Stránka 3 z 6

Napsal: 07 dub 2008 17:13
od marsal
www.youtube.com "IRD freelander"

Napsal: 08 dub 2008 14:24
od wendysss
Oldman píše:Neznechutil, neboj :) jenom se zajímám o to, jak poznám, že je v háji. Když auto jezdí a jenom si hučí, tak to bude asi v pohodě :)

Zdravím mně to dělá taky vyměnil jsem pneumatiky a pořád stejný, tak to bylo ted v servisu a tam mne rekli ze je spatnek kardan a loziska v patek to jdu nechat vymenit tak dam vedet jestli to pomohlo.

Napsal: 08 dub 2008 17:36
od Oldman
Super, jsem zvědavej. Mám taky podezření na ložiska u kardanu. Stává se, že do zatáčky to mírně přestává...

Napsal: 08 dub 2008 22:26
od haasan
Oldman píše:Super, jsem zvědavej. Mám taky podezření na ložiska u kardanu. Stává se, že do zatáčky to mírně přestává...
jestli ti to přestává do zatáčky tak to nejsou ložiska na kardanu :lol: ale tak možná v kolech nebo gumy

Napsal: 09 dub 2008 08:48
od Oldman
gumy néé, ty mám nový :) Zlepšila se jima spousta věcí, ale hučení ne. Začnu od kardanu, pak nechám vyměnit ložiska na kolech. Určitě se tím nic nezkazí :)

Napsal: 09 dub 2008 14:06
od vlada920
Pánové pls,nevite někdo za kolik se dá sehnat IDRka kdybych ji nahodou měl v pr...?

Napsal: 09 dub 2008 14:10
od karel
vlada920 píše:Pánové pls,nevite někdo za kolik se dá sehnat IDRka kdybych ji nahodou měl v pr...?
Novou nabízí v Anglii za cca 700 liber
http://www.paddockspares.com/pp/FREELAN ... CHASE.html

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 10 lis 2009 23:52
od Maxsel
Po dlouhé době oprašuju svoje staré téma. Máte zkušenosi s rozdílným chováním auta v závislosti na venkovní telotě? Někdy jede auto jako po másle a jindy jako by naznačovalo, že si brzo řekne o výměnu viskospojky.

Slyšel jsem také dnes od známého, že viskospojku je možné repasovat pouhým naředěním původní "částečně seschlé" náplně. Dělal mu to někdo na VW synchro...

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 11 lis 2009 07:00
od Jaromír
Přečti si o repas visco

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 11 lis 2009 07:07
od cesta
Jo já mám ten samý pocit,byl jsem na repas viska u p.Baláže asi před 2 měsíci, před repasem to, že to přibržďovalo při plných rejdech beru, ale spíš jsem registroval, že se auto při projíždění zatáček tak jakoby kroutilo(houpalo)(někdo to tu už myslím napsal "že se auto kroutilo jak stara ku... ":) ),po repasu paráda auto jede pěkně za předkem. Ale k té teplotě,po repasu bylo ještě venku teplo,týden na to přišel mráz, hned šlo zas poznat že na plný rejd už zas přibržďuje víc,stačilo ujet pár km(cca.20 až se viska zahřeje)a je to dobré.

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 11 lis 2009 09:27
od Oldman
Já mám novou originál a nic podobného se mi neděje. Jede to pořád stejně dobře :)

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 11 lis 2009 10:05
od cesta
Tak samo, nová je nová bez debat. Jo jen na vysvětlenou, tím jsem nechtěl říct že by se to při mrazech vrátilo na úroveň před repasem to né, ale je tužší, všimnul jsem si toho hned po tom repasu .

Re:

Napsal: 11 lis 2009 17:06
od klouda1
Oldman píše:A jak se poznají problémy s IRD? Mně pořád divně hučí podvozek, i když jsem vyměnil gumy, je to pořád slyšet. Mám teda spíš podezření na nějaké ložisko, ale auto jede klidně, bez nějakého klepání, cukání, přeskakování, bouchání...
Moje zkušenosti jsou obdobné, hučelo ložisko v zadním difu. Nepřikládal jsem tomu význam, a pak jsem měnil celý. Dá se to celkem dobře vyzkoušet tím, že sundáš kardan. Pak to hučelo o poznání víc, protože to běželo na druhou stranu ( nebyla to náprava hnaná, ale vlečná ). Alespoň tohle je má zkušenost.

Re: Re:

Napsal: 11 lis 2009 22:19
od Safraporte
klouda1 píše:
Oldman píše:A jak se poznají problémy s IRD? Mně pořád divně hučí podvozek, i když jsem vyměnil gumy, je to pořád slyšet. Mám teda spíš podezření na nějaké ložisko, ale auto jede klidně, bez nějakého klepání, cukání, přeskakování, bouchání...
Moje zkušenosti jsou obdobné, hučelo ložisko v zadním difu. Nepřikládal jsem tomu význam, a pak jsem měnil celý. Dá se to celkem dobře vyzkoušet tím, že sundáš kardan. Pak to hučelo o poznání víc, protože to běželo na druhou stranu ( nebyla to náprava hnaná, ale vlečná ). Alespoň tohle je má zkušenost.
můj selský rozum mi říká, že zadní náprava je tažená pořád dokud nedojde k prokluzu předních kol, nebo? :shock:
já když shodím zadní kardan, tak mi hučení přestane, takže zkusím vyměnit ložiska v difu a pak se uvidí ...

2cesta: aha, to mne nenapadlo ... :)

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 12 lis 2009 06:18
od cesta
Já to chápu, že jsou v tahu pořád v poměru 80:20% je to takový "plovoucí" převod či jak to nazvat.Nebo,tak to samožřejmě není,na 8 otáček předního kardanu 2 otáčky zadního kardanu,myslím tím pootočení kardanů v bodě viskospojky.

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 19 lis 2009 17:35
od klouda1
Tak nějak to funguje, a proto když někdo nechá visco. dlouho na autě, (jako já) :Ja blb: tedy když je špatná, je neustále v zápřahu a tlak na ložiska je abnormální a dřív nebo později je zničí.

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 19 lis 2009 20:52
od moon13
Teď přemýšlím, jaký poměr má Free 2? :Ja blb:

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 19 lis 2009 21:31
od Maxsel
Ten poměr není poměr otáček, ale poměr síly kterou spojka přenese. Pokud se tedy neprotáčí přední kola, stejně spojka na 20% zabírá. Pokud dojde k protočení, začne tuhnout a zabírat až do poměru 50:50.

Pokud je spojka stará, tak je stále v plném tahu a nadměrně namáhá hnací soustrojí, protože nemůže docházet k diferenci otáček mezi přední a zadní nápravou. Výsledkem je mrtvá IRD, nebo zadní dif.

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 20 lis 2009 05:57
od cesta
Jo já to napsal jen pro lepší představu ty otáčky,taky to tam píšu že to tak není,je to samozřejmě poměr sil.A u free 2 se o ty poměry stará elektronika nebo???tam asi ani viska není??Spíš tam bude HALDEX nebo něco podobného si myslím.?????

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 20 lis 2009 07:59
od moon13
cesta píše:Jo já to napsal jen pro lepší představu ty otáčky,taky to tam píšu že to tak není,je to samozřejmě poměr sil.A u free 2 se o ty poměry stará elektronika nebo???tam asi ani viska není??Spíš tam bude HALDEX nebo něco podobného si myslím.?????
No to jo, je tam haldex spojka a ještě spousta elektroniky. Prostě Cyborg :D
Ale ten pohon se tam specifikuje jako 2-2 jestli se nepletu :o