Stránka 6 z 6

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 12 úno 2010 15:53
od geršák
Safraporte:
Jezdil jsem v létě nějakou dobu bez kardanu(čekal jsem na novou visco z UK) a můžu říct, že je to absolutní pohoda.Menší spotřeba a auto jede lehoučce,jako osobák.Přece jen se netluče přední náprava ze zadní a viscospojka nezachráni vše..Na fórech v UK se to také často řeší,prostě se sundá kardan a jezdí se bez něj.( dokonce se k tomuto účelu dělá i záslepka na IRD) a nemůže být problém.Pokud je ,tak v něčem jiném. :Pohoda: Pokud chceš mít jistotu ,třeba dovolená v létě v chorvatsku,tak prostě kardan sundej a nemůže se nic stát,naopak.Zažil jsem opravu v chorvatsku a můžu říct,že o odborníka nezavadíš ale o blbce a zloděje ano.

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 12 úno 2010 18:41
od tagr
No fakt nevím co se děje mně se nic netluče, s autem mužu hýbat v klidu i ručně a i zatočím, rozdíl nevidím a 4x4 hrabu ted po Praze minimálně 3x denně . Ale asi je to tím že mám 2003 , třeba ty starší ročníky opravdu zlobí, nebo mám prostě kliku :D

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 12 úno 2010 19:21
od geršák
tagr píše:No fakt nevím co se děje mně se nic netluče, s autem mužu hýbat v klidu i ručně a i zatočím, rozdíl nevidím a 4x4 hrabu ted po Praze minimálně 3x denně . Ale asi je to tím že mám 2003 , třeba ty starší ročníky opravdu zlobí, nebo mám prostě kliku :D
Kua , nejseš nákej chytrej? páč to jsem nepsal tobě :ty jeden...: a pokud ti auto v zatáčkách nepřibržduje nebo třeba při couvání, tak budeš jedinej, páč i admin potvrdil že i nové free přibrždujou.Prodával je a jezdil v nich. koukni pod auto ,zda tam máš kardan( teda pokud ti to něco říká.) Nesnaž se na všechno reagovat svoji chytrostí a bezva nadhledem,ale třeba nějakou osobní zkušeností,Pochybuju ale ,že nějakou máš.

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 12 úno 2010 19:43
od tagr
:hmm: No nevím ale letos cca 50X TC na plný výkon s 500kg vozíkem na 3,5 km, a 30 cm sněhu 2x pomohla lopata, sed jsem si na břicho a :evil: , PROTO ZVEDÁM :dD , s tím přibržďováním, asi jo , ale pro mně neznatelně , tedy pokud na plný rejt odtlačím 2 T auto po rovině tak nevidím problém a co se týká kardanu když hrabou všechny 4 a sám jsem si dole měnil co šlo tak asi vím o čem je řeč :D :ty jeden...:
NO NIC UŽ TEDY PSÁT NEBUDU , UDĚLEJTE Z TOHO BŘICHOPLAZA :Pohoda: :Pohoda: A MNĚ JE TO JEDNO :) :Pohoda: JÁ MÁM 4X4 :Pohoda: , CHCI MÍT 4X4 . PROTO JSEM TO KUPOVAL, MÁM HO NA PRÁCI NE NA FRAJEŘINKY :D

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 12 úno 2010 20:44
od Safraporte
sakryš, utíkáš mi v příspěvcích :mrgreen:
ale budu ti říkat strýček pohádka ...
viz
čtv úno 11, 2010....Jak říká 4 letá dcerka

pát úno 12, 2010............. Jinak Báře bude oříští rok už pomalu 6 tak tak malá nebude
Počátkem února psát, že dceři bude příští rok .... do mne fakt dostalo. Díky za příjemný večer.

Jo a prostě ač se nám to tu nedoukům snažíš trpělivě vysvětlit, tak asi opravdu zhřeším a ten kardan na dovču sundám :twisted:
S přáním příjemného víkendu

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 12 úno 2010 21:04
od tagr
letos v září 5 let , příští rok na konci výpravy 6 let jo ten čas nezastavíš
Iv pohádkách je pravda , jen ji umět najít :D , jinak sundej co chceš je to tvoje auto :ty jeden...: a přeju šťasnou cestu a klidný návrat :Pohoda: :Pohoda:

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 12 úno 2010 22:00
od moon13
Vy jste nějací agresivní s těma fríčkama jedničkama :D
Doporučím jen jedno... víte co? Jak tady kluci z fóra mají takový ty workshopy a podobně,
tak se domluvte a začněte buď jezdit tam (samozřejmě po schválení představenstva :Sorry: )
a nebo si udělejte svoje školeníčka. A bude to fajn. 8)

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 12 úno 2010 22:28
od tagr
jo jo já jsem pro všema 10-ti :D , jen nevím co je to to představenstvo, já nějak nemám moc rád ty ,,autority - bílé límečky "", ale zase si nechám rád poradit od zkušenějších a mají i muj přirozený respekt, ale PŘEDSTAVENSTVO ZNÍ PRO MNĚ HROZNĚ :( :( :)
ALE JO , FAK BY TO CHTĚLO NĚJAKÁ TA SETKÁNÍ ,JÍZDY A RADY CO A JAK , ZKUŠENOSTÍ A MYŠLENEK NENÍ NIKDY DOST NE :)

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 12 úno 2010 22:42
od Jan Ikl
pánové prosím k tématu... :ty jeden...:

geršák-Jezdil jsem v létě nějakou dobu bez kardanu(čekal jsem na novou visco z UK) a můžu říct, že je to absolutní pohoda.Menší spotřeba a auto jede lehoučce,jako osobák.Přece jen se netluče přední náprava ze zadní a viscospojka nezachráni vše..Na fórech v UK se to také často řeší,prostě se sundá kardan a jezdí se bez něj.( dokonce se k tomuto účelu dělá i záslepka na IRD) a nemůže být problém.Pokud je ,tak v něčem jiném. Pokud chceš mít jistotu ,třeba dovolená v létě v chorvatsku,tak prostě kardan sundej a nemůže se nic stát,naopak.Zažil jsem opravu v chorvatsku a můžu říct,že o odborníka nezavadíš ale o blbce a zloděje ano.

naprosto s Tebou souhlasím.Taky jsem jezdil nějaký čas bez 'zadku' a je to poznat-auto je tišší,lehčeji zatáčí.Jeden známý,není na foru,jezdíl v létě bez kardanu i viskozy,mi tvrdil,že šla spotřeba dolů o 2litry.Nevím,já bych řekl 1 litr určitě..ale nějak jsem to neměřil..při dálkové je to možné...A servisy v cizině..?Známý se málem nedoplatil v pneuservise,a to si nechal opravit defekt...v Chorvatsku.

Safraporte-klidně sundej,ono sundává kardan více lidí,ale méně to už přizná..

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 13 úno 2010 03:54
od XXXJenda.xxx
tagr píše:No já by jsem do toho nešel , stačí když začne pořádně pršet a budeš moc rád že tam 4x4 máš protože zatím co mercedesy, BMW a další břichoplazy sníží ychlost na cca 90 - 100 km/h TY s FREE pojedeš klidně dál svých 130 a budeš se chechtat tak jak se chcecjtám já když mně za sucha předjíždějí a za mokra a sněhu je vidím na svodidlech a hezky pomalounku jak si to mšinou v pravém :D Ještě k Yetimu, ted jsem s ním 4x4 jel , a opravdu to není konkurence a nejvíc jsem se smál jak mně s vervou vykládali že má novou funkci při jízdě z kopce a já jim pak řekl že moje free to má už přes 10 let :D :D :D :P :P :P :P :P je to jen takový silniční 4x4 v terénu n eprojede asi tak 50% toho co free v pohodě v tovární verzi , nemluvě o tom až bude hotový tuning :D
Už od samého vložení mě to trápí otázka proč? Od nikoho v mém okolí, se mi nedostalo kloudné odpovědi, ale ptal sem se „jen“ vyučených mechaniků, a domácích kutilů. Dobře v terénu beru, o tom žádná. Na trávě, taky, Polňačka proč ne, město a rozjezdy no… no-taky beru ale dálnici!? Proč i tam je lepší 4x4? Když jedu stálou rychlostí? Nevím jak vy ale já ve Felícii rozhodně nezpomalím a když jo tak kvůli viditelnosti!!!
Nechci rejpat(to bych řek :lol:) i když to tak možná vypadá, ale furt mi tam visí ten otazník s Proč? Nerozumíme tomu :oops:
Podotýkám, že nikdo neměl zkušenosti ze stálím pohonem všech čtyř :!:

Cesta, Geršák, Jan Ikl děkuji
ASR-asi nedělá problém, jinak by se asi už dávno psalo, konec konců jak to je vyřešený mi může být jedno, hlavně že to jede :)
Co hlučnost-nezvýšila se tím že diferenciál je hnaný z „druhé nepřirozené“ strany?

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 13 úno 2010 07:32
od tagr
Ahoj, já proti 4 x 2 nic nemám :) . Pravdou je že na suché či míně vlhké dálnici je mnohem úspornější jet ,,obyčejným" autem na to 4 x 4 není třeba. ALE :idea: v okamžiku že tě potká hustý déšť , nebo sněžení, ,námraza tak 4 x 4 je mnohem lépe kontrolovatelný pohon, aqvaplening - minimální náchylnost , ted stačí 5 cm sněhu a já o něm nevím , ostaním to začíná ujíždět - Praha - Brno 6 borců bud na svodidle,nebo příkop - při jediném přejezdu a levý pruh byl skoro volný v pravo jeli všichni cca 80 - 90 :) . A co se týká pouze zadního náhonu BMW ... než dodělali elektroniku tak díky motoru na předku a lehkému zadku se v horším počasí a pokud to sami neomezili byl to děs , měl jsem 2 nehody CR i D kdy se předemnou BMW roztočilo ..... Měl jsem chvíli Viano ,když ho udělali se zadním náhonem a jakmile zapršelo, okamžitě elektronika snížila rychlost na cca 85 km a nešlo s tím nic udělat - vypínání tam dali až později právě na žádost řidičů . Tak proto jsm šel do 4 x 4 a je klid :D

No prostě mám nalítáno cca 1 mio km jak s osobákem , tak náklaďákem i dlouhé soupravy ( kmeny i 16 m ) je mně 40 tak prostě jsem si řekl že už nechci jezdit přes 130 , ale chci jezdit konstatní rychlostí ( dálnice,asfalt) celkem často ted musím na nezpevněné komunikace a všude sebou vozím dcerku - tak 4 x 4 :Pohoda: :Pohoda:

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 13 úno 2010 09:26
od geršák
Tagr se hodně nudíš co? :ty jeden...: :ty jeden...: :ty jeden...:

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 13 úno 2010 10:45
od tagr
Ale né , ale jak pořád dělám 8) projekt free do divočiny 8) , tak sleduju témata :Pohoda: , malá má plné neštovice a tak mám čas a někdy nevydržím neodepsat :twisted: . Každý at si se svým autem dělá co chce :D uniformita snad už skončila před nějakou dobou ne :), ale názory se hodí, já se tady taky dost naučil kolem free :D

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 06 led 2017 17:10
od zdenall
geršák píše:Safraporte:
Jezdil jsem v létě nějakou dobu bez kardanu(čekal jsem na novou visco z UK) a můžu říct, že je to absolutní pohoda.Menší spotřeba a auto jede lehoučce,jako osobák.Přece jen se netluče přední náprava ze zadní a viscospojka nezachráni vše..Na fórech v UK se to také často řeší,prostě se sundá kardan a jezdí se bez něj.( dokonce se k tomuto účelu dělá i záslepka na IRD) a nemůže být problém.Pokud je ,tak v něčem jiném. :Pohoda: Pokud chceš mít jistotu ,třeba dovolená v létě v chorvatsku,tak prostě kardan sundej a nemůže se nic stát,naopak.Zažil jsem opravu v chorvatsku a můžu říct,že o odborníka nezavadíš ale o blbce a zloděje ano.

Ta záslepka je dobrý nápad :time

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 06 led 2017 18:02
od kupec18
tagr píše:Ahoj, já proti 4 x 2 nic nemám :) . Pravdou je že na suché či míně vlhké dálnici je mnohem úspornější jet ,,obyčejným" autem na to 4 x 4 není třeba. ALE :idea: v okamžiku že tě potká hustý déšť , nebo sněžení, ,námraza tak 4 x 4 je mnohem lépe kontrolovatelný pohon, aqvaplening - minimální náchylnost , ted stačí 5 cm sněhu a já o něm nevím , ostaním to začíná ujíždět - Praha - Brno 6 borců bud na svodidle,nebo příkop - při jediném přejezdu a levý pruh byl skoro volný v pravo jeli všichni cca 80 - 90 :) . A co se týká pouze zadního náhonu BMW ... než dodělali elektroniku tak díky motoru na předku a lehkému zadku se v horším počasí a pokud to sami neomezili byl to děs , měl jsem 2 nehody CR i D kdy se předemnou BMW roztočilo ..... Měl jsem chvíli Viano ,když ho udělali se zadním náhonem a jakmile zapršelo, okamžitě elektronika snížila rychlost na cca 85 km a nešlo s tím nic udělat - vypínání tam dali až později právě na žádost řidičů . Tak proto jsm šel do 4 x 4 a je klid :D

No prostě mám nalítáno cca 1 mio km jak s osobákem , tak náklaďákem i dlouhé soupravy ( kmeny i 16 m ) je mně 40 tak prostě jsem si řekl že už nechci jezdit přes 130 , ale chci jezdit konstatní rychlostí ( dálnice,asfalt) celkem často ted musím na nezpevněné komunikace a všude sebou vozím dcerku - tak 4 x 4 :Pohoda: :Pohoda:
V čem 4x4 bráni aquaplaningu?

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 06 led 2017 20:15
od zdenall
kupec18 píše:
tagr píše:Ahoj, já proti 4 x 2 nic nemám :) . Pravdou je že na suché či míně vlhké dálnici je mnohem úspornější jet ,,obyčejným" autem na to 4 x 4 není třeba. ALE :idea: v okamžiku že tě potká hustý déšť , nebo sněžení, ,námraza tak 4 x 4 je mnohem lépe kontrolovatelný pohon, aqvaplening - minimální náchylnost , ted stačí 5 cm sněhu a já o něm nevím , ostaním to začíná ujíždět - Praha - Brno 6 borců bud na svodidle,nebo příkop - při jediném přejezdu a levý pruh byl skoro volný v pravo jeli všichni cca 80 - 90 :) . A co se týká pouze zadního náhonu BMW ... než dodělali elektroniku tak díky motoru na předku a lehkému zadku se v horším počasí a pokud to sami neomezili byl to děs , měl jsem 2 nehody CR i D kdy se předemnou BMW roztočilo ..... Měl jsem chvíli Viano ,když ho udělali se zadním náhonem a jakmile zapršelo, okamžitě elektronika snížila rychlost na cca 85 km a nešlo s tím nic udělat - vypínání tam dali až později právě na žádost řidičů . Tak proto jsm šel do 4 x 4 a je klid :D

No prostě mám nalítáno cca 1 mio km jak s osobákem , tak náklaďákem i dlouhé soupravy ( kmeny i 16 m ) je mně 40 tak prostě jsem si řekl že už nechci jezdit přes 130 , ale chci jezdit konstatní rychlostí ( dálnice,asfalt) celkem často ted musím na nezpevněné komunikace a všude sebou vozím dcerku - tak 4 x 4 :Pohoda: :Pohoda:
V čem 4x4 bráni aquaplaningu?

Asi....Jen neohrožený pocit....Na par sekund :sweat

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 04 úno 2017 19:25
od Marty
No nedá mi to nereagovat.
Základem všeho je opravdu funkční viscospojka. Mě to při 100 000 osekalo gumy a začalo to jít těžko v zatáčkách.,chce to fakt hlídat a raději visco odvést dřív.
Bez kardanu jsem jezdil také, když byla visco na repas.Já tedy žádné závratné změny nepozoroval a jestli mě to auto vzalo na 100km o litr míň je mi fuk, páč kvůli tomu ho nemám.
Jediná podstatná změna je, že když mě tenkrát navigace zatáhla někam do pole a bylo mokro tak jsem se odtamtud nemohl vyhrabat a to jsem pak žasnul, jak dvoutunová čtyřkolka je neschopná.Asi jako když slepci vezmete hůlku,už bych to nedělal.
Je tu trochu rozdíl v nové a naplněné. Nevím jak teď, ale dříve i nová visco byla nastavena víc natvrdo a proto i to brždění při couvání. Pan Baláž na Slovensku o tom ví a plní viscospojky tak aby byli měkčí a nezatěžovali tolik pohon. Dělá to dobře, je to znát a v zimě to funguje, mám odzkoušeno.
Hodně lidí také neví, že jim IRD nebo Diff mohli načít na STK. Moje vlasní zkušenost, když jsem je musel kdysi techniky zarazit ,když mi zadní náprava začala při roztočení přední poskakovat.Žasnu nad tím, jak lidi na STK o tomhle nemají ani ponětí a vlasně moc ani neví jak to řešit.Ještě se divili, že to nejde nějak vypnout, fakt síla.Dejte si na to velký pozor.
Další věc je dávání do servisu. Spousta lidí a to i ve značkovém servisu neví která bije. Samozřejmě to nikdo nepřizná. Dělal jsem sám spoustu věcí a vím, jak nesmírně časově náročné to na Free je ať od termostatu tak po věci ve spojce apod. Naposledy, když mi miláček špatně startoval a pak nenastartoval vůbec tak nejmenovaný odborník doporučil podle příznaků určitě vyměnit vysokotlaké čerpadlo.
Když jsem se málem sklapnul, tak jsem od nádrže až do motoru doma vše rozebral. Nakonec to byl jen prasklý o kroužek ventilu na čerpadle za pár korun. Auto už šlape jak hodinky.
Samozřejmě se tyhle věci těžko hledají, ale bohužel nejlepší je se o tom autě naučit co nejvíc, mít známého šikovného opraváře a s ním to vždy řešit, jinak je zaděláno na průser a pak si někdo stěžuje jak to auto je hrozný, že v servisu už třikrát měnili tohle a zase to nejde......
Mě za těch osm let v servisu nedělali nic. Vše jsem dělal sám a vše pak také funguje, ale někdy je to na psychyku jak sviňa.
Ještě k té visco, podle mě je to hodně zajímavé řešení a to hlavně proto, že je to vše čistě mechanicky a funguje to a ti i při trvalém zatížení v terénu.
Tohle se o drtivé většině ostatních pohonů říct nedá.Dalo by se to dlouho rozebírat a ač všelijaká tlačítka v interiéru vypadají lákavě, už je tam elektronika a ono se to kazí a ono to i zlobí jen se o tom moc neví, ale taky hlavně hodně lidí to neřeší nebo řešit nemusí...
Free zdar. :hand

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 04 úno 2017 20:33
od MadTom
Jenom poznámka k té STK - rozlišit Freelandera od Freelandera 2 je pro ně nesmírně složité. Takže nějaký detail jako že jedno auto má viskózní spojku a druhé haldex je už jenom malý detail.

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 04 úno 2017 21:43
od Wiki
kupec18 píše: 06 led 2017 18:02
tagr píše:Ahoj, já proti 4 x 2 nic nemám :) . Pravdou je že na suché či míně vlhké dálnici je mnohem úspornější jet ,,obyčejným" autem na to 4 x 4 není třeba. ALE :idea: v okamžiku že tě potká hustý déšť , nebo sněžení, ,námraza tak 4 x 4 je mnohem lépe kontrolovatelný pohon, aqvaplening - minimální náchylnost , ted stačí 5 cm sněhu a já o něm nevím , ostaním to začíná ujíždět - Praha - Brno 6 borců bud na svodidle,nebo příkop - při jediném přejezdu a levý pruh byl skoro volný v pravo jeli všichni cca 80 - 90 :) . A co se týká pouze zadního náhonu BMW ... než dodělali elektroniku tak díky motoru na předku a lehkému zadku se v horším počasí a pokud to sami neomezili byl to děs , měl jsem 2 nehody CR i D kdy se předemnou BMW roztočilo ..... Měl jsem chvíli Viano ,když ho udělali se zadním náhonem a jakmile zapršelo, okamžitě elektronika snížila rychlost na cca 85 km a nešlo s tím nic udělat - vypínání tam dali až později právě na žádost řidičů . Tak proto jsm šel do 4 x 4 a je klid :D

No prostě mám nalítáno cca 1 mio km jak s osobákem , tak náklaďákem i dlouhé soupravy ( kmeny i 16 m ) je mně 40 tak prostě jsem si řekl že už nechci jezdit přes 130 , ale chci jezdit konstatní rychlostí ( dálnice,asfalt) celkem často ted musím na nezpevněné komunikace a všude sebou vozím dcerku - tak 4 x 4 :Pohoda: :Pohoda:
V čem 4x4 bráni aquaplaningu?
s tím "aqvaplening - minimální náchylnost ", bych se moc neradoval , /myslím že je to tak na stejno / *rozhodují gumy ,
*kolik jedeš rychle ,
*a jak je silná vrstva vody na silnici a ještě by se dalo říci
*jak je ta vozovka hladká /drsná

Re: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4

Napsal: 06 úno 2017 16:25
od Safraporte
Hezkýýýý, oživili jste 7 let starý případ vraždy :clap

No po těch letech mohu napsat, že jsem to na tu dovolenou rozpojil a bylo to super.
Zkušenost s jízdy s odpojenou visko je taková, že auto jede jakoby svižněji, lépe se mi s ním jezdilo do zatáček (nedokáži vysvětlit proč) a spotřeba šla též znatelně dolů (tzn o více než 1 l/100 km).
Momentálně mám na repasované viscospojce od p.Baláže najeto cca 90 000 km a začíná se projevovat, takže půjde znova na repas.
Ale už zde v Čechách.