Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Milos
Příspěvky: 58
Registrován: 09 úno 2010 21:38
auto: freelander td4

Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

#1 Příspěvek od Milos » 08 dub 2013 10:43

Zdravím máte stým niekto skúsenosti?
Skúšal som povoliť ten šrób čo to drží, ale je riadne zatuhli.
Tak som rozmýšľal či tam náhodou nemôže byť ľavý závit.
Podľa smeru otáčania by tam mohol byť, ale zdá sa mi to nepravdepodobné.

Milos
Příspěvky: 58
Registrován: 09 úno 2010 21:38
auto: freelander td4

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

#2 Příspěvek od Milos » 05 kvě 2013 16:48

Nikto nenašiel tak si odpoviem sám :-)
Výmena je celkom jednoduchá len treba poriadnu silu. Auto netreba zdvihať.
Dal som dole spodný kryt motoru a tiež ochranu motoru (ten plast v blatníku).
Na remenicu je vidno cez blatník stačí vytočiť koleso, je to na kľuč 22 s klasickým zavitom, pokiaľ nemáte protikus na remenicu, tak sa to robí ťažko, preto že sa toči s celým motorom, treba zaradiť 5 a zabrzdiť. Silu treba enormnú ani razový srobovák nepomohol, tipujem že min. 400NM.
Nakoniec som oprel kľuč o spodne rameno a so zaradenou 5 auto rozhúpal a potlačil dopredu, šrób pekne povolil.
Ak sa tu nájde nejaký frajer, tak sa dá povoliť naštartovaním motora.
Ešte som zabudol, napínacia kladka remeňa je 24 najlepšie je na ňu isť s plochým kľúčom proti smeru hodin, gola sa tam nedostane. Druhy remeň z klímy ide dole ľahko.
Kladka ide dole bez problémov, originál je dosť drahý, ale nájdu sa náhrady od 2000.- ja som kúpil na doporučenie za 2800.- SNR DPF350.05. (BMW).
Šrób sa dá použiť znovu, je fakt masívny.
Doťahovať sa má na 100NM a potom 60 + 60 +30 stupňov. Až takto sa mi ho nepodarilo dotiahnuť, podľa momenťáku to bolo cca 300NM a čosi.
Potom už len dať kryty späť a bolo.
Cela operácia sa vošla do troch hodín. Dlho som laboroval stým šróbom remenice.
Už som na tom prešiel 1500km a pohoda :)
Naposledy upravil(a) Milos dne 11 kvě 2013 13:21, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

#3 Příspěvek od dandee » 06 kvě 2013 07:54

Bravo!!
A ako si dosiel na to,ze treba remenicu vymenit?
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

mirob
Příspěvky: 53
Registrován: 30 lis 2012 21:06
tel.: 0905898994
auto: Freelander 2000

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

#4 Příspěvek od mirob » 10 kvě 2013 19:49

dandee píše:Bravo!!
A ako si dosiel na to,ze treba remenicu vymenit?
to napadlo aj mňa..???čo ti to spôsobovalo ??

Milos
Příspěvky: 58
Registrován: 09 úno 2010 21:38
auto: freelander td4

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

#5 Příspěvek od Milos » 11 kvě 2013 13:48

No auto malo taký divný zvuk, taký trochu ako keby dva plechy búchali o seba.
Hlavne čo bolo evidentné, tak remene vibrovali a bolo vidno, že ta remenica nie je symetrická, skákala hore a dole.
Keď sa po nej pobúchalo bolo počuť takú plechovú rezonanciu.
Ta kladka je v podstate oceľové koleso na ktorom je guma na ktorej je ďalšie oceľové koleso z drážkami na remene.
No a ja som mal na jednej časti tu gumu zničenú, tak búchali o seba tie ocelové kolesá a tiež to vibrovalo, preto že bol polomer kolesa na jednom mieste menší o tú chýbajúcu gumu.
Přílohy
Damper_cutaway.jpg

Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

#6 Příspěvek od dandee » 11 kvě 2013 19:27

No s tymto som sa este nestretol. Jedine co som mal podobneho bolo na inom type auta / FORD Taurus, usa/, kde mi raz spadol klinovy remen,a zistil som,ze sa zadrela obycajna kladka,ktora nemala inu funkciu,iba vodila remen. Ci to bola planovana zavada,alebo co,.... Proste remen bol zniceny,rozstrapkany,takze som musel vymenit kladku aj remen. Po vymene vsetko fachčí doteraz.
Ovsem,najhorsi bol dojazd domov bez agregatov,a to som bol od domu asi 1 kilometer. Fuj.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

malicek3
Příspěvky: 7
Registrován: 22 pro 2012 09:06

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

#7 Příspěvek od malicek3 » 25 kvě 2013 12:07

zdravim. tak remenicu som nedokazal povolit ani cez 5rychlostny stupen. nakoniec som dal dolu starter zaprel sa pakou o zub na startovacom venci a kolega povolil remenicu "jedna radost". problem je v tom, ze sila sa preniesla do prevodou a nebolo sa o co opriet. menil som semering(gufero) klukoveho hriadela. na navlieknutie semeringu som pouzil odstrihnute hrdlo z pet-flase(pet-lahve) cez nu navliekol semering na hriadel. menil som aj loziska alternatora lebo dost hucali. auto zatial jazdi bez problemov.

Uživatelský avatar
favore
Příspěvky: 506
Registrován: 03 bře 2008 13:30
Bydliště: BLATNÁ

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

#8 Příspěvek od favore » 20 čer 2013 20:28

Zepředu vozu na setrváku je po ošroubování tuším dvou šroubů plechové víčko,sundáš ho,mezi setrvák a blok zaklepneš dřevěnej klínek,povolíš řemenici.............. Toť vše. :hi
Snažím se žít tak,aby na mém pohřbu ještě i farář říkal:"Změřte mu tep,on si z nás určitě dělá prdel!"@"Průjem a Alzheimer je velmi nepříjemná kombinace. Utíkáš, a nevíš kam...."

Nemlein
Příspěvky: 31
Registrován: 08 čer 2015 14:45
auto: FreelanderI TD4

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

#9 Příspěvek od Nemlein » 27 led 2017 12:44

Milos píše: 05 kvě 2013 16:48 Nikto nenašiel tak si odpoviem sám :-)
Výmena je celkom jednoduchá len treba poriadnu silu. Auto netreba zdvihať.
Dal som dole spodný kryt motoru a tiež ochranu motoru (ten plast v blatníku).
Na remenicu je vidno cez blatník stačí vytočiť koleso, je to na kľuč 22 s klasickým zavitom, pokiaľ nemáte protikus na remenicu, tak sa to robí ťažko, preto že sa toči s celým motorom, treba zaradiť 5 a zabrzdiť. Silu treba enormnú ani razový srobovák nepomohol, tipujem že min. 400NM.
Nakoniec som oprel kľuč o spodne rameno a so zaradenou 5 auto rozhúpal a potlačil dopredu, šrób pekne povolil.
Ak sa tu nájde nejaký frajer, tak sa dá povoliť naštartovaním motora.
Ešte som zabudol, napínacia kladka remeňa je 24 najlepšie je na ňu isť s plochým kľúčom proti smeru hodin, gola sa tam nedostane. Druhy remeň z klímy ide dole ľahko.
Kladka ide dole bez problémov, originál je dosť drahý, ale nájdu sa náhrady od 2000.- ja som kúpil na doporučenie za 2800.- SNR DPF350.05. (BMW).
Šrób sa dá použiť znovu, je fakt masívny.
Doťahovať sa má na 100NM a potom 60 + 60 +30 stupňov. Až takto sa mi ho nepodarilo dotiahnuť, podľa momenťáku to bolo cca 300NM a čosi.
Potom už len dať kryty späť a bolo.
Cela operácia sa vošla do troch hodín. Dlho som laboroval stým šróbom remenice.
Už som na tom prešiel 1500km a pohoda :)

Nemlein
Příspěvky: 31
Registrován: 08 čer 2015 14:45
auto: FreelanderI TD4

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

#10 Příspěvek od Nemlein » 13 úno 2017 16:16

Nemlein píše: 27 led 2017 12:44
Milos píše: 05 kvě 2013 16:48 Nikto nenašiel tak si odpoviem sám :-)
Výmena je celkom jednoduchá len treba poriadnu silu. Auto netreba zdvihať.
Dal som dole spodný kryt motoru a tiež ochranu motoru (ten plast v blatníku).
Na remenicu je vidno cez blatník stačí vytočiť koleso, je to na kľuč 22 s klasickým zavitom, pokiaľ nemáte protikus na remenicu, tak sa to robí ťažko, preto že sa toči s celým motorom, treba zaradiť 5 a zabrzdiť. Silu treba enormnú ani razový srobovák nepomohol, tipujem že min. 400NM.
Nakoniec som oprel kľuč o spodne rameno a so zaradenou 5 auto rozhúpal a potlačil dopredu, šrób pekne povolil.
Ak sa tu nájde nejaký frajer, tak sa dá povoliť naštartovaním motora.
Ešte som zabudol, napínacia kladka remeňa je 24 najlepšie je na ňu isť s plochým kľúčom proti smeru hodin, gola sa tam nedostane. Druhy remeň z klímy ide dole ľahko.
Kladka ide dole bez problémov, originál je dosť drahý, ale nájdu sa náhrady od 2000.- ja som kúpil na doporučenie za 2800.- SNR DPF350.05. (BMW).
Šrób sa dá použiť znovu, je fakt masívny.
Doťahovať sa má na 100NM a potom 60 + 60 +30 stupňov. Až takto sa mi ho nepodarilo dotiahnuť, podľa momenťáku to bolo cca 300NM a čosi.
Potom už len dať kryty späť a bolo.
Cela operácia sa vošla do troch hodín. Dlho som laboroval stým šróbom remenice.
Už som na tom prešiel 1500km a pohoda :)
Zdravím.
Také se snažím vyměnit řemenici a nějak mi to nejde. Vyrobil jsem si speciální klíč na fixaci řemenice
a přetrh jsem ráčnu při povolování. Je tam fakt pravý závit, nebe ne. Dle otáčení motoru ( po směru hodinových ručiček) by dle úvahy měl být závit levý. Nechci šroub zalomit, to bych se picnul. Zdar.

Uživatelský avatar
Matz
Příspěvky: 233
Registrován: 03 led 2013 16:55
auto: D3, 2x Free Td4
Bydliště: kousek od Pernštejna

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

#11 Příspěvek od Matz » 13 úno 2017 16:34

Je tam normální -pravý závit.Ale dorvaný je to ku...sky :grin:
D3 HSE tdv6 2006
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"

Uživatelský avatar
22lukas277
Příspěvky: 715
Registrován: 01 kvě 2016 15:47
tel.: 0915354378
auto: RRC OM606 SuperTurbo
Bydliště: Horovce Pri Púchove

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

#12 Příspěvek od 22lukas277 » 14 úno 2017 18:14

Nemlein píše: 13 úno 2017 16:16
Nemlein píše: 27 led 2017 12:44
Zdravím.
Také se snažím vyměnit řemenici a nějak mi to nejde. Vyrobil jsem si speciální klíč na fixaci řemenice
a přetrh jsem ráčnu při povolování. Je tam fakt pravý závit, nebe ne. Dle otáčení motoru ( po směru hodinových ručiček) by dle úvahy měl být závit levý. Nechci šroub zalomit, to bych se picnul. Zdar.
určite to je utiahnuté vzduchom :D treba dat orech s goly a tycku bez račny :D to se podda

kubatrene
Příspěvky: 1
Registrován: 21 lis 2015 19:42
tel.: 605184334
auto: freelander

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

#13 Příspěvek od kubatrene » 24 dub 2018 17:19

Řemenice šla přes startér krásně povolit. Jen ale má či není tam klínek pod řemenicí?

Odpovědět