Free palubní počítač

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
akrij13
Příspěvky: 124
Registrován: 05 čer 2013 18:01
tel.: 605721321
auto: freelander,Octavka
Bydliště: Brno

Free palubní počítač

#1 Příspěvek od akrij13 » 28 led 2015 09:44

Ahoj , zajímala by mě jedna věc, kdo máte Free I 2,0 TD4 s palubním počítačem, který já bohužel nemám. U Škodovky když jedu z kopce pod kvaltem bez plynu, jedu za 0, na neutrál cca 0,6 l. Funguje to u Fríčka 2002 taky tak, nebo mám s kvaltem bez plynu nějakou spotřebu? Asi vyšší než na neutrál.

Uživatelský avatar
akrij13
Příspěvky: 124
Registrován: 05 čer 2013 18:01
tel.: 605721321
auto: freelander,Octavka
Bydliště: Brno

Re: Free palubní počítač

#2 Příspěvek od akrij13 » 30 led 2015 13:17

Nikdo neví?

Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Free palubní počítač

#3 Příspěvek od dandee » 30 led 2015 14:07

Skusime logicky.Ked mas motor nastartovany,a teda ked vrčí,vzdy mas nejaku spotrebu.Vzdy tam ide palivo,dochadza k spalovaniu,a teda ubuda.A nie , ze mas nulu spotrebu. To ani skodovka nedokaze.Na to nepotrebujes pocitac. Samozrejme ked mas neutral,je ina spotreba ako pri zaradenom stupni.
Uz trochu skuseny sofer ide z kopca so zaradenym stupnom,a brzdi motorom.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

Uživatelský avatar
Karab
Příspěvky: 124
Registrován: 28 úno 2007 07:57

Re: Free palubní počítač

#4 Příspěvek od Karab » 31 led 2015 09:41

dandee píše:Skusime logicky.Ked mas motor nastartovany,a teda ked vrčí,vzdy mas nejaku spotrebu.Vzdy tam ide palivo,dochadza k spalovaniu,a teda ubuda.A nie , ze mas nulu spotrebu. To ani skodovka nedokaze.Na to nepotrebujes pocitac. Samozrejme ked mas neutral,je ina spotreba ako pri zaradenom stupni.
Uz trochu skuseny sofer ide z kopca so zaradenym stupnom,a brzdi motorom.
Co je na tom logicke????
on sa snaď pytal, na spotrebu ked brzdi motorom a tam 0 je, a je to jedna ci toje skodovka, alebo Dacia.

Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Free palubní počítač

#5 Příspěvek od dandee » 01 úno 2015 20:54

Ma 0 spotrebu,ked brzdi motorom??????Ked je motor nastartovany???? Ty kokso......
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: Free palubní počítač

#6 Příspěvek od Krasty » 02 úno 2015 07:32

Tak na te uvaze neni nic spatneho. Kdyz jede auto z kopce a nechas zarazenou rychlost, tak kola pohani motor a ciste teoreticky by motor nemel potrebovat palivo, na druhou stranu si myslim, ze se tam drobet spaluje v urcitich chvilich, ale je to tak par deci na 100 km.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

MadTom
Příspěvky: 14943
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Free palubní počítač

#7 Příspěvek od MadTom » 02 úno 2015 08:28

Doplním - u karburátorového motoru a starých dieselů, tam vždy nějaké palivo šlo, u nových aut, s elektricky řízeným vstřikováním benzínu nebo nafty, je elektronika schopná přívod paliva úplně zastavit - a to v případě, že se jede z kopce a brzdí motorem.
Takže už jde jenom o to, jak je to u daného motoru řešeno.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

astero
Příspěvky: 204
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: Free palubní počítač

#8 Příspěvek od astero » 02 úno 2015 08:34

A je to závislé aj na otáčkach motora, keď sa blížia k voľnobežným tak sa tam tej nafty prileje.

Uživatelský avatar
akrij13
Příspěvky: 124
Registrován: 05 čer 2013 18:01
tel.: 605721321
auto: freelander,Octavka
Bydliště: Brno

Re: Free palubní počítač

#9 Příspěvek od akrij13 » 02 úno 2015 08:58

Dandee: opravdu u oktávky při jízdě z kopce s rychlostí jedeš za 0, na neutrál za 0,5 , zase dojedu dál. Proto mě zajímá jak je to u Fríčka. Předpokládám, že to asi neumí jezdit s kvaltem s kopce za 0. Ptám se, protože jezdím do práce denně 25 km, tak polovinu do kopce a rovina. S oktávkou za cca 5,5l. Z práce z kopce a rovina cca 4 ,7l. U fríčko to nejsu samozřejmě schopnej změřit. Nestěžuju si na spotřebu, dlouhodobě jezdím teď v zimě cca 8,7 l/100. Ale zajímalo by mě jak to je. Stejně neujedu s kvaltem, nebo bez něj tolik jako s Octávkou, protože točím i zadek a tím samozřejmě brzdím.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Free palubní počítač

#10 Příspěvek od tagr » 13 bře 2015 16:50

u free td4 je to stejne, při brždění motorem se nic nespaluje, jakmile šlápneš na plyn, nebo spojku jde tam palivo
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
Dandy008
Příspěvky: 79
Registrován: 06 bře 2015 18:05
auto: Discovery 3 TDV6
Bydliště: Ludgeřovice

Re: Free palubní počítač

#11 Příspěvek od Dandy008 » 14 bře 2015 19:25

Karburátory a klasická čerpadla Diesla měli spotřebu vždy, ale el. vstřikovače se při bržděni motorem zastaví spalováním na nulu..

Uživatelský avatar
jarmik
Příspěvky: 203
Registrován: 18 čer 2007 23:18
auto: Free 1.8 - 1999
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Free palubní počítač

#12 Příspěvek od jarmik » 14 bře 2015 23:24

je to neuvěřitelný ale jak se píše, při jízdě z kopce s zařazenou rychlostí bez plynu spotřeba 0, bez zařazený rychlosti 0,5 tak to ukazuje pal. počítač na WW caddy-nafta r.v. 2012

Uživatelský avatar
akrij13
Příspěvky: 124
Registrován: 05 čer 2013 18:01
tel.: 605721321
auto: freelander,Octavka
Bydliště: Brno

Re: Free palubní počítač

#13 Příspěvek od akrij13 » 16 bře 2015 07:58

Tagr: dík, to jsem potřeboval potvrdit

Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Free palubní počítač

#14 Příspěvek od dandee » 16 bře 2015 11:11

A cisto teoreticky,ked sa pri elektrickom vstrekovani vypina privod paliva pri zaradenom kvalte a zjazdu z kopca,teoreticky motor zhasne,potom ked sa sliapne na plyn , palivo sa zase vstrekne a motor naskoci, neposkodzuje sa napr. taky katalyzator? Pretoze auta s katalyzatorom sa podla priruciek nedoporucuje roztlacat alebo roztahovat , a toto je predsa taky isty pripad,ked sa vlastne startuje ako pri roztahovani.

Preto mi nepasuje,ze by sa uzatvaral privod paliva,/vtedy motor zhasne/.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

Odpovědět