Není zač, moc jsem ti neporadil. Držím alespoň palcenico píše:To sedí tak sa v tom povŕtam, zatiaľ dík moc.
kontrolka přehřátí převodovky
Moderátor: Miky_CZ
Re: kontrolka přehřátí převodovky
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Caute, uz mam aj ja podobny problem. 3 mesiace dozadu som tahal drevo z lesa ( bez medzinapravovej, ma to nanapadlo ) a sa mi rozsvietila kontrolka oleja v prevodovke, som zastavil, kukol manual, pockal pokial zhasne a pokracoval uz s medzinapravovou. Mesiac vsetko v pohode. Potom som tahal prazdny vozik a asi 30 kilometrov a na semafore mi to zasvietilo opät, ked som sa rozbehol po chvilke zhaslo. Tak som nechal vymenit vsetky oleje aj filtre vseko vpohode, ale vecer mi to zasa na semafore prebliko. Neviem ci cidlo alebo prefuknut chladic ? Problem je ze zajtra potrebujem ist na oravu 300 km a neviem ci mam zakazdym ostat stat a chladit alebo ked je vadne cidlo tak ist dalej ?? nechcem ostat niekde visiet prevodovka radi super, robili to odbornici
Bábo raď
Bábo raď
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Ahoj všem,
mám Disco II Td5 v automatu a problém s kontrolkou přehřátí převodovky. Rozsvítí se pravidelně při pomalejším vyjíždění táhlejším kopců, ale žádnej extrém. Zdaleka Disco nedostává takovej kouř, aby se to muselo rozsvítit. Spíš rekreační výjezd na kopec. Jednou se rozsvítila při popojíždění v zácpě.
Jelikož to dělá pouze při "zátěži", špatnej kontakt bych asi vyloučil. Nějaké zkušenosti? Např. málo oleje, špatné čidlo... Jinak převodovka řadí nahoru krásně, necuká, při dojíždění na červenou a tím řazení dolů to začne jakoby cukat/drhnout (necukne to při přeřazení, ale při zařazené rychlosti).
Jelikož hodláme sfouknout nějakou tu expedici, tohle je hodně omezující a nerad bych někde zakufroval s odpáleným automatem.
Díky za jakékoliv zkušenosti.
mám Disco II Td5 v automatu a problém s kontrolkou přehřátí převodovky. Rozsvítí se pravidelně při pomalejším vyjíždění táhlejším kopců, ale žádnej extrém. Zdaleka Disco nedostává takovej kouř, aby se to muselo rozsvítit. Spíš rekreační výjezd na kopec. Jednou se rozsvítila při popojíždění v zácpě.
Jelikož to dělá pouze při "zátěži", špatnej kontakt bych asi vyloučil. Nějaké zkušenosti? Např. málo oleje, špatné čidlo... Jinak převodovka řadí nahoru krásně, necuká, při dojíždění na červenou a tím řazení dolů to začne jakoby cukat/drhnout (necukne to při přeřazení, ale při zařazené rychlosti).
Jelikož hodláme sfouknout nějakou tu expedici, tohle je hodně omezující a nerad bych někde zakufroval s odpáleným automatem.
Díky za jakékoliv zkušenosti.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Začal bych pořádným vyčištěním všech chladičů - mě se osvědčila splácnutá a na konci ohnutá hliníková trubka, napojená na vodovod. Dá se s ní pěkně dostat až dolů mezi chladiče z obou stran. Ono takové jemné blátíčko v chladiči uschne jak šutr a potom to ale vůbec nechladí.
A kdyby jsi si chtěl hrát, tak intercooler se má každých 80000km vypláchnout i zevnitř, aby se vymyly zbytky oleje co se v něm usazují.
Umývání chce dělat opatrně - když se na to vezme wapka, tak je schopná vymést lamely z chladičů.
A kdyby jsi si chtěl hrát, tak intercooler se má každých 80000km vypláchnout i zevnitř, aby se vymyly zbytky oleje co se v něm usazují.
Umývání chce dělat opatrně - když se na to vezme wapka, tak je schopná vymést lamely z chladičů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Vyzkouším, otestuji a dám vědět výsledek.MadTom píše:Začal bych pořádným vyčištěním všech chladičů - mě se osvědčila splácnutá a na konci ohnutá hliníková trubka, napojená na vodovod. Dá se s ní pěkně dostat až dolů mezi chladiče z obou stran. Ono takové jemné blátíčko v chladiči uschne jak šutr a potom to ale vůbec nechladí.
A kdyby jsi si chtěl hrát, tak intercooler se má každých 80000km vypláchnout i zevnitř, aby se vymyly zbytky oleje co se v něm usazují.
Umývání chce dělat opatrně - když se na to vezme wapka, tak je schopná vymést lamely z chladičů.
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka přehřátí převodovky
U mě museli chladiče ven (v Itálii), protože ani vapka ani stání v řece nestačilo. Pokud máš automat a klimu, jsou tam na kupě 4 chladiče a ten automatovej je zašitej dole uprostřed, takže se k němu při čištění prostě nijak nedostaneš.MadTom píše:Začal bych pořádným vyčištěním všech chladičů - mě se osvědčila splácnutá a na konci ohnutá hliníková trubka, napojená na vodovod. Dá se s ní pěkně dostat až dolů mezi chladiče z obou stran. Ono takové jemné blátíčko v chladiči uschne jak šutr a potom to ale vůbec nechladí.
A kdyby jsi si chtěl hrát, tak intercooler se má každých 80000km vypláchnout i zevnitř, aby se vymyly zbytky oleje co se v něm usazují.
Umývání chce dělat opatrně - když se na to vezme wapka, tak je schopná vymést lamely z chladičů.
- pojir
- Příspěvky: 2550
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Ja bych zkusil na ty trubky okolo cerstve rozsviceneho cidla sahnout - samozrejme nejlepe cizi rukou. Pokud to nebude varici (ma to spinat tusim nekde kolem 105-120 stupnu), tak je problem v cidle. Ale umytim chladicu samozrejme nic nezkazis. A pokud to pri razeni cuka, tak by nebylo od veci to dat nekam oservisovat.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- pooh
- Příspěvky: 706
- Registrován: 16 úno 2012 16:11
- tel.: +421905664537
- auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
- Bydliště: Horné Mýto
Re: kontrolka přehřátí převodovky
rozhodne by som to nepodcenil a nevybavil s tym ze tam len nejake cidlo zlobi.Maiki píše:Ahoj všem,
mám Disco II Td5 v automatu a problém s kontrolkou přehřátí převodovky. Rozsvítí se pravidelně při pomalejším vyjíždění táhlejším kopců, ale žádnej extrém. Zdaleka Disco nedostává takovej kouř, aby se to muselo rozsvítit. Spíš rekreační výjezd na kopec. Jednou se rozsvítila při popojíždění v zácpě.
Jelikož to dělá pouze při "zátěži", špatnej kontakt bych asi vyloučil. Nějaké zkušenosti? Např. málo oleje, špatné čidlo... Jinak převodovka řadí nahoru krásně, necuká, při dojíždění na červenou a tím řazení dolů to začne jakoby cukat/drhnout (necukne to při přeřazení, ale při zařazené rychlosti).
Jelikož hodláme sfouknout nějakou tu expedici, tohle je hodně omezující a nerad bych někde zakufroval s odpáleným automatem.
Díky za jakékoliv zkušenosti.
to prve co by som spravil je kontrola oleja. ci je tam dostatok, ci neni spaleny. farba, Dexron trojka je peknej cervenej farby,ak je to hnede, neni to dobre. potom ze ako vonia, ci tam necitis ze to bolo spalene. to sa da kontrolovat jednoducho, ale keby si dal dole aj vanu, mozes vidiet ci tam nie je kovovy srot, jemny alebo aj kusky - to by bolo velmi zle.
vzhladom na "specialne" ( ) pouzitie tychto vozidiel urcite treba kontrolovat a vycistit aj okolie chladica.
dobre by bolo vediet viac o prevodovke, kolko km je v tom, kedy bol olej meneny, ci bol repas, alebo repas menica, a podobne. ale to vsetko brat trosku s rezervou, lebo malokdo ma predstavu o tom ako to vyzera vo vnutri v skutocnosti. vacsinou clovek povie ze musi to byt v poriadku, lebo ... to a toto a preto. a nemusi to tak byt.
ak uz bol olej spaleny, zkracuje to zivotnost. hovori sa ze optimalna teplota je okolo 70-80, a kazdych 15 stupnov naviac to znizuje na polovicu. a ked sa to zacne, dostane sa do spiraly, a velmi rychlo konci zivot prevodovky.
nechcem ta zbytocne vystrasit, takze poviem len tolko, ze kontroluj olej, pre istotu vycisti okolo chladica, a ked mas najmensie obavy, tak vymen olej aj s filtrom. potom pozorne to sleduj, ci nemeni farbu/vonu (pach ), a pripadne nestandardne spravanie prevodovky.
a ked to vsetko nepomoze, moze ist dole prevodovka, ale to je uz potom konci tak, ze to repasujes a potom das repasovat aj menic, pretoze nechces dat spat casovanu bombu ak si uz repasoval prevodovku ...
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Zítra jdu na výměnu oleje a kontrolu/diagnostiku automatické převodovky. Je to první krok k dobrání se výsledku.
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Takže olej vyměnej, filtr taky. Olej byl v pohodě, čistej, nespálenej. Bylo tam pár pilin, ale vše v normě. Domluvil jsem se tedy na diagnostiku v okamžiku, když svítí červená kontrolka. Tam se zjistilo, že je problém s řídící jednotkou AP nebo signálem.
Takže se jde zapůjčit ŘJ a testovat dál. Pozitivní je, že to není mechanická závada a nejedná se o přehřátí oleje, tím pádem se převodovka neničí.
Takže se jde zapůjčit ŘJ a testovat dál. Pozitivní je, že to není mechanická závada a nejedná se o přehřátí oleje, tím pádem se převodovka neničí.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: kontrolka přehřátí převodovky
V Olomouci jednu jednotku k automatu mám - vyndal jsem ji ze svého auta s manuální převodovkou. Holt LR dělal hodně univerzální kabeláže a osazení aut.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo