Freelander I - vyhorele turbo

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
kliste
Příspěvky: 21
Registrován: 30 čer 2014 16:08
auto: D3, FreeLander I
Bydliště: Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Freelander I - vyhorele turbo

#1 Příspěvek od kliste » 30 čer 2014 16:35

Ahoj, jsem tu novy a predem chci upozornit, ze vubec nerozumim autum.

Pred rokem jsem si koupit freelandera I (rok 1998), az do ted jsem s tim nemel zadny megaproblemu, jen znicenej kriz u diferencialu, coz byla relativne levna oprava.
Uz po puvodnim majiteli byl drobny unik chladici kapiliny, pry to resil, ale v servise neprisli na zavadu a svedli to na netesnost ve vicku expanzni nadrzky. Dolival jsem chladici kapilunu co dva mesice cca 400ml. Pred mesicem jsem dal auto do servisu s velkym unikem chladici kapaliny (behem 500km mi zmizelo 1l chladici kapaliny). Vymenili par starych trubek, pak mi rekli par zavad na podvozku, ktere jsou kriticke, tak jsem je take nechal opravit a do toho se jim tam vy* zadni brzdy.. Takze v celku ne moc levna oprava (chtel jsem, aby servis zhodnotil zda se oprava na voze jeste vyplati, nebo zda to mam nekam poslat na nahradni dily -- rekli ze jeste vyplati).
Pred tydnem jsem pujcil auto znamemu a ten po 10 minutach auto odvari (on za to nemuze) - prikladam popis:

Kód: Vybrat vše

Auto přestalo táhnout cca při 80km/h a 10-ti minutách jízdy (chvilku před tím jsem slyšel slabé pískání při sešlápnutí plynu). Před tím jsem jel max. kolem 100km/h. Teplota se neměnila. Hned jak to přestalo táhnout, tak jsem si všimnul ve zpětném zrcátku, že se za mnou valí dým. Zastavil jsem, otočil klíčkem a vyndal ho ze zapalování (motor stále jel, jako by někdo stál na plynu - otáček jsem si nevšimnul). Vylez jsem z auta - z vejfuku valil dým jak o závod (jako z Avie). Otevřel jsem haubnu a "všude" stříkal fridex. Po nějaké minutě motor sám plynule snížil otáčky a motor se posléze vypnul. Cca po 15-ti minutách přijeli hasiči a změřili na motoru teplotu cca 150C.
Tak jsem to nechal rovnou odtahnout do servisu a cekam na celkove vycisleni a zda to ma smysl. Zatim mi jen rekli ze vyhorelo turbo (repas cca 22 000,-Kc bez dalsi prace), ale ze to nemusi byt jediny defekt na aute, ze toho muze byt vic (treba motor v haji).

Nemate prosim nekdo s necim podobnym zkusenosti? Ted uz fakt nevim co s tim. Nejhorsi je, ze za 10 dni potrebuji nutne auto, ktere bude funkcni (jedu jako hlavni vedouci tabora, potrebuji auto na vozeni do nemocnic a zasobovani tabora), takze me dost tlaci cas.
Uz se mi asi nechce investovat dalsi vetsi penize do auta u ktereho se muze stat nejakej dalsi nelevnej problem a to zaroven s prihlednutim k porizovaci cene (55.000,- s najezdenyma 330.000km).
Mam tedy dve varianty... Vrazit do toho cca dalsich 40.000,- (doufat ze to servis do 10 dnu stihne). Nebo auto nekam strelit na nahradni dily a poridit si jine. V tom pripade zatim nevim po cem se moc koukat, protoze pres rok vyuzivat auto normane k jezdeni po i mimo mesto, ale zadne obr tereny, ale jednou za rok cca na 4 tydny jedu na tabory/skautske akce, kde se mohu a casto i setkam s hure protupnym terenem, kam normalni osobak (skoda octavia) neprojede a ja musim zasobovat jidlem/pitnou vodou a pro pripad nouze byt hodne na blizku s autem (4x4, trosku vyssi podvozek, idealne do 200.000,-), mate nejaky tip? Zatim jsem koukal po freelander II a pak mi byl doporucenej Discovery.
Nemate doporuceni, komu a kam auto prodat na nahradni dily, tak abych z toho dostal jeste par supu zpet?

Omlouvam se za spoustu nedulezitych informaci a predem dekuji za vsechna doporuceni...

rekapitulace:
Nejake zkusenosti s vyhorelym turbem (cena repasu nekde jinde - kde), jake dasli zavady a komplikace to dale mohlo udelat.
Co s tim autem investovat / vrakac / prodej na nahradni dily, ale jako komplet - komu.
Jake jine auto (4x4, trosku vyssi podvozek, idealne do 200.000,-)

omar
Příspěvky: 2717
Registrován: 15 črc 2008 21:30
tel.: 736769704
auto: Discovery TD5,F2
Bydliště: kousek od Nového Jičína

Re: Freelander I - vyhorele turbo

#2 Příspěvek od omar » 30 čer 2014 16:51

Napiš odkud jsi a bude ti doporucen servis kde urcite poridis levneji a asi aj kvalitneji,neni nutno preci jezdit do znackoveho servisu,kdyz ti sice ne oficielni znackovej servis nabydne velmi kvalitni sluzby za podstatne nissi ceny

kliste
Příspěvky: 21
Registrován: 30 čer 2014 16:08
auto: D3, FreeLander I
Bydliště: Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I - vyhorele turbo

#3 Příspěvek od kliste » 30 čer 2014 16:59

omar píše:Napiš odkud jsi a bude ti doporucen servis kde urcite poridis levneji a asi aj kvalitneji,neni nutno preci jezdit do znackoveho servisu,kdyz ti sice ne oficielni znackovej servis nabydne velmi kvalitni sluzby za podstatne nissi ceny
Dik, uvitam i radu o jinem servisu, ktery bude levnejsi (drive jsem uz na foru okukoval servisy, ale v okoli mi vysel jen def-tec a nebo jsem blbe hledal). Ale stejnak predpokladam, ze i tak to nebude nic levneho a nedokazu zhodnotit zda to ma smysl, proto se obracim na Vas zkusene ;) .
Jsem z Praha 5 - Zbraslav

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Freelander I - vyhorele turbo

#4 Příspěvek od dava » 30 čer 2014 17:44

Došlo k tomu, že se rozpadlo turbo a motor jel na olej z mazání. Je skoro jisté že pokud se ho známému nepovedlo zastavit, což nepovedlo, tak je kompletně KO , přetočený a nemá smysl se jím zaobírat, nanejvýš sundat čidla a podobné periferky.
Sežeň na vrakáči nastrojenej motor s turbem a interkolerem, ten bude plnej šrotu, což se málokdy spolehlivě vymeje. Počítej k tomu rozvody a spojku, gufero na přední a zadní straně kliky, nějaká ta hadice, oleje, filtry. Vstřiky by se daly z tvého použít jistě, hlava a blok asi později taky, ale už po dílech.

Druhá varianta je to zkusit oživit výměnou turba, rozvodů,olejů a cooleru a doufat že se motoru nic nestalo, což je loterie a na pohádky moc nevěřím.

Řidič za to nemůže, jen pokud by byl velmi zkušený, mohl reagovat jinak a udusit to, ale takových je málo v dnešní době.
Lama obecná takhle dopadne běžně.

Na tvým místě bych se poptal Karla Slámy :dance , co on na to... třeba má věci a třeba výjimečně bude ochoten dávat díly i opačným postupem než je normálně zvyklej :mrgreen: Kdo jinej... Výhoda že zbytky může třeba prodat nebo něco
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
dabartos
Příspěvky: 838
Registrován: 14 srp 2011 13:08
auto: DI-200TDI , Free 1.8
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I - vyhorele turbo

#5 Příspěvek od dabartos » 30 čer 2014 18:18

Podle tvého popisu bych typoval, že to odnes i motor.
Pokud to budeš chtít opravovat, ozvi se mi, tel: 777222666
http://WWW.DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I - vyhorele turbo

#6 Příspěvek od macejky1 » 30 čer 2014 21:49

Ja myslim ze za ty dusledky ridic min. z 50% muze. Kdyz vypnul klicek a motor misto aby se zastavil tak vysplhal do nehoraznych otacek mel tam vrazit ctyrku a hned ho zadusit na spojce misto toho aby pobihal okolo, koukal jak auto rve a vyrabi jiste impozantni kourove efekty. Kdyby to udelal tak by te to stalo cca 14 tis za nove turbo z turbocar velka bites a 10 l tech. benzinu na vycisteni hadic a cooleru. Ale takhle bych uz do toho motoru neinvestoval a radeji si sehnal jiny jak uz tu bylo napsano. Takhle pretocenymu motoru bych uz neveril - hlava, ventily, klika, rozvody, .... i kdyby se podarilo ho rozhybat jen bych cekal kdy na necem zaklepe definitivne.

Je to fakt skoda, to samotny turbo by nebyl velkej problem a pri 300 tis. uz na nej melo auto urcite narok.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I - vyhorele turbo

#7 Příspěvek od macejky1 » 30 čer 2014 21:58

Jinak tedy do 200 tis. sezenes moc peknou Discovery. Ve srovnani s Freelanderem je to o moc vetsi a pohodlnejsi auto jen pocitej s tim ze za 7 l nafty jako Freelander ti jezdit nebude. Jinak ale urcite krok spravnym smerem a sezenes ji i pro 7 osob coz by se ti mozna mohlo hodit.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Zizal
Příspěvky: 336
Registrován: 04 srp 2013 19:39
auto: Freelander TD4
Bydliště: Havirov

Re: Freelander I - vyhorele turbo

#8 Příspěvek od Zizal » 30 čer 2014 22:06

Jestli motor prestal jet sam tak to znamena ze spotreboval veskery olej, takze bude i zadreny... Z toho motoru nebude moc pouzitelneho - vstriky budou zanesene, pripadne zapecene. Hlava bude asi taky KO. Pokud ti tady nekdo nabidne za rozumnou cenu motor s prehozenim tak to muze byt OK. 20k za repas turba je nesmysl - to bude podobne s cenou za vymenu motoru vcetne turba...

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Freelander I - vyhorele turbo

#9 Příspěvek od cesta » 01 črc 2014 06:19

Jo jo můžu potvrdit, zažil jsem to vlastní kůži(ten průběh jak popisuješ byl u mě stejný, jinak těm kdo tak radí zašlápnout to přes rychlost, no k tomu autu když už se to stane je strach se přiblížit, natož něco zašlapávat, někde tu o tom píšu) určitě se vykašli na opravu motoru, ten motor bude na šrot. Buď kup starší celý motor, nebo to radši prodej na n.d.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I - vyhorele turbo

#10 Příspěvek od macejky1 » 01 črc 2014 09:42

cesta píše:Jo jo můžu potvrdit, zažil jsem to vlastní kůži(ten průběh jak popisuješ byl u mě stejný, jinak těm kdo tak radí zašlápnout to přes rychlost, no k tomu autu když už se to stane je strach se přiblížit, natož něco zašlapávat, někde tu o tom píšu) určitě se vykašli na opravu motoru, ten motor bude na šrot. Buď kup starší celý motor, nebo to radši prodej na n.d.
Osobně jsem měl to "štěstí" že se mi to stalo už 2x. Jednou na Avii a jednou na starém VW 1,6 TD a ani jednou se motor nestačil vytočit nad cca 3,5 tis. otáček. Když zastavíš protože to blbě jede a kouří, sedíš za volantem, vypneš klíček a místo aby skapal tak akceleruje tak to přece hned utneš.

Něco jiného je samozřejmě když nevíš která biije, necháš to auto řvát a vystoupíš z něj. To už potom chce jistou dávku odvahy se do něj znovu vrátit :-)
Nedávno jsem tohle viděl v Brně u Tesca. Nějakej starej Pežot tam řval na plný plyn okolo oblaka kouře, chlap pobíhal okolo a ženská se dvěma dětma celkem spokojeně seděli dál v autě a čekali co se bude dít. NAštěstí to řidič co stál hned za nima nevydržel skočil do auta a zadusil jim ho.


No to je jedno. Každopádně rada je pořád stejná a asi se tady na ní všichni shodnem. Buď koupit jiný motor ( třeba od Karla Slámy ) a udělat na něm základní udržbu ( oleje, rozvody). Nebo to auto prodat na ND ( třeba Karlu Slámovi ) a koupit si jiné auto. Pokud máš rozpočet okolo 200 tis. tak bych neváhal a kouknul se tady na fóru do sekce bazar jestli ti tam něco nepadne do oka. Třeba by ti ho Karel vzal protiúčtem za svého L322 co nabízí k prodeji za pěkný peníz.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

kliste
Příspěvky: 21
Registrován: 30 čer 2014 16:08
auto: D3, FreeLander I
Bydliště: Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I - vyhorele turbo

#11 Příspěvek od kliste » 01 črc 2014 15:10

Dik vsem za rady.
Uz jsem to zacal resit s konkretnim servisem, kde bud motor se vsim vsudy vymeni, nebo po dalsi diagnostice rozhodnout z auta udelat nahradni dily.

Znovu dekuji a snad to dobre dopadne.

Odpovědět