Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L
Moderátor: Safraporte
Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L
Zdravím máte stým niekto skúsenosti?
Skúšal som povoliť ten šrób čo to drží, ale je riadne zatuhli.
Tak som rozmýšľal či tam náhodou nemôže byť ľavý závit.
Podľa smeru otáčania by tam mohol byť, ale zdá sa mi to nepravdepodobné.
Skúšal som povoliť ten šrób čo to drží, ale je riadne zatuhli.
Tak som rozmýšľal či tam náhodou nemôže byť ľavý závit.
Podľa smeru otáčania by tam mohol byť, ale zdá sa mi to nepravdepodobné.
Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L
Nikto nenašiel tak si odpoviem sám
Výmena je celkom jednoduchá len treba poriadnu silu. Auto netreba zdvihať.
Dal som dole spodný kryt motoru a tiež ochranu motoru (ten plast v blatníku).
Na remenicu je vidno cez blatník stačí vytočiť koleso, je to na kľuč 22 s klasickým zavitom, pokiaľ nemáte protikus na remenicu, tak sa to robí ťažko, preto že sa toči s celým motorom, treba zaradiť 5 a zabrzdiť. Silu treba enormnú ani razový srobovák nepomohol, tipujem že min. 400NM.
Nakoniec som oprel kľuč o spodne rameno a so zaradenou 5 auto rozhúpal a potlačil dopredu, šrób pekne povolil.
Ak sa tu nájde nejaký frajer, tak sa dá povoliť naštartovaním motora.
Ešte som zabudol, napínacia kladka remeňa je 24 najlepšie je na ňu isť s plochým kľúčom proti smeru hodin, gola sa tam nedostane. Druhy remeň z klímy ide dole ľahko.
Kladka ide dole bez problémov, originál je dosť drahý, ale nájdu sa náhrady od 2000.- ja som kúpil na doporučenie za 2800.- SNR DPF350.05. (BMW).
Šrób sa dá použiť znovu, je fakt masívny.
Doťahovať sa má na 100NM a potom 60 + 60 +30 stupňov. Až takto sa mi ho nepodarilo dotiahnuť, podľa momenťáku to bolo cca 300NM a čosi.
Potom už len dať kryty späť a bolo.
Cela operácia sa vošla do troch hodín. Dlho som laboroval stým šróbom remenice.
Už som na tom prešiel 1500km a pohoda
Výmena je celkom jednoduchá len treba poriadnu silu. Auto netreba zdvihať.
Dal som dole spodný kryt motoru a tiež ochranu motoru (ten plast v blatníku).
Na remenicu je vidno cez blatník stačí vytočiť koleso, je to na kľuč 22 s klasickým zavitom, pokiaľ nemáte protikus na remenicu, tak sa to robí ťažko, preto že sa toči s celým motorom, treba zaradiť 5 a zabrzdiť. Silu treba enormnú ani razový srobovák nepomohol, tipujem že min. 400NM.
Nakoniec som oprel kľuč o spodne rameno a so zaradenou 5 auto rozhúpal a potlačil dopredu, šrób pekne povolil.
Ak sa tu nájde nejaký frajer, tak sa dá povoliť naštartovaním motora.
Ešte som zabudol, napínacia kladka remeňa je 24 najlepšie je na ňu isť s plochým kľúčom proti smeru hodin, gola sa tam nedostane. Druhy remeň z klímy ide dole ľahko.
Kladka ide dole bez problémov, originál je dosť drahý, ale nájdu sa náhrady od 2000.- ja som kúpil na doporučenie za 2800.- SNR DPF350.05. (BMW).
Šrób sa dá použiť znovu, je fakt masívny.
Doťahovať sa má na 100NM a potom 60 + 60 +30 stupňov. Až takto sa mi ho nepodarilo dotiahnuť, podľa momenťáku to bolo cca 300NM a čosi.
Potom už len dať kryty späť a bolo.
Cela operácia sa vošla do troch hodín. Dlho som laboroval stým šróbom remenice.
Už som na tom prešiel 1500km a pohoda
Naposledy upravil(a) Milos dne 11 kvě 2013 13:21, celkem upraveno 1 x.
Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L
Bravo!!
A ako si dosiel na to,ze treba remenicu vymenit?
A ako si dosiel na to,ze treba remenicu vymenit?
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .
Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L
to napadlo aj mňa..???čo ti to spôsobovalo ??dandee píše:Bravo!!
A ako si dosiel na to,ze treba remenicu vymenit?
Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L
No auto malo taký divný zvuk, taký trochu ako keby dva plechy búchali o seba.
Hlavne čo bolo evidentné, tak remene vibrovali a bolo vidno, že ta remenica nie je symetrická, skákala hore a dole.
Keď sa po nej pobúchalo bolo počuť takú plechovú rezonanciu.
Ta kladka je v podstate oceľové koleso na ktorom je guma na ktorej je ďalšie oceľové koleso z drážkami na remene.
No a ja som mal na jednej časti tu gumu zničenú, tak búchali o seba tie ocelové kolesá a tiež to vibrovalo, preto že bol polomer kolesa na jednom mieste menší o tú chýbajúcu gumu.
Hlavne čo bolo evidentné, tak remene vibrovali a bolo vidno, že ta remenica nie je symetrická, skákala hore a dole.
Keď sa po nej pobúchalo bolo počuť takú plechovú rezonanciu.
Ta kladka je v podstate oceľové koleso na ktorom je guma na ktorej je ďalšie oceľové koleso z drážkami na remene.
No a ja som mal na jednej časti tu gumu zničenú, tak búchali o seba tie ocelové kolesá a tiež to vibrovalo, preto že bol polomer kolesa na jednom mieste menší o tú chýbajúcu gumu.
Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L
No s tymto som sa este nestretol. Jedine co som mal podobneho bolo na inom type auta / FORD Taurus, usa/, kde mi raz spadol klinovy remen,a zistil som,ze sa zadrela obycajna kladka,ktora nemala inu funkciu,iba vodila remen. Ci to bola planovana zavada,alebo co,.... Proste remen bol zniceny,rozstrapkany,takze som musel vymenit kladku aj remen. Po vymene vsetko fachčí doteraz.
Ovsem,najhorsi bol dojazd domov bez agregatov,a to som bol od domu asi 1 kilometer. Fuj.
Ovsem,najhorsi bol dojazd domov bez agregatov,a to som bol od domu asi 1 kilometer. Fuj.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .
Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L
zdravim. tak remenicu som nedokazal povolit ani cez 5rychlostny stupen. nakoniec som dal dolu starter zaprel sa pakou o zub na startovacom venci a kolega povolil remenicu "jedna radost". problem je v tom, ze sila sa preniesla do prevodou a nebolo sa o co opriet. menil som semering(gufero) klukoveho hriadela. na navlieknutie semeringu som pouzil odstrihnute hrdlo z pet-flase(pet-lahve) cez nu navliekol semering na hriadel. menil som aj loziska alternatora lebo dost hucali. auto zatial jazdi bez problemov.
Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L
Zepředu vozu na setrváku je po ošroubování tuším dvou šroubů plechové víčko,sundáš ho,mezi setrvák a blok zaklepneš dřevěnej klínek,povolíš řemenici.............. Toť vše.
Snažím se žít tak,aby na mém pohřbu ještě i farář říkal:"Změřte mu tep,on si z nás určitě dělá prdel!"@"Průjem a Alzheimer je velmi nepříjemná kombinace. Utíkáš, a nevíš kam...."
Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L
Milos píše: ↑05 kvě 2013 16:48 Nikto nenašiel tak si odpoviem sám
Výmena je celkom jednoduchá len treba poriadnu silu. Auto netreba zdvihať.
Dal som dole spodný kryt motoru a tiež ochranu motoru (ten plast v blatníku).
Na remenicu je vidno cez blatník stačí vytočiť koleso, je to na kľuč 22 s klasickým zavitom, pokiaľ nemáte protikus na remenicu, tak sa to robí ťažko, preto že sa toči s celým motorom, treba zaradiť 5 a zabrzdiť. Silu treba enormnú ani razový srobovák nepomohol, tipujem že min. 400NM.
Nakoniec som oprel kľuč o spodne rameno a so zaradenou 5 auto rozhúpal a potlačil dopredu, šrób pekne povolil.
Ak sa tu nájde nejaký frajer, tak sa dá povoliť naštartovaním motora.
Ešte som zabudol, napínacia kladka remeňa je 24 najlepšie je na ňu isť s plochým kľúčom proti smeru hodin, gola sa tam nedostane. Druhy remeň z klímy ide dole ľahko.
Kladka ide dole bez problémov, originál je dosť drahý, ale nájdu sa náhrady od 2000.- ja som kúpil na doporučenie za 2800.- SNR DPF350.05. (BMW).
Šrób sa dá použiť znovu, je fakt masívny.
Doťahovať sa má na 100NM a potom 60 + 60 +30 stupňov. Až takto sa mi ho nepodarilo dotiahnuť, podľa momenťáku to bolo cca 300NM a čosi.
Potom už len dať kryty späť a bolo.
Cela operácia sa vošla do troch hodín. Dlho som laboroval stým šróbom remenice.
Už som na tom prešiel 1500km a pohoda
Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L
Zdravím.Nemlein píše: ↑27 led 2017 12:44Milos píše: ↑05 kvě 2013 16:48 Nikto nenašiel tak si odpoviem sám
Výmena je celkom jednoduchá len treba poriadnu silu. Auto netreba zdvihať.
Dal som dole spodný kryt motoru a tiež ochranu motoru (ten plast v blatníku).
Na remenicu je vidno cez blatník stačí vytočiť koleso, je to na kľuč 22 s klasickým zavitom, pokiaľ nemáte protikus na remenicu, tak sa to robí ťažko, preto že sa toči s celým motorom, treba zaradiť 5 a zabrzdiť. Silu treba enormnú ani razový srobovák nepomohol, tipujem že min. 400NM.
Nakoniec som oprel kľuč o spodne rameno a so zaradenou 5 auto rozhúpal a potlačil dopredu, šrób pekne povolil.
Ak sa tu nájde nejaký frajer, tak sa dá povoliť naštartovaním motora.
Ešte som zabudol, napínacia kladka remeňa je 24 najlepšie je na ňu isť s plochým kľúčom proti smeru hodin, gola sa tam nedostane. Druhy remeň z klímy ide dole ľahko.
Kladka ide dole bez problémov, originál je dosť drahý, ale nájdu sa náhrady od 2000.- ja som kúpil na doporučenie za 2800.- SNR DPF350.05. (BMW).
Šrób sa dá použiť znovu, je fakt masívny.
Doťahovať sa má na 100NM a potom 60 + 60 +30 stupňov. Až takto sa mi ho nepodarilo dotiahnuť, podľa momenťáku to bolo cca 300NM a čosi.
Potom už len dať kryty späť a bolo.
Cela operácia sa vošla do troch hodín. Dlho som laboroval stým šróbom remenice.
Už som na tom prešiel 1500km a pohoda
Také se snažím vyměnit řemenici a nějak mi to nejde. Vyrobil jsem si speciální klíč na fixaci řemenice
a přetrh jsem ráčnu při povolování. Je tam fakt pravý závit, nebe ne. Dle otáčení motoru ( po směru hodinových ručiček) by dle úvahy měl být závit levý. Nechci šroub zalomit, to bych se picnul. Zdar.
- Matz
- Příspěvky: 233
- Registrován: 03 led 2013 16:55
- auto: D3, 2x Free Td4
- Bydliště: kousek od Pernštejna
Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L
Je tam normální -pravý závit.Ale dorvaný je to ku...sky
D3 HSE tdv6 2006
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
- 22lukas277
- Příspěvky: 715
- Registrován: 01 kvě 2016 15:47
- tel.: 0915354378
- auto: RRC OM606 SuperTurbo
- Bydliště: Horovce Pri Púchove
Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L
určite to je utiahnuté vzduchom treba dat orech s goly a tycku bez račny to se poddaNemlein píše: ↑13 úno 2017 16:16Zdravím.
Také se snažím vyměnit řemenici a nějak mi to nejde. Vyrobil jsem si speciální klíč na fixaci řemenice
a přetrh jsem ráčnu při povolování. Je tam fakt pravý závit, nebe ne. Dle otáčení motoru ( po směru hodinových ručiček) by dle úvahy měl být závit levý. Nechci šroub zalomit, to bych se picnul. Zdar.
Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L
Řemenice šla přes startér krásně povolit. Jen ale má či není tam klínek pod řemenicí?