F1 spojkový válec na TD4 - dotaz

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Václav
Příspěvky: 1
Registrován: 24 čer 2011 21:05

F1 spojkový válec na TD4 - dotaz

#1 Příspěvek od Václav » 05 úno 2012 11:52

Poradí mi někdo ochotný jak vyměnit u Freelandera TD4 hlavní spojkový válec (za pedálem) ? Musí se odmontovat ten box s řídící jednotkou? Tak toho bych se bál :(
Hledal jsem na fóru, ale marně - buďto že se ten box musí odmontovat/vyndat, nebo že je to práce pro laika na 30 min., ale nic konkrétnějšího. Nechce se mi věřit, že i kvůli kontrole hladiny ve spojce se musí něco odmontovat. Nebo ano?

FUSAČ
Příspěvky: 15
Registrován: 12 lis 2008 07:19
auto: FREE1 TD4 PRODÁN

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#2 Příspěvek od FUSAČ » 22 úno 2012 23:03

Nazdar, dlouho jsem tu nic nepsal, je to pořád dokola,ale tohle je trochu jiný kafe. Napíšu ti to takhle: byly to 4hod špekulování a půlhoďka práce, ale pouze za předpokladu, že máš vlohy a šikovné ruce. Ale máš Friťáka tak to předpokládám. :heart :heart
Postup jednoduchý: odpojíš baterku ale bacha!! zavřeš všechny okna dveře jen kapota otevřená, nezamykáš a odpojíš. Pak otevřeš box řídící jednotky a box s pojistkama a ten odjistíš ve 4 šroubech pak odšroubuješ i svorky vstupní kabeláže, uvolníš svazky s gum. těsnění a celý box zvedneš a posuneš dopředu. Uvolní se ti prostor k spoj. válci, pak je tam ještě otřesové havarij. čidlo (červený silikon špunt) na dvou šroubcích, také odšroubovat-trochu gynekologie. Vznikne přístup. To je příprava.
Rozpojíš potrubí ke spojce je to rychlospojka (doufám, že máš nový spoj.válec koupený a origo, jiný nedoporučuji, jinak si to brzy zopákneš, na něm pochopíš, jak na rychlospojku, tak na odpojení od pedálu) odpojíš ovládání od pedálu, trochu si zahraješ na horníka pod palubovkou a pak chytneš nádobku a vytočením o cca45° odjistíš a vytáhneš kapotou ven. Montáž je opačný postup. Jediný problém je, když to děláš sám, dobře zasunout do polohy nový válec a zajistit pootočením ve skeletu kastle, doporučuji zasunout, jen lehce pootočit a u pedálu zjistit stav pak teprve dotočit nebo vše opakovat až se to povede. Zručný to má rychle, nováček se školí púl dne. Zbytek opačný postup. Nic nezapomenout zapojit i v boxu, finále je připojit baterii. Auto nemá problém, jen dle typu rádia pak odkódovat, ale to není problém LR. Na jednu věc BACHA !!!! zásadně neotvírat nádobku jinak zavdušníš a je to v pr... no víš.. . Systém se odvzdušní za provozu sám.
tak hodně zdaru tobě i všem co je to čeká. :muscle :muscle
Fusač

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#3 Příspěvek od BeerRudolf » 23 úno 2012 10:50

A jak pak dolít kapalinu když se nesmí otevřít nádobka :?:
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 523
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#4 Příspěvek od cesta » 23 úno 2012 11:40

Jo taky mi to nesedí, já jak ho měnil nic jsem neotvíral a on se stejně ani nehnul, vůbec nezabíral, musel jsem nádobku otevřít a asi cca.4 nádobky kapaliny to trvalo než začal chodit jak má. A k čemu by tam pak byl ten odvzdušňovák?
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

FUSAČ
Příspěvky: 15
Registrován: 12 lis 2008 07:19
auto: FREE1 TD4 PRODÁN

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#5 Příspěvek od FUSAČ » 23 úno 2012 21:41

Kapalina se nedolévá, je to bezúdržbové, byl zavzdušněný zústatkový rozvod (ložisko a rozvod s odvzdušněním), musí se otevřít odvzduš.ventil vyblokovat rychlospojku a zalít tento rozvod kapalinou, zavřít odvzduš.ventil povolit rychlospojku, pak napojit nový válec, odvzdušnění je jen na to, aby se dostal ven vzduch při zapojení rychlospojkou. A to množství vzduchu se tam dostalo vadným netěsnícím vyběhaným válcem, pak pedálem slačujete vzduch nikoli vypínací ložisko.
Jinak víčko funguje jako membrána, která chodí nahoru a dolů s hladinou, dle pohybu ovládacího pístu. Pokud to otevřete dostane se vzduch a již se vám ani zalitím nepodaří úplně vzduch dostat ven. Ten pak uvnitř pruží a projevuje se to zabíráním ve spodní polovině.

Uživatelský avatar
Safraporte
Příspěvky: 1338
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 603819556
auto: Free Td4 2002
Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Kontaktovat uživatele:

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#6 Příspěvek od Safraporte » 24 úno 2012 06:02

FUSAČ píše:.... Pokud to otevřete dostane se vzduch a již se vám ani zalitím nepodaří úplně vzduch dostat ven. Ten pak uvnitř pruží a projevuje se to zabíráním ve spodní polovině.
No a pokud už to takhle mám, tak už s tím nejde nic udělat? Sice to na fci nemá vliv, ale prostě to není to ,,pravý vořechový".

FUSAČ
Příspěvky: 15
Registrován: 12 lis 2008 07:19
auto: FREE1 TD4 PRODÁN

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#7 Příspěvek od FUSAČ » 24 úno 2012 17:36

Něco málo ano, ale 100% to nebude, jestli jsi to měl už otevřené, tak víš jak to uvnitř vypadá, a ve smont. stavu je to gynekologie.
Principem to víčko sundáš, doliješ kapalinu a víčko musíš zmáčknout tak po obvodu, že jeho membránu od středu ponoříš do kapaliny, a postupně víčko
povoluješ tak, aby si membrána sedla od středu ke krajům, lehce jej středem přimáčkneš a za okamžiku přetékání přes okraj jej zavřeš. Nějaký vzduch tam zůstane, ale je to únosné. Lepšího výsledku dosáhneš opětovnou demontáží válce ven udělat to samé mimo auto a pak znovu montáž. Magořina, že??? Taky si myslím, pokud ti to pracuje a jde jen o to, že to prostě zabírá níže, nechal bych to být. Pokud si rád hraješ a máš kde a kdy, pak.. je to tvoje. :D :D

Uživatelský avatar
favore
Příspěvky: 483
Registrován: 03 bře 2008 13:30
Bydliště: BLATNÁ

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#8 Příspěvek od favore » 04 bře 2012 09:11

:shock: Co se taky může u spojky freelandera stát (to by člověka trefilo)!!!! Při řazení mi samozřejmě za jízdy a při slušné rychlosti sjela noha ze spojkového pedálu,jen to buchlo a pedál se opíral o palubní desku :shock: !Vylezla tyčka ze spojkovýho válce!Tyčku jsem zatlačil,silnou zavařovací gumou dal pedál na původní místo a jezdím vesele dál(pumpa funguje,neteče...!).Nevíte jak je to tam zajištěný(v pumpě) že to mohlo vylézt a jestli je třeba kupovat novou ?Jestli to budete rozebírat,koukněte na to.A nebo jsem něco přehlédnul na pedále(nějakej doraz....?)?Von ten přístup je k pedálu hodně mizernej(však víte sami) a při mojí jihočeské postavě....... :D ??!!
Snažím se žít tak,aby na mém pohřbu ještě i farář říkal:"Změřte mu tep,on si z nás určitě dělá prdel!"@"Průjem a Alzheimer je velmi nepříjemná kombinace. Utíkáš, a nevíš kam...."

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 523
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#9 Příspěvek od cesta » 05 bře 2012 06:28

Je tam taková jakoby plechová příruba, se 4 zpětnýma packama, ty 4 packy jsou vyhnuté do protisměru do té tyčky co jde z válce,a v té tyčce je myslím takové konusové osazení a z toho to vyskočilo.Je to takový paskvil co hovno vydrží ,může se to stát každému kdo tak brkne po pedálu spojky. Vytáhni válec a zpátky to přihni jde to opravit, taky se mi to stalo.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
favore
Příspěvky: 483
Registrován: 03 bře 2008 13:30
Bydliště: BLATNÁ

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#10 Příspěvek od favore » 05 bře 2012 07:48

cesta píše:Je tam taková jakoby plechová příruba, se 4 zpětnýma packama, ty 4 packy jsou vyhnuté do protisměru do té tyčky co jde z válce,a v té tyčce je myslím takové konusové osazení a z toho to vyskočilo.Je to takový paskvil co hovno vydrží ,může se to stát každému kdo tak brkne po pedálu spojky. Vytáhni válec a zpátky to přihni jde to opravit, taky se mi to stalo.
Takže vyndat tyčku z pedálu,směrem do motoru spojkovou pumpu,.....? :sweat
Snažím se žít tak,aby na mém pohřbu ještě i farář říkal:"Změřte mu tep,on si z nás určitě dělá prdel!"@"Průjem a Alzheimer je velmi nepříjemná kombinace. Utíkáš, a nevíš kam...."

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 523
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#11 Příspěvek od cesta » 05 bře 2012 09:28

Jo jo tak jak to popisuje "fusač" řídící jednotku s boxem pryč,rozpojit bajonet na trubce,rozpojit na pedálu, pootočit válec a vytáhnout.A v klidu opravit.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
Safraporte
Příspěvky: 1338
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 603819556
auto: Free Td4 2002
Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Kontaktovat uživatele:

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#12 Příspěvek od Safraporte » 24 bře 2012 21:29

Tak jsem dnes vymontil box s ŘJ a kouknul na nádržku.
Nějak ale nepobírám to s tím víčkem, protože je zvrchu tvrdé a těžko něco vytlačíš od středu.
Ani jsem to nemontil ven, jen jsem dolil kapalinu na drc a namáčknul tam víčko. Jestli se to zlepší - to uvidím časem. Zatím bere pedál normálně.
Kdo hledá odvzdušňovák, tak je tady a pohled zhora - tady.

Samm
Příspěvky: 9
Registrován: 27 bře 2012 12:40

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#13 Příspěvek od Samm » 01 dub 2012 21:15

Zdravím vás. Tak jsem ještě nedořešil problém na kamarádovo Freečku otevírání zadního okna a dnes mi ho tu nechal se spojkou. Postupně mu vypínala níž a níž a teď už při běžícím motoru nedá rychlost. Myslel jsem,že bude lamela v kelu a jak to tu pročítám,vypadá to na zavzdušené potrubí. Víčko nádržky na kapalinu jako by bylo pootevřené(vytlačené). Je to možné? Myslíte,že se to zavzdušnilo přes brzdový válec? Má cenu to zkoušet naplnit,odvzdušnit a nebo rovnou koupit ten válec nový? Četl jsem tu, že jedině originál? Začínám z toho auta mít strach. :S :D

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 920
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#14 Příspěvek od ssang » 01 dub 2012 22:06

Koukni se na držák spojkového válce u převodovky, může být prasklý a pak se zkrátí krok při sešlápnutí.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Samm
Příspěvky: 9
Registrován: 27 bře 2012 12:40

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#15 Příspěvek od Samm » 02 dub 2012 02:00

ssang píše:Koukni se na držák spojkového válce u převodovky, může být prasklý a pak se zkrátí krok při sešlápnutí.
Jo to by mohlo taky být ono. Zítra se do toho pustím. :wink:

Shvellan
Příspěvky: 19
Registrován: 08 bře 2012 08:14
Bydliště: Nasavrky

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#16 Příspěvek od Shvellan » 02 dub 2012 08:40

Tak mi poraďte jak to odvzdušnit, už jsem to jednou dělal, ale teď se mi tam už hůř dává rychlost.

Samm
Příspěvky: 9
Registrován: 27 bře 2012 12:40

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#17 Příspěvek od Samm » 04 dub 2012 14:41

Tak se mi moc nedaří. Řadit už jde, ale spojka bere hned od spodu. Víte někdo víc?

Samm
Příspěvky: 9
Registrován: 27 bře 2012 12:40

Odvzdušnění spojky Freelander 2.0

#18 Příspěvek od Samm » 12 dub 2012 09:34

Tak jsem tu, abych se podělil o zkušenost s odvzdušněním spojkového ovládání na Freelander 2.0. Moc se mi to nechtělo rozebírat, jak už je tu popsáno. Asi mě to ale nemine :( . Podařilo se mi to docela dobře odvzdušnit následujícím způsobem. Otevřel jsem nádobku na kapalinu(ač se to nemá,ale už nebylo co pokazit),doplnil jsem jí skoro po okraj, následně jsem vysunul ovládací váleček z držáku(ten u motoru) a celý jsem ho zamáčkl a zajistil takovou svěrkou, po té jsem sešlápl pedál spojky až na podlahu a zajistil jsem ho v této poloze takovou rozpěrou, co se používá třeba při podbíjení stropů(mohu doplnit fotem). No a pak jsem z víčka té nádržky vyjmul to vnitřní(pojistné) víčko a ten jako by měch jsem pomalu vtlačil do nádobky.Chce to jakoby naklonit a postupně,po obvodu přitlačovat obrubu k nádržce.Přebytečná kapalina samozřejmě přeteče,je to ale jistota, že v nádržce není vzduch.Následně jsem vsadil vnitřní víčko do toho měchu. Pak jsem uvolnil a zabudoval pístek u spojky(u motoru) a naposledy jsem uvolnil pedál. Spojka funguje. Nejspíš ale na výměnu stejně dojde,protože si myslím, že je vydřený spojkový váleček. Pro tento případ bych se vás rád zeptal, kde ho dostanu nejlevněji. Auto opravuji kamarádovi a tak ještě pořádně nevím kde co shánět. Doufám, že vám moje zkušenost k něčemu bude. :wink:

Přesunuto.
Naposledy upravil(a) Safraporte dne 13 dub 2012 06:22, celkem upraveno 1 x.
Důvod: duplicitní topik

Uživatelský avatar
supra66
Příspěvky: 51
Registrován: 28 zář 2013 14:36

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#19 Příspěvek od supra66 » 02 úno 2015 10:01

Ahoj jen pro upresneni, kdyz tedy budu menit valec na TD4 tak odpojim starej soupnu novej a nic neodvzdusnuju? K cemu je tam pak ten odvzdusnovak na lozisku?
Land Rover Freelander1 facelift TD4, Volvo XC90 sport

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 523
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: spojkový válec na TD4 - dotaz

#20 Příspěvek od cesta » 02 úno 2015 10:11

To uvidíš jak ho vyměníš. Já ho musel odvzdušňovat právě přes ten odvdušňovák, nikdy mi nejel po výměně hned napoprvé. Od té doby jede bez problému cca. 2roky.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Odpovědět