Velké a nekonečné téma - pohon 4x4
Napsal: 23 zář 2007 20:48
Ahoj,
nejříve moc děkuji všem, kteří založili toto fórum. Od včerejška jsem novým majitelem Freelandera - 3dv. 1.8 benzín, r.v. 98. Přečtl jsem téměř celé fórum a moc mi to jako novému majiteli pomohlo. Považuji Freelandera v oblasti SUV za to nej, a navíc ta image! Je to LR!Zatím nemám žádný problém, systém 4x4 fuguje perfektně, alespoň myslím, že to dokážu rozeznat. Už jsem měl dvě dospělé čtyřkolky (druhá ještě čeká před domem na nového majitele).
Mám však trochu obavy z toho, co jsem se dočetl o pohonu 4x4, chybném IRC u starčích modelů a následnému odcházení viskospojky diferenciálu apod.
Prosím tedy někoho z branže o vysvětlení. Než jsem auto koupil, něco jsem si něm přečetl. Jak tomu rozumím dle popisu, nemá mezinápravový diferenciál. Ten nahrazuje viskozní spojka ve které je gel který při větším namáhání tuhne čímž začne unášet spojkové lamely. OK, tomu rozumím, je to něco jako hračka pro děti, které se říká inteligentní plastelína. Sama teče, při rychlém hození o zem tuhne a odskočí jako hopík. Co se na ní tedy třeba i stálým namáháním pokazí? Ale hlavně co je to IRC - odbočka náhonu směrem dozadu? Asi ano, ale co je na něm tedy špatně spočítáno? Převodový poměr, jak jsem se zde dočetl? A jak se vzájemně liší různé verze IRC? Zmíněným převdovým poměrem? To jako, že jsou v něm jiná ozubená kola, nekompatibilní s předchozí verzí? O kolik o nějaké procento? A jak to u LR vyřešili? Změnou velikosti a přidáním nebo ubráním zubu? To by nebylo o procento a nejméně o 5% (při 20ti zubech) no to je moc? Ptám se tedy: Co je doopravdy IRC? Jak funguje? Jakou má u strarších ročníků chybu, a jak byla LR opravdu vyřešena ?
Moc Vám předem děkuji za informace.
PS: Určitě ve mě budete mít nového přispěvatele. Mám Freečko 2 dny a zatím jen překonává má očekávání.
nejříve moc děkuji všem, kteří založili toto fórum. Od včerejška jsem novým majitelem Freelandera - 3dv. 1.8 benzín, r.v. 98. Přečtl jsem téměř celé fórum a moc mi to jako novému majiteli pomohlo. Považuji Freelandera v oblasti SUV za to nej, a navíc ta image! Je to LR!Zatím nemám žádný problém, systém 4x4 fuguje perfektně, alespoň myslím, že to dokážu rozeznat. Už jsem měl dvě dospělé čtyřkolky (druhá ještě čeká před domem na nového majitele).
Mám však trochu obavy z toho, co jsem se dočetl o pohonu 4x4, chybném IRC u starčích modelů a následnému odcházení viskospojky diferenciálu apod.
Prosím tedy někoho z branže o vysvětlení. Než jsem auto koupil, něco jsem si něm přečetl. Jak tomu rozumím dle popisu, nemá mezinápravový diferenciál. Ten nahrazuje viskozní spojka ve které je gel který při větším namáhání tuhne čímž začne unášet spojkové lamely. OK, tomu rozumím, je to něco jako hračka pro děti, které se říká inteligentní plastelína. Sama teče, při rychlém hození o zem tuhne a odskočí jako hopík. Co se na ní tedy třeba i stálým namáháním pokazí? Ale hlavně co je to IRC - odbočka náhonu směrem dozadu? Asi ano, ale co je na něm tedy špatně spočítáno? Převodový poměr, jak jsem se zde dočetl? A jak se vzájemně liší různé verze IRC? Zmíněným převdovým poměrem? To jako, že jsou v něm jiná ozubená kola, nekompatibilní s předchozí verzí? O kolik o nějaké procento? A jak to u LR vyřešili? Změnou velikosti a přidáním nebo ubráním zubu? To by nebylo o procento a nejméně o 5% (při 20ti zubech) no to je moc? Ptám se tedy: Co je doopravdy IRC? Jak funguje? Jakou má u strarších ročníků chybu, a jak byla LR opravdu vyřešena ?
Moc Vám předem děkuji za informace.
PS: Určitě ve mě budete mít nového přispěvatele. Mám Freečko 2 dny a zatím jen překonává má očekávání.