Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
marsal

#41 Příspěvek od marsal » pon dub 07, 2008 16:13

www.youtube.com "IRD freelander"

wendysss

#42 Příspěvek od wendysss » úte dub 08, 2008 13:24

Oldman píše:Neznechutil, neboj :) jenom se zajímám o to, jak poznám, že je v háji. Když auto jezdí a jenom si hučí, tak to bude asi v pohodě :)

Zdravím mně to dělá taky vyměnil jsem pneumatiky a pořád stejný, tak to bylo ted v servisu a tam mne rekli ze je spatnek kardan a loziska v patek to jdu nechat vymenit tak dam vedet jestli to pomohlo.

Uživatelský avatar
Oldman
Příspěvky: 486
Registrován: sob led 12, 2008 17:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od Oldman » úte dub 08, 2008 16:36

Super, jsem zvědavej. Mám taky podezření na ložiska u kardanu. Stává se, že do zatáčky to mírně přestává...

Uživatelský avatar
haasan
Příspěvky: 53
Registrován: pát bře 21, 2008 15:32
Bydliště: Ostrava

#44 Příspěvek od haasan » úte dub 08, 2008 21:26

Oldman píše:Super, jsem zvědavej. Mám taky podezření na ložiska u kardanu. Stává se, že do zatáčky to mírně přestává...
jestli ti to přestává do zatáčky tak to nejsou ložiska na kardanu :lol: ale tak možná v kolech nebo gumy
Freelander 1.8 16v

Uživatelský avatar
Oldman
Příspěvky: 486
Registrován: sob led 12, 2008 17:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od Oldman » stř dub 09, 2008 07:48

gumy néé, ty mám nový :) Zlepšila se jima spousta věcí, ale hučení ne. Začnu od kardanu, pak nechám vyměnit ložiska na kolech. Určitě se tím nic nezkazí :)

vlada920

#46 Příspěvek od vlada920 » stř dub 09, 2008 13:06

Pánové pls,nevite někdo za kolik se dá sehnat IDRka kdybych ji nahodou měl v pr...?

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: pon říj 16, 2006 09:55
Bydliště: kousek od Přerova

#47 Příspěvek od karel » stř dub 09, 2008 13:10

vlada920 píše:Pánové pls,nevite někdo za kolik se dá sehnat IDRka kdybych ji nahodou měl v pr...?
Novou nabízí v Anglii za cca 700 liber
http://www.paddockspares.com/pp/FREELAN ... CHASE.html
Přílohy
IRD Freelander.jpg
IRD Freelander.jpg (18.59 KiB) Zobrazeno 3283 x
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 2899
Registrován: ned zář 23, 2007 18:49
Bydliště: Highland

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

#48 Příspěvek od Maxsel » úte lis 10, 2009 23:52

Po dlouhé době oprašuju svoje staré téma. Máte zkušenosi s rozdílným chováním auta v závislosti na venkovní telotě? Někdy jede auto jako po másle a jindy jako by naznačovalo, že si brzo řekne o výměnu viskospojky.

Slyšel jsem také dnes od známého, že viskospojku je možné repasovat pouhým naředěním původní "částečně seschlé" náplně. Dělal mu to někdo na VW synchro...
Range Rover Sport TDV6
Discovery III TDV6
Range Rover Vogue 4.2 Supercharged

https://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Jaromír
Příspěvky: 398
Registrován: pon led 12, 2009 18:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

#49 Příspěvek od Jaromír » stř lis 11, 2009 07:00

Přečti si o repas visco

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 508
Registrován: stř črc 01, 2009 09:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

#50 Příspěvek od cesta » stř lis 11, 2009 07:07

Jo já mám ten samý pocit,byl jsem na repas viska u p.Baláže asi před 2 měsíci, před repasem to, že to přibržďovalo při plných rejdech beru, ale spíš jsem registroval, že se auto při projíždění zatáček tak jakoby kroutilo(houpalo)(někdo to tu už myslím napsal "že se auto kroutilo jak stara ku... ":) ),po repasu paráda auto jede pěkně za předkem. Ale k té teplotě,po repasu bylo ještě venku teplo,týden na to přišel mráz, hned šlo zas poznat že na plný rejd už zas přibržďuje víc,stačilo ujet pár km(cca.20 až se viska zahřeje)a je to dobré.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
Oldman
Příspěvky: 486
Registrován: sob led 12, 2008 17:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

#51 Příspěvek od Oldman » stř lis 11, 2009 09:27

Já mám novou originál a nic podobného se mi neděje. Jede to pořád stejně dobře :)

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 508
Registrován: stř črc 01, 2009 09:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

#52 Příspěvek od cesta » stř lis 11, 2009 10:05

Tak samo, nová je nová bez debat. Jo jen na vysvětlenou, tím jsem nechtěl říct že by se to při mrazech vrátilo na úroveň před repasem to né, ale je tužší, všimnul jsem si toho hned po tom repasu .
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

klouda1
Příspěvky: 4
Registrován: sob říj 24, 2009 08:51

Re:

#53 Příspěvek od klouda1 » stř lis 11, 2009 17:06

Oldman píše:A jak se poznají problémy s IRD? Mně pořád divně hučí podvozek, i když jsem vyměnil gumy, je to pořád slyšet. Mám teda spíš podezření na nějaké ložisko, ale auto jede klidně, bez nějakého klepání, cukání, přeskakování, bouchání...
Moje zkušenosti jsou obdobné, hučelo ložisko v zadním difu. Nepřikládal jsem tomu význam, a pak jsem měnil celý. Dá se to celkem dobře vyzkoušet tím, že sundáš kardan. Pak to hučelo o poznání víc, protože to běželo na druhou stranu ( nebyla to náprava hnaná, ale vlečná ). Alespoň tohle je má zkušenost.

Uživatelský avatar
Safraporte
Příspěvky: 1338
Registrován: čtv zář 03, 2009 11:01
tel.: 603819556
auto: Free Td4 2002
Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Kontaktovat uživatele:

Re: Re:

#54 Příspěvek od Safraporte » stř lis 11, 2009 22:19

klouda1 píše:
Oldman píše:A jak se poznají problémy s IRD? Mně pořád divně hučí podvozek, i když jsem vyměnil gumy, je to pořád slyšet. Mám teda spíš podezření na nějaké ložisko, ale auto jede klidně, bez nějakého klepání, cukání, přeskakování, bouchání...
Moje zkušenosti jsou obdobné, hučelo ložisko v zadním difu. Nepřikládal jsem tomu význam, a pak jsem měnil celý. Dá se to celkem dobře vyzkoušet tím, že sundáš kardan. Pak to hučelo o poznání víc, protože to běželo na druhou stranu ( nebyla to náprava hnaná, ale vlečná ). Alespoň tohle je má zkušenost.
můj selský rozum mi říká, že zadní náprava je tažená pořád dokud nedojde k prokluzu předních kol, nebo? :shock:
já když shodím zadní kardan, tak mi hučení přestane, takže zkusím vyměnit ložiska v difu a pak se uvidí ...

2cesta: aha, to mne nenapadlo ... :)
Naposledy upravil(a) Safraporte dne čtv lis 12, 2009 07:35, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 508
Registrován: stř črc 01, 2009 09:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

#55 Příspěvek od cesta » čtv lis 12, 2009 06:18

Já to chápu, že jsou v tahu pořád v poměru 80:20% je to takový "plovoucí" převod či jak to nazvat.Nebo,tak to samožřejmě není,na 8 otáček předního kardanu 2 otáčky zadního kardanu,myslím tím pootočení kardanů v bodě viskospojky.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

klouda1
Příspěvky: 4
Registrován: sob říj 24, 2009 08:51

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

#56 Příspěvek od klouda1 » čtv lis 19, 2009 17:35

Tak nějak to funguje, a proto když někdo nechá visco. dlouho na autě, (jako já) :Ja blb: tedy když je špatná, je neustále v zápřahu a tlak na ložiska je abnormální a dřív nebo později je zničí.

Uživatelský avatar
moon13
Příspěvky: 2434
Registrován: pon dub 06, 2009 11:15
tel.: 733686300
Bydliště: BK

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

#57 Příspěvek od moon13 » čtv lis 19, 2009 20:52

Teď přemýšlím, jaký poměr má Free 2? :Ja blb:
Ex LR

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 2899
Registrován: ned zář 23, 2007 18:49
Bydliště: Highland

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

#58 Příspěvek od Maxsel » čtv lis 19, 2009 21:31

Ten poměr není poměr otáček, ale poměr síly kterou spojka přenese. Pokud se tedy neprotáčí přední kola, stejně spojka na 20% zabírá. Pokud dojde k protočení, začne tuhnout a zabírat až do poměru 50:50.

Pokud je spojka stará, tak je stále v plném tahu a nadměrně namáhá hnací soustrojí, protože nemůže docházet k diferenci otáček mezi přední a zadní nápravou. Výsledkem je mrtvá IRD, nebo zadní dif.
Range Rover Sport TDV6
Discovery III TDV6
Range Rover Vogue 4.2 Supercharged

https://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 508
Registrován: stř črc 01, 2009 09:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

#59 Příspěvek od cesta » pát lis 20, 2009 05:57

Jo já to napsal jen pro lepší představu ty otáčky,taky to tam píšu že to tak není,je to samozřejmě poměr sil.A u free 2 se o ty poměry stará elektronika nebo???tam asi ani viska není??Spíš tam bude HALDEX nebo něco podobného si myslím.?????
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
moon13
Příspěvky: 2434
Registrován: pon dub 06, 2009 11:15
tel.: 733686300
Bydliště: BK

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

#60 Příspěvek od moon13 » pát lis 20, 2009 07:59

cesta píše:Jo já to napsal jen pro lepší představu ty otáčky,taky to tam píšu že to tak není,je to samozřejmě poměr sil.A u free 2 se o ty poměry stará elektronika nebo???tam asi ani viska není??Spíš tam bude HALDEX nebo něco podobného si myslím.?????
No to jo, je tam haldex spojka a ještě spousta elektroniky. Prostě Cyborg :D
Ale ten pohon se tam specifikuje jako 2-2 jestli se nepletu :o
Ex LR

Odpovědět