odpor na vetrak topeni ?
Moderátor: Safraporte
- deyva
- Příspěvky: 292
- Registrován: 18 říj 2012 20:00
- auto: Free I 3D 2.0Di,2000
- Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav
Re: odpor na vetrak topeni ?
Já jsem si to taky teďka spravil díky tomuto tématu :-D Jezdil jsem skoro čtyři roky bez prvního stupně...
Jinak štefina - na mym 2.0Di 2000 jsem u spolujezdce musel stáhnout tu harmoniku spojující těeleso topení s tělesem nasávání (a klapkou) - je to u nohou spolujezdce vlevo. Pak z pohledu od spolujezdce vpravo nahoře na tělese topení (ten černej středovej plast) od té díry po harmonice jsou ty odpory...
Já jsem měl první stupeň přerušenej v půlce. Nicméně pájet mi to nešlo... Ani po oškrábání, kalafuně atd se mi nepodařilo cín dostat na ten odporový drát (jakoby se ten drát cínu bál :-D ) tak jsem si kombinačkama ucvakl tu zadní část z konektoru na elektro (takový ty zlatý jak je samec a samice třeba na repro, v paticích a tak). Drátky jsem dal k sobě a nacvakl na to ten plíšek. Spojeno, funguje. Trošku jsem musel pinzetou porovnat ten odporovej drát aby se závity cívky nedotýkaly ani sebe navzájem, ani tělesa topení.
Jinak štefina - na mym 2.0Di 2000 jsem u spolujezdce musel stáhnout tu harmoniku spojující těeleso topení s tělesem nasávání (a klapkou) - je to u nohou spolujezdce vlevo. Pak z pohledu od spolujezdce vpravo nahoře na tělese topení (ten černej středovej plast) od té díry po harmonice jsou ty odpory...
Já jsem měl první stupeň přerušenej v půlce. Nicméně pájet mi to nešlo... Ani po oškrábání, kalafuně atd se mi nepodařilo cín dostat na ten odporový drát (jakoby se ten drát cínu bál :-D ) tak jsem si kombinačkama ucvakl tu zadní část z konektoru na elektro (takový ty zlatý jak je samec a samice třeba na repro, v paticích a tak). Drátky jsem dal k sobě a nacvakl na to ten plíšek. Spojeno, funguje. Trošku jsem musel pinzetou porovnat ten odporovej drát aby se závity cívky nedotýkaly ani sebe navzájem, ani tělesa topení.
- TOMAS83
- Příspěvky: 344
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: odpor na vetrak topeni ?
Free TD4,02
Ahoj všem, rěším teď problém s větrákem,kdyz zapnu ventilátor na jakýkoli stupeň a prepnu na přední okno ozve se šílený bzučák;-)
Jiné polohy nohy atd to nedělají....pouze na okno..
Setkali jste se stim nekdo?diky
Ahoj všem, rěším teď problém s větrákem,kdyz zapnu ventilátor na jakýkoli stupeň a prepnu na přední okno ozve se šílený bzučák;-)
Jiné polohy nohy atd to nedělají....pouze na okno..
Setkali jste se stim nekdo?diky
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
- deyva
- Příspěvky: 292
- Registrován: 18 říj 2012 20:00
- auto: Free I 3D 2.0Di,2000
- Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav
Re: odpor na vetrak topeni ?
Neni tam nejakej neporadek v telesu co tlaci na ventilator kdyz je to na okno? Zalezi o jakej zvuk jde Mechanicky, elektricky, frekvence, atd...
Odesláno z mého Vodafone Smart ultra 6 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Vodafone Smart ultra 6 pomocí Tapatalk
Re: odpor na vetrak topeni ?
deyva - díky za info. Já mam asi určitě v háji celej větrák, nejde mi ani jedna poloha.Už jsem sehnal jinej ale nemam čas ani chuť rozebrat celou palubku
- deyva
- Příspěvky: 292
- Registrován: 18 říj 2012 20:00
- auto: Free I 3D 2.0Di,2000
- Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav
Re: odpor na vetrak topeni ?
u td4 je to tak slozity? si nemyslim... vymena vetraku je otazka deseti minut... kdyz zanoris hlavu k pedalum, kouknes na teleso topeni, vysroubujes tri srouby a oddelas patici, mas vetrak venku
Odesláno z mého Vodafone Smart ultra 6 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Vodafone Smart ultra 6 pomocí Tapatalk
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: odpor na vetrak topeni ?
Mne to zasa odpálilo a idem sa dnes na to znovu mrknúť..MadTom píše:Pokud se vešlo a funguje, tak je to OK. Když jsem vybíral nové odpory k ventilátoru do Defa, tak jsem si změřil i ztrátu na nich a je to kolem 30W - takže se docela pěkně rozžhaví, pokud na ně ventilátor nefouká.
Takže 30w píšeš??Skúsim niečo také namotať,lebo ten starý sa už bude asi prepalovať stále
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: odpor na vetrak topeni ?
Rozhodol som sa že nebudem špekulovať a dám tam niečo také čo tam bolo.
Z odporového drôtu /priemer cca 0,25mm/ som si spravil viacero pružín...A skracoval som ju a skracoval pokial sa mi otáčky ventilátora zdali primerané..A vybaveté . Môžu sa teraz prepalovať kolko chcú
Z odporového drôtu /priemer cca 0,25mm/ som si spravil viacero pružín...A skracoval som ju a skracoval pokial sa mi otáčky ventilátora zdali primerané..A vybaveté . Môžu sa teraz prepalovať kolko chcú
- deyva
- Příspěvky: 292
- Registrován: 18 říj 2012 20:00
- auto: Free I 3D 2.0Di,2000
- Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav
Re: odpor na vetrak topeni ?
To bych možná zavčasu mohl změřit odpor těch funkčních abych se s tim pak nemusel trápit a rovnou to udělal na určitej odpor, že?
EDIT: když se tak dívám na tu fotku - to jsi pájel? Protože já jsem zkoušel ten odporovej drát spájet dohromady a bylo to jak čert a svěcená voda... Ten cín se tomu drátu uplně vyhýbal.
EDIT: když se tak dívám na tu fotku - to jsi pájel? Protože já jsem zkoušel ten odporovej drát spájet dohromady a bylo to jak čert a svěcená voda... Ten cín se tomu drátu uplně vyhýbal.
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: odpor na vetrak topeni ?
Ad pájení odporového drátu - existuje víc typů (materiálů/slitin), některé se pájet dají normálně, některé špatně.
Když jsem si tohle upravoval u Defíka, abych tam měl víc rychlostí, tak jsem raději použil zapouzdřené odpory (taková keramická kostka, uvnitř které je vlastní odporovej drát zalitej keramickým tmelem). A ty jsem přišrouboval. Je tam menší šance, že se to mechanicky uklepe.
Když jsem si tohle upravoval u Defíka, abych tam měl víc rychlostí, tak jsem raději použil zapouzdřené odpory (taková keramická kostka, uvnitř které je vlastní odporovej drát zalitej keramickým tmelem). A ty jsem přišrouboval. Je tam menší šance, že se to mechanicky uklepe.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: odpor na vetrak topeni ?
Nový drôt išiel pájkovať v pohode..Je čistý.deyva píše:To bych možná zavčasu mohl změřit odpor těch funkčních abych se s tim pak nemusel trápit a rovnou to udělal na určitej odpor, že?
EDIT: když se tak dívám na tu fotku - to jsi pájel? Protože já jsem zkoušel ten odporovej drát spájet dohromady a bylo to jak čert a svěcená voda... Ten cín se tomu drátu uplně vyhýbal.
Predtým ,ked som starý pájkoval, trochu štrajkoval,ale dalo sa to zacínovať,. ..To preto že už bol drôt opálený a znečistený.
Re: odpor na vetrak topeni ?
A co 1.8i 88kw, r.v. 2000? Tiež so sebou vozím peľový filter už vyše roka, pozeral som aj videá na youtube, aj mechanik na to pozeral a nič.lenham3 píše:Tak tam pilak neni