F1 Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
Moderátor: Safraporte
- Hubert
- Příspěvky: 2461
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
Kolik jste kdo zjistil celkový objem celé spojky, Mě to vyšlo na 150 ml. Rus uvádí že tam dal 180 ml visco oleje. Je možné že dělal jinou verzi.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- macejky1
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
No treba 2.5 v6 ma jinou IRD jestli ma treba i jinou visco spojku to nevim ale mozne by to bylo.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
- Hubert
- Příspěvky: 2461
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
To samé me napadlo. Ale nevěděl sem jakou má 2.5 visco.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Hubert
- Příspěvky: 2461
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
Takto to dělají poláci: http://olx.pl/oferta/freelander-sprzegl ... fe89a3ac4e
Všiml jsem si že olej je 60 T.
Všiml jsem si že olej je 60 T.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Hubert
- Příspěvky: 2461
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
Tak mám zasebou první dvě Visco. Při dlouhodobém napouštění do ni opravdu vleze 200 ml technického benzínu. Při předchozích testech mě tam vlezlo jenom 145 -150 ml, ale když jsem ji vyfoukal kompresorem tak tam opravdu vlezlo 200 ml. Olej jsem napouštěl 100ml injekční stříkačkou. Napouštění probíhalo pouze tlakem oleje a trvalo cca 6 hodin. Ze stříkačky jsem měl hadičku přímo do visco spojky. Stříkačku jsem postavil na zatížil cca 15kg. I tak to natékalo pomalu. Zkoušel jsem to i podtlakem ale to se mě neosvědčilo stále to přisávalo i olej. Po dokončení jsem do otvorů které měli asi 4mm natloukl kovovou zátku a nakonec zavařil COčkem. Po namontování první repasované visco jsem ihned zkusil test na zadním kole. Ještě se uvidí jak to dlouho vydrží. Celkem jsem do spojky napustil 180 ml oleje tedy přesně jako píše rus.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
Pro všechny,kteří řeší opravu vis.spojky,toto jsem našel ne You Tube - je to detailní postup - https://www.youtube.com/watch?v=Wfw0lF3NoaM .Snad to někomu pomůže.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 29 pro 2015 08:35
- tel.: +420774172567
- auto: Freelander 1
- Bydliště: Strakonice
Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
Zdravím,chtěl bych udělat repas visko spojky,vyčetl jsem že potřebné množství je 180 ml,nemáte někdo na prodej potřebné mazivo?V Českých Budějovicích jsme neuspěl.
A ještě jeden dotaz s tím spojený,mám úplně roztrhaný tlumič rázů visko spojky,někde jsem četl úplně vyhodit,nový stojí přes 3 litry a to se mi zdá přehnané.Díky za rady a nabídky.
A ještě jeden dotaz s tím spojený,mám úplně roztrhaný tlumič rázů visko spojky,někde jsem četl úplně vyhodit,nový stojí přes 3 litry a to se mi zdá přehnané.Díky za rady a nabídky.
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: 09 srp 2014 14:04
- auto: Free td4 04
- Bydliště: Topolčany
Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
Nazdar. prave tiež robím repas visko spojky a olej respektýve silikonovy olej zoženieš v modelarskom obchode v balení po 59ml používa sa do diferencialov RC modelov, len daj pozor na to čislo.100 000 cst.. lebo maju aj 10 000 cst. a jedno balenie stojí cca 6 eur.. ja som tam nalial tri flašky cca 180ml a stále je málo . tak teraz neviem či to má byť naplnené celkom alebo len určité množstvo. ak niekto vie upresniť kolko tam treba naliať prosím o info. Dakujem.
- Hubert
- Příspěvky: 2461
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
A v CB jsi neuspěl proč. Jako ze 180 ml je málo minimalne prodávají 1l.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: 09 srp 2014 14:04
- auto: Free td4 04
- Bydliště: Topolčany
Re: Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
nerozumiem asi si zle čítal ja som kúpil tri flašky po 59mll. a nie 1 literHubert píše:A v CB jsi neuspěl proč. Jako ze 180 ml je málo minimalne prodávají 1l.
Re: F1 Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
Ahoj chlapy, jsem rad ze jsem se diky vam dopidil jak na tu viskosku,jdu do toho, podminky na to mam, jen jeste sehnat napln. Zkousel jsem se divat na ty vebovky v Cb a primo ten produkt tam nemuzu najit. No ale kdyby nekdo z vas mel doma jentak ladem tak bych mel zajem. dik
Re: F1 Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
Zdar,
už jsem to tu někomu psal, v e-shopu ho nemaj, ale napiš jim normálko dotaz na tenhle olej a pošlou ti ho, jestli ho už ale fríčkaři nevykoupily . Já už bohužel navíc nemam, ale taky jsem ho takhle objednával. Stojí asi 880,- litr ale i tak ušetříš a ta radost když to pak funguje
už jsem to tu někomu psal, v e-shopu ho nemaj, ale napiš jim normálko dotaz na tenhle olej a pošlou ti ho, jestli ho už ale fríčkaři nevykoupily . Já už bohužel navíc nemam, ale taky jsem ho takhle objednával. Stojí asi 880,- litr ale i tak ušetříš a ta radost když to pak funguje
Re: F1 Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
To my povidej,koupil jsem ho jako dovoz z italie a hled, chybel tam komplet od ird az k diferaku a tak jsem to cely sehnal za par penez ale byl tam v haji predni kloub,tedy ten tripoid, takze prvni prusvih protoze se to pry prodava jen jako celek za 15000 origo a nebo replika za 6000. Nakonec tam presne pasuje z poloosy z litrovyho fiata uno,presne ten rozmer. No a tet ta viskoska. Tak snad se to podari. Jeste jednou dik.
Re: F1 Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
Zdravím všechny odborníky LR.Jsem zde nový a jelikož pošilhávám po tomto vozidle tak bych rád přez to, že jsem skoro všechno zde pročetl ještě získal nějaké vysvětlení které nějak nemohu vstřebat.Stále se opakuje že když je visko zatuhlé zničí přídavku nebo diferák,mám zkušenosti poze z náklaďáku 4x4,traktorů a manželčina Subarka a u nich jak je známo se zapnutím 4x4 nic neničí(samo že na asfaltě zbytečně 4X4 nepoužívam )ale SUBARKO má stálý pohon takře když je visko zatuhlé tak by to mělo být jako stálý pohon 4x4 a tudíš by to proklamované šprajcování auta měly řešit diferenciály,tohle mi právě nějak neleze do bedny protože přeci když je visko funkční tak je vlastně při prokluzu sepnuté jako stálý 4x4 a s autem se asi dá v tomto režimu jezdit v pravo ,levo i rovně dokud se neodlehčí a sám nevypne a samosvor to snad nemá ,nebo jo??Prosím nenadávejte mi hned do kreténů a zkuste mi to světlit abych věděl do čeho jdu,mám z toho dost bobky,moc díky za reakci.
- Matz
- Příspěvky: 233
- Registrován: 03 led 2013 16:55
- auto: D3, 2x Free Td4
- Bydliště: kousek od Pernštejna
Re: F1 Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
Pokud točíš zatáčku,přední náprava urazí delší trasu než zadní.Pokud je visko v pořádku tak si to "klouzne" právé přes ni.Když zatuhne,začne se to prát mezi sebou a odnese to buď IRD nebo diferák.Přední ani zadní dif to šprajcování nijak neovlivní,musel by tam být ještě mezinápravový...
D3 HSE tdv6 2006
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
Re: F1 Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
Tak viskoska slape zase jako zamlada a vyslo to cca na 700k. Nahltal jsem vsechny zkusenosti a rady tady od vas a klaplo to supe. Diy vam vsem, spokojenost. uz se to nepere a 4x4 slape pekne.
Re: F1 Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
Děkuji Matzi ale jak jsem již psal s tím, čím jsem jezdil taky žádný mezinápravák nemělo a přesto se nic neposralo,jen občas bylo max. znát oježděnost pneumatik že jízda byla těžkopádnéjší a šprajcování dělala vždy jen uzávěrka difu,takže právě dle mě by to měl dorovnávat zadní diferenciál,beru to tak že na asfaltě třeba do pravé zatáčky zadní vnitřní(pravé) kolo způsobuje ono praní se s předkem a pro si myslím že diferencial přenese sílu odporu na druhé kolo které kopírujre přední nápravu a ulechčí ono praní se obou náprav. Jak píšeš že klouzne viskospojka tak by zase ale strácela na klouzačce funkčnost,nějak si to nedovedu představit že mám k baráku cca 3km prudkých serpentýn a v každé by mi vysko odpojovala 4x4.Promiňte mi to naivní myšlení ale mám to jako brouka v hlavě ,auto se mi moc líbí ,hlavně že na moji výšku 193cm se do něho dobře nasedá a bydlím skoro v horách ale jak tady čtu tak se prostě bojím těchto poruch ,u Subárka(JUSTY) to bylo absolutně bezproblémové jenže to byl na mě mrňous a už se sypala kastle tak je na šrotišti,díky všem pánové.
- Matz
- Příspěvky: 233
- Registrován: 03 led 2013 16:55
- auto: D3, 2x Free Td4
- Bydliště: kousek od Pernštejna
Re: F1 Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
Visco nic neodpojí neboj .To "šprajcování " je poznat hlavně při plným rejdu...
D3 HSE tdv6 2006
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
Re: F1 Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
Docela me tesi, ze tu vymenu uz rada z vas vyzkousela a podle toho, co pisete to neni zas takovej technickej problem jako spise casovej a clovek musi byt asi trochu trpelivej...asi jako u vseho.
Jinak "dratku", funguje to asi tak, ze kdyz bys zablokoval zadni kola (treba rucni brzdou, pokud by to udrzela) a predni by byly v luftu a ty by ses jako rozjel, tak by se tocila predni naprava, predni cast kardanu az po visco. Ta visco je mechanismus, kterej umoznuje prokluz pri nejakem extremu, v tomto pripade to jakoby znamena, ze se 4x4 vypne, protoze by se tocila jen predni naprava a zadni nikoliv, ale tohle jsem napsal jen pro predstavu. I po repasi, kdy se tam da novy gel, je visco dostatecne tuha, ze 4x4 funguje stale.
Takze pri tuhe (tuzsi nez ma byt) visco dostavaji za usi jak IRD tak i diferencial. Tuha visco namaha tyto dva "dily" prave v tech pripadech, kdy dochazi k rozdilu otacek predni a zadni napravy (plnej rejd, rozdilne obvody pneumatik predni a zadni napravy, ...).
Jinak "dratku", funguje to asi tak, ze kdyz bys zablokoval zadni kola (treba rucni brzdou, pokud by to udrzela) a predni by byly v luftu a ty by ses jako rozjel, tak by se tocila predni naprava, predni cast kardanu az po visco. Ta visco je mechanismus, kterej umoznuje prokluz pri nejakem extremu, v tomto pripade to jakoby znamena, ze se 4x4 vypne, protoze by se tocila jen predni naprava a zadni nikoliv, ale tohle jsem napsal jen pro predstavu. I po repasi, kdy se tam da novy gel, je visco dostatecne tuha, ze 4x4 funguje stale.
Takze pri tuhe (tuzsi nez ma byt) visco dostavaji za usi jak IRD tak i diferencial. Tuha visco namaha tyto dva "dily" prave v tech pripadech, kdy dochazi k rozdilu otacek predni a zadni napravy (plnej rejd, rozdilne obvody pneumatik predni a zadni napravy, ...).
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
- macejky1
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: F1 Dělal jste někdo repas visco spojky doma?
http://www.tipcars.com/magazin-co-byste ... -3053.html
Koukni sem je to tam hezky jednoduse vysvetlene. V principu jsou jen tri moznosti jak udelat 4x4.
1. Pevne pripojeni jedne napravy - pouzitelne jen na nezpevnenem povrchu
2. Mezinapravovy diferencial - nejlepsi, drahe
3. Viscospojka
U Freelandera jestli si to dobre pamatuju by mela viscospojka svirat - prenaset od 50 do 80% momentu. Takze se auto chova dost podobne jako auto s mezinapravovym diferencialem s omezenou svornosti. Urcite to nejde porovnavat s haldexem ktery je vetsinu casu rozepnuty a jen nekdy se sepne. U Freecka je to spis tak ze je visco po vetsinu casu sepnuta a jen odcas kdyz je potreba tak trochu povoli (uplne nerozepne nikdy). A navic k tomu pridej system traction control ktery Freecko ma a ktery ti na kratkou dobu dokaze suplovat uzaverku obou napravovych diferencialu. Mezi SUV je Freelander co se tyka pruchodnosti docela tank.
Koukni sem je to tam hezky jednoduse vysvetlene. V principu jsou jen tri moznosti jak udelat 4x4.
1. Pevne pripojeni jedne napravy - pouzitelne jen na nezpevnenem povrchu
2. Mezinapravovy diferencial - nejlepsi, drahe
3. Viscospojka
U Freelandera jestli si to dobre pamatuju by mela viscospojka svirat - prenaset od 50 do 80% momentu. Takze se auto chova dost podobne jako auto s mezinapravovym diferencialem s omezenou svornosti. Urcite to nejde porovnavat s haldexem ktery je vetsinu casu rozepnuty a jen nekdy se sepne. U Freecka je to spis tak ze je visco po vetsinu casu sepnuta a jen odcas kdyz je potreba tak trochu povoli (uplne nerozepne nikdy). A navic k tomu pridej system traction control ktery Freecko ma a ktery ti na kratkou dobu dokaze suplovat uzaverku obou napravovych diferencialu. Mezi SUV je Freelander co se tyka pruchodnosti docela tank.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom