F1 kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
filip.mlynar
Příspěvky: 48
Registrován: 17 říj 2013 22:43
tel.: 603360044
auto: discoveryII
Bydliště: Hradec Králové

F1 kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#1 Příspěvek od filip.mlynar » 21 říj 2013 12:15

Ahoj, prosím o radu... u mého Free 2,0Di mi při zahřátém motoru kolísají otáčky. Když zahřátý motor vypnu a následně nastartuju, otáčky jsou pravidelné...do chvíle než sešlápnu plynový pedál( a opět kolísá) :sweat . Za studena otáčky v pohodě... Vrátil jsem se z diagnostiky, žádná chyba, zaslepili jsme erg ventil - pořád stejný problém... Nevíte čím by to mohlo být? díky za rady...

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#2 Příspěvek od deyva » 30 říj 2013 10:59

Sice nevím čím to může být, ale taky mi to dělá... Kolísá to jen lehce cca o 100 ot/min víc a je slyšet, že to lehce jakoby kolísá. Když dám jedničku a lehce pustím spojku do záběru a pak vyřadím, otáčky jsou na normálu... Neřeším to zatím, nezdá se mi to jako nějaký moc velký problém... Ale kdyby někdo věděl, jestli je toto ok nebo čím to je, přidávám se k dotazu :-)

starec62
Příspěvky: 117
Registrován: 21 bře 2012 10:52
auto: Free Di 3dv.
Bydliště: Nitra

Re: kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#3 Příspěvek od starec62 » 30 říj 2013 12:18

Mne to kolíše tiež,ale trochu inak. Otačky kolíšu na volnobeh,ale iba ked sa auto pohybuje. To znamena,že pred križovatkou vyradím rýchlost a na volnobeh dochadzam do križovatky tak počujem ako to kolíše. Akonahle zastavim,tak volnobeh je rovnomerný aj keby som stál hodinu. Takže mne kolíšu otáčky iba ked sa točia kolesá. Registrujem to,ale neriešim to. Pokial sa to nezhorší nieje to pre mna dôležité.

filip.mlynar
Příspěvky: 48
Registrován: 17 říj 2013 22:43
tel.: 603360044
auto: discoveryII
Bydliště: Hradec Králové

Re: kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#4 Příspěvek od filip.mlynar » 20 lis 2013 20:09

chlapi,opravdu nikdo nevi cim by to kolisani volnobehu mohlo byt?je tan nejake teplotni cidlo,ktere by s tim mohlo souviset? za studena to nedela...a je mne divny,ze staci motor chcípnout,nastartovat a jde plynule...diky za rady a nazory

milmil
Příspěvky: 29
Registrován: 28 čer 2009 21:42

Re: kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#5 Příspěvek od milmil » 07 led 2014 00:26

rekl bych ze vse je v rukou boschich ... ;-) tedy v ridici elektronice vstrkovaciho cerpadla bosch vp37 ...

Pouziva docela dost senzoru na to aby existovala jednoznacna odpoved. Tedu bud experimentovat v roly vymenkare(to muze byt drahe) nebo zkusit diagnostiku(take to nemusi byt zrovna levne a nejak moc jednoznacne - zejmena pokud nenarazis na zkuseneho experta).
Nektere senzory je mozne premerit staticky (v servisnim manualu jsou uvedene napr. hodnoty odporu jednotlivich cidel, jake maji byt namereney za studena atd.)

V tomto pripade to muze byt cidlo otacek (vzadu za blokem motoru "naproti" starteru) pokud je nefunkcni pouziva se jako zaloha snezor otevreni prvniho vstrikovace (ten vstrik s dratkem, ale asi neni tak "presny" - dava 4x mene pulsu nez senzor otacek nad setrvacnikem). Jednim z projevu je nerovnomerny chod.

Nebo to muze byt chyba v cidle pedalu (kontakt volnobehu). ... atd. Nebo zdanlive jinak nesouvisejici cidlo ktere donutilo elektorniku prejit do nektereho z nouzovych rezimu(ale to by melo byt v seznamu chyb pro diagnostiku) - napr. vaha vzduch.

Horsi varianta je traba jiz opotrebeni vstrikovaciho cerpadla - napriklad ze se jiz nehybou plynule ale skokove... pak by to bylo na repas(prinejmensim na serizeni).

Nebo se s tim naucit zit ... jo ale to je vetsinou nejtezsi ukol (taky nevydrzim)

moje teoreticke rady jsou zadarmo ;-) ale zaruka zadna ... :-(

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#6 Příspěvek od deyva » 07 led 2014 09:27

No, já to nějak neřeším. Akorát když dojedu do cíle a chci vypnout motor, když jsou zrovna otáčky kolísavý, tak zařadím jedna, stojím na spojce i na brzdě, pomalu pouštím spojku aby se dostala do tahu, otáčky klesnou, vyšlápnu spojku, vyřadím a už jsou otáčky rovnoměrný... Pak teprv vypnu :-)

Uživatelský avatar
gambrinus
Příspěvky: 34
Registrován: 13 bře 2011 00:06
auto: Free Td4 MY04
Bydliště: NM, SK

Re: kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#7 Příspěvek od gambrinus » 07 led 2014 23:28

No neviem ci moj problem a riesenie dakomu pomoze (mam TD4 MY04), ale opisem to. Pred sviatkami som siel dlhsiu cestu (400km) po dialnici a tam to zacalo. Uz pred tym som badal kolisanie otacok na volnobeh ale dalo sa s tym zit. A kedze som prevazne jazdil kratke useky, neprejavilo sa to tak ako na tej dialnici. Stalo sa ze auto prestalo tahat. Rozsvietila sa kontrolka motora a auto nemalo tah. Sem tam poskocilo a islo jak raketa. A potom opat stracalo vykon. Po prejdeni dalsich 100km to robilo uz aj v meste. Vzdy ked to malo potiahnut, nabehla kontrolka a isiel som jak stara MBcka. Auto nedymilo, nic mimoriadne. Len netahalo tam kde uz malo zaberat turbo. Islo to tak do 2200 otacok max. Ako kedy. Pred sviatkami som zasiel na diagnostiku do znackoveho servisu. Hlasilo to poruchu na snimaci nizkeho tlaku paliva. To sa nachadza medzi podavacim cerpadlom a vysokotlakym. Niekde tam. Tak podozrenie padlo na podavacie cerpadlo, alebo filter. A kedze si davam pozor co tankujem, ani po rozobrati som nenasiel ziadne necistoty. Filter som menil pred tromi rokmi. Podavacie cerpadlo bolo povodne. A prave to zacalo pri mojich pokusoch vydavat divne zvuky. Menilo otacky ako sa mu zachcelo. Zavada bola jasna, kedze kabelaz a konektor bol ok. Objednal som druhe z Anglicka. Vymenil a auto slape jak hodinky. A otacky ? Ziadne kolisanie, ziadne vahanie. Viem. Mam trochu iny model ako sa tu pise, ale mozno to dakomu pomoze, ze aj tu moze byt problem.

milmil
Příspěvky: 29
Registrován: 28 čer 2009 21:42

Re: kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#8 Příspěvek od milmil » 09 led 2014 00:09

gambrinus: v tomto pripade to nepomuze (jedine zkontrolovat pruchodnost palovoveho filtru, nebo ho rovnou vymenit)
Podavaci/nasavaci cerpadlo je u techto motoru (2.0 DI) integralni soucasti vstrikovaciho cerpadla. A neni to nejaka vybracni memranovka - tady asi problem nebude.

filip.mlynar
Příspěvky: 48
Registrován: 17 říj 2013 22:43
tel.: 603360044
auto: discoveryII
Bydliště: Hradec Králové

Re: kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#9 Příspěvek od filip.mlynar » 09 led 2014 13:51

díky za rady a názory, začnu nejdřív paliv. filtrem a pak uvidím... už jsem kontaktoval servis ve Vrchlabí, mám přijet na diagnostiku kdykoliv

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#10 Příspěvek od deyva » 18 zář 2014 08:58

Zdravím, jak to dopadlo nakonec? U mě dneska k tomu, co jsem psal vejš se zdá, jakoby se otáčky místama zvedly o víc jak 100ot/min... Někdy víc, někdy míň, chvíli trvalo, než se motor vrátil do normálu když jsem dojel do práce...

filip.mlynar
Příspěvky: 48
Registrován: 17 říj 2013 22:43
tel.: 603360044
auto: discoveryII
Bydliště: Hradec Králové

Re: kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#11 Příspěvek od filip.mlynar » 26 zář 2014 07:23

zdravím, zatím jsem s tím nic nedělal, asi jsem si na to zvykl...zatím se to nezhoršuje a ani nezlepšuje...

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#12 Příspěvek od deyva » 30 říj 2014 21:52

No... Tedka jsem posledni dve nadrze dal do nafty Castrol TDA aditivum a rekl byh, ze se situace zlepsila o dost... Otacky se driv stabilizuji, nekolisa to tak moc a nekdy to ani ty otacky nezvedne... Zkusim zo tam davat dlouhodobe a uvidime...

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#13 Příspěvek od PEPO » 12 led 2016 12:06

milmil píše: V tomto pripade to muze byt cidlo otacek (vzadu za blokem motoru "naproti" starteru) pokud je nefunkcni pouziva se jako zaloha snezor otevreni prvniho vstrikovace (ten vstrik s dratkem, ale asi neni tak "presny" - dava 4x mene pulsu nez senzor otacek nad setrvacnikem). Jednim z projevu je nerovnomerny chod.
Mne otáčky kolíšu tiež..Ale otáčkomer mi zostane stáť na cca 1000 otáčkach..Nižšie už nejde :roll: :roll: :roll: .Ked pridám,ručička sa pohne :roll: :roll: :roll: .
Mám problém s 3 amigos...Chvílu to vydrží a po pár kilometroch sa kontrolky objavia znovu...Na mojej ručnej diagnostike mi vyhadzuje chybu čidla otáčiek motora :shock: :shock: :shock: :shock: .A asi tu by mohla byť asi aj príčina :wink: :wink: :wink: .No budem to musieť pozrieť,aj ked mám byť úprimný,tak už som si zvykol aj na to kolísanie otáčiek a aj na tých amigos :wink: :wink: .Netušil som že také čidlo existuje.....

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#14 Příspěvek od deyva » 12 led 2016 15:39

A já už to vůbec neřeším... S Freečkem jsem zatím najel 80 tis. km... Kolísá to někdy, ne pořád. Jede to pořád a zatím s ním nebyl problém :-)

werwer
Příspěvky: 6
Registrován: 28 pro 2015 20:34

Re: kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#15 Příspěvek od werwer » 12 led 2016 21:19

No tak mne to robí tiež a kamošovi tak isto. Nebude to normálny prevádzkový stav motora Di :grin:

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#16 Příspěvek od Krasty » 13 led 2016 10:57

bude :mrk :mrk
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Uživatelský avatar
knedlousek
Příspěvky: 1325
Registrován: 09 led 2011 20:30
tel.: 732 515 067
auto: Def110,D2,Free1,RR
Bydliště: Stráž nad Nežárkou

Re: kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#17 Příspěvek od knedlousek » 18 led 2016 21:40

Freečko mi taky kolísalo, otáčky lítaly cca o 100 otáček, přesně ty příznaky jak říkáš, teplej motor ve volnoběhu a jen po prošlápnutí. Už sem si na to skoro zvykl, ale došlo to do problému se startováním a skončilo to tak že sem to auto prostě nenatočil (startér točil, auto hulilo, ale nechytlo-nemělo naftu). Čili repas čerpadla a vše co to obnáší. Takže tě asi nepotěším, ale zahučel sem v tom za 16k.

Nepotěším tě eště jednou, protože problém tohohle rázu (nerovnoměrnost chodu motoru) se vrátil a tentokrát jdeme směrem vstřikovačů. Doufám že bude už pokoj.
LR Defender 110 Td5 (1999)
LR Discovery 2 Td5 (2004)
LR Freelander 2.0di (2000)
RR L322 3.0 Td6 (2006)
Jeep Willys MB (1944)
Suzuki Samurai (?)

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: kolísání otáček volnoběhu 2,0Di

#18 Příspěvek od deyva » 18 led 2016 22:16

a kolik od té doby, než byl zjištěn problém bylo najetý do stop stavu? u mě už určitě tak 60 tisíc a zatím stále ok... (celkem mám s autem najeto cca 80 od té doby, co jsem to koupil)...

Odpovědět