Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
6810
Příspěvky: 11
Registrován: 21 čer 2010 10:56

Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?

#21 Příspěvek od 6810 » 04 čer 2014 10:29

Než začnete měnit dvouhmoty za normál, přečtě si tento poučný článek.
Přílohy
svet_motoru_setrv.pdf
(439.67 KiB) Staženo 615 x

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?

#22 Příspěvek od macejky1 » 04 čer 2014 14:28

6810 píše:Než začnete měnit dvouhmoty za normál, přečtě si tento poučný článek.
Pěkný článek :yes
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Zizal
Příspěvky: 336
Registrován: 04 srp 2013 19:39
auto: Freelander TD4
Bydliště: Havirov

Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?

#23 Příspěvek od Zizal » 04 čer 2014 14:59

Nahrady za jednohmotu bych se nebal. Na druhou stranu zrovna TD4 ma vyhodu ze pouziva dily pro BMW M47 a z cele te skupiny motoru je naladena na nejnizsi vykon. Takze to neni nijak casty problem a hlavne je spousta aut s puvodni dvouhmotou i s 250tkm a vic.
Jednohmoty se delaji prave pro auta kde se zvedal kroutak (a vykon). Dvouhmota je dost mechanicky omezena. Po vymene za jednohmotu vetsinou byva problem s sbytkem motoru a turba pokud se to zene do extremu, takze bych se toho nebal, ale ani to nedelal preventivne.
Ono je i resenio dvouhmotu znehybnit a udelat z ni jednohmotu. Spousta lidi ma auto s timhle tuningem od bazaristu a ani o tom nevi :grin:

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?

#24 Příspěvek od Admin » 03 črc 2014 14:54

Dvouhmoty odchází protože při ujetí 150 000km má dvouhmotový setrvačník najetých cca. 250 000km.
A to z důvodu, že se do jeho doby provozu počítá i stání vozidla ve volnoběhu. Zhruba se uvádí 250motohonin = 50.000km v běžném provozu.
Dalším zabijákem dvouhmoťáků je jízda s podtočeným motorem ( pod 2000 ot/min.) a ostrý až sportovní styl jízdy, brzda, plyn,.... atd.

Dále výrobci spojek LuK, SACHS a Valeo dodávají spojky do prvovýroby ( spojkové komponenty se montují na montážní lince do nových aut )

LuK nikdy neměl a nemá v nabídce pevné setrvačníky - přestavbové kity za dvouhmoťáky.

Přestavbové sady dodává z výše uvedených VALEO a sady označuje kódem DBR. V sadě je vždy pevný setrvačník, odpružená lamela, přítlačný talíř, vypínací ložisko pouze v případě že není hydraulicky ovládané.
Na Freelandra s BMW motorem sadu taky vyrábějí okolo 13.000,-

Z osobní skušenosti je sada použitelná ale za cenu konfortu. Většinou bezprostředně po montáži je klid, časem se začne ozvývat cinkavý kovový zvuk, nejvíce při volnoběhu. Při překročení 2000 otáček vše stichne. Důvod je prostý. Pružiny nejsou schopny pokrýt kmity z motoru a začnou v uložení lamely zvonit. Nemusíš mít strach, že by ti praskla klikovka. Použil jsem na pětiválci s najetými 380.000km a celou dobu pouze s károu za zadkem.

Uživatelský avatar
TOMAS83
Příspěvky: 341
Registrován: 13 led 2011 13:58
auto: Freelander + RRS
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?

#25 Příspěvek od TOMAS83 » 14 čer 2017 05:20

TD4 - 02 - Tak oživím téma jednohmoty za dvouhmotu.Mám to za sebou zatím cca 2.000km.Jediné co je nepřijemné ,ale už to nevnímám je cinkaví zvuk POUZE při nízkých otáčkách a¨to POUZE při jízdě - zkouška proběhla - rozjezd a místo 2 zařazeno 3.Cinká než nabere otáčky. cca do 1500.Volnoběh absolutně v pohodě....a jak dlouho to vydrží ukáže čas.
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black

Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈

Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme

Uživatelský avatar
Marty
Příspěvky: 69
Registrován: 08 dub 2010 21:18
tel.: 776737418
auto: Freelander 2005
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?

#26 Příspěvek od Marty » 14 čer 2017 19:23

No to jsem rád, že jsou ještě lidé co se nebojí. Mě zatím původní dvouhmota drží, ale pak dám určitě jednohmotu, už jsem se dávno rozhodl.
Máš ten kit4P od Valea?

Uživatelský avatar
TOMAS83
Příspěvky: 341
Registrován: 13 led 2011 13:58
auto: Freelander + RRS
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?

#27 Příspěvek od TOMAS83 » 15 čer 2017 02:38

Marty píše: 14 čer 2017 19:23 No to jsem rád, že jsou ještě lidé co se nebojí. Mě zatím původní dvouhmota drží, ale pak dám určitě jednohmotu, už jsem se dávno rozhodl.
Máš ten kit4P od Valea?

Ano přesně ten,Po pravdě..měl sem obavu,jelikož sem jsem četl pár článků,ze je to sebevražda,ale na druhou stranu jen tak by to nevyráběli.A teď rozhodně nelituji.Myslim ze dvouhmota by ještě pár tisíc vydržela ,ale nechtěl sem to prodělávat celé znovu,tak sem to vzal prijednom.
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black

Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈

Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme

Odpovědět