co si myslíte o těchto olejích

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
hlava22
Příspěvky: 56
Registrován: 25 kvě 2007 18:10
Bydliště: Ústí nad Orlicí

co si myslíte o těchto olejích

#1 Příspěvek od hlava22 » 09 čer 2007 12:54

valvoline,
tyto oleje mi doporucila firma Valvoline.Nebo kde si objednavate oleje Vy?

LR freelander 1,8 i 16V (1998) (128 000 km)

díky Jirka

Uživatelský avatar
Peddy
Příspěvky: 52
Registrován: 02 kvě 2007 10:03
Bydliště:

#2 Příspěvek od Peddy » 09 čer 2007 15:40

zdravím, kolego
no, nejsem žádný profík, ale vystřídal jsem už třináct aut a u každého měnil olej a zjišťoval, co se dá, tak něco málo o tom vím:
je úplně jedno, jakou tam leješ značku, a tím myslím NAPROSTO jedno - důležité je pouze doporučení výrobce ohledně SAE třídy a ACEA (např. 10W/40) a pokud to má tyto normy, tak to splňuje a hotovo, ostatní omáčka a plky o kvalitě jsou jenom business - od MOGULU přes TEXACO až po SHELL nebo cokoliv jiného je stejné kvality a platíš jenom za obal - některé značky dokonce plní stejná firma (je to malým písmem uvedeno na balení);

vybírej vybírej, ale nepřeber :wink:
Naposledy upravil(a) Peddy dne 11 čer 2007 08:53, celkem upraveno 1 x.
free with Free

hlava22
Příspěvky: 56
Registrován: 25 kvě 2007 18:10
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#3 Příspěvek od hlava22 » 09 čer 2007 16:50

diky za odpoved,
myslim si totiz to same a rikaji mi to i v servisu takze jsem se chtel jenom ujistit.

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Hunter » 10 čer 2007 07:45

Noo ja si myslim, ze to neni jenom o viskozitni klasifikaci, ale tez o vykonostni API / ACEA. Takze nestaci, zda je olej 10W40 ci 5W40 ci jinak, ale tez hodne zalezi na predpisu vyrobce motoru na vykonostni tridu. Hodne si o tom muzes pocist tady:
http://www.oleje.cz/index.php
A k tomu, ze je jedno, co tam nalejes za znacku, no.. Pokud se bavime opravdu o "znackovych", tak mozna jeste jo, ale je mraky oleju "noname" a ty bych so do auta, na kterem mi zalezi, nedal. Nebo si myslis, ze kdyz litr oleje bude stat pod 50,-Kc tak bude opravdu dostacujici pro vykonny moderni motor? Blbe srovnani, ale myslis si, ze kdyz si koupis burta, ktery stoji 30,-Kc/kg, tak ze tam budes mit jenom maso? Toho masa tam asi moc nebude. Tez se o znackove oleje ver. neznackove muzes docist ne zminenem odkazu.
Free Td4 2004 HSE automat

hlava22
Příspěvky: 56
Registrován: 25 kvě 2007 18:10
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#5 Příspěvek od hlava22 » 10 čer 2007 10:40

Díky ,
vím ze v burtu za 30 Kc nebude same maso.me se jedna spise o tu znacku VALVOLINE.Me osobne ji doporucili ve 2 servisech nezavisle na sobe.je srovnatelna s Castrolem a neni tak draha . Tady souhlassim s kolegou pred tebou ze se pak uz jen plati za obal.Dulezite je hlavne GL,coz mi bylo vysvetleno.
Jinak samozrejme nenaleji do auta ktere mam rad olej za 50 Kc.Preci nejsem sebevrah.Ja jen ze kdyz jsem shanel olej do prevodovky TEXACO MTF94 tak to nikde nemaji.jestli sezenu dam tam samozrejme ten.ale zatim patram marne.Jestli vis kde se da objednat tak budu jenom rad.
Diky za odkaz a za radu.

Mej se Jirka

At zije LR

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Hunter » 10 čer 2007 10:49

Me rekli primo v Texacu, ze ten do prevodovky TEXACO MTF94 vubec normalne neprodavaji, ze ho dodavaji pouze do servisu LR, a jiny by tam pry nemel prijit. Takze koupit jenom v LR servisu. Jinak je mozna nahrada - CASTROL SMX-S, ten by mel jit sehnat.

Jo a ty Valvoline jsou asi dobre, nebal bych se jich.

Nejlepsi by bylo, kdyby se tu ukazal Admin a neco k tomu napsal, tedy myslim tomu prevodovemu.
Free Td4 2004 HSE automat

hlava22
Příspěvky: 56
Registrován: 25 kvě 2007 18:10
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#7 Příspěvek od hlava22 » 10 čer 2007 11:42

Diky moc .
me bylo divny ze ho nikdo nikde nenabizi.Zkusim kamose ten ma s Texacem smlouvu tak by se snad mohlo neco dat delat.

Jeste jednou dik. Jirka

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od default » 11 čer 2007 08:21

Kdysi mi duveryhodny clovek od Aral narovinu rekl, ze oleje jsou dulezite cca v 1/3 zivotnosti auta, tedy do 100000km. Pak uz je motor a spol tak "rozbehanej" tj. jsou tam ruzne vule, apod. ze uz je to celkem jedno. Tedy pokud se dodrzi specifikace vyrobce. Nicmene do MOJEHO traktoru prijde jen to nejlepsi :!:
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

Odpovědět