FreeLandyRover-rady,zkušenosti,dotazy
Moderátor: Safraporte
Ha, vychytávka se zadním okýnkem! Myslím, že jedno z problematických míst našich Freelanderů - svoje troubles jsem tu už někde popisoval. Skutečnost by měla být následující: když zmáčkneš a podržíš ( cca 5 sec ) na dálkovém ovádání knoflík otevření, tak Ti má sjet zadní okýnko až dolů. Úplně nahoru ho dáš, buď kolébkovým tlačítkem v kabině, nebo, že zasuneš klíč do zámku zadních dveří a pootočíš klíčem doprava. V obou variantách to musíš nechat podržené až do úplného vyjetí okýnka nahoru.
Když bych chtěl dát okýnko do jakékoliv jiné polohy, tak to dělám vždy, že okýnko nechávám sjet do té polohy, za pomocí kolébkového spínače v kabině, když držím - jede dolů, pustím - zastaví se.
Pokud otevíráš zadní dveře, tak by okýnko mělo pouze popojet dolů, aby Ti tím bylo umožněno otevření zadních dveří, po zavření dveří by zase mělo popojet nahoru a tím vlastně zajistit dveře. Toť teorie, praxe je však leckdy jiná.
U mne se stává, že třeba mi okýnko zastávkuje tak, že prostě po zavření dveří sjede dolů a já ho prostě nejsem schopen přesvědčit, aby vyjelo nahoru. Podezřívám z toho nějaký mikrospínač v zámku dveří. Další variantou nefungování je, že v mrazu, když okýnko přimrzne k tomu filcovému těsnění, prostě zadní dveře neotevřeš, to však třeba ráno netušíš, zjistíš to až po marném pokusu o otevření dveří ( podívej se do manuálu, jaký je doporučený postup od výrobce v tomto případě, mám dojem, že tam je nějaká "opravdu technická" perlička ). Dále se mi stává, že cokoliv dám do kufru a opírá se to o zadní dveře ( stačí třeba bagáž s oblečením ), nebo že kufr je nerovnoměrne naložen a tím dochází k mikroskopickému křížení zadních dveří, tak mi opět okýnko sjede dolů a stávkuje. Zpravidla se toto vše stává, když prší, nebo jsi 1.000 km od domova, nebo se odněkud odjíždí a jsem poslední na koho se čeká, nebo v jiných zásadních situacích. Co vše jsem s okýnkem zažil, to by vydalo na samostatnou povídkovou knihu.
Co se týče té vody v kufru, tak máš něco špatně, mám tam vždy sucho.
Když bych chtěl dát okýnko do jakékoliv jiné polohy, tak to dělám vždy, že okýnko nechávám sjet do té polohy, za pomocí kolébkového spínače v kabině, když držím - jede dolů, pustím - zastaví se.
Pokud otevíráš zadní dveře, tak by okýnko mělo pouze popojet dolů, aby Ti tím bylo umožněno otevření zadních dveří, po zavření dveří by zase mělo popojet nahoru a tím vlastně zajistit dveře. Toť teorie, praxe je však leckdy jiná.
U mne se stává, že třeba mi okýnko zastávkuje tak, že prostě po zavření dveří sjede dolů a já ho prostě nejsem schopen přesvědčit, aby vyjelo nahoru. Podezřívám z toho nějaký mikrospínač v zámku dveří. Další variantou nefungování je, že v mrazu, když okýnko přimrzne k tomu filcovému těsnění, prostě zadní dveře neotevřeš, to však třeba ráno netušíš, zjistíš to až po marném pokusu o otevření dveří ( podívej se do manuálu, jaký je doporučený postup od výrobce v tomto případě, mám dojem, že tam je nějaká "opravdu technická" perlička ). Dále se mi stává, že cokoliv dám do kufru a opírá se to o zadní dveře ( stačí třeba bagáž s oblečením ), nebo že kufr je nerovnoměrne naložen a tím dochází k mikroskopickému křížení zadních dveří, tak mi opět okýnko sjede dolů a stávkuje. Zpravidla se toto vše stává, když prší, nebo jsi 1.000 km od domova, nebo se odněkud odjíždí a jsem poslední na koho se čeká, nebo v jiných zásadních situacích. Co vše jsem s okýnkem zažil, to by vydalo na samostatnou povídkovou knihu.
Co se týče té vody v kufru, tak máš něco špatně, mám tam vždy sucho.
Re: voda v kufru
ČaOFF,já mám také v kufru sucho a to i pod tím víčkem,které mi nejde zamknout,ale chce to jen trochu vyladit kolejničky. Já se zadním oknem měl problém opravdu jen v mrazu,kterých zatím moc nebyl. Angličáci vždy něco vymyslí,nebo ojedou z kabria BMW,či kde jinde a marně hledáme účel,který světí prostředky. Nepochopil jsem,co je k takovému řešení vedlo. Za jízdy se otrávíš splodinami a při špatném počasí máš bordel v kufru.Jedině snad pro instalatéry na dlouhé trubky. Mohli místo této nevychytávky přidat redukci,která zvlášť u benzínu a manuální převod. chybí.Antonín Chudera píše:A ještě jedna věc.
Stalo se vám někdy někomu, že byste po vydatném dešti měli v sektoru pod poklopem na dně kufru, kaluž vody?
Mne by osobně zajímalo,co je to stálý pohon 4x4 v podání freelanderu. Logicky je to pro mne trvalý,permanentní,nepřetržitý atd. V časopisech i na webu čtu rozdílné výklady. Tu píší,že se přiřadí zadní při prokluzu přední. Jinde zase,že má výhodu stálého pohonu 4x4. Tak buď je stálý nebo dočasný např.při prokluzu. Co na to Vy? Co Admin? ALF
Re: voda v kufru
Ještě mám menší dotaz.Kdo mi pověsí obrázek mého Matchboxu. Na 4x4 mi fotka Freelanderu už visí,dal mi ji tam Dave-admin.Sám se pověsit neumím. Pošlete mi na mail zanavos@seznam.cz adresu toho,kdo mi foto umístí tady k příspěvkům.Dík.ALF
Když se ještě vrátím k tomu "skvělému " zadnímu oknu. Pokud jej stáhne úplně dolů a poté jej chcete vytáhnout jen do určité polohy, jde vám to? Nebo jej musíte nechat napřed vyjet až nahoru a pak teprve jej od zhora nechat sjíždět do té určité polohy? Já musím, protože pokud bych měl okéno ůplně dole a chtěl jej zvednout jen do urč. polohy, tak po jejím dosažení by mi opět sjelo automaticky až dolů....
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Re: voda v kufru
Stálý náhon funguje asi takto: Jde o stálý pohon 4x4. Viskozní spojka převádí plynule dle potřeby výkon na zadní nápravu. Tzn. když pojedeš po silnici, tak ti jde 80%výkonu na předek a 20%na zadek. Když dojde k prokluzu kol, třeba sjedeš na trávu, tak viskozní spojka pustí dozadu až 50% výkonu, tzn. 50% předek a 50% zadek.ALF píše:Mne by osobně zajímalo,co je to stálý pohon 4x4 v podání freelanderu. Logicky je to pro mne trvalý,permanentní,nepřetržitý atd. V časopisech i na webu čtu rozdílné výklady. Tu píší,že se přiřadí zadní při prokluzu přední. Jinde zase,že má výhodu stálého pohonu 4x4. Tak buď je stálý nebo dočasný např.při prokluzu. Co na to Vy? Co Admin? ALF
Když na pevné povrchu (asfalt, beton) dáš plný rejd a rozjedeš se v rejdu, tak budeš mít pocit, že se ti předek a zadek hádá. Takže máš náhon 4x4.
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Re: voda v kufru
Sem ti psal, ať mi pošleš fotku. Nikdo jiný kromě tebe a mě to nemůže nastavit. Leda by jsi mu dal své přihlašovací údaje.ALF píše:Ještě mám menší dotaz.Kdo mi pověsí obrázek mého Matchboxu. Na 4x4 mi fotka Freelanderu už visí,dal mi ji tam Dave-admin.Sám se pověsit neumím. Pošlete mi na mail zanavos@seznam.cz adresu toho,kdo mi foto umístí tady k příspěvkům.Dík.ALF
Tak šup ať to sviští na cvičišti.
Re: voda v kufru
ČaOFF, tak nějak jsem si představoval vysvětlení od profíka.Jsem rád,že takoví v autoriz.servise pracují. Na ty,co mi radí demontovat kardan mezi předkem a zadkem(LR OV),mám taky svůj názor.Pochopitelně odlišný. Dík a fotku posílám mailem.ALFAdmin píše:Stálý náhon funguje asi takto: Jde o stálý pohon 4x4. Viskozní spojka převádí plynule dle potřeby výkon na zadní nápravu. Tzn. když pojedeš po silnici, tak ti jde 80%výkonu na předek a 20%na zadek. Když dojde k prokluzu kol, třeba sjedeš na trávu, tak viskozní spojka pustí dozadu až 50% výkonu, tzn. 50% předek a 50% zadek.ALF píše:Mne by osobně zajímalo,co je to stálý pohon 4x4 v podání freelanderu. Logicky je to pro mne trvalý,permanentní,nepřetržitý atd. V časopisech i na webu čtu rozdílné výklady. Tu píší,že se přiřadí zadní při prokluzu přední. Jinde zase,že má výhodu stálého pohonu 4x4. Tak buď je stálý nebo dočasný např.při prokluzu. Co na to Vy? Co Admin? ALF
Když na pevné povrchu (asfalt, beton) dáš plný rejd a rozjedeš se v rejdu, tak budeš mít pocit, že se ti předek a zadek hádá. Takže máš náhon 4x4.
Re: voda v kufru
ČaOFF,teď jsem Ti poslal nějaké fotky Freelandyho.Nějakou mi vyber.Dík.ALFAdmin píše:Sem ti psal, ať mi pošleš fotku. Nikdo jiný kromě tebe a mě to nemůže nastavit. Leda by jsi mu dal své přihlašovací údaje.ALF píše:Ještě mám menší dotaz.Kdo mi pověsí obrázek mého Matchboxu. Na 4x4 mi fotka Freelanderu už visí,dal mi ji tam Dave-admin.Sám se pověsit neumím. Pošlete mi na mail zanavos@seznam.cz adresu toho,kdo mi foto umístí tady k příspěvkům.Dík.ALF
Tak šup ať to sviští na cvičišti.
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Re: voda v kufru
Máš to tamALF píše:ČaOFF,teď jsem Ti poslal nějaké fotky Freelandyho.Nějakou mi vyber.Dík.ALFAdmin píše: Sem ti psal, ať mi pošleš fotku. Nikdo jiný kromě tebe a mě to nemůže nastavit. Leda by jsi mu dal své přihlašovací údaje.
Tak šup ať to sviští na cvičišti.
Re: voda v kufru
Dík,alespoň ostatní vidí,jak vypadám. Nezapomněls na mne s vyjádřením porovnání fotky ukazatele teploty u mého Freelandyho s Freelandrem 1.8.který jste měli v servise? Nikdy jsem to tady nenašel. Dík.ALFMáš to tam
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Jen pro zajímavost, u mojí 4.6 šla po výměně termostatu spotřeba dolů dobře o 4 litry, což je docela dostAdmin píše:...buďto vyměnit termostat nebo čidlo teploty.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
ČaOFF a dík. Termostat mám a nechám ho vyměnit. Kde ho u motoru najdu? Zvládne výměnu průměrný automechanik nebo se mám obrátit na servis?Můžeš mi napsat kolik stojí na můj Freeland lanko ruční brzdy? Lanko je údajně na levé polovině přetrhlé. Brzda vůbec nefungujke. Je tady výměna složitá? Dík za odpověď. ALFAdmin píše:Takže, tvá ručička se nedostane ani do poloviny, a to je špatně. Na tom druhém Freelandrovi šla přesně na prostředek.
Takže buďto vyměnit termostat nebo čidlo teploty.
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Výměnu termostatu zvládne i garážník. Stímhle bych do servisu asi nejezdil, vyměnil bych ho doma sám.ALF píše:ČaOFF a dík. Termostat mám a nechám ho vyměnit. Kde ho u motoru najdu? Zvládne výměnu průměrný automechanik nebo se mám obrátit na servis?Můžeš mi napsat kolik stojí na můj Freeland lanko ruční brzdy? Lanko je údajně na levé polovině přetrhlé. Brzda vůbec nefungujke. Je tady výměna složitá? Dík za odpověď. ALFAdmin píše:Takže, tvá ručička se nedostane ani do poloviny, a to je špatně. Na tom druhém Freelandrovi šla přesně na prostředek.
Takže buďto vyměnit termostat nebo čidlo teploty.
Ty lanovody bych preventivně nechal vyměnit oba. Jaký to máš rok výroby?