Má Freelandy rýmičku, nebo vážnou chorobu???

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Colombo
Příspěvky: 91
Registrován: 12 kvě 2007 00:48
Bydliště: Rudná
Kontaktovat uživatele:

Má Freelandy rýmičku, nebo vážnou chorobu???

#1 Příspěvek od Colombo » 12 kvě 2007 01:26

Zdravíčko všem! Na foru jsem nováček, Freelandym (1.8i, r.v.1998 - 3dver, hardtop) nicméně jezdíme s rodinkou cca půl roku. Pokud mi věnujete chvilinku, rád bych se zeptal na vaše zkušenosti se symptomy, které nám Landroushech trpí:

- kolem 3000 ot/min. začne z prostoru leve části motoru cosi chrčet (zvýšením ot. nad 4000 chrčení přestane, i když, možná je jen přehlušeno zvukem motoru) pod 2750 ot/min. chrčení nikdy nezaznamenáno).

- plné vytočení kol s rozjezdem na zpátečku - pracantovi se nechce, nicméně přibrdí i po vymáčknutí spojky - skoro jako by se opravdu brzdilo. V servisu na čtyřkoly - specialka ale na japonce - mám ji u baráku - mi řekli, že tam něco štosuje a něco je špatně ... vlastnost LR nebo opravdu chyba??

- po tomto rozjetí zpět se po následném zařazení jedničky a úplném otočení kol druhým směrem ozve divný zvuk (prasknutí, lupnutí - nevím, jak nazvat). Pak už vůz jede normálně, nicméne občas se jakoby do zatáček láme a občas vydá onen praskavý zvuk. (doposud jsem přičítal menší pevnosti karoserie kabria, ale kdo ví...).

- Chrastění v motoru mi kdosi poradil, že půjde pravděpodobně o ložisko spojky, takže jsem ji nechal vyměnit. Někdo se tu ptal na cenu .... za material jsem dal 8000, práce dalších 8. Výsledek? Chrastění nepřestalo, spojka vyměněna a při jízdě Landy občas - nevypočitatelně - na jedničku skáče tak, že mám strach, aby neupadly trubky výfuku, jak se to pode mnou zaklepe. Jakmile se zařadí dvojka, vše už je v naprostém pořádku. Spojka taky zabírá úplně dole. Dal jsem zpět na reklamaci. Jak to dopadne dám vědět ...


Můžete mi dát info o vašich zkušenostech se symptomy, které jsem tu popsal?? Sektal jste se někdo s tím? Co je špatně, pokud něco ... co je třeba řešit???

Díky za pomoc ... vážím si vašeho času.

Libor

Re: Má Freelandy rýmičku, nebo vážnou chorobu???

#2 Příspěvek od Libor » 12 kvě 2007 22:17

Colombo píše:Zdravíčko všem! Na foru jsem nováček, Freelandym (1.8i, r.v.1998 - 3dver, hardtop) nicméně jezdíme s rodinkou cca půl roku. Pokud mi věnujete chvilinku, rád bych se zeptal na vaše zkušenosti se symptomy, které nám Landroushech trpí:

- kolem 3000 ot/min. začne z prostoru leve části motoru cosi chrčet (zvýšením ot. nad 4000 chrčení přestane, i když, možná je jen přehlušeno zvukem motoru) pod 2750 ot/min. chrčení nikdy nezaznamenáno).

- plné vytočení kol s rozjezdem na zpátečku - pracantovi se nechce, nicméně přibrdí i po vymáčknutí spojky - skoro jako by se opravdu brzdilo. V servisu na čtyřkoly - specialka ale na japonce - mám ji u baráku - mi řekli, že tam něco štosuje a něco je špatně ... vlastnost LR nebo opravdu chyba??

- po tomto rozjetí zpět se po následném zařazení jedničky a úplném otočení kol druhým směrem ozve divný zvuk (prasknutí, lupnutí - nevím, jak nazvat). Pak už vůz jede normálně, nicméne občas se jakoby do zatáček láme a občas vydá onen praskavý zvuk. (doposud jsem přičítal menší pevnosti karoserie kabria, ale kdo ví...).

- Chrastění v motoru mi kdosi poradil, že půjde pravděpodobně o ložisko spojky, takže jsem ji nechal vyměnit. Někdo se tu ptal na cenu .... za material jsem dal 8000, práce dalších 8. Výsledek? Chrastění nepřestalo, spojka vyměněna a při jízdě Landy občas - nevypočitatelně - na jedničku skáče tak, že mám strach, aby neupadly trubky výfuku, jak se to pode mnou zaklepe. Jakmile se zařadí dvojka, vše už je v naprostém pořádku. Spojka taky zabírá úplně dole. Dal jsem zpět na reklamaci. Jak to dopadne dám vědět ...


Můžete mi dát info o vašich zkušenostech se symptomy, které jsem tu popsal?? Sektal jste se někdo s tím? Co je špatně, pokud něco ... co je třeba řešit???

Díky za pomoc ... vážím si vašeho času.
TO ZE TI PRI PLNEM REJDU JDE AUTO ZTUHA NENI U FREE ZAVADA.FREE NEMA CENT.DIF,ALE JEN VISKOZNI SPOJKU KTERA JE OD VYROBCE NASTAVENA NA VETSI SVORNOST CCA 50KG.TAKZE JE VSE V PORADKU A NAVIC SI TO ZKUS NA NEZPEVNENEM POVRCHU- :idea: DALSI ZAVADY TI TEZKO ZODPOVIM PROTOZE NEJSEM U AUTA A JE TEZKO TAKHLE NECO RESIT KDYZ TO CLOVEK NESLYSI A NEVIDI :wink:

Uživatelský avatar
Colombo
Příspěvky: 91
Registrován: 12 kvě 2007 00:48
Bydliště: Rudná
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Colombo » 12 kvě 2007 22:41

diky za reakci ... to praskani po zpatecce na rozjezd dopredu s otocenym rejdem jsem doufal, ze se nekde uz objevilo ... nemuze to byt nejaky siletblock nebo neco jinyho? Odesla uz nekomu ta viskoza? Jak se Landy potom choval?

to Hunter: mam dojem, ze jsi prave ty psal, ze ti LR obcas vydava zvlastni zvuky jakoby chrasteni .... pokud se nepletu .. neni to podobny simptom, jako jsem popisoval ja? ... 3000ot/min??

Kluci ... ja to auto proste zeru ... jsem z neho nadsenej, ale mam blbej pocit, ze neni v pohode a bojim se s nim vyrazit na delsi cestu. V tyhle zemi tomu ale rozumi hrozne malo lidi ... a oficialni dealer - panove z AMT umi tak max. prodat novy vuz, ale mam z nich pocit, ze dovnitr auta se chodi divat pouze na exkurzi pri demonstracich novinek. Jeste tak prodat predrazeny nahradni dil, ktery clovek ani nepotrebuje ... to jo, ale identifikovat skutecny stav vozu ... skoda mluvit.

Pokud z puvodniho popisu nekdo poznavate, o co jde (optimalne chci slyset, ze o prkotinu) ... piste, piste ...

Libor

#4 Příspěvek od Libor » 12 kvě 2007 22:47

JA MAM AUTO V NAPROSTEM PORADKU A V PODSTATE ZVLADNU VSE SAM.TEZKO TI ALE NEKDO PORADI PROTOZE U TOHO TVEHO FREE NENI. :?:

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Hunter » 13 kvě 2007 12:58

Ja mel problem s vibracemi v motorovem prostoru pri rozjezdu, ale bylo to tim, ze s tim autem jeste moc neumim, ted uz to zvladam bez tech vibraci 8)

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Hunter » 18 kvě 2007 08:59

2 Colombo: jak jsi dopadl, uz jsi neco zjistil ci vyresil?

Martin Klouda

#7 Příspěvek od Martin Klouda » 21 kvě 2007 20:13

Zdravim všechny fandy této značky. Chtěl bych reagovat na uvedené téma. Podle příznaků, které má landy Colomba, je to ne rýmička, ale pořádnej HIV. Sháněl jsem informace, neboť jsem mel obdobný problém a zjistil jsem následující. Základní problém je v IRD, neboť IRD je od výroby špatně zpočítaná rozvodovka, tedy poměr náhonu na předek a zadek, takže se to štosuje a vznikají velké síli v této rozvodovce, která časem odejde. pozná se to tak, že při plném rejdu se vozidlo zastaví, bude se to nadále zhoršovat až do konečné fáze a to je rupnutí v motorovém prostoru, což má Colombo již za sebou dle jeho vyjádření. Pak nastává váze kdy ho to nechá na silnici. Jediné možné řešení kromě odtahu je pak odpojit kardan. Dá se tím chvilku jezdit, ale auto má dvě tuny, takže nedoporučuji, slyšel jsem, že nějaký polák s tím jezdil půl roku. Špatná zpráva je, že IRD má patent od anglánů - neví na co jsou sakra hrdý - matematici, a že ho lze pořídit pouze originál za 42 000 bez daně. A aby toho nebylo ještě málo, po dlouhodobé jízdě s chybným IRD, odchází viskozní spojka, která také originál a to za 32 000 bez daně a protože vlivem špatné funkce viskozky odchází kardan naštěstí ten jde opravit. Takže z toho vyplívá poučení. Kdo chce koupit landyho tak plný rejd a pomalu se rozjed, zda vněm křupe, nebo se zabržďuje pryč od něj. Právě tohle je důvod proč se ho germani zbavují. Už z inzerátu je patrné, že 1999 z kontrolou TC systému a se zárukou nabízejí za 290 000 a jinde za 220 000 ale s potencionálním problémem, který se neříká. Takže Colombo jezdi opatrně a při rozjezdu tomu nedávej čočku, možná i tohle je důvod proč ti to při jedničce škube, protože tam můžeš mít ruplou lec ložiska nebo ložisko. a když je to v otáčkách 2 a víš, tak to nemá tak velké tlaky. Na závěr uvedené informace jsem sehnal ze servisů jak z Brna, tak CD Český Dub - kde jsem také měl auto na kontrole. ale co mohu doporučit v Berouně je firma British Car, kde je majitel tel :602360264 a ten o těchto autech ví úplně všechno a když říkám všechno tak to taky myslím. Tenle týden mu nevolejte je na Expedici na Ukrajině. Můj závěr na uvedené auto je takový, že je skvělý, vyplatí se do něj investovat a nechat si ho. Jo a poznámka, kdyby někoho napadlo kupovat IRD, zavalejte si do British Car, protože například v dubu neví, že angláni po zjištění závad IRD udělali 3 modifikace - přepočítání poměrů a všechny jsou špatné, až ta poslední 4. je už správně spočítaná, takže nesmrtelná.

Martin Klouda

#8 Příspěvek od Martin Klouda » 21 kvě 2007 20:18

Zdravim všechny fandy této značky. Chtěl bych reagovat na uvedené téma. Podle příznaků, které má landy Colomba, je to ne rýmička, ale pořádnej HIV. Sháněl jsem informace, neboť jsem mel obdobný problém a zjistil jsem následující. Základní problém je v IRD, neboť IRD je od výroby špatně zpočítaná rozvodovka, tedy poměr náhonu na předek a zadek, takže se to štosuje a vznikají velké síli v této rozvodovce, která časem odejde. pozná se to tak, že při plném rejdu se vozidlo zastaví, bude se to nadále zhoršovat až do konečné fáze a to je rupnutí v motorovém prostoru, což má Colombo již za sebou dle jeho vyjádření. Pak nastává váze kdy ho to nechá na silnici. Jediné možné řešení kromě odtahu je pak odpojit kardan. Dá se tím chvilku jezdit, ale auto má dvě tuny, takže nedoporučuji, slyšel jsem, že nějaký polák s tím jezdil půl roku. Špatná zpráva je, že IRD má patent od anglánů - neví na co jsou sakra hrdý - matematici, a že ho lze pořídit pouze originál za 42 000 bez daně. A aby toho nebylo ještě málo, po dlouhodobé jízdě s chybným IRD, odchází viskozní spojka, která také originál a to za 32 000 bez daně a protože vlivem špatné funkce viskozky odchází kardan naštěstí ten jde opravit. Takže z toho vyplívá poučení. Kdo chce koupit landyho tak plný rejd a pomalu se rozjed, zda vněm křupe, nebo se zabržďuje pryč od něj. Právě tohle je důvod proč se ho germani zbavují. Už z inzerátu je patrné, že 1999 z kontrolou TC systému a se zárukou nabízejí za 290 000 a jinde za 220 000 ale s potencionálním problémem, který se neříká. Takže Colombo jezdi opatrně a při rozjezdu tomu nedávej čočku, možná i tohle je důvod proč ti to při jedničce škube, protože tam můžeš mít ruplou lec ložiska nebo ložisko. a když je to v otáčkách 2 a víš, tak to nemá tak velké tlaky. Na závěr uvedené informace jsem sehnal ze servisů jak z Brna, tak CD Český Dub - kde jsem také měl auto na kontrole. ale co mohu doporučit v Berouně je firma British Car, kde je majitel tel :602360264 a ten o těchto autech ví úplně všechno a když říkám všechno tak to taky myslím. Tenle týden mu nevolejte je na Expedici na Ukrajině. Můj závěr na uvedené auto je takový, že je skvělý, vyplatí se do něj investovat a nechat si ho. Jo a poznámka, kdyby někoho napadlo kupovat IRD, zavalejte si do British Car, protože například v dubu neví, že angláni po zjištění závad IRD udělali 3 modifikace - přepočítání poměrů a všechny jsou špatné, až ta poslední 4. je už správně spočítaná, takže nesmrtelná.

Martin Klouda

#9 Příspěvek od Martin Klouda » 21 kvě 2007 20:19

Zdravim všechny fandy této značky. Chtěl bych reagovat na uvedené téma. Podle příznaků, které má landy Colomba, je to ne rýmička, ale pořádnej HIV. Sháněl jsem informace, neboť jsem mel obdobný problém a zjistil jsem následující. Základní problém je v IRD, neboť IRD je od výroby špatně zpočítaná rozvodovka, tedy poměr náhonu na předek a zadek, takže se to štosuje a vznikají velké síli v této rozvodovce, která časem odejde. pozná se to tak, že při plném rejdu se vozidlo zastaví, bude se to nadále zhoršovat až do konečné fáze a to je rupnutí v motorovém prostoru, což má Colombo již za sebou dle jeho vyjádření. Pak nastává váze kdy ho to nechá na silnici. Jediné možné řešení kromě odtahu je pak odpojit kardan. Dá se tím chvilku jezdit, ale auto má dvě tuny, takže nedoporučuji, slyšel jsem, že nějaký polák s tím jezdil půl roku. Špatná zpráva je, že IRD má patent od anglánů - neví na co jsou sakra hrdý - matematici, a že ho lze pořídit pouze originál za 42 000 bez daně. A aby toho nebylo ještě málo, po dlouhodobé jízdě s chybným IRD, odchází viskozní spojka, která také originál a to za 32 000 bez daně a protože vlivem špatné funkce viskozky odchází kardan naštěstí ten jde opravit. Takže z toho vyplívá poučení. Kdo chce koupit landyho tak plný rejd a pomalu se rozjed, zda vněm křupe, nebo se zabržďuje pryč od něj. Právě tohle je důvod proč se ho germani zbavují. Už z inzerátu je patrné, že 1999 z kontrolou TC systému a se zárukou nabízejí za 290 000 a jinde za 220 000 ale s potencionálním problémem, který se neříká. Takže Colombo jezdi opatrně a při rozjezdu tomu nedávej čočku, možná i tohle je důvod proč ti to při jedničce škube, protože tam můžeš mít ruplou lec ložiska nebo ložisko. a když je to v otáčkách 2 a víš, tak to nemá tak velké tlaky. Na závěr uvedené informace jsem sehnal ze servisů jak z Brna, tak CD Český Dub - kde jsem také měl auto na kontrole. ale co mohu doporučit v Berouně je firma British Car, kde je majitel tel :602360264 a ten o těchto autech ví úplně všechno a když říkám všechno tak to taky myslím. Tenle týden mu nevolejte je na Expedici na Ukrajině. Můj závěr na uvedené auto je takový, že je skvělý, vyplatí se do něj investovat a nechat si ho. Jo a poznámka, kdyby někoho napadlo kupovat IRD, zavalejte si do British Car, protože například v dubu neví, že angláni po zjištění závad IRD udělali 3 modifikace - přepočítání poměrů a všechny jsou špatné, až ta poslední 4. je už správně spočítaná, takže nesmrtelná.

Martin Klouda

#10 Příspěvek od Martin Klouda » 21 kvě 2007 20:29

Zdravim všechny fandy této značky. Chtěl bych reagovat na uvedené téma. Podle příznaků, které má landy Colomba, je to ne rýmička, ale pořádnej HIV. Sháněl jsem informace, neboť jsem mel obdobný problém a zjistil jsem následující. Základní problém je v IRD, neboť IRD je od výroby špatně zpočítaná rozvodovka, tedy poměr náhonu na předek a zadek, takže se to štosuje a vznikají velké síli v této rozvodovce, která časem odejde. pozná se to tak, že při plném rejdu se vozidlo zastaví, bude se to nadále zhoršovat až do konečné fáze a to je rupnutí v motorovém prostoru, což má Colombo již za sebou dle jeho vyjádření. Pak nastává váze kdy ho to nechá na silnici. Jediné možné řešení kromě odtahu je pak odpojit kardan. Dá se tím chvilku jezdit, ale auto má dvě tuny, takže nedoporučuji, slyšel jsem, že nějaký polák s tím jezdil půl roku. Špatná zpráva je, že IRD má patent od anglánů - neví na co jsou sakra hrdý - matematici, a že ho lze pořídit pouze originál za 42 000 bez daně. A aby toho nebylo ještě málo, po dlouhodobé jízdě s chybným IRD, odchází viskozní spojka, která také originál a to za 32 000 bez daně a protože vlivem špatné funkce viskozky odchází kardan naštěstí ten jde opravit. Takže z toho vyplívá poučení. Kdo chce koupit landyho tak plný rejd a pomalu se rozjed, zda vněm křupe, nebo se zabržďuje pryč od něj. Právě tohle je důvod proč se ho germani zbavují. Už z inzerátu je patrné, že 1999 z kontrolou TC systému a se zárukou nabízejí za 290 000 a jinde za 220 000 ale s potencionálním problémem, který se neříká. Takže Colombo jezdi opatrně a při rozjezdu tomu nedávej čočku, možná i tohle je důvod proč ti to při jedničce škube, protože tam můžeš mít ruplou lec ložiska nebo ložisko. a když je to v otáčkách 2 a víš, tak to nemá tak velké tlaky. Na závěr uvedené informace jsem sehnal ze servisů jak z Brna, tak CD Český Dub - kde jsem také měl auto na kontrole. ale co mohu doporučit v Berouně je firma British Car, kde je majitel tel :602360264 a ten o těchto autech ví úplně všechno a když říkám všechno tak to taky myslím. Tenle týden mu nevolejte je na Expedici na Ukrajině. Můj závěr na uvedené auto je takový, že je skvělý, vyplatí se do něj investovat a nechat si ho. Jo a poznámka, kdyby někoho napadlo kupovat IRD, zavalejte si do British Car, protože například v dubu neví, že angláni po zjištění závad IRD udělali 3 modifikace - přepočítání poměrů a všechny jsou špatné, až ta poslední 4. je už správně spočítaná, takže nesmrtelná.

Uživatelský avatar
ALF
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 pro 2006 10:07
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od ALF » 22 kvě 2007 17:29

Libor píše:JA MAM AUTO V NAPROSTEM PORADKU A V PODSTATE ZVLADNU VSE SAM.TEZKO TI ALE NEKDO PORADI PROTOZE U TOHO TVEHO FREE NENI. :?:
Potvrzuji,Libor je moc šikovný,normální kluk. :lol:

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od default » 22 kvě 2007 18:24

ALF píše:
Libor píše:JA MAM AUTO V NAPROSTEM PORADKU A V PODSTATE ZVLADNU VSE SAM.TEZKO TI ALE NEKDO PORADI PROTOZE U TOHO TVEHO FREE NENI. :?:
Potvrzuji,Libor je moc šikovný,normální kluk. :lol:
A ty uz jsi TADY na foru potkal nekoho uplne normalniho? Byl jsem se podivat na country festivalku v Pikovicich. Jdou okolo dva chlapi a jeden povida:
"Hele ladnrover to je supr kara"
a druhej:
" Ty vole vis co to zere? To si nikdo NORMALNI PRECE NEMUZE KOUPIT :!: "
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

Uživatelský avatar
Colombo
Příspěvky: 91
Registrován: 12 kvě 2007 00:48
Bydliště: Rudná
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Colombo » 24 kvě 2007 10:35

to Martin Klouda, Hunter:

Kluci, tak nevim, jestli jsem opravdu az v takovy prdeli, jak pise Martin - to stosovani je pry odepsanou Viskozou, ne IRD, ale k IRD se mi nikdo nevyjadril. S panem Mihalickem (British Car) jsem ve spojeni, az se vrati z Ukrajiny, pojedu se za nim podivat, abychom zjistili, co se fakticky stalo. Udajne to zacina Viskozou, ta, kdyz je na draka, tak pak s sebou bere zadni diferak a IRD. Vysledek: vymena vsech tri dilu, ceny jsou následující:
IRD rozvodovka 37181 + DPH
Viskozní spojka 32669 + DPH
Zadní diferenciál 23796 + DPH

Jak jsem psal, ze mi nad 3000 ot/min v aute neco vibruje a dela divny zvuky (chrasteni), tak se podrzte, byla to nejaka vycvaknuta trubka v motoru, kterou panove narazili zpet a bylo to. Super je, ze puvodne puvodne to identifikovali jako spatnou spojku, kterou mi za 16000 vymenili. Od te doby mi to jeste obcas blbne na tu jednicku. Nicméně to teď ještě poštelovali, vyměnili soustavu plynu (kolísaly otáčky a prý byla prodřená škrtící klapka) - 3500 + 500 za práci (4000 vc.DPH).

To Martin: To lupání se ozývá zezadu ---- IRD je přece vpředu ---- to by tím nemuselo být. Diferak je zatim pry v pohode, kdyz je kaput, hučí pri vyssich rychlostech, což se neděje.

Závěr: doufám, že se jedná "jen" o tu viskozu, kterou bych nechal vymenit az se vrati pan Mihalicek z Ukrajiny. Pokud je toho vic, asi zrusim dovolenou.
BTW: v GB (LR) se asi zblaznili s cenou za novou viskozu - pro srovnaní, viskoza na Subaru stojí nová 14.000.

Trochu me zarazi, ze tu spousta uzivatelu a majitelu mluvi o tom, ze "stosovani" je normalni a v poradku ...

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Hunter » 24 kvě 2007 12:13

To je docela zajimave, a ty ceny brutalni :shock: Myslim si, ze by to slo sehnat urcite levneji, nebo ne, co na to ostatni odbornici na LR?

Jinak k tomu "stosovani" si myslim, ze to je opravdu normalni, pokud to nedela jeste jine veci. Preci, kdyz tam neni mezinapravovy dif, tak to muji jit z tuha. Kdyz u jineho auta, ktere nema take ten mezinapravovy dif zapojis nahon 4x4 a na pevnem tvrdem povrchu (asfat..) das plny rejd, tak to sotva utocis. Je ale pravda, ze u tech ostatnich to ma prenos napevno 50:50 narozdil od Free. Ja mam zkusenosti s dvema 4x4 - Niva a UAZ. Niva ma staly pohon 4x4, ale mezinapravovy dif. Je tam vsak na tom difu uzaverka, a ta se s mi uzavirat pouze ne povrchu, kde maji kola moznost proklouznot, protoze pak tam je takove pnuti, ze to muze poskodit nektere soucasti. A UAZ? Pripojitelny predek, bez mezinapravoveho difu, a to same, pokud to tam narvu na asfaltu, tak s tim jet v plnem rejdu je porod.

U meho Free to dela to, ze kdyz couvam z garaze, mam to trochu z kopecka, musim dat plny rejd, abych se otocil, a tez to jde z tuha (bez zarazene rychlosti), az to ma tendenci temer zastavit, ale to je uz skoro na rovince. Ale pak mi nic nelupe, i kdyz to radeji vyzkousim.

Kazdopadne mne zajima, jak to vse dopadne, tak dej vedet.

Libor

#15 Příspěvek od Libor » 24 kvě 2007 14:06

PANOVE UZ JSEM ZDE NEKOLIKRAT POPISOVAL IRD A VISK.SPOJKU.KAZDY FREE NA ZPEVNENEM POVRCHU PRI POMALE RYCHLOSTI SE ZATOCENYMI KOLI ZTUHNE A JE JEDNO JESTLI JEDE DO PREDU NEBO ZPET.NENI TO CHYBA JE TO JEN NEZVIKLE A SPARTANSKY RESENE ALE VELMI JEDNODUCHE.MUZEM NAMITNOUT ZE KONCERNOVE 4x4 VW,AUDI MAJI TAKE VISK.SPOJKU A TENTO PACICI JEV ZDE NENI ALE TYTO SPOJKY TYPU HALDEX PRACUJI TROCHU JINAK.JSOU TAKE ALE CENOVE NEKDE JINDE A TAKE MAJI ZASADNI NEDOSTATEK ZE SE PRIPOJI ZROVNA KDYZ TO OBYCEJNY RIDIC VUBEC NEOCEKAVA A LETI VEN Z CESTY.TAKZE SE SMIRTE STIM ZE FREE JE KONSTRUCNE TAKOVEJ A JINEJ SNEJ NEUDELATE!!! :idea: JESTE JEDNA VEC NECHTE VZDY ZAVADU AT SE PROJEVI AZ BUDETE MIT JISTOTU CO CHCETE VYMENIT!!!

Uživatelský avatar
Colombo
Příspěvky: 91
Registrován: 12 kvě 2007 00:48
Bydliště: Rudná
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Colombo » 24 kvě 2007 14:51

to Libor:
to co pises ma svoje kouzlo a moc se to libi moji penezence... nicmene se to uplne neshoduje s tim, co mi bylo receno panem Mihalickem z BritishCars, ktery upozornuje na to, ze to v poradku urcite neni a pokud s tim budu jezdit dal, doje*u nejen viskozu, ale i IRD a zadni diferak, coz je celkem material za 100.000 bez prace. Nevim, jestli je rozumne v tomto pripade nechavat zavadu aby se projevila zastavenim vozu nekde na ceste (opt. v zahranici na dovolene) a skoda byla 3x vetsi, nez by musela byt ....o odtahu nemluvim.

to Hunter: budu informovat ... necham to proverit, alespon budu vedet, na cem jsem.

to all: pripojuju kratke vyjadreni pana Mihalicka nejen k situaci, ale i k malemu testu (doufam, ze se na me nebude zlobit, ze tu uverejnim cast jeho emailu):

"...... je to normální běžná závada ale správně to není. Funkci viskozní spojky můžete ověřit při zvednutém autě - pokud otáčíte obě přední
kola zadní by měla stát. Vadná viskozní spojka pak může nadělat daleko
větší škody, jak už jsem psal. ........

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Hunter » 24 kvě 2007 15:33

2 Martin Klouda: Jeste by mne zajimala jedna vec, pokud tedy byly ruzne modifikace IRD, od dy zacali davat do vozu tu "spravnou" nesmrtelnou 4. modifikaci IRD? Abych vedel, s cim mam pocitat 8)

2 Libor: Myslenka nechat zavadu projevit se je sice spravna, ale kdyz se Ti projevi v momente kdy to nejmene potrebujes :cry: Proto se asi Colombo (a mozna i dalsi) snazi vychytat mouchy ihned aby pak mohli jezdit s klidnou dusickou :wink:

Uživatelský avatar
Colombo
Příspěvky: 91
Registrován: 12 kvě 2007 00:48
Bydliště: Rudná
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Colombo » 24 kvě 2007 15:37

Hunter píše:2 Libor: Myslenka nechat zavadu projevit se je sice spravna, ale kdyz se Ti projevi v momente kdy to nejmene potrebujes :cry: Proto se asi Colombo (a mozna i dalsi) snazi vychytat mouchy ihned aby pak mohli jezdit s klidnou dusickou :wink:
To Hunter: Bingo!!

Martin Klouda

IRD

#19 Příspěvek od Martin Klouda » 25 kvě 2007 20:35

Jak jsem možná již uváděl, informaci o více IRD jsem dostal od p. Michalčíka. Já jsem byl na servisní prohlídce v českém dubu, kde jsem se bavil s vedoucím technikem a ten uváděl tyto informace o IRD, dále říkal, že nějakému chlapovi v říjnu vyměnili IRD a v lednu tam byl na reklamu, protože se opět rozbila. Byla prý z německa. O nějakých modifikacích v Dubu nevědí. Jestli si to necháš dělat v Berouně tak máš jistotu, že dají tu již dobrou.

Chtěl bych reagovat na uváděné - normální, že se zastaví. Já si myslím, že to úplně normální není. Auto, které stálo milion, vyběhlo jako BUM nemůže mít taklhle podělané řízení, nehledě na to, že my se nebavíme o lehce znatelném přiřazení zadku, které pozná chlap, neboť ženská tomu nebude přikládat pozornost ( ne každá jsou tu i jiné ) ale o zastavení vozidla dále o ráně z přední části - tedy motoru pozn. při této ráně odešlo něco v tom IRD asi klec ložiska. Tohle opravdu není normální a že se vlivem špatně přenosných sil oddělá ostatní - tak na to vemte jed.
A reakce - srovnání s uazem, nebo s nivou - tak to je snad hloupost. S uazem jezdím takřka denně dokonce s novou modifikací a s motorem 2,9 TDI, ale to jsou krámy z pětačtyřicátého a jediné pozitivum je že se opraví kladivem. Další vyzkoušení vyskozky je, že poškozená je uvnitř zatuhlá a na trvalo sepnutá - proto odchází ten kardan, a to vše proto, že je tam to špatné IRD, které převoduje větší otáčky na zadek a tím se to tluče. Jo to vyzkoušení je takové, že u špatné vyskozky se protáčí všechny kola. Já jsem měl takový problém, že když jsem auto koupil, zhruba 1,5 roku stálo a nebylo v provozu, takže byla vyskozka zatuhlá a měl jsem tyto problémy, ale teď, když jsem najezdil už bezmála 2,500 km, tak se vše rozhejbalo a je to dobré. Ale stejně je landy kasička, maj ho ty, co ho milují - a to jsme přece mi.

Martin Klouda

IRD

#20 Příspěvek od Martin Klouda » 25 kvě 2007 20:36

Jak jsem možná již uváděl, informaci o více IRD jsem dostal od p. Michalčíka. Já jsem byl na servisní prohlídce v českém dubu, kde jsem se bavil s vedoucím technikem a ten uváděl tyto informace o IRD, dále říkal, že nějakému chlapovi v říjnu vyměnili IRD a v lednu tam byl na reklamu, protože se opět rozbila. Byla prý z německa. O nějakých modifikacích v Dubu nevědí. Jestli si to necháš dělat v Berouně tak máš jistotu, že dají tu již dobrou.

Chtěl bych reagovat na uváděné - normální, že se zastaví. Já si myslím, že to úplně normální není. Auto, které stálo milion, vyběhlo jako BUM nemůže mít taklhle podělané řízení, nehledě na to, že my se nebavíme o lehce znatelném přiřazení zadku, které pozná chlap, neboť ženská tomu nebude přikládat pozornost ( ne každá jsou tu i jiné ) ale o zastavení vozidla dále o ráně z přední části - tedy motoru pozn. při této ráně odešlo něco v tom IRD asi klec ložiska. Tohle opravdu není normální a že se vlivem špatně přenosných sil oddělá ostatní - tak na to vemte jed.
A reakce - srovnání s uazem, nebo s nivou - tak to je snad hloupost. S uazem jezdím takřka denně dokonce s novou modifikací a s motorem 2,9 TDI, ale to jsou krámy z pětačtyřicátého a jediné pozitivum je že se opraví kladivem. Další vyzkoušení vyskozky je, že poškozená je uvnitř zatuhlá a na trvalo sepnutá - proto odchází ten kardan, a to vše proto, že je tam to špatné IRD, které převoduje větší otáčky na zadek a tím se to tluče. Jo to vyzkoušení je takové, že u špatné vyskozky se protáčí všechny kola. Já jsem měl takový problém, že když jsem auto koupil, zhruba 1,5 roku stálo a nebylo v provozu, takže byla vyskozka zatuhlá a měl jsem tyto problémy, ale teď, když jsem najezdil už bezmála 2,500 km, tak se vše rozhejbalo a je to dobré. Ale stejně je landy kasička, maj ho ty, co ho milují - a to jsme přece mi.

Odpovědět