F1 Olej TD4

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

F1 Olej TD4

#1 Příspěvek od Hunter » 12 kvě 2007 15:55

Ted jsem koukal, co mi vlastne dali ve Vrchlabi do motoru Td4 za olej, a koukam, ze Castrol Enduron Low 10W-40 :? Je to v poradku? Admin tu nekde uvadel 5W-30, navic ten Enduron je rada pro nakladni vozidla (neni tam vubec norma Bx), nevadi to :?:

Sam

Re: Olej

#2 Příspěvek od Sam » 12 kvě 2007 19:33

Tady máš info od Admina ve vlákně Servisní interval Freelander 1.8 16V:
Admin píše:Motorový olej měnit po 20.000km spolu s filtrem.
10W-40 (10W-30)
ACEA A2 (nebo A3), ACEA A1 5W-30 může být použit
4.5 litrů

Převodový olej Manuál vyměnit po 40.000km
Texaco MTF94 - 2,0 litr

Převodový olej Automat kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 100.000km
Texaco ATF N402 nebo ATF JF 403E
4 litry

Přídavná převodovka IRD kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5 + MT1
Originál STC9175
1 Litr

Olej v zadní diferenciál kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 100.000km
75W-90
Castrol SAF-XO
0,9l

Filtr vzduchu vyměnit po 20.000km a vyčistit odtokové otvory
Palivový filtr vyměnit po 120.000km
Zapalovací svíčky vyměnit po 120.000 km
Plochý řemen příslušenství kontrolovat po 20.000 a vyměnit 160.000km pokud není potřeba dříve.
Rozvodový řemen výměna po 120.000 km

Ostatní kapaliny kontrola a jejich doplnění po 20.000km
Olej servořízení: Dexron III
Brzdová kapalina: DOT4
Spojková kapalina: DOT4
Baterie dálkového ovládání vyměnit každých 40.000km nebo po dvou letech
Vyměňte brzdovou kapalinu po 60.000km nebo po dvou letech
Vyměňte nemrznoucí kapalinu po každých 60.000km

Libor

#3 Příspěvek od Libor » 12 kvě 2007 21:42

CASTROL ENDURON LOW JE URCEN DO NIZKO OBRATKOVYCH MOTORU A TO ZVLASTE DO KAMIONU.ZEJMENA TYPU MAN-MERCEDES A VOLVO S PRODLOUZENYM INTERVALEM VYMENY A V NEPOSLEDNI RADE SPLNENI NORMY EURO 4.TENTO TYP OLEJE NENI URCENY PRO LEHKOBEZNE MOTORY OS. AUT A NEVERIM TOMU ZE BMW JEJ MA V NABIDCE.MYSLIM TIM TEDY BMW V NEMECKU A NE SERVIS MADE IN CZ!!!ZAKLADY TRIBOTECHNIKY,TRIBOLOGIE BY SI MEL KAZDY DEALER NASTUDOVAT A ZVLASTE OD CASTROLU.TAKZE MADE IN CZ ! :idea:

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Hunter » 13 kvě 2007 12:16

No to jsem si prave myslel, ze to neni idealni pro muj motor Td4, ale jak to tam mohli dat, kdyz je to LR servis :?
To Sam: al eja mam Td4 :idea:

Potapěč

#5 Příspěvek od Potapěč » 13 kvě 2007 15:11

Já bych stoho voleje zas takovou vědu nedělal, páč to nejni F1, tak jakákoli polosyntetika nic neskazí. Hlavně měnit fčas a aby byla správná hladinka. :idea:

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Admin » 17 kvě 2007 21:09

Libor píše:CASTROL ENDURON LOW JE S PRODLOUZENYM INTERVALEM VYMENY A V NEPOSLEDNI RADE SPLNENI NORMY EURO 4.
To co napsal Libor je pravda, viz. výtah v citaci.
Pravdou je, že rozdíl v olejích je. Konkrétně Enduron je více aditivovaný, než komerční GTX, TXT apod. Rozdíl je i v ceně. Je dobré také porovnat specifikaci těchto dvou olejů, ... atd.

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Hunter » 17 kvě 2007 21:59

No prave ze ten Enduron nema vubec spec. A3/B3, jak jsi tu nekde psal, ze by mel mit. Kdyz jsem se na to u Mejznara ptal, tak se tvarili, jako co vubec chci vedet, ze to je casem (mineno u nich) overeno. Ja vim, ze asi nema cenu z toho delat vedu, jak psal Potapec, ale kdyz jednou neco vyrobce predepise... Navic me tam nesedi ta viskozni trida - 10W/40, to tady bude v zime nepouzitelny :? Spise bych to videl na 5W/40.

Uživatelský avatar
Drápalík
Příspěvky: 86
Registrován: 01 kvě 2007 22:42
Bydliště: Znaim, nebo RRC

#8 Příspěvek od Drápalík » 17 kvě 2007 22:07

Pokudˇ se nemýlím, tak olej 10W/40 má plnou mazací schopnost někde od -25°C, takže v zimně v úplným klidu
To je pořád KAMARÁÁÁDE, KAMARÁÁÁDE a někde, jako by ze zadu cejtíš P...

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Admin » 18 kvě 2007 08:38

Hunter píše:No prave ze ten Enduron nema vubec spec. A3/B3, jak jsi tu nekde psal, ze by mel mit. Kdyz jsem se na to u Mejznara ptal, tak se tvarili, jako co vubec chci vedet, ze to je casem (mineno u nich) overeno. Ja vim, ze asi nema cenu z toho delat vedu, jak psal Potapec, ale kdyz jednou neco vyrobce predepise... Navic me tam nesedi ta viskozni trida - 10W/40, to tady bude v zime nepouzitelny Spise bych to videl na 5W/40.
V létě to jedno. 10W-40 nic nezkazíš. Na zimu bych tam dal pro klid v duši 5W-40.
Drápalík píše:Pokudˇ se nemýlím, tak olej 10W/40 má plnou mazací schopnost někde od -25°C, takže v zimně v úplným klidu
Myslím, že je to víc. Tuším okolo -35 až - 40°c.

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Hunter » 18 kvě 2007 08:47

Tech 10W je opravdu -25, viz tato tabulka, resp. tech -25 je doporuceni pro pouziti, hranicni cerpaci teplota je -30:

Libor

olej

#11 Příspěvek od Libor » 18 kvě 2007 09:28

JESTE PRO DOPLNENI CO ZNAMENA NA OLEJI PISMENO B 3 a B 4.POKUD JE B3 TAK TENTO OLEJ JE URCEN PRO MOTORY S NEPRIMYM VSTRIKOVANIM A B4 S PRIMYM VSTRIKOVANIM PALIVA.JSOU ZDE NAPROSTO ROZDILNE MAZACI PROCESY A PROTO SE U KAZDEHO OLEJE UVADI VYKONNOSTNI TRIDA ACEA.JESTE TI VRELE DOPORUCIM ZKRATIT PRODLOUZENY INTERVAL VYMENY OLEJE A TO O PULKU!POKUD MAS AUTO NA DYL TAK SE TI TO V DOBREM VRATI! :idea:

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Hunter » 01 čer 2007 14:00

Tak jsem si v servisu mj. nechal vymenit ten spatny olej, v domeni, tam konecne bude bydlet, co ma, a kdyz jsem se ptal, co tam dali, tak... Servis pouziva oleje Texaco, a i kdyz maji tabulku - mazaci plany, tak se jeste dotazoval primo u Texaca a tam mu doporucili pro tento motor olej Havoline Energy SAE 5W-30, ktery ma ale ACEA A1/B1-02, navic to nema ani spec. BMB-LL. Tak uz jsem z toho hotovy, druhy servis, ktery tam dal, co by tam nemelo byt :roll: Nebo si myslite, ze by to tam mohlo byt, kdyz to budu menit uz po tech cca 10Tkm? kdyz jsem mu rikal, ze by tam mel byt olej A3/B3(B4) tak mi rekl, ze tento olej, ktery mi tam dali, je nejnovejsi typ a ten, ktery ma A3/B3(B4) dokonce s BMW-LL spec., je jiz stary typ a pouzitelny pro starsi motory Td4, coz jsem nepochopil :? A nechapu, jak muze mit novejsi typ horsi specifikace ACEA :? Fakt nejlepsi je menit si oleje sam a clovek ma klid. U jinych aut to tak delam a vim, co tam mam 8)

Uživatelský avatar
keso
Příspěvky: 299
Registrován: 29 led 2007 09:40
tel.: 0908706600
Bydliště: STUPAVA

#13 Příspěvek od keso » 12 čer 2007 12:43

No ja prave rozmyslam ze tam dam Castrol GTX3, aj ked tych 15W-40 bude asi v zime na hrane.

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: olej

#14 Příspěvek od Hunter » 27 čer 2007 09:16

Libor píše:JESTE PRO DOPLNENI CO ZNAMENA NA OLEJI PISMENO B 3 a B 4.POKUD JE B3 TAK TENTO OLEJ JE URCEN PRO MOTORY S NEPRIMYM VSTRIKOVANIM A B4 S PRIMYM VSTRIKOVANIM PALIVA.....
Zeptam se asi jako uplny trubec :oops: Td4ka ma prime ci neprime vstrikovani?
Free Td4 2004 HSE automat

Návštěvník

Re: olej

#15 Příspěvek od Návštěvník » 27 čer 2007 17:21

Hunter píše:
Libor píše:JESTE PRO DOPLNENI CO ZNAMENA NA OLEJI PISMENO B 3 a B 4.POKUD JE B3 TAK TENTO OLEJ JE URCEN PRO MOTORY S NEPRIMYM VSTRIKOVANIM A B4 S PRIMYM VSTRIKOVANIM PALIVA.....
Zeptam se asi jako uplny trubec :oops: Td4ka ma prime ci neprime vstrikovani?
ANO MA PRIME VSTRIKOVANI :idea:

Libor

Re: olej

#16 Příspěvek od Libor » 27 čer 2007 17:24

Anonymous píše:
Hunter píše:Zeptam se asi jako uplny trubec :oops: Td4ka ma prime ci neprime vstrikovani?
ANO JE TO PRIMEJ VSTRIK :idea:

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Hunter » 27 čer 2007 19:13

No jo, ja jsem si to myslel :oops: Clovek se porad uci :idea:
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Hunter » 05 zář 2007 10:13

Je mozne pouzit olej 0W40 (v manualu neni uvedeny). Kdyz jsem porovnal parametry jednoho vyrobce 0W40 a 5W40, byly ty hodnoty temer stejne:

5W-40 0W-40
Hustota při 15°C kg/l 0,855 0,855
Kinematická viskozita při 40°C cSt 84 80
Kinematická viskozita při 100°C cSt 14,2 14,3
Viskozitní index 176 187
Bod vzplanutí °C 220 236
Bod tuhnutí °C - -39 -54

Tak mi vychazi lepe ten 0W40, zvlaste ted na zimu a me couracky. Specifikace ACEA maji stejne - A3/B3/B4 i BMW LL s tim rozdilem, ze ten 0W40 ma ty specifikace novejsi.
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
morten
Příspěvky: 28
Registrován: 23 led 2007 18:23
Bydliště: Kysucké Nové Mesto

#19 Příspěvek od morten » 05 zář 2007 21:32

Ja by som tam nalial tu 5W40,je to plna syntetika a motor sa ti podakuje.0W40 je podla mna uz dost extrem,aj ked v zime je lepsi.Ja tam lejem 5W30 Shell(neviem teraz presne nazov) iba pre dieselove motory.

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Hunter » 05 zář 2007 21:40

5W40 nemusi dnes byt nutne plna systetika. Ze 0w40 bude extreme jsem si tez vzdy myslel, ale podle tech udaju je pri 100st. hustsi nez ten 5W40, coz je zajimave. A hustota pri 15st. je stejna :?
Free Td4 2004 HSE automat

Odpovědět