Uvidím jak to dlouho vydrží bez nouzáku. Nouzák skáče různě, někdy 4x za den, někdy jezdím dva dny. Krátké trasy v pohodě, cca 30 km dlouhé nouzák. Dám vědět.
- cesta
- Příspěvky: 535
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: Nouzák Freelander TD4
No ten ventil by tam normálně měl být, nebo ti ho teda demontovali když tam není při tom vyřazení toho EGR ventilu. Já ho připojený elektricky mám a EGR mám taky vyřazený. No a ta hadička co má ovládat tu membránu musí být nějakým způsobem ukončená tzn. ucpaná šroubkem, nebo zlomená a zajištěná, aby přes ní neunikal vzduch.(nenasával)
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001
Re: Nouzák Freelander TD4
Ventil tam nám, ale ne elektronicky ovládaný, pouze podtlakem. EGR ventil ucpaný ( zaslepený zátkou). Nevím však, zda to nemusí být ještě upraveno v řídící jednotce. Někdo píše že ano, někdo že ne. Záleží na stáří vozidle. Já mám rok 2005. Jinak, mám namontovaný za EGR snímač teploty. Předpokládám, že tento snímač je monitorovaný, a pokud zaznamená nižší teplotu vzduchu (vyřazení EGR ventilu- nejdou tam teplé zplodiny z výfuku ), tak to snímač může vyhodnotit a zaznamenat chybu.
- Přílohy
-
- ventil_1.jpg (65.42 KiB) Zobrazeno 10480 x
Re: Nouzák Freelander TD4
Poslal jsem špatný obrázek, tento ventil EGR tam mám.
- Přílohy
-
- 1.jpg (13.68 KiB) Zobrazeno 10480 x
- cesta
- Příspěvky: 535
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: Nouzák Freelander TD4
Šak jo ten tam máme všichni, ale ten ventil EGR je ovládaný tím elektroventilem. Podívej se pořádně, je kousek od toho vzduchového EGR.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001
Re: Nouzák Freelander TD4
Ať dělám a koukám, jak koukám, mám tam pouze jeden elektro ventil a ten je u turba s třemi vývody na hadičku + vodiče.
K ventilu EGR vede pouze hadička potlaku, která je napojena do systému podtlaku vedle nádobky na zásobu podtlaku. (odbočka T)
K ventilu EGR vede pouze hadička potlaku, která je napojena do systému podtlaku vedle nádobky na zásobu podtlaku. (odbočka T)
- cesta
- Příspěvky: 535
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: Nouzák Freelander TD4
Je to ta 8. tam někde v těch místech by měl být.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001
- Matz
- Příspěvky: 233
- Registrován: 03 led 2013 16:55
- auto: D3, 2x Free Td4
- Bydliště: kousek od Pernštejna
Re: Nouzák Freelander TD4
Jo,je tam,dnes jsem ho odsud taky tahal.
D3 HSE tdv6 2006
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
Re: Nouzák Freelander TD4
Pravda pravda, včera jsem do také našel. Je sviňa zašitá pod sáním. Takže. Dle mého to mám nějak špatně zapojené. Já mám hadičku podtlaku ze systém napojenou přímo na EGR ventil. Mělo by to být asi takto. Hadička ze systému do elektro ventilu, z elektro ventilu do EGR ventilu. Elektro ventil řídí podtlak (membránu) EGR ventilu. Já to mám jaksi obejité. Elektro ventil není zapojen pod tlakem. EGR ventil ( membrána) je jaksi otevřená stále, protože je napojená na podtlak na přímo. Sice mám EGR ventil zaslepený a tudíž žádné sračky z do motoru nejdou, ale elektro ventil může házet chybu, protože není zapojený pod tlakem. Je možné, že elektro ventil je vadný a někdo to takto upravil. Nechápu to proč. Může to házet do nouzáku, když je EGR zaslepený a elektro ventil odpojený od podtlaku? Musí tam ten elektro ventil podtlaku být, když vlastně je systém EGR ventilu vyřazen? Může to házet do nouzáku, když je elektro ventil vadný, i když vlastně nemá co hlídat, když je EGR ventil zaslepený? Musí být funkční , i když nic v podstatě nic nehlídá ( neovládá). ? Včera, když jsem stál na místě, otevřené okénko, cítím dost intenzivní smrad výfukových zplodin, při jízdě v pohodě, jen když stojím. Spojka, ani brzdy to nejsou, je to zvláštní ( pronikavý) smrad výfuku. Připadá mi to, jako když to někde z motoru uniká. Při pohledu na motor, ale nic nevidím, jako že by někde něco prosakovalo. Mám ještě fordíka, Fiestu kde jsme měli napečený střik a netěsnilo to, stejný smrad. Jenže , tam to bylo na první pohled zřejmé, oblité kolem dokola. Výměna tešnění a je klid. Tady, je vše naprosto čisté. Jedinou takovou zvláštní věc jsem našel. Nevím, zda to není schválně. Na pravé straně ( při pohledu na motor) je malá dírka no malá cca 8 mm na boku sání. Tam kde je vložen vzduchoví filtr, je z boku ta dírka. Motor běží a z této dírky fouká vzduch. Proč? Je to v pořádku, jako že odvětrání, nebo ne. Dírka mi připadá, jako že jí někdo odvrtal, není to z výroby, je vidět, že je to provrtané, tak se jen ptám a seznamuji. Ještě jednu věc. Jaký má vliv výměna filtru na odvětrání motoru . Nevím, v jakém je stavu. Sic, jsem při koupi vozidla zadal výměnu všech filtrů, ale ,ale. Tak zatím.
- TOMAS83
- Příspěvky: 341
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Nouzák Freelander TD4
Ahoj ,
Tak mám ten samý problém jak přes kopírák.Prisel jsi na nějakou tutovku?
Já dnes vymenil všechny hadičky..a opět výpadek..sice jen opravdu na vterinku..ale prostě je tam..
Tak mám ten samý problém jak přes kopírák.Prisel jsi na nějakou tutovku?
Já dnes vymenil všechny hadičky..a opět výpadek..sice jen opravdu na vterinku..ale prostě je tam..
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
- TOMAS83
- Příspěvky: 341
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Nouzák Freelander TD4
Tak dnes po výměne ventilu s třemi cupliky na hadicku ,kompletní výměna hadicek,EGR vyřazen a stále spadne do nouzaku na par vterin...kontrolky nesvítí..turbi nepiska-zabira cca od 1800 - 2000
Takže další postup...zatím fakt nevim
Takže další postup...zatím fakt nevim
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
- TOMAS83
- Příspěvky: 341
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Nouzák Freelander TD4
Takze - vyměněn snímač tlaku v sacím potrubí,200km bez výpadku...tak uvidíme..
Kdyby náhodou měl někdo zájem o pouzity,ale funkci ventil u turba..3 cupliky;-)mám ho tu navíc.Kdyztak do SZ,mužů vyměnit za něco na TD4 nebo se na ceně domluvíme.
Kdyby náhodou měl někdo zájem o pouzity,ale funkci ventil u turba..3 cupliky;-)mám ho tu navíc.Kdyztak do SZ,mužů vyměnit za něco na TD4 nebo se na ceně domluvíme.
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
- TOMAS83
- Příspěvky: 341
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Nouzák Freelander TD4
Takže opět zrada...opět nouzak..moc to nevydrželo..takže další krok - kompletní vyčištění sání.
A uvidíme už mě začíná pěkně .....
Jestli ani to už nepomůže,tak přijde na řadu turbo.
Zatím hotovo:
- Výměna všech hadic
- Výměna ventilu u turba
- Výměna senzoru tlaku
A uvidíme už mě začíná pěkně .....
Jestli ani to už nepomůže,tak přijde na řadu turbo.
Zatím hotovo:
- Výměna všech hadic
- Výměna ventilu u turba
- Výměna senzoru tlaku
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
- TOMAS83
- Příspěvky: 341
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Nouzák Freelander TD4
Tak trošku aktualizace stavu
Chtěl jsem vytáhnout turbo a kupodivu jsem našel prořízlou hadici od spony přímo na turbu.Takze výměna za novou.
Auto dva dny absolutně bez potíží,dnes opět nouzak.Vypnu zapojování,nastartuji a teď dojezd 100km bez výpadku.
Takže v týdnu znovu na PC - má vliv na to že se porucha neodmaze?musí se po odstranění závady vymazat?
Pak už teda jen turbo a repase,ale ještě si nechávám čas
Chtěl jsem vytáhnout turbo a kupodivu jsem našel prořízlou hadici od spony přímo na turbu.Takze výměna za novou.
Auto dva dny absolutně bez potíží,dnes opět nouzak.Vypnu zapojování,nastartuji a teď dojezd 100km bez výpadku.
Takže v týdnu znovu na PC - má vliv na to že se porucha neodmaze?musí se po odstranění závady vymazat?
Pak už teda jen turbo a repase,ale ještě si nechávám čas
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
- TOMAS83
- Příspěvky: 341
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Nouzák Freelander TD4
Píšu si sám se sebou,ale třeba to příště nekomu pomuze
Filtr turba - ta malá baňka jak velký má význam?
Našel jsem ještě elektroventil u EGR může mít na nouzak vliv,ikdyz mám EGR zaslepeno?Už nevím kam sáhnoutpo všech ,výměna, úpravach atd se nouzak zlepšil o 70%nyni ujedu třeba 50km bez nouzak,dříve to bylo překročení 2000ot. a ihned výpadek
Filtr turba - ta malá baňka jak velký má význam?
Našel jsem ještě elektroventil u EGR může mít na nouzak vliv,ikdyz mám EGR zaslepeno?Už nevím kam sáhnoutpo všech ,výměna, úpravach atd se nouzak zlepšil o 70%nyni ujedu třeba 50km bez nouzak,dříve to bylo překročení 2000ot. a ihned výpadek
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
- Martas74
- Příspěvky: 122
- Registrován: 16 čer 2016 19:20
- tel.: 728203498
- auto: LR Freelander TD4
- Bydliště: Dobroměřice
Re: Nouzák Freelander TD4
Klidně zkus ten filtr odvětrání mám pocit že to je vzájemně propojený na obrázku č.1
Je to levná položka a třeba pomůže. Jinak bych zkontroloval všechny podtlak. hadičky a taky trubky co jsou u EGR
mohl by být ten husinec popraskaný.
Je to levná položka a třeba pomůže. Jinak bych zkontroloval všechny podtlak. hadičky a taky trubky co jsou u EGR
mohl by být ten husinec popraskaný.
- Přílohy
-
- egr_jpeg.jpg (88.51 KiB) Zobrazeno 8539 x
Freelander r.v.2005 TD4
- TOMAS83
- Příspěvky: 341
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Nouzák Freelander TD4
Díky za radu,
Už pomalu nevím kam sáhnout.Diagnostika má pouze chybu P1470 neznámí kód.
EGR zaslepeno,Sání čistý jak dětská prdelka,filtr+tesneni na obrázku 1,jsem měnil cca 2mesice zpět se všema naplnema - ale dobrá rada, zkontroluji ho znovu.Hadice výměneny,až najednu,která je za turbem a vůbec nevím jak ní.Palivovej filtr vymenim dnes odpoledne.
Je fakt,že nouzak hodí jednou cca za 50km,vypnu,nastartuji a pak po celou jízdu nic.Priklad že včera :
Žena jela na noční cesta cca 15km po dálnici..a hned nouzak,ráno ta samá cesta zpět a nic
Takže už je to takový pokus omyl.
Ale výhodu to má,mám vše nové
Už pomalu nevím kam sáhnout.Diagnostika má pouze chybu P1470 neznámí kód.
EGR zaslepeno,Sání čistý jak dětská prdelka,filtr+tesneni na obrázku 1,jsem měnil cca 2mesice zpět se všema naplnema - ale dobrá rada, zkontroluji ho znovu.Hadice výměneny,až najednu,která je za turbem a vůbec nevím jak ní.Palivovej filtr vymenim dnes odpoledne.
Je fakt,že nouzak hodí jednou cca za 50km,vypnu,nastartuji a pak po celou jízdu nic.Priklad že včera :
Žena jela na noční cesta cca 15km po dálnici..a hned nouzak,ráno ta samá cesta zpět a nic
Takže už je to takový pokus omyl.
Ale výhodu to má,mám vše nové
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme