Stránka 1 z 1

free nepravidelný chod motoru

Napsal: 31 črc 2014 11:39
od akrij13
Ahoj mám dotaz, na volnoběh mám ve svém free nepravidelný chod motoru. Je to cítit nejlépe v sedačce , že auto se chvěje. Dělá to studený i teplý a někdy víc někdy míň. Začalo to samo od sebe asi před měsícem. Otáček je 750, ale i když mírně přidávám, nic se nezmění. Za jízdy vyšší otáčky, takže vše ok.
Jde o TD4, 2002.
Dík za případné rady.
Ještě jeden dotaz, při rozjetí a prudkém ubrání plynu něco kovově klepne z pravého předku.

Re: free nepravidelný chod motoru

Napsal: 01 srp 2014 11:59
od Tazik1992
Frííčko osobně neznam, ale obecně by to mohly být zasviněné vstřiky, čerpadlo.
Asi se nic nestane, když pár tankování za sebou dáš do nafty nějakou intenzivní přísadu na čištění vstřiků (např. od Liqui Moly čistič vstřikování).
Jinak když dáš na googlu Freelander erratic idle vypadne třeba tohle:
http://www.landyzone.co.uk/lz/f9/rough- ... 93095.html
Nevim jestli si angličtinář, ale uživatel dazfitzg píše, že u něj to byl problém se zkorodovanými kontakty na čidle tlaku v rozvodu vstřikování. I ostatní tam měli stejný problém.

Re: free nepravidelný chod motoru

Napsal: 01 srp 2014 13:16
od akrij13
Dík za radu, dávám pravidelně aditivum, takže vstřiky by měly být čištěný, ale na to čidlo tlaku řeknu mýmu mechanikovi ať se mrkne.

Re: free nepravidelný chod motoru

Napsal: 18 črc 2018 18:53
od Martas74
Tak na mě taky došlo :-( . Když ráno nastartuji tak motor běží normálně stačí přidat plyn a pustit a začne se jakoby hádat.
Když jsem ho párkrát protočil kolem 3000 otáček a pustil plyn zase jde normálně, ale po normálním přidání zase to dělá.
Nevím co s tím asi to nakonec bude diesel servis.

Re: free nepravidelný chod motoru

Napsal: 19 črc 2018 16:05
od Martas74
Ahoj dnes jsem ještě trochu zkoušel a při cca 1300 ot/min začne běžet nepravidelně. Párkrát protočím kolem 3000 a zase běží v klidu.
Poradí někdo :?:

Re: free nepravidelný chod motoru

Napsal: 20 črc 2018 15:34
od dexter
Zdravím tak pridám aj ja sem poznatok a aj vyriešený. Mal som aj ja takéto príznaky. Prísady a ani čistenie cez naftu vôbec nepomohlo. Nakoniec mi auto zdochlo uprostred križovatky a museli ma odtiahnuť lebo nešlo naštartovať len biely dym z výfuku, cestou domov to naštartovalo a po par km to zdochlo zas a znovu v križovatke ale v tedy mi už zasvietila kontrolka motora. Nakoniec diagnostika zistila ze jeden strek leje až príliš veľa nafty a druhy ani nezistili co sa mu stalo bol ko. Vymenil som vstreky a mam nove auto. Až na to ze som teraz posral spiatočku na automate, ale to je zas iný príbeh xixi.

Re: free nepravidelný chod motoru

Napsal: 27 črc 2018 07:37
od PetrVIVIVI
Ahoj. Měl jsem podobný problém. Po napíchnutí na živá data jsme zjistili, že se jedná o snímač tlaku paliva. Po výměně je to jako nový vůz nic se netřepe vše jde pravidelně v otáčkách. Nechal jsem i zrepasovat vstřiky a vyčistit palivovou soustavu ale nakonec to bylo pravděpodobně tím čidlem i když 2 vstřiky se na testech ukázaly že jsou prakticky po smrti.

Re: free nepravidelný chod motoru

Napsal: 12 srp 2018 16:25
od Martas74
Závada odstraněna nechal jsem udělat repas vstřiků a zase hezky vrní.
Když koukali na živá data jeden dával hodně a zbytek málo. Zajímavý že při testu všechny dávali málo.
Mají dávat min 45cm³ dávají 37, 40, 42, 36.8cm³

Re: free nepravidelný chod motoru

Napsal: 17 zář 2018 19:44
od Matz
Ahoj.Trochu to tu oživím.Známí má Déíčko.Přijel s tím že motor ve vyšších otáčkách vynechává.Studený se chová normálně,ale jak se dostane na provozní teplotu,tak se při dosažení cca 2900 otáček začne chovat jako benzíňák v omezovači.Je jedno jestli za jízdy nebo na místě.Přes tři tisíce to zkrátka nepustí.
Nesetkal se někdo s podobnou věcí? S i930 se do motoru samozřejmě nedostanu,takže bych rád kdyby mě někdo nasměroval na co se zaměřit :grin:
Díky za každou radu.

Re: free nepravidelný chod motoru

Napsal: 19 zář 2018 19:53
od PetrVIVIVI
Může to být víc věcí. Palivové čerpadlo je přidřené a v zátěži nestíhá dodávat potřebné palivo (může to být jenom zasviněný filtr). Dále pokles tlaku v hadičkách v zátěži - může být někde prodřená. Dále vadný turbo solenoid nebo samotné turbo. Pokud je egr tak vyčistit nebo zaslepit. Odlučovač oleje buď vyměnit filtr nebo rovnou za vylepšený BMW díl. Vyčistit MAP senzor. Zkusit odpojit MAF senzor a projet se jestli bude rozdíl. Pokud diagnostika nenasměruje správným směrem tak je to více méně pokus omyl. Základ je to ale samozřejmě píchnout na diagnostiku a kouknout na živá data.

Ještě se zeptám kouř z výfuku je? Má to nepravidelný chod?

Re: free nepravidelný chod motoru

Napsal: 20 zář 2018 08:38
od Matz
Díky za reakci. Ale jedná se o Di, ne Td4 (BMW). Auto už mezitím odjelo na druhý konec republiky, posledních 40 km prý spíš odskákalo.Teď už nejde natočit vůbec. Napíchli to na nějakou Delphinu, kde vypsalo snímač otáček, snímač polohy jehly vstř. ventilu a váha vzduchu. Po vymazání závad a protočení už prý nepíše nic, takže to vypadá spíš na mechanickou závadu vstřikování.Víc zatím nevím....

Re: free nepravidelný chod motoru

Napsal: 23 led 2019 17:47
od JuraSkoky
Zdravím a nemůže za to náhodou problém se střikovacím ventilem, díky kterému navlhnou stěnu a auto pak nechce nastartovat? Nebo taky doporučuji zkontroloval vstřikování paliva viz tento článek http://kralmotoru.cz/media/nepravidelny ... u-co-delat