Má Freelandy rýmičku, nebo vážnou chorobu???

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
geršák
Příspěvky: 251
Registrován: 08 pro 2007 20:41
Bydliště: Hluboš

#41 Příspěvek od geršák » 20 led 2008 10:09

ahoj, měl jsem na autě něco podobného a dělalo to ložisko uložení kardanu to hned za tou V-spojkou.Ale přasně se to zjistilo zvednutím na hever a poslechnutím zespoda auta při chodu.Jinak to přibrždování auta v rejdu je normální,hlavně na pevném povrchu(zatím neznám nikoho,komu to nedělá)
Do servisu jezdím 150km(Nová Paka)

Uživatelský avatar
Oldman
Příspěvky: 486
Registrován: 12 led 2008 17:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od Oldman » 20 led 2008 10:29

Tak já to risknu a vlezu pod ty dvě tuny, abych si to poslechl :) Díky za radu. Jestli jsem dobře pozoroval, tak už více lidí doporučovalo Britishcars v Berouně. To by ještě šlo, to je do 100 km. Ale za bližší bych se nezlobil. Potřebuju auto každý den

Uživatelský avatar
Colombo
Příspěvky: 91
Registrován: 12 kvě 2007 00:48
Bydliště: Rudná
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od Colombo » 21 led 2008 13:36

Jak to teda s nim nasim krasavcem bylo:

zajel jsem nakonec do uplne neautorizovaneho, garazoveho servisu (admine sorry, nic proti tobe ani ostatnim ... tedy az na AMT ..) a svete div se. Panove - venujici se prevazne nakladakum - si auto zvedly, zahejbali poradne kardanem a hle - zvuk...

... postupnou kontrolou vsech ramen jsme identifikovali nejprve poloosu praveho zadniho kola .... po jeho rozebrani a kontrole jsme patrali dal....

...az... se jedno z ramen uchycene asi 20cm sroubem do konstrukce priznalo, ze je za vse zodpovedne. Ten sroub prochazi ramenem, pak "dutym tramem" a je chyceno matkou nad timto tramem. Aby nebyl uprostred duteho tramu sroub volne, je ulozen do plastove trubicky, ktera ma coby valec dno a hrdlo ocelove a zavarene do tohoto ramu. Dole dno uhnilo a nahore ho tlaky urvaly. Jak se pri pohybu auta (vetsi tlaky jako zmena smeru jizdy, kdy je na kardan vetsi napor) melo tendenci rameno hybat, cukalo s timto urazenym valeckem a to pusobilo treni kov o kov a postupne "opracovavani" neohlazeneho oceloveho hrdla trubicky a tramu.

.... z kufru jsme Landyho otevreli jak konzervu, zhora zavarili zminenou trubicku zpet do tramu, dole vybrousili a opravili (taktez zavarili) a ....


.... je po problemu.

... ramena, kardan .. vse je ulozeno v gumovych pouzdrech (pohyb se ocekava), ... cely problem nebyl potizi s viskozou jak me strasilo x specialistu, ale banalni prkotina, ktera mela dopad na jizdu pouze v oblasti komfortu (neprijemne zvuky) - bezpecnost ani stabilita apod nebyly v ohrozeni ....

btw. tu viskozu jsem zkousel s autem na heveru (cele auto ve vzduchu a viskoza krasne propousti dopredu i dozadu .... otacenim zadniho kola se krasne toci protilehle (diagonalne) ve stejnem smeru, na stejne strane vpredu jakozto i druhe zadni kolo ve smeru opacnem .... bez sebemensi namahy. (pravda, nejprve to vubec neslo, az jsem si uvedomil, ze mam zatazenou rucni brzdu :lol: )

ZDAR FREE!!!
Freelandy 1.8i 3-door, hard top, 1998

Uživatelský avatar
Oldman
Příspěvky: 486
Registrován: 12 led 2008 17:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od Oldman » 21 led 2008 16:29

A nedělá vám, že při vyšší rychlosti a ostřejší zatáčce vzadu něco jakoby přeskakuje? Mně jo, zjistil jsem to dneska na kruháči, když jsem jel malinko rychleji. Je to něco ve viskoze? Když jedu pomalu, je to v pohodě.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od Admin » 21 led 2008 19:23

Nemusí to být na viskospojce. Může být problém i s uložením na nápravě.

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od Maxsel » 21 led 2008 20:21

Colombo píše: ......btw. tu viskozu jsem zkousel s autem na heveru (cele auto ve vzduchu a viskoza krasne propousti dopredu i dozadu .... otacenim zadniho kola se krasne toci protilehle (diagonalne) ve stejnem smeru, na stejne strane vpredu jakozto i druhe zadni kolo ve smeru opacnem .... bez sebemensi namahy. (pravda, nejprve to vubec neslo, az jsem si uvedomil, ze mam zatazenou rucni brzdu :lol: )

To, že se ostatní kola točí, znamená, že spojka zabírá. Ale jako test, že není zatuhlá, bych čekal, že se naopak bude trochu protáčet. Vycházím z ofic. popisu který uváděl, že čím je rozdíl otáček předek/zadek větší, tím více spojka zabírá.

Neměla by se tedy trochu protáčet a při rozdílu otáček začít zabírat?

Budu se opakovat, ale stále také nevím, k čemu opravdu slouží IRD? Pouhá odbočka náhonu dozadu? Co je na ní tedy tak složitého a špatně spočítaného?
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

geršák
Příspěvky: 251
Registrován: 08 pro 2007 20:41
Bydliště: Hluboš

#47 Příspěvek od geršák » 21 led 2008 20:35

Podle mne se na heveru nedá poznat,zda je ta spojka v pořádku,páč má zabrat i při nepatrném ruzdílu otáčení kol a při zvednutém autě je to v podstatě pořád. :roll: :?: nebo ne?
měl jsem auto zvednuté a v chodu na heveru a točilo se tam úplně všechno :lol: :lol:to ale neznamená,že není třeba ta spojka totálně zatuhlá-to jako napořád :lol: :lol:
FREE 1,8i r.99

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od Admin » 21 led 2008 20:40

Maxsel píše:Budu se opakovat, ale stále také nevím, k čemu opravdu slouží IRD? Pouhá odbočka náhonu dozadu? Co je na ní tedy tak složitého a špatně spočítaného?
Tak se musíš ptát tam, kde mají informace přímo od výrobce.

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od Maxsel » 21 led 2008 20:46

V servisu mi řekli, že u starších verzí IRD problém byl. Až se to začne projevovat prý to uslyším, protože to bude divně hučet. Pak v tom prý zakřupe a ... můžu přijít pro novou IRD. :coze: :cry:

O funkci víc nevěděli (nebo nechtěli říct).
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od Admin » 21 led 2008 20:49

Maxsel píše:V servisu mi řekli, že u starších verzí IRD problém byl. Až se to začne projevovat prý to uslyším, protože to bude divně hučet. Pak v tom prý zakřupe a ... můžu přijít pro novou IRD. :coze: :cry:

O funkci víc nevěděli (nebo nechtěli říct).
Záleží v jakém servisu. Napiš do AMT nebo tam zavolej třeba se dobereš k nějakému výsledku.

geršák
Příspěvky: 251
Registrován: 08 pro 2007 20:41
Bydliště: Hluboš

#51 Příspěvek od geršák » 21 led 2008 20:50

no a vzhledem k tomu že máš r.98,tak se to uš určitě stalo :lol:
tak zůstaŇ v poho :lol: a pokud jěště ne,tak je to držák ne?Já mám také rok 99 a zatím OK :lol:
FREE 1,8i r.99

Uživatelský avatar
Koudy
Příspěvky: 237
Registrován: 07 led 2008 21:14
tel.: 608984224
auto: D3 TDV6
Bydliště: Zvole u Prahy
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od Koudy » 27 led 2008 21:07

Nejznatelněji se závada na IRD projeví při couvání do kopce, na asfatlu a s plným rejdem - i autě křupne (spíš bouchne) a přitom jakoby něco přeskočí - což je již chybějící nějaký zub v IRD...

Jak se tady už psalo - IRD - je to vlastně mezinápravová převodovka, ale bez diferenciálu - což je oním zásadním problémem pro její životnost.

A to, že se auto při popojíždění s plným rejdem kroutí a přibržďuje je normální jev - dělá Free z roku ´99 i ´05 - ovšem moc v pořádku mi to nepřijde - jako podstatu problému bych viděl asi nevhodně nastavenou - nebo možná i použitou visko. spojku.

Uživatelský avatar
Oldman
Příspěvky: 486
Registrován: 12 led 2008 17:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od Oldman » 28 led 2008 18:16

Ano, že se auto při plném rejdu nechce moc dopředu ani dozadu je normální. Řekli mi to maníci ve firmě, která provádí servis terénních aut jedný těžební firmě. Každý den jich mají v hale na zvedácích několik, takže tomu budou asi dost rozumět.

...když se jeden z nich projel v mém FL, řekl, že mám nové auto a nic mu momentálně není až na to, že je trochu volný výfuk, který klepe zespodu do kastle (to je to mé zkoušení, co to umí v terénu :) ), a že by chtěl promazat pastorek ve startéru.

Nakonec začnu ještě věřit tomu, že to auto má skutečně najeto jenom sto tisíc :)

Ale peníze si budu pro jistotu na náhradní díly šetřit :)

jurajbel
Příspěvky: 16
Registrován: 20 led 2008 23:17
Bydliště: POVAZSKA BYSTRICA

#54 Příspěvek od jurajbel » 31 led 2008 13:39

Páni /i dámy/, ako som tu už spomínal, som začiatočník, neznalec Freelandera a s ním spojených problémov. Kúpil som manželke pod stromček 1998 1.8-strašne túžila po niečom podobnom a ešte len zbieram skúsenosti. Dávam ho do poriadku po predchádzajúcom majiteľovi, ktorý sa vraj o auto príkladne staral-čo bohužiaľ zisťujem, že nie je pravda. Ako prvé-výmena brzdových kotúčov+doštičky vpredu, druhé-výmena katalyzátora-hrkotal, tretie-komplet výmena silentblokov vzadu, štvrté-výmena tyčiek stabilizátora, piate-oprava úplne vypadnutého pomocného spojkoveho valca-pedál úplne spadol- príčina -úplne sa otvoril držiak valca a ten "vypadol", samozrejme vypadol aj piest-operácia sa podarila, aj odvzdušnenie, spojka maká jak nová/takže nie je celkom pravda, že sa to nedá opraviť/...
Ale k veci- manželka mi tvrdila, čo som neveril, že po cca 8-10KM a pri trošku vyššej rýchlosti cca 80-90km /má ho na jazdu po meste-nemá jazdiť tak rýchle-však?/ začne strašne hádzať celým autom. Predsvedčil som sa na vlastnej koži-či zadnici. Dnes som bol u známeho v pneuservise, že pozrieme kardan+spojku -podľa rád, ktoré som tu čítal+ prevážime gumy. Kardan vyzerá v poriadku, spojka tiež, vyváženie skontrolované-je v pohode. Zistili sme však, že pri točení ľavým predným kolesom/strana vodiča/ strašne hádže poloosou v prevodovke. Môže to byť ten problém? Aký je tam postup kontroly +opravy? Je to chyba poloosi, alebo prevodovky? Zatiaľ som to pozeral v manuáloch, čo som si stiahol a som z toho trošku jeleň. Kam najbližšie z Pov.Bystrice zájsť do servisu? Poradíte mi niekto, čo ďalej?
Ďakujem vopred Juraj
JURAJ

jurajbel
Příspěvky: 16
Registrován: 20 led 2008 23:17
Bydliště: POVAZSKA BYSTRICA

PROSIM-PORAĎTE!

#55 Příspěvek od jurajbel » 25 úno 2008 16:48

Za mesiac sa nenašiel nikto, kto by vedel poradiť? Manželka je z toho trasenia mimo a ja zase z nej! PROSÍM O RADU !
JURAJ

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3301
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: PROSIM-PORAĎTE!

#56 Příspěvek od Luboš M. » 25 úno 2008 17:14

To co píšeš že jsi na autě všechno udělal je sice dobře ale díval ses na pneu? Myslím jestli nejsou protektory nebo něco podobného? Základ jsou dobré pneu, případně prohodit se známím. Koukni na zvedáku na vůle a hlavně kardany. Dělá to i když vyřadíš a dojíždíš třeba do křižovatky?

jurajbel
Příspěvky: 16
Registrován: 20 led 2008 23:17
Bydliště: POVAZSKA BYSTRICA

#57 Příspěvek od jurajbel » 25 úno 2008 17:42

Prejavuje sa to tak, ako som popísal - nie okamžite, ale po takých piatich minútach a pri rýchlejšej jazde pri zábere pod plynom -pri jazde na voľnobeh , prípadne tak pianko, keď idem,to ide krásne ticho aj pri vyššej rýchlosti. Kolesá sú prekontrolované, prevážené - v pohode. Pri tom zdvihnutí sme zbadali pohyb poloosi na strane vodiča-vôľa je od prevodovky, tak cca 3-4mm pohyb. Či je to v prevodovke, či v poloosi, či nie je náhodou ohnutá? Nerád by som išiel kdesi do servisu,/ani neviem, kam najbližšie/ tam mi to zdvihnú a povedia, že treba objednať to alebo ono, prídite za dva týždne. To radšej zoženiem takto od vás radu, kúpim vopred, čo asi treba a prídem už s tým na výmenu.
JURAJ

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7824
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

#58 Příspěvek od Sláma Karel » 25 úno 2008 21:21

pokud to má takovou vůli jak píšeš tak je to určitě divný a myslím, že určitě špatně. To by klidně vibrovat mohlo. Stává se že se vysypou ložiska v tom vnitřním kloubu u převodovky. Těžko radit, ale nejdřív by to chtělo zjistit jestli máš vůli v tom kloubu nebo až v příd. převodovce. To by měl poznat jakýkoliv automechanik. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

jurajbel
Příspěvky: 16
Registrován: 20 led 2008 23:17
Bydliště: POVAZSKA BYSTRICA

#59 Příspěvek od jurajbel » 25 úno 2008 21:41

Diky, zajtram tam skúsim skočiť a nech mi to presne definujú. Na tú závadu sme prišli v pneuservise, keď sme prevažovali kolesá, odvtedy som tam nebol. Potom sa skúsim ozvať, či sme zistili, kde je chyba.
JURAJ

Uživatelský avatar
zidzo
Příspěvky: 41
Registrován: 21 dub 2007 20:09
tel.: 00421904594512
auto: freelander
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od zidzo » 25 úno 2008 22:06

Ahoj Juraj, ja som tiež z PB, mám tiež Free a keď ti môžem poradiť dobrý servis, zober svojho Free a zájdi si do Záriečia za pánom Holčíkom má tam autokliniku a je to ozaj macher, dufam, že Ti pomôže tak ako mne.

Odpovědět