Free palubní počítač
Moderátor: Safraporte
- akrij13
- Příspěvky: 124
- Registrován: 05 čer 2013 18:01
- tel.: 605721321
- auto: freelander,Octavka
- Bydliště: Brno
Free palubní počítač
Ahoj , zajímala by mě jedna věc, kdo máte Free I 2,0 TD4 s palubním počítačem, který já bohužel nemám. U Škodovky když jedu z kopce pod kvaltem bez plynu, jedu za 0, na neutrál cca 0,6 l. Funguje to u Fríčka 2002 taky tak, nebo mám s kvaltem bez plynu nějakou spotřebu? Asi vyšší než na neutrál.
- akrij13
- Příspěvky: 124
- Registrován: 05 čer 2013 18:01
- tel.: 605721321
- auto: freelander,Octavka
- Bydliště: Brno
Re: Free palubní počítač
Nikdo neví?
Re: Free palubní počítač
Skusime logicky.Ked mas motor nastartovany,a teda ked vrčí,vzdy mas nejaku spotrebu.Vzdy tam ide palivo,dochadza k spalovaniu,a teda ubuda.A nie , ze mas nulu spotrebu. To ani skodovka nedokaze.Na to nepotrebujes pocitac. Samozrejme ked mas neutral,je ina spotreba ako pri zaradenom stupni.
Uz trochu skuseny sofer ide z kopca so zaradenym stupnom,a brzdi motorom.
Uz trochu skuseny sofer ide z kopca so zaradenym stupnom,a brzdi motorom.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .
Re: Free palubní počítač
Co je na tom logicke????dandee píše:Skusime logicky.Ked mas motor nastartovany,a teda ked vrčí,vzdy mas nejaku spotrebu.Vzdy tam ide palivo,dochadza k spalovaniu,a teda ubuda.A nie , ze mas nulu spotrebu. To ani skodovka nedokaze.Na to nepotrebujes pocitac. Samozrejme ked mas neutral,je ina spotreba ako pri zaradenom stupni.
Uz trochu skuseny sofer ide z kopca so zaradenym stupnom,a brzdi motorom.
on sa snaď pytal, na spotrebu ked brzdi motorom a tam 0 je, a je to jedna ci toje skodovka, alebo Dacia.
Re: Free palubní počítač
Ma 0 spotrebu,ked brzdi motorom??????Ked je motor nastartovany???? Ty kokso......
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .
Re: Free palubní počítač
Tak na te uvaze neni nic spatneho. Kdyz jede auto z kopce a nechas zarazenou rychlost, tak kola pohani motor a ciste teoreticky by motor nemel potrebovat palivo, na druhou stranu si myslim, ze se tam drobet spaluje v urcitich chvilich, ale je to tak par deci na 100 km.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Free palubní počítač
Doplním - u karburátorového motoru a starých dieselů, tam vždy nějaké palivo šlo, u nových aut, s elektricky řízeným vstřikováním benzínu nebo nafty, je elektronika schopná přívod paliva úplně zastavit - a to v případě, že se jede z kopce a brzdí motorem.
Takže už jde jenom o to, jak je to u daného motoru řešeno.
Takže už jde jenom o to, jak je to u daného motoru řešeno.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Free palubní počítač
A je to závislé aj na otáčkach motora, keď sa blížia k voľnobežným tak sa tam tej nafty prileje.
- akrij13
- Příspěvky: 124
- Registrován: 05 čer 2013 18:01
- tel.: 605721321
- auto: freelander,Octavka
- Bydliště: Brno
Re: Free palubní počítač
Dandee: opravdu u oktávky při jízdě z kopce s rychlostí jedeš za 0, na neutrál za 0,5 , zase dojedu dál. Proto mě zajímá jak je to u Fríčka. Předpokládám, že to asi neumí jezdit s kvaltem s kopce za 0. Ptám se, protože jezdím do práce denně 25 km, tak polovinu do kopce a rovina. S oktávkou za cca 5,5l. Z práce z kopce a rovina cca 4 ,7l. U fríčko to nejsu samozřejmě schopnej změřit. Nestěžuju si na spotřebu, dlouhodobě jezdím teď v zimě cca 8,7 l/100. Ale zajímalo by mě jak to je. Stejně neujedu s kvaltem, nebo bez něj tolik jako s Octávkou, protože točím i zadek a tím samozřejmě brzdím.
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Free palubní počítač
u free td4 je to stejne, při brždění motorem se nic nespaluje, jakmile šlápneš na plyn, nebo spojku jde tam palivo
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
Re: Free palubní počítač
Karburátory a klasická čerpadla Diesla měli spotřebu vždy, ale el. vstřikovače se při bržděni motorem zastaví spalováním na nulu..
Re: Free palubní počítač
je to neuvěřitelný ale jak se píše, při jízdě z kopce s zařazenou rychlostí bez plynu spotřeba 0, bez zařazený rychlosti 0,5 tak to ukazuje pal. počítač na WW caddy-nafta r.v. 2012
- akrij13
- Příspěvky: 124
- Registrován: 05 čer 2013 18:01
- tel.: 605721321
- auto: freelander,Octavka
- Bydliště: Brno
Re: Free palubní počítač
Tagr: dík, to jsem potřeboval potvrdit
Re: Free palubní počítač
A cisto teoreticky,ked sa pri elektrickom vstrekovani vypina privod paliva pri zaradenom kvalte a zjazdu z kopca,teoreticky motor zhasne,potom ked sa sliapne na plyn , palivo sa zase vstrekne a motor naskoci, neposkodzuje sa napr. taky katalyzator? Pretoze auta s katalyzatorom sa podla priruciek nedoporucuje roztlacat alebo roztahovat , a toto je predsa taky isty pripad,ked sa vlastne startuje ako pri roztahovani.
Preto mi nepasuje,ze by sa uzatvaral privod paliva,/vtedy motor zhasne/.
Preto mi nepasuje,ze by sa uzatvaral privod paliva,/vtedy motor zhasne/.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .