F1 Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
kory0007
Příspěvky: 1
Registrován: 10 bře 2014 19:18
auto: freelander td4

F1 Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#1 Příspěvek od kory0007 » 10 bře 2014 19:27

Zdravíčko,
Chci si doma udělat repas visco spojky a za boha nemůžu přijít na to jak se rozdělává a kde sehnat náplň? (mám freelander td4 rv.2001) máte s tím nějaké zkušenosti? díky za info

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#2 Příspěvek od macejky1 » 10 bře 2014 20:26

kory0007 píše:Zdravíčko,
Chci si doma udělat repas visco spojky a za boha nemůžu přijít na to jak se rozdělává a kde sehnat náplň? (mám freelander td4 rv.2001) máte s tím nějaké zkušenosti? díky za info

Není "rozdělávací".
Rači se do toho nepouštěj, většina ceny za repas u někoho kdo to dělá je stejně cena nové náplně. I kdyby se ti to doma napoprvé povedlo udělat dobře tak stejně neušetříš moc. A když se ti to nepovede, což je pravděpodobnější tak uděláš víc škody než užitku.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
sonorek
Příspěvky: 232
Registrován: 21 bře 2012 11:56
auto: FreeLander 2.0 TD4

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#3 Příspěvek od sonorek » 11 bře 2014 11:29

A kdo to dělá kvalitně, abych si ho mohl uložit a až nastane čas ho kontaktoval?

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#4 Příspěvek od Benjamin » 11 bře 2014 12:00

Eliott nebo p. Baláž. Já měl od Eliotta a bez problému. Kontakty na ně tu najdeš na fóru.

Benja :Pohoda:
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
sonorek
Příspěvky: 232
Registrován: 21 bře 2012 11:56
auto: FreeLander 2.0 TD4

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#5 Příspěvek od sonorek » 12 bře 2014 07:11

Díky. Ještě kolik koštuje repas? Originál je přes desítku.

Uživatelský avatar
benetto
Příspěvky: 48
Registrován: 28 srp 2012 08:00
auto: Free TD4
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#6 Příspěvek od benetto » 12 bře 2014 09:16

Já to měl u pana Baláže za cca 2500,-
Naposledy upravil(a) benetto dne 12 bře 2014 21:48, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
sonorek
Příspěvky: 232
Registrován: 21 bře 2012 11:56
auto: FreeLander 2.0 TD4

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#7 Příspěvek od sonorek » 12 bře 2014 12:43

Díky.

cermen
Příspěvky: 7
Registrován: 08 led 2013 22:38
auto: Freelander 2.0 Di

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#8 Příspěvek od cermen » 15 bře 2014 02:23

No já jsem 1 litr náplně koupil za cca1000 Kč + poštovné, starou visco spojku na pokusy za 800 Kč. Aby měla správné vlastnosti tak to bylo až na druhý pokus, ale i tak šetřím vzhledem k tomu že 1 litr by mi měl vystačit na 6 naplnění. Materiál na 1 repas cca 300 Kč :-)

Odesláno z mého GT-I9500 pomocí Tapatalk

y.sajty
Příspěvky: 227
Registrován: 28 dub 2011 16:57
auto: freelander1.8 LPG
Bydliště: Ostravsko

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#9 Příspěvek od y.sajty » 15 bře 2014 14:54

Jsi dobrý,na you tube je natočen celý postup renovace včetně doplnění náplně ale jde o vis.spojku u WW Transporter a ta je rozebiratelná.Ale i tak je to pracné kvůli vyčistění a hlavně přesnému množství náplně,tam ji váží na digi.váhách na gramy.Jak jsi zjistil přesné množství.Popiš nám postup,jistě to bude zajímat všechny kutily.

cermen
Příspěvky: 7
Registrován: 08 led 2013 22:38
auto: Freelander 2.0 Di

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#10 Příspěvek od cermen » 18 bře 2014 01:45

Postupoval jsem tak, že jsem spojku navrtal dvěma otvory proti sobě a vyřízl do nich závity 10x1 mm abych je mohl osadit šroubením pro připojení hadic a technickým benzínem jsem rozpustil starou náplň. Mám z toho pouze jednu fotku, kterou přikládám. To proplachování zabralo většinu času z celé procedury a dělal jsem to tak, že jsem spodní hadici ucpal, do vrchní nalil benzín a protáčel spojku. Pomáhal jsem si přitom tlakem vzduchu z kompresoru, když jsem spojku střídavě tlakoval a odpouštěl tlakem cca 2 atm zdálo se mi že se stuhlý gel rozpouští rychleji. Po chvíli jsem vždy otevřel spodní hadici a vypustil hustý špinavý benzín a nalil čistý a vše opakoval dokud nevytékal čistý benzín a spojkou šlo volně otáčet. Když byla spojka čistá, odměřil jsem její vnitřní objem podle vypuštěného benzínu. Někde jsem před tím vyčetl že se visco spojky plní na 70 - 90% objemu, na první pokus jsem tedy zkusil střední cestu 80% , ale tato spojka byla moc měkká a 4x4 nefungovalo dobře, při novém plnění jsem odměřil 90% vnitřního objemu spojky a musím říci že spojka funguje perfektně. Testoval jsem 4x4 v terénu a prováděl jsem test se zátěží na tyči na zvednutém zadním kole. Naopak při plném rejdu spojka neklade velký odpor. Ještě k tomu plnění chci říci že jsem použil jako novou náplň MOLYDUVAL Silo D 100T, potřebné množství v ml jsem odměřil do velké injekční stříkačky (200ml), kterou jsem propojil krátkou hadicí se spodní dírou spojky a hadici z horního otvoru jsem připojil na pneumatický válec, jehož pístem jsem na několikrát vytvořil ve spojce podtlak. Potom jsem vrchní hadici zaškrtil a gel ze stříkačky se pomalu sám nasál spodní dírou do spojky. Nakonec jsem do obou děr našrouboval červ jako zátku a zajistil závitovým lepidlem, aby se daly díry znovu použít. Podobný postup jsem potom našel na těchto ruských stránkách
http://lrfreelander.ru/viewtopic.php?id=2580
tam se ale liší použitou náplní, polohou otvorů a hlavně objem plnění je vyšší než jsem já naměřili celkový vnitřní objem. Proto neuvádím konkrétní množství které jsem plnil, to ať si každý kdo se tím chce bavit vyzkouší sám. Možná existuje více modifikací visco spojek na Freelander, myslím že na nejsilnější motor se používala větší.

Obrázek
Naposledy upravil(a) cermen dne 26 bře 2014 16:46, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2271
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#11 Příspěvek od fugín » 18 bře 2014 06:02

Zajímavý čtení....
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

y.sajty
Příspěvky: 227
Registrován: 28 dub 2011 16:57
auto: freelander1.8 LPG
Bydliště: Ostravsko

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#12 Příspěvek od y.sajty » 18 bře 2014 08:32

Jsi první,kdo tu popsal opravu spojky.Dík!Ještě mne zajímá kde jsi sehnal náplň a jak sis poradil při vrtání se šponama?

cermen
Příspěvky: 7
Registrován: 08 led 2013 22:38
auto: Freelander 2.0 Di

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#13 Příspěvek od cermen » 18 bře 2014 10:35

Vrtal jsem od zdola nahoru, proti se hned pomalu tlačí ven gel, určitě při tom trochu poškodíš statické lamely, které jsou spojeny s pláštěm spojky, ale to nevadí protože lamely které rotují jsou o něco menší na průměru. Tu náplň jsem objednal z těchto stránek přes email
http://eshop.fina-oleje.cz/fina-oleje/2-KONTAKTY
Našel jsem dokonce fakturu viz foto.
Obrázek

Odesláno z mého GT-I9500 pomocí Tapatalk

Uživatelský avatar
Marty
Příspěvky: 69
Registrován: 08 dub 2010 21:18
tel.: 776737418
auto: Freelander 2005
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#14 Příspěvek od Marty » 25 bře 2014 07:33

Teda jsi fakt dobrej :muscle Jsem zastáncem toho, že bývá nelepší určitý věci na autě si udělat sám. Já bych se tohodle asi trochu bál a asi to pošlu panu Balážovi do SK. i když mi to teď docela vrtá v hlavě :coze: Nějak nejdou otevřít ty přiložený fotky co jsi tam dal, snad není chyba na mé straně......
Každopádně za mě :hand díky a Českým šikulům pochvala

RBo
Příspěvky: 19
Registrován: 05 bře 2014 15:06
tel.: 0948939931
auto: Freelander, 1.8

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#15 Příspěvek od RBo » 05 kvě 2014 01:59

Tak je tu este aj jeden zo slovenska. Ja som vrtal z predu a zozadu, resp. akoby na predne a zadne celo valca spojky. Pritom otvory som nenavrtal priamo proti sebe, ale v rozostupe 180°.
Inak ako voditko by mohli sluzit aj povodne vrtane otvory od vyroby, videl som ich na dvoch visco ktore som mal v rukach, a je to vidno aj na niektorych katalogovych obrazkoch novych visco ponukanych na webe. Zrejme to naplnenie takto riesia aj priamo vo vyrobe, cize spojku plnia az po jej skompletizovani (pretoze obal je vo finale pozvarany, preto je aj nerozoberatelny). A po naplneni oba otvory zablenduju.
Vrtal som otvory hlboke priblizne 10 mm, obal tej spojky je skutocne takto hruby, ale samozrejme treba ist opatrne, hlavne ku koncu, po jednom milimetriku, nastastie krajne lamely z oboch stran (ktore stoja pred vrtakom prve v poradi) su prave tie staticke, takze ak aj nahodou do nich trochu vrtnete, nic tak hrozne sa nedeje.
No a to vyfukanie tej starej naplne, s tym technickym benzinom, ja som to doknca kombinoval aj s acetonom, a sem tam aj s WD ktorym som spojku v podstate aj tlakoval :) podobne ako cermen kompresorom. Tak toto je obrovska pakaren, riesil som to na niekolko etap, celkovo som sa s tym papral asi dva dni, najtahsie na tom bolo hlavne zozaciatku pretacat tu stuhnutu spojku. Inak by ten stary husty olej, nazvem ho skor lepidlo, nevytekal. Proste sam som to nebol schopny umaknut na jeden raz. Tak trosku aj pochybujem o borcoch ktory to robia na pockanie z jamy pod autom. Ale mozno vedia nieco, co zasa my este nevieme. Inak osobne som mal v urcitej faze celkom taky pocit, ze by stacilo do spojky naliat nieco na baze siliconu cim by sa stara napln v nutri iba zriedila, napr. taky riedky cisty silicon olej bezne pouzivany na mastenie kedrov pred zimou, a moze to byt jednoduche a rychle riesenie na urcity, mozno aj na dlhsi cas. Ale berte to len ako namet na zamyslenie pre dalsich badatelov.

Ja som ale vymenil komplet celu napln. Moly Duval SILO D 100T je siliconovy olej o tzv. dynamickej vyskozite 100 000 CST. Tu pozor, je k dostaniu aj SILO D 100, ktory tam nema to znacenie T, coz znamena ze je tam skutocne viskozita iba 100 CST. Tak tento by bol pre VISCO spojku hooodne riedky. Zial SILO D 100T sa predava iba v pomerne velkom objeme, a moc firiem ktore taketo specialne mazivo k nam vozia som nenasiel.
No ale aby to nebolo take marne, tak plnohodnotne sa daju pouzit aj siliconove oleje ktore su k zakupeniu v modelarstvach. Pouzivaju ich modelari do diferencialov v RC modeloch. Su balene tak v 100 ml ampulkach, stoja priblizne kolo 5 eur, a na VISCO freelandera postacia myslim dve-tri taketo naplne. Taktiez sa tu pouziva znacenie viskozity v jednotkach CST, pricom na vyber je siroka paleta viskozit. Niekde som sa docital ze Land Rover plni vo vyrobe VISO spojky olejom o viskozite 120 000 CST, ja som pouzil 100 000 CST, a spojka chodi v terene ok pricom v plnom rajde na parkovisku som ju vobec necitil. Mozno by som vedel ist aj do meksej spojky na nejakych 80 000 CST, ale to uz len tak na sneh, mokru travu alebo blaticko skutocne iba na rovinke. Ale je to alternativa nakolko takto meka spojka skoro vobec netrapi IRD ani zadny dif, aj spotreba urcite ide dole, a niekto do toho tazsieho terenu fakt nechodi. Este nizsie hodnoty viscozity by uz asi nemali zmysel. Pri tych 100 000 cst ide pomalinky pretocit kolesom aj volnymi rukami, podobne ako pri uplne novej VISCO. Mam na mysli klasicky test pri zdvihnutom aute, tri kolesa na zemi, jedno vo vzduchu.
Inak tie viscozity u modelarskych olejov sa znacia etse aj v jednotkach PTS, alebo PST, ale toto je nejaka staticka viscozita ktora sice priblizne odpoveda aj tej dynamickje, ale nemusi to byt celkom ono.
Presne mnozstvo naplne neviem povedat ani ja, proste plnil som kym to slo a nezacal mi olej vytekat z opacnej strany. Plnil som odspodu nahor, tak ako som pisal na zaciatku, otvory boli navrtane v rozostupe 180°, cize spojku som natocil tak, aby jeden bol naspodu a druhy navrchu. Najprv mi slo hodne bublin, ale potom uz iba kde tu. Vtedy som prestal. Nechal som to den odstat, aby sa olej usadil, a este som trochu doplnil kym neprestali ist bublinky. Hlavne pocas plnenia uz nijako nepretacat spojku, inak je to pase nakolko olej sa vnutri premiesa so vzduchom a neda sa to uz dobre doplnit. Potom jedine znovu vyplachnut a nanovo plnit. Inak ten napad s tym podtlakom je myslim si celkom dobry. Podla mojho nazoru v principe spojku treba naplnit co najviac, akurat by tam mala zostat nejaka vzduchova rezerva povedzme koli teplotnej rostaznosti oleja. Inak by mohol vytlacit to gufero co je na vstupnej hriadeli do spojky. Mozno je to prave onych 10% objemu. Tazko povedat. To uz musi vykoumat niekto dalsi v poradi.
Otvory ktore som navrtal myslim 4mm vrtakom, tak som ich jednoducho zanitoval iba klasickym nitom. Tiez som chcel povodne rezat zavity, ale zdalo sa mi to komplikovane. Nity zatial nevypadli :), uvidime casom.
Celkova cena opravy bola cca. 12 eur za ten viskozny olej, to jedno WD-cko, a nejaky ten technicky benzin a dva nity. Potom uz len tie nervy na to + cela ta makacka s pretacanim stuhnutej spojky.

Inak bolo by uz konecne dobre raz prelomit to velke informacne embargo ktore nad touto temou neustale visi. Dufam ze som aj ja k tomu aspon trosku prispel a snad som niekomu nedal navod na znicenie viscospojky. To by ma mrzelo.
R.

Uživatelský avatar
Petr321
Příspěvky: 7
Registrován: 26 led 2014 11:05
auto: Freelander 1.8i
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#16 Příspěvek od Petr321 » 12 kvě 2014 20:10

:yes

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#17 Příspěvek od Tim » 15 kvě 2014 09:14

Teda kluci já čumim jako ten blázen :shock: Dobrá práce, určitě to někomu pomůže. Já teda ty nervy nemám tak silný, takže další repase proběhne opět u p. Baláže, s jehož prací jsem byl na výsost spokojený, ale jsem rád že aspoň vím, jak se to dělá :yes
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

pavlik.pce
Příspěvky: 4
Registrován: 20 dub 2014 12:02
tel.: 775911922
auto: free 2,0di-prodáno..
Bydliště: Choltice

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#18 Příspěvek od pavlik.pce » 31 kvě 2014 10:33

ahoj, tak já jsem si repas udělal sám doma podle rad zde na foru, a nějakých videjí na ru vebu, navrtal jsme visco dle ukázek, vyčistil technickým benzínem což dalo opravdu dost práce dokud jsem do navrtaných děr neudělal závit, na to jsem přidělal upravené odvzdušňovací šrouby z brzdových prasátek. z jedné strany jsem nasadil odsávačku z druhé strany jsem nasadil hadičku napojenou na benzín a při odsávání jsem visco protáčel abych odsál vše dokud jsem neodsával čistý benzín, práce to byla opravdu v domácích podmínkách na půl dne, náplň jsem použil zas z informací zde na foru moliduval silo D100T což byl trochu oříšek sehnat ale povedlo se, no a plnění? to byla ještě větší akce než čištění. stejný postup jako čištění jen jsem musel na jedné straně odsávat a z druhé strany pod tlakem velkou injekční stříkačkou tlačit náplň , občas jsem to protočil ať se to v visco porovná a znova. prostě nic zábavného.. nakonec jsem vyndal použité odvzdušňovací šrouby a dal místo nich šrouby na lepidlo abych dirky utěsnil.poté jsem byl vůz projet terénem a vyzkoušel pohon všech kol, došel jsem k závěru že je visco "měkká" a nepatrně ji doplnil. je to prostě alchimie. každopádně visco funguje jak má tak se mohu max pochválit,že jsem si to zvládl sám. ale příště? p.Baláž to jistí.

asi je opravdu jednodušší repas u pana Baláže,méně námahy,a je to za chvíli doma hotové. pro mne to byla pouze vázva jestli to zvládnu nebo ne,ale pravda je že doporučuji než doma se dřít tímto způsobem, tak nechat si to udělat.

Ten čas a dřina s tím spojená vs úspora není tak efektivní. náplň s poštovným cca 1150 korun,technický benzín 350 peněz českých tak úspora 1000,- to ztrácí efekt vzhledem k záruce, a možnosti nenávratného poškození vrtáním...

pravda je že mě ještě náplň zbyla tak jestli někdo bude chtít se pokoušet o repas doma, tak náplň mohu poskytnout.

vena
Příspěvky: 20
Registrován: 26 srp 2014 22:10
auto: freelander 2.0 td
Bydliště: Stachy

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#19 Příspěvek od vena » 21 úno 2015 00:08

Zdravim všechny, píšu na fórum prvně tak se omlouvám pakliže něco napíšu špatně... Jsem hrdým majitelem freelandera TD4 již něco přes rok, zatim jsme se spolu seznamovali, ale i přes všechny neduhy a že jich není málo :-) mám to auto rád. Přiznám se že jsem zatim zkušenosti z fóra spíše sosal a nadešel čas zas něco vrátit... můj free má najeto přes 300000 ale ve špatnym stavu není. Když jsem řešil visko spojku tak jsem narazil na toto téma a jelikož jsem takovej domácí kutil tak sem si řek že ten repas zkusim udělat doma taky. Prakticky jsem vše dělal dle návodu až na to vymývání staré náplně to jsem dělal na soustruhu, do spojky jsem přes navrtané otvory napustil tech. benzin a nechal ji převalovat, pak vypustil ten sajrajt a celý postup opakoval několikrát, za půl dne byla viska čistá. Odměřil jsem si vnitřní objem a napustil ji ze cca 75%. Pak sem ji nezavařoval ale zašrouboval, přišlo mi to lepší do budoucna. Po nasazení na auto fungovalo vše ok. Zkouška při plnym rejdu - auto jsem na asfaltu na rovině roztlačil bez problému, předtim se mi při sjíždění kopce na neutral v plnym rejdu samo zastavilo. Zkouška při vyheverovanym zadnim kole taky ok. 4x4 fungovalo parádně. Nyní cca po 8 měsících však nastal problém. Jednoho rána začalo cvakat v IRD. Na zpátečku se mi dokonce auto zablokovalo, nechtěl jsem nic přetrhnout tak jsem ho hned odstavil. Podle toho co jsem se dočetl předtim tak jsem šel hned po visko spojce. Byla totálně zatuhlá, při zvednutí jednoho zadního kola jsem jim nepootočil ani o píď. Vyšrouboval jsem z visky jeden šroub a nestačil jsem se divit byla natlakovaná jako prase okamžitě se z ní začal vyvalovat olej. Znova sem ji zašrouboval a zadnim kolem jsem pootočil normálně. Nevim proč se to stalo, je možný že se s tim něco stalo na STK kde mi pěkně protočily nápravy, samozřejmě jednu podruhej na jednom válci a důkladně :-( tak jako u auta bez 4x4. To už je teď jedno, brečet nad tim nebudu demontuju IRD a zjistim co se poškodilo. Pohon na předek zatim funguje tak snad to budou jen ložiska. Aspoň si rovnou vyměnim hlavní spojku, necham zrepasovat turbo a zadni dif asi taky zrepasuju :-) a kdoví co všechno udělam když už to budu mít rozebraný :D

P.S. nepotřebuji aby mi na příspěvek někdo reagoval, co se mi na autě posr..lo si zjistim stejně jen já, chci jen trošku přispět těm co tenhle repas také doma dělali. Na tátovo fríčku jsme visku repasovali stejným způsobem a zatim je v pořádku, průběžně to kontrolujem a jezdí na ni asi 5 měsíců. Také nechci tento způsob repase zavrhovat a tvrdit že je k ničemu. Jen to chce více zkušeností:D až fríčko dodělam tak nasadim visku s označenim ,,repas MARK II'' :D

Všem Land Roverum zdar a velký dík uživateli CERMEN který tu celý postup krásně do detailu popsal, hodně mi to pomohlo.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?

#20 Příspěvek od kupec18 » 21 úno 2015 08:37

Klobouk dolu vezky to máte vymyšlene chalapi. :yes

Odpovědět