F1 rada s IRD
Moderátor: Safraporte
- macejky1
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: rada s ird
Protocene drazkovani na dute hrideli mezi prevodovkou a ird. Zkus prohledat forum je tu o tom napsano dost. Oprava neni zrovna jednoducha a levna.sampon píše:zdar kluci,mam free 1.8 rok 1999,jezdi mi to jen na zadek,tak uz jsem to koupil a rad bych dal do kupy ctyrkolu,co se tam mohlo udát?
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7823
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: rada s ird
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- Matz
- Příspěvky: 233
- Registrován: 03 led 2013 16:55
- auto: D3, 2x Free Td4
- Bydliště: kousek od Pernštejna
Re: rada s ird
Neni to vykuchaný,je voholený to drážkování.Potřeba vymontit IRD a omrknout ty drážky...
D3 HSE tdv6 2006
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 06 pro 2014 18:35
- tel.: 773456069
- auto: freelander
- Bydliště: Znojmo
Re: rada s ird
Tak tos mě potěšil, že se ti oprava povedla. Mám tentýž problém.Koupil jsem preventivně IRD zralou na kompletní repas /ložiska i talíř s hruškou / jinak ostatní v pořádku. Takže dokoupím jenom olej do IRD, těsnící tmel a můžu začít laborovat. Pokud to u mě bude taky jen ta hřídel popřípadě kolo v difu tak to nějak zbastlím.Pokud je to drážkování v převodovce tak to budou další investice. tj převodovka plus preventivně spojka.
A teď ještě dotaz na někoho kdo měl rozhozenou převodovku: je možné jenom vyměnit ten díl s drážkováním pro poloosu-hřídel IRD, protože mám převodovku OK a kvůli součástce která by neměla mít nic společného s převodovýma kolama se mi nechce montovat nějakou mnou nevyzkoušenou a čekat co tam bude po.. /dělanýho/.
A teď ještě dotaz na někoho kdo měl rozhozenou převodovku: je možné jenom vyměnit ten díl s drážkováním pro poloosu-hřídel IRD, protože mám převodovku OK a kvůli součástce která by neměla mít nic společného s převodovýma kolama se mi nechce montovat nějakou mnou nevyzkoušenou a čekat co tam bude po.. /dělanýho/.
Re: rada s ird
Zdravím. Jen tak pro zajímavost. Není to spíš tak, že když je ird špatný tak je to jen předokolka? Já mám teda odmontovany kardan ale i tak?
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 06 pro 2014 18:35
- tel.: 773456069
- auto: freelander
- Bydliště: Znojmo
Re: rada s ird
dovolím si odpovědět i když jsem úplný začátečník. Po upozornění Karla Slámy jsem se zakousl do mého problému se zadokolkou. Pokud máš vadnou visco, odejde v IRD ve většině případů ložisko hrušky a ložisko uložení talířového kola, tím vzniknou vůle mezi zuby tohoto převodu a dojde k pošození-vylámání ,olámání těchto zubů a k zablokování převodu v IRD.
Převod na přední nápravu je prostřednicvím kol s čelním šikmým ozubením na dif. přední nápravy a z něj na poloosy. Pravá poloosa je poháněná přímo z planetového kola diferenciálu, levá poloosa je poháněná z druhého planetového kola prostřednicvím drážkované hřídele, která prochází uvnitř hlavní hřídele pohonu a ústí v přírubě hlavní /manuální/ převodovky. Pokud dojde k protočení /poškození /těchto drážek ,nebo k ukroucení hřídele.není přední náprava poháněná.
A zde moje vědomosti končí,protože nevím jak je ten bazmek pohonu pravé poloosy uložen v převodovce a jestli jeho uložení není ještě součástí výstupu z převodovky /nějaká část stálého převodu nebo zpátečky.
Vzhledem k tomu že nemůžu otevřít na svém notˇasu RAVE nemůžuse na to ani podívat . Pokud máte prosím někdo sestavu převodovky prosím o její vložení
Díky za případné poopravení pokud je tato pasáž nesrozumitelná nebo nepřesná.
Převod na přední nápravu je prostřednicvím kol s čelním šikmým ozubením na dif. přední nápravy a z něj na poloosy. Pravá poloosa je poháněná přímo z planetového kola diferenciálu, levá poloosa je poháněná z druhého planetového kola prostřednicvím drážkované hřídele, která prochází uvnitř hlavní hřídele pohonu a ústí v přírubě hlavní /manuální/ převodovky. Pokud dojde k protočení /poškození /těchto drážek ,nebo k ukroucení hřídele.není přední náprava poháněná.
A zde moje vědomosti končí,protože nevím jak je ten bazmek pohonu pravé poloosy uložen v převodovce a jestli jeho uložení není ještě součástí výstupu z převodovky /nějaká část stálého převodu nebo zpátečky.
Vzhledem k tomu že nemůžu otevřít na svém notˇasu RAVE nemůžuse na to ani podívat . Pokud máte prosím někdo sestavu převodovky prosím o její vložení
Díky za případné poopravení pokud je tato pasáž nesrozumitelná nebo nepřesná.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 06 pro 2014 18:35
- tel.: 773456069
- auto: freelander
- Bydliště: Znojmo
Re: rada s ird
díky za rychlou reakci. Každá z těchto sestav zde na foru je pro všechny kutily a najen proně velice přínosná.
Pokud tě ještě můžu poprosit o detailnější obrázek vnitřností převodovky /pos.8 -gearbox/ jde mně hlavně o vyústění převodovky na IRD. je to ten výstupek do kterého rovněž ústí levá přední poloosa.
Pokud budu mít stržené drážkování v tomto kuse nechci měnit celou převodovku, ale jen ten díl. Tedy pokud tambude jen na nějakém ložsku a nebude součástí ozubeného převodu. Tam mám strach že by to nebylo dobré, protože zuby jsou už do sebe zajeté a v lepším případě by to hučelo.
Pokud tě ještě můžu poprosit o detailnější obrázek vnitřností převodovky /pos.8 -gearbox/ jde mně hlavně o vyústění převodovky na IRD. je to ten výstupek do kterého rovněž ústí levá přední poloosa.
Pokud budu mít stržené drážkování v tomto kuse nechci měnit celou převodovku, ale jen ten díl. Tedy pokud tambude jen na nějakém ložsku a nebude součástí ozubeného převodu. Tam mám strach že by to nebylo dobré, protože zuby jsou už do sebe zajeté a v lepším případě by to hučelo.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 06 pro 2014 18:35
- tel.: 773456069
- auto: freelander
- Bydliště: Znojmo
Re: rada s ird
díky za rychlou reakci. Každá z těchto sestav zde na foru je pro všechny kutily a najen proně velice přínosná.
Pokud tě ještě můžu poprosit o detailnější obrázek vnitřností převodovky /pos.8 -gearbox/ jde mně hlavně o vyústění převodovky na IRD. je to ten výstupek do kterého rovněž ústí levá přední poloosa.
Pokud budu mít stržené drážkování v tomto kuse nechci měnit celou převodovku, ale jen ten díl. Tedy pokud tambude jen na nějakém ložsku a nebude součástí ozubeného převodu. Tam mám strach že by to nebylo dobré, protože zuby jsou už do sebe zajeté a v lepším případě by to hučelo.
Pokud tě ještě můžu poprosit o detailnější obrázek vnitřností převodovky /pos.8 -gearbox/ jde mně hlavně o vyústění převodovky na IRD. je to ten výstupek do kterého rovněž ústí levá přední poloosa.
Pokud budu mít stržené drážkování v tomto kuse nechci měnit celou převodovku, ale jen ten díl. Tedy pokud tambude jen na nějakém ložsku a nebude součástí ozubeného převodu. Tam mám strach že by to nebylo dobré, protože zuby jsou už do sebe zajeté a v lepším případě by to hučelo.
- cesta
- Příspěvky: 535
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: rada s ird
Zdravim všechny,
měl bych otázku ke zkušenějším ohledně IRD. Jak poznám tu novější IRD od té starší. Všude sem vyčet že se ty lepší co déle vydrží montovali do TD4 a asi do benzinu od roku 2000, nevim to přesně. Ale jak to poznam přímo na IRD. Našel jsem na ni nějaký čísla a takový kroužek ve kterym je vyražený nejspíš týden a rok výroby, viz foto. Nevíte tedy někdo ve kterým roce se začali ty lepší IRD vyrábět. Jelikož mám v háji soukolí pohonu na zadek tak ji chci celou zrepasovat ale nechci do ní investovat pakliže to bude ta starší, to raději pořídím novější zrepasovanou.
Freelandera mám TD4 rok 2001 ale IRD už byla dříve demontována. Soudím podle těsnícího tmelu, kterým byla utěsněna a to i mezi IRD a převodovkou a lehce ožvejkaných šroubů a bůhví co tam kdo namontoval. Historii vozu neznam tu si ale postupem času přepísu sám
Děkuji za odpovědi
měl bych otázku ke zkušenějším ohledně IRD. Jak poznám tu novější IRD od té starší. Všude sem vyčet že se ty lepší co déle vydrží montovali do TD4 a asi do benzinu od roku 2000, nevim to přesně. Ale jak to poznam přímo na IRD. Našel jsem na ni nějaký čísla a takový kroužek ve kterym je vyražený nejspíš týden a rok výroby, viz foto. Nevíte tedy někdo ve kterým roce se začali ty lepší IRD vyrábět. Jelikož mám v háji soukolí pohonu na zadek tak ji chci celou zrepasovat ale nechci do ní investovat pakliže to bude ta starší, to raději pořídím novější zrepasovanou.
Freelandera mám TD4 rok 2001 ale IRD už byla dříve demontována. Soudím podle těsnícího tmelu, kterým byla utěsněna a to i mezi IRD a převodovkou a lehce ožvejkaných šroubů a bůhví co tam kdo namontoval. Historii vozu neznam tu si ale postupem času přepísu sám
Děkuji za odpovědi
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: rada s ird
Řekl bych sedmý měsíc roku 2000, tedy už novější, každopádně pokud bude nové soukolí, tak není podle mne co řešit...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: rada s ird
Diky elliote a jelikož jsem od Vimperka tak se brzo uvidíme až si udělam seznam dilů které budu potřebovat. Zdar
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: rada s ird
No když máš Free, tak to se budeme asi vídat víc než bys chtěl
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: rada s ird
Tak jsem dnes měnil olej a ejhle co se mi vyplavilo z čeho to je ???
Žádne problémy mi neděla, tak jen doufám, že je to ještě po předchozím majiteli, který ji snad opravoval.
Žádne problémy mi neděla, tak jen doufám, že je to ještě po předchozím majiteli, který ji snad opravoval.
- Přílohy
-
- P1110243.JPG (86.58 KiB) Zobrazeno 16948 x
- fugín
- Příspěvky: 2271
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: rada s ird
A v čem že si to našel? V čem si měnil olej? Bylo by dobrý kdyby si ještě uvedl z jakýho materiálu ten kousek je
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Re: rada s ird
Že by z krúžku piestu
Ak je to z IRD tak by som asi chystal repas
Ak je to z IRD tak by som asi chystal repas