Stránka 2 z 6

Napsal: 03 dub 2008 11:06
od Hunter
To uz je spise na Admina nebo nekoho technickeho, to fakt nevim. Ale treba asi i tak, ze Ti auto v rejdu opravdu dost brzdi, treba i pri rozjezdu, ne tak normalne, jako to Free dela.

Napsal: 03 dub 2008 11:44
od OC
Jak se pozná problém s IRD, to nevím. Ale zatuhlé visko se pozná snadno -- maximální rejd na asfaltu "gumuje".

Napsal: 03 dub 2008 19:07
od Karab
IRD prevodovka je velmi citliva na pneu tie musia byt zhodne, neexistuje obut pneu roznych rozmerov na napravy to IRD znicis do 5000 Km, dalej IRD sa chladi vodou a to je tiez dolezita aby vymennik tepla ktory je vnutri neprepustal chladiacu zmes do oleja, Pocas kontroly oleja si vsimni ci ti to nerobi emulziu a ci oleja nie je nejak vela. ta IRD je vlastne jedine co robi free terennym autom inak to je ROVER tusim 720, slaba - prevodovka, casti naprav, brzdy, spojka, nejaka elektrika to vsetko pasuje z osobneho rovera, ktory nie je nejak preslaveny spolahlivostou.
Takze v pripade free, je potrebne sa obrnit vysokou trpezlivostou a financnym obnosom na rozne poruchy. :? :?
Ak som vas niekoho znechutil tak sorry, ale taky je LAND ROVER Freelander

Napsal: 03 dub 2008 19:41
od Oldman
Neznechutil, neboj :) jenom se zajímám o to, jak poznám, že je v háji. Když auto jezdí a jenom si hučí, tak to bude asi v pohodě :)

Napsal: 03 dub 2008 22:11
od Maxsel
Karab píše:IRD prevodovka je velmi citliva na pneu tie musia byt zhodne, neexistuje obut pneu roznych rozmerov na napravy to IRD znicis do 5000 Km, dalej IRD sa chladi vodou a to je tiez dolezita aby vymennik tepla ktory je vnutri neprepustal chladiacu zmes do oleja, Pocas kontroly oleja si vsimni ci ti to nerobi emulziu a ci oleja nie je nejak vela. ta IRD je vlastne jedine co robi free terennym autom inak to je ROVER tusim 720, slaba - prevodovka, casti naprav, brzdy, spojka, nejaka elektrika to vsetko pasuje z osobneho rovera, ktory nie je nejak preslaveny spolahlivostou.
Takze v pripade free, je potrebne sa obrnit vysokou trpezlivostou a financnym obnosom na rozne poruchy. :? :?
Ak som vas niekoho znechutil tak sorry, ale taky je LAND ROVER Freelander
To že je IRD napojena na chladící okruh, je pro mě nová informace, má to nějaký důvod? To se tak hřeje? Dá se nějak bez vypuštění oleje zjistit, zda není v IRD emulze? (Nějaká měrka naplnění apod.)

Odkud čerpáš informace?

Napsal: 03 dub 2008 22:42
od Karab
Na zadnej strane IRD mas kontrolnu skrutku, ktora je zaroven aj nalievacim otvorom, ak ju odskrutkujes mal by si mat olej po tento otvor, nie viacej ani menej. Auto je samozrejme v rovine. IRD prevodovka bez chladenie by urcite navydrzala, aj tak sa vie dos nahriat.

Pro Hunter

Napsal: 04 dub 2008 16:27
od vlada920
Mám právě obavy z toho co psal Hunter aby nechodila 4x4 stále.No nic,nebudu to zatim řešit,zatim to jezdí a podotýkám že v terénu moc hezky,spokojenost(zatim).To že to v rejdu brzdí je asi normálka jak jsem se tu dočetl tak uvidím.Diky

Re: Pro Hunter

Napsal: 04 dub 2008 23:57
od haasan
vlada920 píše:Mám právě obavy z toho co psal Hunter aby nechodila 4x4 stále.No nic,nebudu to zatim řešit,zatim to jezdí a podotýkám že v terénu moc hezky,spokojenost(zatim).To že to v rejdu brzdí je asi normálka jak jsem se tu dočetl tak uvidím.Diky
chlapi vy tohle forum vůbec nečtete!! když to teda nevíte tak free je stále 4*4,proto má visco spojku ta propustí točiví moment ve chvíli kdy by mohlo dojít ke kolizi náprav jako že by se třeba zadek točil rychleji než předek "viz plný rejd" všechno to tu už bylo řečeno,i když četl jsem tu od některých pisatelů úplné bludy a číst to laik tak musí být pěkně zmatený

Napsal: 05 dub 2008 00:04
od haasan
Joo mimochodem chystám se na rozborku IDR a doufám i zborku při výměně mi totiž vytekly v oleji nějaké kov. špony a dost velké caa1.5 cm doufám že nejsou poškozené ozub.kola zatím se to neprojevuje tak to doufám bude OK všechno nafotím a možná i natočím a posleze i zveřejním jen nevím s tím videm jak to na foru zveřejnit

Re: Pro Hunter

Napsal: 05 dub 2008 08:25
od Hunter
haasan píše:[chlapi vy tohle forum vůbec nečtete!! když to teda nevíte tak free je stále 4*4,proto má visco spojku ta propustí točiví moment ve chvíli kdy by mohlo dojít ke kolizi náprav jako že by se třeba zadek točil rychleji než předek "viz plný rejd" všechno to tu už bylo řečeno,i když četl jsem tu od některých pisatelů úplné bludy a číst to laik tak musí být pěkně zmatený
Ale to vime, ze to jde 4x4 porad, ale jenom 80 na predek a 20 na zadek, ale pokud je spojka zatuhla, tak to pak jde vic, a to je probem, to pak odnasi IRDcko a zadni dif. To jsem alespon vycetl.

Napsal: 05 dub 2008 09:14
od eliott
haasan píše:Joo mimochodem chystám se na rozborku IDR a doufám i zborku při výměně mi totiž vytekly v oleji nějaké kov. špony a dost velké caa1.5 cm doufám že nejsou poškozené ozub.kola zatím se to neprojevuje tak to doufám bude OK všechno nafotím a možná i natočím a posleze i zveřejním jen nevím s tím videm jak to na foru zveřejnit
Důležité je, jestli je použitelný obal, soukolí se dá sehnat zvlášť. Když se ale vylomí zub, většinou se sekne mezi karter a soukojí a rozlouskne obal skříně.

Re: Pro Hunter

Napsal: 05 dub 2008 09:26
od Maxsel
Hunter píše:
haasan píše:[chlapi vy tohle forum vůbec nečtete!! když to teda nevíte tak free je stále 4*4,proto má visco spojku ta propustí točiví moment ve chvíli kdy by mohlo dojít ke kolizi náprav jako že by se třeba zadek točil rychleji než předek "viz plný rejd" všechno to tu už bylo řečeno,i když četl jsem tu od některých pisatelů úplné bludy a číst to laik tak musí být pěkně zmatený
Ale to vime, ze to jde 4x4 porad, ale jenom 80 na predek a 20 na zadek, ale pokud je spojka zatuhla, tak to pak jde vic, a to je probem, to pak odnasi IRDcko a zadni dif. To jsem alespon vycetl.
Tak tak, víme, víme.. je to psaný všude, ale je to jen obecný popis.

Vše ale neřeší jen viskospojka. Z nějakého důvodu je tam IRD a ta má funkci, kterou zatím nikdo přesně nepopsal.

To Haasan: Nemohl bys při rozborce udělat nějaké foto vnitřního uspořádání?

Napsal: 05 dub 2008 09:43
od haasan
eliott píše:
haasan píše:Joo mimochodem chystám se na rozborku IDR a doufám i zborku při výměně mi totiž vytekly v oleji nějaké kov. špony a dost velké caa1.5 cm doufám že nejsou poškozené ozub.kola zatím se to neprojevuje tak to doufám bude OK všechno nafotím a možná i natočím a posleze i zveřejním jen nevím s tím videm jak to na foru zveřejnit
Důležité je, jestli je použitelný obal, soukolí se dá sehnat zvlášť. Když se ale vylomí zub, většinou se sekne mezi karter a soukojí a rozlouskne obal skříně.
Obal mam ok maš nějaký odkaz na ty kola do IDR našel jsem jen talířové kolo a hrušku a sadu ložisek

Re: Pro Hunter

Napsal: 05 dub 2008 09:48
od haasan
Vše ale neřeší jen viskospojka. Z nějakého důvodu je tam IRD a ta má funkci, kterou zatím nikdo přesně nepopsal.

To Haasan: Nemohl bys při rozborce udělat nějaké foto vnitřního uspořádání?[/quote] IDR ma 2 funkce vytvořit náhon na zadní napravu a vytvořit poměr přenosu síly žádná věda v tom není už jsem jí vyděl rozebranou jsou v ní jen ozub.kola žádné sofistikované zařízení :D fotky samo udělám snad i to video

Napsal: 05 dub 2008 10:08
od haasan
Ještě k té visco spojce,zkoušel jsem dělat tu kontrolu se zvednutím zadním kolem ale trochu jsem jí vylepšil to proto aby jste si mohli všichni porovnat zda ta vaše jde lépe než ostatním a z nastřádaných údajů vyvodit průměr čily
otáčel jsem tím přizvedlím kolem pomoci momentového klíče a nejmenší moment který jsem byl schopný dosáhnout abych kolem točil a klíč necvaknul bylo 45 Nm to znamená že spojka prokluzovala točil jsem sice moooooc pomalu ale točil,při sebemenší netrpělivosti a přidání rychlosti nebo síly strhla spojka přední část kardanu.Nejdřív jsem kolem točil rukou aby se popřípadě zatuhlá spojka odlepila přece jenom auto s ní pohybuje většími silami a pak jsem to udělal tím momenťákem,momentoví klíč měl páku caa50 cm a rozmezí síly 50-200 Nm zn.Tona kdo máte momeňťák tak to zkuste a napište :D

Napsal: 05 dub 2008 10:24
od Maxsel
Zkusím si ho někde půjčit a pro porovnání otestovat. Myslím, že mi 4x4 chodí dobře (mimo znervozňujícího vrzání a počínajících vůlí :roll: ). Pokud nás bude víc, mohlo by to být vodítko do budoucna.

Re: Pro Hunter

Napsal: 05 dub 2008 11:30
od eliott
Maxsel píše:Vše ale neřeší jen viskospojka. Z nějakého důvodu je tam IRD a ta má funkci, kterou zatím nikdo přesně nepopsal.
Popsal Admin tuším, je to jen "odbočka" na kardan, něco jako rozdvojka na prodlužovačce :lol: :idea:

Napsal: 05 dub 2008 11:32
od eliott
haasan píše:Obal mam ok maš nějaký odkaz na ty kola do IDR našel jsem jen talířové kolo a hrušku a sadu ložisek
No to by mělo stačit, nebo máš hýn ještě něco dalšího? Mám tady jednu na díly...

Napsal: 05 dub 2008 19:44
od haasan
eliott píše:
haasan píše:Obal mam ok maš nějaký odkaz na ty kola do IDR našel jsem jen talířové kolo a hrušku a sadu ložisek
No to by mělo stačit, nebo máš hýn ještě něco dalšího? Mám tady jednu na díly...
Já nevím ještě jsem to nerozebral,zajímalo by mě jestli jsou to ty modifikované kola které dají IDR ku ten správný poměr viš že se to tu už řešilo že se to sere proto že je to špatně spočítaný ta sada stojí skoro 400 liber tak ať to stojí za to a složit to taky není žadná prdel aby to jelo a nehučelo :oops: nejraději bych sedl do auta a jel do té po.....e anglie si obejít ty obchody sám

Napsal: 05 dub 2008 20:01
od Karab
Ohladom rozborky IRD mas na nete pekne videa. Ta IRD sluzi na znasobenie prenosu hnacej sily medzi napravami. Aspon tak som sa to docital.