Pohon 4x4 Free

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Pohon 4x4 Free

#1 Příspěvek od Hunter » 09 kvě 2007 21:45

Jelijkoz jsem desny stoural a rad mam ve vsem jasno, tak se musim zeptat, jak vlastne funguje pohon 4x4 u Free. sice se tu o tom nekde psalo, ale neni mi to vubec jasny. Bezi pohon stale na vsechny 4 a ta viskozni spojka funguje jako mezinapravovy diferencial nebo je normalne v provozu pouze predni naprava a v pripade potreby se pripoji zadni? Protoze to, ze to jde desne ztuha pri plnem rejdu by odpovidalo tomu, ze to bezi porad na vsechny 4 a ta spojka funguje jako ten dif, ale uzavreny :?

Ferro

#2 Příspěvek od Ferro » 10 kvě 2007 21:36

Nazadar Huntre Free ma stabilně přední náhon a viskozní spojka se samočině zapína při nevyrovnanych otáčkach přední napravy a zadní.Když dáš plný rejd a rozjíždíš se tak se zapojuje i zadek,tedy 4x4 na asvaltě to poznáš podle toho že to jde stuha a má to tendence zhasnout.Na štěrku nebo v terenu to jde lechčeji.Jakmile srovnáš kola a jedeš tak už bez zadního nahonu.Takže stabilně přední nahon,při nevyrovnaných otáčkach se automaticky přidá zadní.Doufam že to takhle stačí jako vysvětlení :P 8)

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Hunter » 10 kvě 2007 21:44

Diky za vysvetleni, tak jsem predpokladal, ze to je.

Uživatelský avatar
ALF
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 pro 2006 10:07
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od ALF » 11 kvě 2007 08:12

Hunter píše:Diky za vysvetleni, tak jsem predpokladal, ze to je.
ČaOFF,v návodu je uvedeno že Freelandy je trvalá 4x4,kdy v normálním stavu je poháněn z 80% pohon předek a ze 20% zadek. Za určitých snížených trakčních podmínek, dojde k přenosu hnací síly až do poměru 50 na 50. Stejný názor jsem četl i někde tady. Ale jen uvádím,co jsem četl. Alf

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Admin » 11 kvě 2007 08:44

Správně jak to napsal ALF.
Používejte více funkci hledat. Sedmý příspěvek od zhora.
http://www.mejznar.cz/forum/viewtopic.p ... D&start=20

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Hunter » 11 kvě 2007 20:29

Diky diky a sorry :oops: Sice jsem hledal, ale jak videt, tak spatne..

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Admin » 12 kvě 2007 08:50

Hunter píše:Diky diky a sorry :oops: Sice jsem hledal, ale jak videt, tak spatne..
Špatně né, ale málo :wink:

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Hunter » 12 kvě 2007 09:21

Jeste takova drobnost, kdyz je to tedy staly 4x4, tak v momente prenosu vice sily na zadek se to nijak neprojevi nejakym skubnutim ci jinak? Jinak, poznam to tedy behem jizdy? A ten jev, kd pri plnem rejdu to jde desne ztuha, to tam tedy nic nefunguje (jako treba ta spojka, jak tu nekdo psal) jako mezinapravovy dif? Protoze 4x4 znm z Nivy, ta ma mezinapravovy dif a jeho uzaverku, a nebo z UAZu, kde se pripojuje rucne predek, ale nema to mezinapravovy dif, a taky se ten predek ale muze pouzivat pouze nekde, kde se kola muzou proklouznout, protoze pak tam prave je takove pnuti jako u Free a trpi ustroji, v karjnim pripade muze dojit k poskozeni. Tudiz tady se v krajni situaci budou vzdy tocit min. po jednom kole na kazde naprave. Nebo to ma treba na zadku samovorny dif?

Uživatelský avatar
Petr
Příspěvky: 96
Registrován: 22 bře 2007 17:44
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Petr » 12 kvě 2007 22:34

Hunter píše:Jeste takova drobnost, kdyz je to tedy staly 4x4, tak v momente prenosu vice sily na zadek se to nijak neprojevi nejakym skubnutim ci jinak? Jinak, poznam to tedy behem jizdy? A ten jev, kd pri plnem rejdu to jde desne ztuha, to tam tedy nic nefunguje (jako treba ta spojka, jak tu nekdo psal) jako mezinapravovy dif? Protoze 4x4 znm z Nivy, ta ma mezinapravovy dif a jeho uzaverku, a nebo z UAZu, kde se pripojuje rucne predek, ale nema to mezinapravovy dif, a taky se ten predek ale muze pouzivat pouze nekde, kde se kola muzou proklouznout, protoze pak tam prave je takove pnuti jako u Free a trpi ustroji, v karjnim pripade muze dojit k poskozeni. Tudiz tady se v krajni situaci budou vzdy tocit min. po jednom kole na kazde naprave. Nebo to ma treba na zadku samovorny dif?
To zaškubání přenosu na zadek poznáš snadno : Postav se s Landym před svah cca 45 stupňů a hybaj nahoru. Vše co chceš vědět o přenosu síly se dozvíš úměrně k délce a strmosti dotčeného svahu. S pozdravem !škola hrou" Petr
Landy je pro fandy !!!

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Hunter » 13 kvě 2007 13:06

Tak takovy kopecek jsem uz zkousel a nic, asi ze bylo sucho. Ale ne jinem mi to obcas "bouchne" takze to bylo asi ono. Ono se to v zime ukaze :lol:

Odpovědět