CZECH LAND ROVER FORUM

Pro příznivce této anglické značky
Právě je pon led 16, 2017 18:21

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 116 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 3 4 5 6 Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Velké a nekonečné téma - pohon 4x4
PříspěvekNapsal: ned zář 23, 2007 19:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 23, 2007 18:49
Příspěvky: 2494
Bydliště: Highland
Ahoj,

nejříve moc děkuji všem, kteří založili toto fórum. Od včerejška jsem novým majitelem Freelandera - 3dv. 1.8 benzín, r.v. 98. Přečtl jsem téměř celé fórum a moc mi to jako novému majiteli pomohlo. Považuji Freelandera v oblasti SUV za to nej, a navíc ta image! Je to LR!Zatím nemám žádný problém, systém 4x4 fuguje perfektně, alespoň myslím, že to dokážu rozeznat. Už jsem měl dvě dospělé čtyřkolky (druhá ještě čeká před domem na nového majitele).

Mám však trochu obavy z toho, co jsem se dočetl o pohonu 4x4, chybném IRC u starčích modelů a následnému odcházení viskospojky diferenciálu apod.

Prosím tedy někoho z branže o vysvětlení. Než jsem auto koupil, něco jsem si něm přečetl. Jak tomu rozumím dle popisu, nemá mezinápravový diferenciál. Ten nahrazuje viskozní spojka ve které je gel který při větším namáhání tuhne čímž začne unášet spojkové lamely. OK, tomu rozumím, je to něco jako hračka pro děti, které se říká inteligentní plastelína. Sama teče, při rychlém hození o zem tuhne a odskočí jako hopík. Co se na ní tedy třeba i stálým namáháním pokazí? Ale hlavně co je to IRC - odbočka náhonu směrem dozadu? Asi ano, ale co je na něm tedy špatně spočítáno? Převodový poměr, jak jsem se zde dočetl? A jak se vzájemně liší různé verze IRC? Zmíněným převdovým poměrem? To jako, že jsou v něm jiná ozubená kola, nekompatibilní s předchozí verzí? O kolik o nějaké procento? A jak to u LR vyřešili? Změnou velikosti a přidáním nebo ubráním zubu? To by nebylo o procento a nejméně o 5% (při 20ti zubech) no to je moc? Ptám se tedy: Co je doopravdy IRC? Jak funguje? Jakou má u strarších ročníků chybu, a jak byla LR opravdu vyřešena ?

Moc Vám předem děkuji za informace.

PS: Určitě ve mě budete mít nového přispěvatele. Mám Freečko 2 dny a zatím jen překonává má očekávání.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob lis 24, 2007 14:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 23, 2007 18:49
Příspěvky: 2494
Bydliště: Highland
Opravdu mi nikdo nedokáže podrobně popsat jakou funkci přesně má IRC?


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob led 05, 2008 01:15 
Kdo ví ??? :D


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon led 07, 2008 10:58 
Offline
Admin fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 10, 2006 15:13
Příspěvky: 1217
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Ani já nevím co se změnilo když ji inovovali.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon led 07, 2008 21:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 23, 2007 18:49
Příspěvky: 2494
Bydliště: Highland
Já stále nerozumím ani tomu, k čemu přesně IRD slouží. Pokud se o množství síly na zadní nápravu stará viskospojka, tak proč tam je nějaká IRD?

Asi to celé bude mnohem složitější, než se zjednodušeně uvádí. Opravdu bych uvítal, kdyby se to někomu podařilo zjistit.

_________________
Range Rover Classic
Range Rover Sport

https://www.youtube.com/maxselcz


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř led 09, 2008 18:42 
Offline
Admin fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 10, 2006 15:13
Příspěvky: 1217
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Z hlavní převodovky ti jde poloosa na LP kolo. Na hlavní převodovku je přidělaná IRD z které jde poloosa na PP kolo a výstup na kardan. IRD převodovka ti tedy slouží jako rozdělovací převodovka.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř led 09, 2008 22:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 23, 2007 18:49
Příspěvky: 2494
Bydliště: Highland
Díky admine!

Myslím si, že pokud jasně pochopím, jak celý systém pohonu funguje, můžu ho i líp používat. Navíc používám Freečko nejen na silnici a protože vlastním jeden z prvních kousků, který měl špatnou IRD, nevím co mám čekat.

Sehnal jsem servisní CD (RAVE), doufám, že tam budou nějaké výkresy, nebo něco z čeho bych se dozvěděl více.

_________________
Range Rover Classic
Range Rover Sport

https://www.youtube.com/maxselcz


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: IRD
PříspěvekNapsal: stř led 09, 2008 23:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 18, 2007 22:18
Příspěvky: 179
auto: Free 1.8 - 1999
Bydliště: Luby u Chebu
zdravím a přeju mnoho úspěchů s Free, až doteď jsem nevěděl,že tam dole nějaká IRD je, natož abych věděl jak to funguje ( jestli to tam vůbec mám :shock: Free r.v.99 / 1.8i / 120HP ) ale když jsi se zmínil o servisním CD chtěl jsem se optat zda by byla možná kopie :?: za rozumnou úplatu, dobírkou abych taky věděl kde mám co hledat :oops: když tak napiš SZ nebo na emila
díkyyyyy
KOUKAL JSEM NA NĚJ NA NETU, PRO MĚ NEMÁ VÝZNAM, :roll: TAK S OMLUVOU BERU POŽADAVEK ZPĚT :oops: ( jak bude problém mažu do servisu )

díkyyyyyy


Naposledy upravil(a) jarmik dne čtv led 10, 2008 23:06, celkem upraveno 1 x.

Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 10, 2008 08:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 12, 2006 03:46
Příspěvky: 1359
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Rave CD není problém najít na Netu. Ale je tak debilně udělaný, že jej nelze přečíst v ničem nežli ve Woknech :(

_________________
OC
Insured at Steyr&Mannlicher


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 10, 2008 09:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 22, 2007 01:04
Příspěvky: 1321
auto: Free I Td4
Bydliště: Jičínsko
Citace:
Rave CD není problém najít na Netu. Ale je tak debilně udělaný, že jej nelze přečíst v ničem nežli ve Woknech :(
Jo treba tady
http://green-oval.com/joomla/index.php? ... &Itemid=29

_________________
Free Td4 2004


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned led 27, 2008 18:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 23, 2007 18:49
Příspěvky: 2494
Bydliště: Highland
Tak už vím, jak vyskoušet viskózní spojku a je to very easy. :D

Narovném povrchu nechte zařazenou rychlost a zvedněte jedno zadní kolo do vzuchu tak, aby ostatní kola stála pevně na zemi. Začněte zvedlým kolem otáčet. Pro vyvinutí větší síly můžete použít klíč nasazený na matku kola.

Při prudkém pohybu silou nejde kolem otáčet (zastaví ho spojka), pokud však uberete na síle a především na rychlosti, musí se kolo velmi pomalu protáčet. Bude se vám zdát, jako by kolo bylo bržděno nějakou lepivou hmotou (náplň spojky). Zkuste kolem pomalu otočit alespoň o čtvrt otáčky. Bude to chvíli trvat, protože vyvinutá síla je proti provoznímu zatížení malá. Pokud to nepůjde, je spojka zatuhlá! Pokud jde naopak kolem točit lehce, spojka nezabírá!

_________________
Range Rover Classic
Range Rover Sport

https://www.youtube.com/maxselcz


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon led 28, 2008 07:43 
Offline

Registrován: sob pro 08, 2007 20:41
Příspěvky: 246
Bydliště: Hluboš
a jaks na to přišel? :shock:

_________________
FREE 1,8i r.99


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 08, 2008 22:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 23, 2007 18:49
Příspěvky: 2494
Bydliště: Highland
Je to alternativa k tomu popisu s otáčením kardanem viz např. http://www.landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?t=1179 Jen není třeba lézt pod auto.

Musí s tím jít otočit na visko spojce (with resistance), ale ne zase lehce jako by tam nebyla.

_________________
Range Rover Classic
Range Rover Sport

https://www.youtube.com/maxselcz


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 08, 2008 22:55 
Offline

Registrován: sob pro 08, 2007 20:41
Příspěvky: 246
Bydliště: Hluboš
Jasan,něco na tom bude,nedalo mě to tak jsem to auto zvednul-otočit tím kolem lze ale jde to pomalu a :?: ztuha

_________________
FREE 1,8i r.99


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 08, 2008 22:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 23, 2007 18:49
Příspěvky: 2494
Bydliště: Highland
Tak nějak by to mělo být, alespoň dle toho popisu. Tak snad dobrý.

_________________
Range Rover Classic
Range Rover Sport

https://www.youtube.com/maxselcz


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: 4x4
PříspěvekNapsal: stř dub 02, 2008 10:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 18, 2008 15:55
Příspěvky: 40
Bydliště: Kladno
Chlapy já se v tom nějak nevyznám,povězte mi když jsme v terénu tak 4x4xfunguji perfektně,to jsem vyzkoušel na trávě do kopce,mám tedy visko spojku špatnou nebo ne?Pls o odpověd.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 4x4
PříspěvekNapsal: stř dub 02, 2008 21:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 28, 2007 07:57
Příspěvky: 124
Citace:
Chlapy já se v tom nějak nevyznám,povězte mi když jsme v terénu tak 4x4xfunguji perfektně,to jsem vyzkoušel na trávě do kopce,mám tedy visko spojku špatnou nebo ne?Pls o odpověd.
Clovece ja som si tvoj pripevok precital snat sto krat a nie je mi jasne co ty vlastne chces, ked ti to funguje perfektne. :?:


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: 4x4
PříspěvekNapsal: stř dub 02, 2008 21:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 19, 2008 13:37
Příspěvky: 93
Citace:
Chlapy já se v tom nějak nevyznám,povězte mi když jsme v terénu tak 4x4xfunguji perfektně,to jsem vyzkoušel na trávě do kopce,mám tedy visko spojku špatnou nebo ne?Pls o odpověd.
Sam si si odpovedal. Ak Ti do kopca po trave zaberaju vsetky kolesa, mas viskoznu spojku OK.

_________________
Freelander 2.0 Di, rv. 1999, 5 dv.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 03, 2008 06:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 22, 2007 01:04
Příspěvky: 1321
auto: Free I Td4
Bydliště: Jičínsko
No ja nevim, ale pochopil jsem to tak, ze kdyz zabitaji vsechny kola, neznamena, ze je visko spojka OK. Take muze nastat prave druhy extrem, ze je zatuhla a jede to vlastne porad naplno i na zadni napravu, a to je pak problem pro IRD a zadni dif. At me nekdo opravi, pokud se mylim.

_________________
Free Td4 2004


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 03, 2008 09:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 12, 2008 17:12
Příspěvky: 486
Bydliště: Most
A jak se poznají problémy s IRD? Mně pořád divně hučí podvozek, i když jsem vyměnil gumy, je to pořád slyšet. Mám teda spíš podezření na nějaké ložisko, ale auto jede klidně, bez nějakého klepání, cukání, přeskakování, bouchání...


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 116 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 3 4 5 6 Další

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz