Pred rokem jsem si koupit freelandera I (rok 1998), az do ted jsem s tim nemel zadny megaproblemu, jen znicenej kriz u diferencialu, coz byla relativne levna oprava.
Uz po puvodnim majiteli byl drobny unik chladici kapiliny, pry to resil, ale v servise neprisli na zavadu a svedli to na netesnost ve vicku expanzni nadrzky. Dolival jsem chladici kapilunu co dva mesice cca 400ml. Pred mesicem jsem dal auto do servisu s velkym unikem chladici kapaliny (behem 500km mi zmizelo 1l chladici kapaliny). Vymenili par starych trubek, pak mi rekli par zavad na podvozku, ktere jsou kriticke, tak jsem je take nechal opravit a do toho se jim tam vy* zadni brzdy.. Takze v celku ne moc levna oprava (chtel jsem, aby servis zhodnotil zda se oprava na voze jeste vyplati, nebo zda to mam nekam poslat na nahradni dily -- rekli ze jeste vyplati).
Pred tydnem jsem pujcil auto znamemu a ten po 10 minutach auto odvari (on za to nemuze) - prikladam popis:
Kód: Vybrat vše
Auto přestalo táhnout cca při 80km/h a 10-ti minutách jízdy (chvilku před tím jsem slyšel slabé pískání při sešlápnutí plynu). Před tím jsem jel max. kolem 100km/h. Teplota se neměnila. Hned jak to přestalo táhnout, tak jsem si všimnul ve zpětném zrcátku, že se za mnou valí dým. Zastavil jsem, otočil klíčkem a vyndal ho ze zapalování (motor stále jel, jako by někdo stál na plynu - otáček jsem si nevšimnul). Vylez jsem z auta - z vejfuku valil dým jak o závod (jako z Avie). Otevřel jsem haubnu a "všude" stříkal fridex. Po nějaké minutě motor sám plynule snížil otáčky a motor se posléze vypnul. Cca po 15-ti minutách přijeli hasiči a změřili na motoru teplotu cca 150C.
Nemate prosim nekdo s necim podobnym zkusenosti? Ted uz fakt nevim co s tim. Nejhorsi je, ze za 10 dni potrebuji nutne auto, ktere bude funkcni (jedu jako hlavni vedouci tabora, potrebuji auto na vozeni do nemocnic a zasobovani tabora), takze me dost tlaci cas.
Uz se mi asi nechce investovat dalsi vetsi penize do auta u ktereho se muze stat nejakej dalsi nelevnej problem a to zaroven s prihlednutim k porizovaci cene (55.000,- s najezdenyma 330.000km).
Mam tedy dve varianty... Vrazit do toho cca dalsich 40.000,- (doufat ze to servis do 10 dnu stihne). Nebo auto nekam strelit na nahradni dily a poridit si jine. V tom pripade zatim nevim po cem se moc koukat, protoze pres rok vyuzivat auto normane k jezdeni po i mimo mesto, ale zadne obr tereny, ale jednou za rok cca na 4 tydny jedu na tabory/skautske akce, kde se mohu a casto i setkam s hure protupnym terenem, kam normalni osobak (skoda octavia) neprojede a ja musim zasobovat jidlem/pitnou vodou a pro pripad nouze byt hodne na blizku s autem (4x4, trosku vyssi podvozek, idealne do 200.000,-), mate nejaky tip? Zatim jsem koukal po freelander II a pak mi byl doporucenej Discovery.
Nemate doporuceni, komu a kam auto prodat na nahradni dily, tak abych z toho dostal jeste par supu zpet?
Omlouvam se za spoustu nedulezitych informaci a predem dekuji za vsechna doporuceni...
rekapitulace:
Nejake zkusenosti s vyhorelym turbem (cena repasu nekde jinde - kde), jake dasli zavady a komplikace to dale mohlo udelat.
Co s tim autem investovat / vrakac / prodej na nahradni dily, ale jako komplet - komu.
Jake jine auto (4x4, trosku vyssi podvozek, idealne do 200.000,-)