Má Freelandy rýmičku, nebo vážnou chorobu???
Moderátor: Safraporte
ahoj, měl jsem na autě něco podobného a dělalo to ložisko uložení kardanu to hned za tou V-spojkou.Ale přasně se to zjistilo zvednutím na hever a poslechnutím zespoda auta při chodu.Jinak to přibrždování auta v rejdu je normální,hlavně na pevném povrchu(zatím neznám nikoho,komu to nedělá)
Do servisu jezdím 150km(Nová Paka)
Do servisu jezdím 150km(Nová Paka)
Jak to teda s nim nasim krasavcem bylo:
zajel jsem nakonec do uplne neautorizovaneho, garazoveho servisu (admine sorry, nic proti tobe ani ostatnim ... tedy az na AMT ..) a svete div se. Panove - venujici se prevazne nakladakum - si auto zvedly, zahejbali poradne kardanem a hle - zvuk...
... postupnou kontrolou vsech ramen jsme identifikovali nejprve poloosu praveho zadniho kola .... po jeho rozebrani a kontrole jsme patrali dal....
...az... se jedno z ramen uchycene asi 20cm sroubem do konstrukce priznalo, ze je za vse zodpovedne. Ten sroub prochazi ramenem, pak "dutym tramem" a je chyceno matkou nad timto tramem. Aby nebyl uprostred duteho tramu sroub volne, je ulozen do plastove trubicky, ktera ma coby valec dno a hrdlo ocelove a zavarene do tohoto ramu. Dole dno uhnilo a nahore ho tlaky urvaly. Jak se pri pohybu auta (vetsi tlaky jako zmena smeru jizdy, kdy je na kardan vetsi napor) melo tendenci rameno hybat, cukalo s timto urazenym valeckem a to pusobilo treni kov o kov a postupne "opracovavani" neohlazeneho oceloveho hrdla trubicky a tramu.
.... z kufru jsme Landyho otevreli jak konzervu, zhora zavarili zminenou trubicku zpet do tramu, dole vybrousili a opravili (taktez zavarili) a ....
.... je po problemu.
... ramena, kardan .. vse je ulozeno v gumovych pouzdrech (pohyb se ocekava), ... cely problem nebyl potizi s viskozou jak me strasilo x specialistu, ale banalni prkotina, ktera mela dopad na jizdu pouze v oblasti komfortu (neprijemne zvuky) - bezpecnost ani stabilita apod nebyly v ohrozeni ....
btw. tu viskozu jsem zkousel s autem na heveru (cele auto ve vzduchu a viskoza krasne propousti dopredu i dozadu .... otacenim zadniho kola se krasne toci protilehle (diagonalne) ve stejnem smeru, na stejne strane vpredu jakozto i druhe zadni kolo ve smeru opacnem .... bez sebemensi namahy. (pravda, nejprve to vubec neslo, az jsem si uvedomil, ze mam zatazenou rucni brzdu )
ZDAR FREE!!!
zajel jsem nakonec do uplne neautorizovaneho, garazoveho servisu (admine sorry, nic proti tobe ani ostatnim ... tedy az na AMT ..) a svete div se. Panove - venujici se prevazne nakladakum - si auto zvedly, zahejbali poradne kardanem a hle - zvuk...
... postupnou kontrolou vsech ramen jsme identifikovali nejprve poloosu praveho zadniho kola .... po jeho rozebrani a kontrole jsme patrali dal....
...az... se jedno z ramen uchycene asi 20cm sroubem do konstrukce priznalo, ze je za vse zodpovedne. Ten sroub prochazi ramenem, pak "dutym tramem" a je chyceno matkou nad timto tramem. Aby nebyl uprostred duteho tramu sroub volne, je ulozen do plastove trubicky, ktera ma coby valec dno a hrdlo ocelove a zavarene do tohoto ramu. Dole dno uhnilo a nahore ho tlaky urvaly. Jak se pri pohybu auta (vetsi tlaky jako zmena smeru jizdy, kdy je na kardan vetsi napor) melo tendenci rameno hybat, cukalo s timto urazenym valeckem a to pusobilo treni kov o kov a postupne "opracovavani" neohlazeneho oceloveho hrdla trubicky a tramu.
.... z kufru jsme Landyho otevreli jak konzervu, zhora zavarili zminenou trubicku zpet do tramu, dole vybrousili a opravili (taktez zavarili) a ....
.... je po problemu.
... ramena, kardan .. vse je ulozeno v gumovych pouzdrech (pohyb se ocekava), ... cely problem nebyl potizi s viskozou jak me strasilo x specialistu, ale banalni prkotina, ktera mela dopad na jizdu pouze v oblasti komfortu (neprijemne zvuky) - bezpecnost ani stabilita apod nebyly v ohrozeni ....
btw. tu viskozu jsem zkousel s autem na heveru (cele auto ve vzduchu a viskoza krasne propousti dopredu i dozadu .... otacenim zadniho kola se krasne toci protilehle (diagonalne) ve stejnem smeru, na stejne strane vpredu jakozto i druhe zadni kolo ve smeru opacnem .... bez sebemensi namahy. (pravda, nejprve to vubec neslo, az jsem si uvedomil, ze mam zatazenou rucni brzdu )
ZDAR FREE!!!
Freelandy 1.8i 3-door, hard top, 1998
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Colombo píše: ......btw. tu viskozu jsem zkousel s autem na heveru (cele auto ve vzduchu a viskoza krasne propousti dopredu i dozadu .... otacenim zadniho kola se krasne toci protilehle (diagonalne) ve stejnem smeru, na stejne strane vpredu jakozto i druhe zadni kolo ve smeru opacnem .... bez sebemensi namahy. (pravda, nejprve to vubec neslo, az jsem si uvedomil, ze mam zatazenou rucni brzdu )
To, že se ostatní kola točí, znamená, že spojka zabírá. Ale jako test, že není zatuhlá, bych čekal, že se naopak bude trochu protáčet. Vycházím z ofic. popisu který uváděl, že čím je rozdíl otáček předek/zadek větší, tím více spojka zabírá.
Neměla by se tedy trochu protáčet a při rozdílu otáček začít zabírat?
Budu se opakovat, ale stále také nevím, k čemu opravdu slouží IRD? Pouhá odbočka náhonu dozadu? Co je na ní tedy tak složitého a špatně spočítaného?
Podle mne se na heveru nedá poznat,zda je ta spojka v pořádku,páč má zabrat i při nepatrném ruzdílu otáčení kol a při zvednutém autě je to v podstatě pořád. nebo ne?
měl jsem auto zvednuté a v chodu na heveru a točilo se tam úplně všechno to ale neznamená,že není třeba ta spojka totálně zatuhlá-to jako napořád
měl jsem auto zvednuté a v chodu na heveru a točilo se tam úplně všechno to ale neznamená,že není třeba ta spojka totálně zatuhlá-to jako napořád
FREE 1,8i r.99
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Záleží v jakém servisu. Napiš do AMT nebo tam zavolej třeba se dobereš k nějakému výsledku.Maxsel píše:V servisu mi řekli, že u starších verzí IRD problém byl. Až se to začne projevovat prý to uslyším, protože to bude divně hučet. Pak v tom prý zakřupe a ... můžu přijít pro novou IRD.
O funkci víc nevěděli (nebo nechtěli říct).
- Koudy
- Příspěvky: 237
- Registrován: 07 led 2008 21:14
- tel.: 608984224
- auto: D3 TDV6
- Bydliště: Zvole u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Nejznatelněji se závada na IRD projeví při couvání do kopce, na asfatlu a s plným rejdem - i autě křupne (spíš bouchne) a přitom jakoby něco přeskočí - což je již chybějící nějaký zub v IRD...
Jak se tady už psalo - IRD - je to vlastně mezinápravová převodovka, ale bez diferenciálu - což je oním zásadním problémem pro její životnost.
A to, že se auto při popojíždění s plným rejdem kroutí a přibržďuje je normální jev - dělá Free z roku ´99 i ´05 - ovšem moc v pořádku mi to nepřijde - jako podstatu problému bych viděl asi nevhodně nastavenou - nebo možná i použitou visko. spojku.
Jak se tady už psalo - IRD - je to vlastně mezinápravová převodovka, ale bez diferenciálu - což je oním zásadním problémem pro její životnost.
A to, že se auto při popojíždění s plným rejdem kroutí a přibržďuje je normální jev - dělá Free z roku ´99 i ´05 - ovšem moc v pořádku mi to nepřijde - jako podstatu problému bych viděl asi nevhodně nastavenou - nebo možná i použitou visko. spojku.
Ano, že se auto při plném rejdu nechce moc dopředu ani dozadu je normální. Řekli mi to maníci ve firmě, která provádí servis terénních aut jedný těžební firmě. Každý den jich mají v hale na zvedácích několik, takže tomu budou asi dost rozumět.
...když se jeden z nich projel v mém FL, řekl, že mám nové auto a nic mu momentálně není až na to, že je trochu volný výfuk, který klepe zespodu do kastle (to je to mé zkoušení, co to umí v terénu ), a že by chtěl promazat pastorek ve startéru.
Nakonec začnu ještě věřit tomu, že to auto má skutečně najeto jenom sto tisíc
Ale peníze si budu pro jistotu na náhradní díly šetřit
...když se jeden z nich projel v mém FL, řekl, že mám nové auto a nic mu momentálně není až na to, že je trochu volný výfuk, který klepe zespodu do kastle (to je to mé zkoušení, co to umí v terénu ), a že by chtěl promazat pastorek ve startéru.
Nakonec začnu ještě věřit tomu, že to auto má skutečně najeto jenom sto tisíc
Ale peníze si budu pro jistotu na náhradní díly šetřit
Páni /i dámy/, ako som tu už spomínal, som začiatočník, neznalec Freelandera a s ním spojených problémov. Kúpil som manželke pod stromček 1998 1.8-strašne túžila po niečom podobnom a ešte len zbieram skúsenosti. Dávam ho do poriadku po predchádzajúcom majiteľovi, ktorý sa vraj o auto príkladne staral-čo bohužiaľ zisťujem, že nie je pravda. Ako prvé-výmena brzdových kotúčov+doštičky vpredu, druhé-výmena katalyzátora-hrkotal, tretie-komplet výmena silentblokov vzadu, štvrté-výmena tyčiek stabilizátora, piate-oprava úplne vypadnutého pomocného spojkoveho valca-pedál úplne spadol- príčina -úplne sa otvoril držiak valca a ten "vypadol", samozrejme vypadol aj piest-operácia sa podarila, aj odvzdušnenie, spojka maká jak nová/takže nie je celkom pravda, že sa to nedá opraviť/...
Ale k veci- manželka mi tvrdila, čo som neveril, že po cca 8-10KM a pri trošku vyššej rýchlosti cca 80-90km /má ho na jazdu po meste-nemá jazdiť tak rýchle-však?/ začne strašne hádzať celým autom. Predsvedčil som sa na vlastnej koži-či zadnici. Dnes som bol u známeho v pneuservise, že pozrieme kardan+spojku -podľa rád, ktoré som tu čítal+ prevážime gumy. Kardan vyzerá v poriadku, spojka tiež, vyváženie skontrolované-je v pohode. Zistili sme však, že pri točení ľavým predným kolesom/strana vodiča/ strašne hádže poloosou v prevodovke. Môže to byť ten problém? Aký je tam postup kontroly +opravy? Je to chyba poloosi, alebo prevodovky? Zatiaľ som to pozeral v manuáloch, čo som si stiahol a som z toho trošku jeleň. Kam najbližšie z Pov.Bystrice zájsť do servisu? Poradíte mi niekto, čo ďalej?
Ďakujem vopred Juraj
Ale k veci- manželka mi tvrdila, čo som neveril, že po cca 8-10KM a pri trošku vyššej rýchlosti cca 80-90km /má ho na jazdu po meste-nemá jazdiť tak rýchle-však?/ začne strašne hádzať celým autom. Predsvedčil som sa na vlastnej koži-či zadnici. Dnes som bol u známeho v pneuservise, že pozrieme kardan+spojku -podľa rád, ktoré som tu čítal+ prevážime gumy. Kardan vyzerá v poriadku, spojka tiež, vyváženie skontrolované-je v pohode. Zistili sme však, že pri točení ľavým predným kolesom/strana vodiča/ strašne hádže poloosou v prevodovke. Môže to byť ten problém? Aký je tam postup kontroly +opravy? Je to chyba poloosi, alebo prevodovky? Zatiaľ som to pozeral v manuáloch, čo som si stiahol a som z toho trošku jeleň. Kam najbližšie z Pov.Bystrice zájsť do servisu? Poradíte mi niekto, čo ďalej?
Ďakujem vopred Juraj
JURAJ
PROSIM-PORAĎTE!
Za mesiac sa nenašiel nikto, kto by vedel poradiť? Manželka je z toho trasenia mimo a ja zase z nej! PROSÍM O RADU !
JURAJ
- Luboš M.
- Příspěvky: 3301
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: PROSIM-PORAĎTE!
To co píšeš že jsi na autě všechno udělal je sice dobře ale díval ses na pneu? Myslím jestli nejsou protektory nebo něco podobného? Základ jsou dobré pneu, případně prohodit se známím. Koukni na zvedáku na vůle a hlavně kardany. Dělá to i když vyřadíš a dojíždíš třeba do křižovatky?
Prejavuje sa to tak, ako som popísal - nie okamžite, ale po takých piatich minútach a pri rýchlejšej jazde pri zábere pod plynom -pri jazde na voľnobeh , prípadne tak pianko, keď idem,to ide krásne ticho aj pri vyššej rýchlosti. Kolesá sú prekontrolované, prevážené - v pohode. Pri tom zdvihnutí sme zbadali pohyb poloosi na strane vodiča-vôľa je od prevodovky, tak cca 3-4mm pohyb. Či je to v prevodovke, či v poloosi, či nie je náhodou ohnutá? Nerád by som išiel kdesi do servisu,/ani neviem, kam najbližšie/ tam mi to zdvihnú a povedia, že treba objednať to alebo ono, prídite za dva týždne. To radšej zoženiem takto od vás radu, kúpim vopred, čo asi treba a prídem už s tým na výmenu.
JURAJ
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7824
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
pokud to má takovou vůli jak píšeš tak je to určitě divný a myslím, že určitě špatně. To by klidně vibrovat mohlo. Stává se že se vysypou ložiska v tom vnitřním kloubu u převodovky. Těžko radit, ale nejdřív by to chtělo zjistit jestli máš vůli v tom kloubu nebo až v příd. převodovce. To by měl poznat jakýkoliv automechanik. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe