Dálniční známka
Moderátor: Safraporte
- BeerRudolf
- Příspěvky: 947
- Registrován: 30 říj 2007 13:31
- auto: Tak akorát
Dálniční známka
Na svém free mám závěs. Když sečtu celkovou hmotnost vozidla a možné zatížení vleku jsem na 4,5t . V médiích proběhla informace že ministerstvo financí v tomto případě požaduje známku za 7tis . Jak postupovat při koupi známky koupit za 1000 a v případě vlečení těžkého přívěsu použít neplacené komunikace nebo je nutno koupit za 7000 bez ohledu jestli táhnu vlek? Jaký je Váš názor a jak to budete řešit? Nerad bych kupoval za 1tis a po 500tisicové pokutě ještě dokupoval za tu za 7tis. Díky za názory.
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Jestli máš vozidlo přihlášený jako osobní, tak ti stačí do 3.5t pokud netáhneš vlek. Pokud táhneš vlek měl by jsis dokoupit známku nad 3.5t nebo nepoužívat dálnice a rychlostní silnice. Viz. stránky ministerstva dopravy kde se mimo jiné píše ... použitý dálniční kupón musí být v hodnotě odpovídající nejméně výši poplatku příslušné podle největší povolené hmotnosti vozidla nebo jízdní soupravy.
- BeerRudolf
- Příspěvky: 947
- Registrován: 30 říj 2007 13:31
- auto: Tak akorát
Dik
Tak je to asi jasný. Auto je dle TP kategorie M1G takže osobák . Celková maximální povolená hmotnost vozidla cca 2,5t. Známka za litránek bude OK. No a když se pojede s vlekem tak hold po okreskách. Vřelé díky Adminovi!
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Pokud máš tažné zařízení, součet váhy vozu a váhy přívěsu se sčítají. Tzn. i přesto že nemáš připojený vlek a součet vah překročí 3.5t měl by jsi mít dálniční známku nad 3.5t a možná i tachografDe Lite píše:A jak to bude u mne, v TP mám N1 - nákladní vůz skříňový.
Dle TP nemáš osodní automobil, ale nákladní.
Je to paradox ale i takhle je v našem kocourkově možné
Tak jsem se dotázal přímo na ČESMADu:
From: rent@igetra.com [mailto:rent@igetra.com]
Sent: Sunday, November 25, 2007 10:38 PM
To: sdruzeni@cesmad.com
Subject: Dotaz - zpoplatnení vozidla s TZ
Dobrý den,
obracím se na Vás, jako zástupce instituce, která mi snad dokáže poradit.
Můj problém spočívá, že naše firma je majitelem SUV vozu ( nicméně v TP má
zapsáno kategorie N1 - nákladní vůz skříňový ), který má tažné zařízení a
v TP má zapsanou maximální možnou váhu soupravy 4.020 kg. Dle NElogičnosti
bych údajně měl od 1.1.2008 zakoupit dálniční známku jako vozidlo těžší
než 3,5 tuny a údajně od 1.1.2009 bych měl být zpoplatňován elektronickým
mýtem. Jelikož se mi toto zdá absurdní, avšak nikdo mne nedokáže
odpovědět, tak se obracím na Vaše sdružení, které s tím má určité
zkušenosti ( viz. akce Dvanáctituna ). Děkuji za zodpovězený dotaz a jsem
s pozdravem.
David Koubovský, jednatel IGETRA, s.r.o.
A zde je odpověď:
Dobrý den,
podle informací Ministerstva dopravy nemusí být v případě vozidel do 3,5 t
se závěsným zařízením a největší přípustnou hmotností nad 3,5 t dálniční
známka 3,5 až 12 t. Důvodem je časové zpoplatnění narozdíl od výkonového,
kdy vozidla do 12 t se závěsem elektronickému mýtu podléhají. Toto tvrzení
se ovšem opírá pouze o výklad zákoná, nikoli o jednozančné znění a proč je v
jednom případě výklad jiný než ve druhém nedokáže nikdo odpovědět.
V případě výkonového zpoplatnění vozidel nad 3,5 t od 1.1. 2009 bude
rozhodující novela zákona o pozemních komunikacích a prováděcí vyhláška o
mýtu - tyto přepdisy by už měly jednoznačně definovat povinnost zpoplatnění.
Jejich text se v současné době připravuje a bude schvalován v prvním čtvletí
příštího roku. Osobně předpokládám podobné kriterium jako v Rakousku, tedy
rozhodující bude největší přípustná hmotnost sólo vozidla.
S pozdravem
Vladimír Kydlíček
Vedoucí školícího střediska
ČESMAD BOHEMIA
Nad Sokolovnou 117/1, 147 00 Praha 4
tel: 241 040 167, fax: 241 040 180
mobil: 731 131 367
www.prodopravce.cz
From: rent@igetra.com [mailto:rent@igetra.com]
Sent: Sunday, November 25, 2007 10:38 PM
To: sdruzeni@cesmad.com
Subject: Dotaz - zpoplatnení vozidla s TZ
Dobrý den,
obracím se na Vás, jako zástupce instituce, která mi snad dokáže poradit.
Můj problém spočívá, že naše firma je majitelem SUV vozu ( nicméně v TP má
zapsáno kategorie N1 - nákladní vůz skříňový ), který má tažné zařízení a
v TP má zapsanou maximální možnou váhu soupravy 4.020 kg. Dle NElogičnosti
bych údajně měl od 1.1.2008 zakoupit dálniční známku jako vozidlo těžší
než 3,5 tuny a údajně od 1.1.2009 bych měl být zpoplatňován elektronickým
mýtem. Jelikož se mi toto zdá absurdní, avšak nikdo mne nedokáže
odpovědět, tak se obracím na Vaše sdružení, které s tím má určité
zkušenosti ( viz. akce Dvanáctituna ). Děkuji za zodpovězený dotaz a jsem
s pozdravem.
David Koubovský, jednatel IGETRA, s.r.o.
A zde je odpověď:
Dobrý den,
podle informací Ministerstva dopravy nemusí být v případě vozidel do 3,5 t
se závěsným zařízením a největší přípustnou hmotností nad 3,5 t dálniční
známka 3,5 až 12 t. Důvodem je časové zpoplatnění narozdíl od výkonového,
kdy vozidla do 12 t se závěsem elektronickému mýtu podléhají. Toto tvrzení
se ovšem opírá pouze o výklad zákoná, nikoli o jednozančné znění a proč je v
jednom případě výklad jiný než ve druhém nedokáže nikdo odpovědět.
V případě výkonového zpoplatnění vozidel nad 3,5 t od 1.1. 2009 bude
rozhodující novela zákona o pozemních komunikacích a prováděcí vyhláška o
mýtu - tyto přepdisy by už měly jednoznačně definovat povinnost zpoplatnění.
Jejich text se v současné době připravuje a bude schvalován v prvním čtvletí
příštího roku. Osobně předpokládám podobné kriterium jako v Rakousku, tedy
rozhodující bude největší přípustná hmotnost sólo vozidla.
S pozdravem
Vladimír Kydlíček
Vedoucí školícího střediska
ČESMAD BOHEMIA
Nad Sokolovnou 117/1, 147 00 Praha 4
tel: 241 040 167, fax: 241 040 180
mobil: 731 131 367
www.prodopravce.cz
Freelandering - stav duše