Kontrolka TC a HDC

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Kontrolka TC a HDC

#1 Příspěvek od BeerRudolf » 30 říj 2007 13:53

Zdravím všechny uživatele tohoto fora, a žádám touto cestou o přijetí do Vaší rodinky. Landyho mám od konce prázdnin a zatím v pohodě. Pouze včera při sjíždění z kopce do garáže se rozsvítily asi na 5 vteřin oranžové kontrolky TC a HDC(oranžové autíčko s vykřičníkem). Systém HDC nebyl aktivován a TC také ne, pouze jsem intenzivně brzdil. Den předtím jsem čistil přední brzdy. V návodu píšou že tyto kontrolky varují i před přehřátím brzd ale mají blikat a to pouze v případě aktivace danného systému. Dnes jsem s autem jel a vše je v pohodě. Dokáže někdo takto nadálku identifikovat možný problém. Po této události se mi zdá, že ruční brzda zabírá o něco dříve. Je možné, že auto tímto způsobem upozorní na samoseřízení ručky? Předem děkuji za názory. BeerRudolf
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
vlabar
Příspěvky: 116
Registrován: 20 bře 2007 00:52
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od vlabar » 30 říj 2007 15:45

Freelander 2.0 DI · 20TN2 · 72 kW

Škoda Octavia 1.9TDI · AGR · 66 kW
Volvo C70 2.4T · B5244T · 142 kW

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Děkuji ooo veliký

#3 Příspěvek od BeerRudolf » 30 říj 2007 16:16

Mooooc děkuji za upozornění oooo veliký a moudrý Vlabare! :Sorry: Je to zřejmě běžný jev a zbytečné nervy nováčka. :oops: Přehřáté brzdy to asi nebyly spíš nějaká nečistota v čidle nebo ten prokluz. Svah je dost prudký a dole ostrá zatáčka na plný rejd takže možná prokluz kola. Každopádně jezdí se dál!
Ještě dotaz: Za chvíli mne čeká prohlídka po 20tis. má cenu dát propustný sportovní filtr vzduchu. Mám možnost ho pořídit za 2tis. prý se dá a je navždy, pouze po dvaceti promýt čističem. Jeho výhody jsou při silničním provozu asi nesporné ale co v terénu?
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

Re: Děkuji ooo veliký

#4 Příspěvek od karel » 30 říj 2007 16:29

BeerRudolf píše: Jeho výhody jsou při silničním provozu asi nesporné ale co v terénu?
Tam to platí dvojnásob
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Možná závada

#5 Příspěvek od BeerRudolf » 08 dub 2008 13:09

Zjistil jsem, že když se rozsvítí při použití brzdy kontrolka TC a HDC a současně s tím nesvití nebo jen probliknou brzdová světla, může být závada v horním spínači na pedálu brzdy, který spíná brzdová světla a zároveň vyřazuje a znovu obnovuje činnost těchto systémů. Někdy stačí jej usadit do správné polohy a přenastavit. Hezký den
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
haasan
Příspěvky: 54
Registrován: 21 bře 2008 15:32
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od haasan » 08 dub 2008 22:55

Tak jsem dneska byl na test booku v AMT v Ostravě svítilo mi HDC nejdřív sem si ho doma celé prošel podle schémata zkontroloval spínače a když jsem nic nenašel vyrazil jsem(až na upadlí kablík u řadičky)tak mi to načetli(chtěl jsem být u toho) bylo tam asi 10 chyb čidla ABS a ještě něco smázli to a je to ok vybulil jsem pětibábu a bylo,do té doby jsem neměl důvod se na ně dívat skrz prsty ale pak jsem měl rozhovor z ředitelem pobočky na téma pohonu,IRD,a visco spojky když mi ale řekl že visco spojka je jen vlastně nějaký silenblok který jen tlumí rázy a že se pootáčí jen 5% na jednu a druhou stranu bylo,vymalováno už jsem si pomáhal pryč pak tomu ještě nasadil korunu když mi vysvětlil jak jezdí na STK a nechává pernamentní 4*4 pěkně testovat na válcích po jednom kole(podotýkám že zbylé tři stojí na zemi :twisted: ) ó my god,takže všichni zákazníci AMT z Ostravy kteří pověřili firmu zařízením STK můžou mít jistotu že svěřili svůj vůz do "dobrých rukou"
Chápu že ředitel firmy nemusí být odborník ale ať se potom nesnaží oslnit své zákazníky svými znalostmi principu visco spojky možná za to nemůže že je to jen nějaká interní infekce firmy AMT.Nevím jak v jiných městech ale když jsem se tak rozhlédl po dílně vyděl jsem kluky jejichž věkoví průměr jen stěží přesáhl 23 let tak doufám že ti zkušení fachmani měli odpolední :D pakliže né vidím to s AMT v Ostravě bledě.!
PS.: Spokojeným zákazníkům AMT se Omlouvám a přeji jim ať se nikdy nedostanou do knihy ohrožených druhů :lol:
Freelander 1.8 16v

Odpovědět