kontrolka přehřátí převodovky
Moderátor: Miky_CZ
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Shrnutí čidel teploty z Rave pro ty, které to zajímá. Dokud nemůžu k autu, dělám aspoň přípravy na obrazovce
- Přílohy
-
- Cidlo_elschema.jpg
- (69.21 KiB) Staženo 268 x
-
- Cidlo_automatgearb.jpg
- (195.99 KiB) Staženo 268 x
-
- Cidlo_transferbox.jpg
- (231.41 KiB) Staženo 268 x
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Tak jsme dnes porovnal teploty - DII, venku lehce přes 20°C, pneu 32, menší hydroměnič, visco ano, sundaná celá přední maska, jizda cca. 5 km a pak jednou hodně svižně vyjetý dlouhý zatáčkovitý kopec cca 1.5 km s častým prošlapáváním pedálu za účelem rozsvítit kontrolku přehřátí - to se bohužel jako vždy podařilo. Výsledek k porovnání (u mě po rozsvícení kotrolky):maryan píše:Vcera som zmeral teploty bezdotykovym infra teplomerom po sviznej jazde cca 18km po rovine plus cca 2km v zavere do kopca, vsetko do 75kmh (bez visko vrtule, auto prazdne, vonku 20stC, pneu 32", vacsi hydomenic, v predu pevnostak,SPZ na maske, strbina medzi spodnou castou predej masky a pevnostakom prekryta gumou ako ochrana navijaku, ... kua same nevyhody vzhladom na chladenie motora a prevdovky) a tu su priblizne priemerne vsledky:
- vyfuk.zvody, pred turbom: 205 stC (nie je to trochu vela?)
- motor hlava: 80 stC
- motor blok: 60 stC
- prevodovka telo: 45 stC
- prevodovka odchadzajuca trubka do chladica: 50 stC
- prevodovka prichadzajuca trubka z chladica: 40 stC
Vsetko vyzera OK. Mozno tie zvody maju trochu vyssiu tepltu. Ma niekto predstavu ci je to OK? Asi uz nasadim visko vrtulu po zime. Predsa len ten prud vzdchu od viska ich trochu ochladzuje
mayran:
- prevodovka telo: 45 stC
- prevodovka odchadzajuca trubka do chladica: 50 stC
- prevodovka prichadzajuca trubka z chladica: 40 stC
já:
prevodovka telo: 70-80 stC
- prevodovka odchadzajuca trubka do chladica: 75 stC
- prevodovka prichadzajuca trubka z chladica: 70 stC
- teplota rozvodovky 45-50 stC (tam problém nebude)
A co víc, když se rozsvítí kontrolka, vlezu pod auto a čichnu k automatický převodovce, tak je cejtit spáleným smradem
Když teplota těla převodovky klesne cca. na 60 stC kontrolka zhasne.
Vážně uvažuji repasu převodovky a zároveň výměně malého měniče za střední velikost.
Má s repasem převodovky někdo zkušenost? Kde a za kolik? Stejně tak zkušenosti po výměně hydroměničů, stojí to za to?
Případně nějaké nabídky na repasovanou automatickou převodovku na Td5 (r.v. 1999)?
Díky za jakoukoli radu...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Ahoj
Meral som este raz v rovnakom setup-e s cielom dosiahnut prehriatie, ale nepodarilo sa mi to. Cca 12km po meste systemom plyn-brzda, potom po lokalnych cestach asi 8 km svizna jazda ale stale len do 80kmh aby menic bol stale otvoreny. Vysledky:
- vyfuk.zvody, pred turbom: 220 stC
- motor hlava: 85 stC
- motor blok: 65 stC
- prevodovka telo: 55 stC
- prevodovka odchadzajuca trubka do chladica: 60 stC
- prevodovka prichadzajuca trubka z chladica: 50 stC
Az na tie zvody to vyzera OK. Tak som nasadil visko naspat...
Meral som este raz v rovnakom setup-e s cielom dosiahnut prehriatie, ale nepodarilo sa mi to. Cca 12km po meste systemom plyn-brzda, potom po lokalnych cestach asi 8 km svizna jazda ale stale len do 80kmh aby menic bol stale otvoreny. Vysledky:
- vyfuk.zvody, pred turbom: 220 stC
- motor hlava: 85 stC
- motor blok: 65 stC
- prevodovka telo: 55 stC
- prevodovka odchadzajuca trubka do chladica: 60 stC
- prevodovka prichadzajuca trubka z chladica: 50 stC
Az na tie zvody to vyzera OK. Tak som nasadil visko naspat...
Disco 3
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka přehřátí převodovky
tych 220C mi nepride nejak vela, nenasiel si niekde referencne teploty?
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Díky mayrane, už jsem z toho magor. Mate mne odkaz co dává sám Ashcroft na svých stránkách:
http://www.digi-panel.com/digidevicesweb/trannyoil.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
...kde píší, že běžná provozní teplota měřená na vaně či víku převodovky je 175-200°F = 79-93°C a dokonce, že minimální provozní teplota je 150°F = cca 65°C, přičemž povolené maximum při extrémní zátěži je až 135°C.
Neví někdo, jaké ty teploty opravdu mají být - měřené infrateploměrem na vaně převodovky? Případně nemá ještě někdo možnost přeměřit?
Je možné, že takový rozdíl teplot může způsobovat velikost měniče? - já mám zatím malý a maryan medium...
S autem nemůžu pořádně jezdit a možná se strachuju zbytečně. Kontrolka se rozsvěcí už třeba po 5-10 km často. V sobotu jedu do Olomouce, tak uvidím, jak to půjde..
http://www.digi-panel.com/digidevicesweb/trannyoil.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
...kde píší, že běžná provozní teplota měřená na vaně či víku převodovky je 175-200°F = 79-93°C a dokonce, že minimální provozní teplota je 150°F = cca 65°C, přičemž povolené maximum při extrémní zátěži je až 135°C.
Neví někdo, jaké ty teploty opravdu mají být - měřené infrateploměrem na vaně převodovky? Případně nemá ještě někdo možnost přeměřit?
Je možné, že takový rozdíl teplot může způsobovat velikost měniče? - já mám zatím malý a maryan medium...
S autem nemůžu pořádně jezdit a možná se strachuju zbytečně. Kontrolka se rozsvěcí už třeba po 5-10 km často. V sobotu jedu do Olomouce, tak uvidím, jak to půjde..
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Ti říkám, že to ukazuje kraviny, 75°C nemůže být přehřáto
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: kontrolka přehřátí převodovky
jojo půjdu znova po čidlech...eliott píše:Ti říkám, že to ukazuje kraviny, 75°C nemůže být přehřáto
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Zkontroluj si, že to teploměr ukazuje správně "za studena" - nejlépe porovnáním s nějakým kontaktním. Ona je ta převodovka hliníková a může to docela kecat, podle toho jak je dobraj ten bezkontaktní teploměr.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: kontrolka přehřátí převodovky
To bych asi taky měl. Koupil jsem toto:MadTom píše:Zkontroluj si, že to teploměr ukazuje správně "za studena" - nejlépe porovnáním s nějakým kontaktním. Ona je ta převodovka hliníková a může to docela kecat, podle toho jak je dobraj ten bezkontaktní teploměr.
http://www.alfacomp.cz/php/product.php? ... rad+Mini+1" onclick="window.open(this.href);return false;
V návodě píšou, že problém je jen s průhledným materiálem, ale co já vím, jak dobře měří no..
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Protože to má pevně nastavenou emisivitu, tak bych kromě průhlebných materiálů typoval ještě leské věci. Aby jsi se nedivil, že to ukazuje málo, a převodovka má doopravdy problém a čidla jsou zprávně.
Osobně mám zkušenost s tímto principem teploměrů takovou, že obejít celej barák a změřit eplotu radiátorů - super a pohoda, ale nejdřív jsem vzal kontaktní teploměr, změřil jeden radioátor a podle nějak nastavil emisivitu bezkontaktním teploměru a potom už to bylo na ty 2 stupně v pohodě. Předtím to nebylo ono.
A u lesklých věcí to byl ještě větší rozdíl.
Osobně mám zkušenost s tímto principem teploměrů takovou, že obejít celej barák a změřit eplotu radiátorů - super a pohoda, ale nejdřív jsem vzal kontaktní teploměr, změřil jeden radioátor a podle nějak nastavil emisivitu bezkontaktním teploměru a potom už to bylo na ty 2 stupně v pohodě. Předtím to nebylo ono.
A u lesklých věcí to byl ještě větší rozdíl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: kontrolka přehřátí převodovky
jaký jsi použil kontaktní teploměr?MadTom píše:... ale nejdřív jsem vzal kontaktní teploměr, změřil jeden radioátor a podle nějak nastavil emisivitu bezkontaktním teploměru....
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Mám tady nějakej elektronickej, potom nějakej multimetr s externím čidlem, laboratorní lihovej a laboratorní rtuťovej. Ty skleněný mají problém, že se dají lehce rozbít. Prostě nejakej co ukazuje pokud možno správně a dá pe na tu převodovku přiložit nebo položit. Za studena jsem říkal proto, protože za tepla je tam blbej přístup - prostě to pálí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- libovka
- Příspěvky: 1991
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Vzhledem k tomu,že jsou auta které mají chladič převodovky v chladiči na motor tak pracovní teplota převodovky bude v pohodě cca 85°C.
- libovka
- Příspěvky: 1991
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: kontrolka přehřátí převodovky
DII Td5 r.v.01
Tak mám taky problém s kontrolkou teploty převodovky.Po uříznutí spodku nárazníku a montáži nájezdového plechu se začala kontrolka rozsvicet.Někdy svítí dlouho a někdy jen problikne.Prostě je to různé.Kabely jsou v poho.Řešil už někdo výměnu toho čidla v chladiči,že by kecalo?
Tak mám taky problém s kontrolkou teploty převodovky.Po uříznutí spodku nárazníku a montáži nájezdového plechu se začala kontrolka rozsvicet.Někdy svítí dlouho a někdy jen problikne.Prostě je to různé.Kabely jsou v poho.Řešil už někdo výměnu toho čidla v chladiči,že by kecalo?
- nico
- Příspěvky: 191
- Registrován: 26 čer 2013 20:30
- tel.: 00421905390514
- auto: LD Discovery 2
- Bydliště: Bratislava
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Ahojte, Benji, ako to napokon cele skončilo?
Mam totiž podobný problém, že sa mi rozsvieti keď idem do kopca. Prvý krát cez Donovaly pod vrcholom, to som skontroloval oleje (i dolial do rozvodovky), po druhé zas cestou na Martinské Hole, a tiež akoby trocha smrdela prevodovka, keď som si tam ľahol, šiel som rukou po trúbkach a teplota vyzerala podobná aj na vstupe do chladiča aj na výstupe..... teda boli chladnejšie ako telo prevodovky, tam som ruku neudržal... potom na druhy deň mi blikla po asi 12km pomalej jazdy v svadobnej kolóne, ale zaujímavo až pri parkovaní, a pred týždňom zasa výjazd do kopca na hrebeň, na redukcii cca 15 min. a zasvietila znova. Predtým mi to neurobilo nikdy, menič mam stále ešte malý, motor chipnutý, zmenené mám len kolesá z 265/70 zimné na 265/75 mt.
Pôjdem asi teda vybehnúť tuná u nás na Babu a keď sa mi rozsvieti, zbehnem dolu a skúsim nahodiť cestné gumy a vybehnúť znovu, či sa rozsvieti, potom by to bolo veľkosťou pneumatík, ale príde mi to divné, nie?
Zatiaľ by ma však zaujímalo, aké malo rozuzlenie vaše bádanie, páni.......
Mam totiž podobný problém, že sa mi rozsvieti keď idem do kopca. Prvý krát cez Donovaly pod vrcholom, to som skontroloval oleje (i dolial do rozvodovky), po druhé zas cestou na Martinské Hole, a tiež akoby trocha smrdela prevodovka, keď som si tam ľahol, šiel som rukou po trúbkach a teplota vyzerala podobná aj na vstupe do chladiča aj na výstupe..... teda boli chladnejšie ako telo prevodovky, tam som ruku neudržal... potom na druhy deň mi blikla po asi 12km pomalej jazdy v svadobnej kolóne, ale zaujímavo až pri parkovaní, a pred týždňom zasa výjazd do kopca na hrebeň, na redukcii cca 15 min. a zasvietila znova. Predtým mi to neurobilo nikdy, menič mam stále ešte malý, motor chipnutý, zmenené mám len kolesá z 265/70 zimné na 265/75 mt.
Pôjdem asi teda vybehnúť tuná u nás na Babu a keď sa mi rozsvieti, zbehnem dolu a skúsim nahodiť cestné gumy a vybehnúť znovu, či sa rozsvieti, potom by to bolo veľkosťou pneumatík, ale príde mi to divné, nie?
Zatiaľ by ma však zaujímalo, aké malo rozuzlenie vaše bádanie, páni.......
- libovka
- Příspěvky: 1991
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Já odpojil čidlo. Se mi to rozsvicelo po 5km jízdy.
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Ahoj nico,
já mám Disko na 265/75-16 mt skoro po celou dobu od té doby, co jsem ji koupil.
Celé to skončilo tak, že jsem koupil nové čidlo (tenkrát tuším cca 1400,- kč) a vyměnil....staré bylo nějaké začernalé.
Pak se kontrolka přestala rozsvěcet.
Nicméně s projevem převodovky jsem nebyl pořád na 100% spokojený (jsem dost punťa asi) a také infrateploměr mi na ní občas ukazoval vyšší hodnoty než se mi zdály normální. Avšak čidlo nesvítilo a auto normálně jezdilo i na delší tratě a naložené. Pak mě ale už lenost auta při akcelraci a v kopcích a brzké odemykání měniče štvaly natolik, že jsem vyměnil celou převodovku za repas u Ashcrofta + HD měnič. Od té doby
Benja
já mám Disko na 265/75-16 mt skoro po celou dobu od té doby, co jsem ji koupil.
Celé to skončilo tak, že jsem koupil nové čidlo (tenkrát tuším cca 1400,- kč) a vyměnil....staré bylo nějaké začernalé.
Pak se kontrolka přestala rozsvěcet.
Nicméně s projevem převodovky jsem nebyl pořád na 100% spokojený (jsem dost punťa asi) a také infrateploměr mi na ní občas ukazoval vyšší hodnoty než se mi zdály normální. Avšak čidlo nesvítilo a auto normálně jezdilo i na delší tratě a naložené. Pak mě ale už lenost auta při akcelraci a v kopcích a brzké odemykání měniče štvaly natolik, že jsem vyměnil celou převodovku za repas u Ashcrofta + HD měnič. Od té doby
Benja
Naposledy upravil(a) Benjamin dne 25 čer 2015 22:09, celkem upraveno 1 x.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- nico
- Příspěvky: 191
- Registrován: 26 čer 2013 20:30
- tel.: 00421905390514
- auto: LD Discovery 2
- Bydliště: Bratislava
Re: kontrolka přehřátí převodovky
No to si to napokon vyriešil vo veľkom štýle Tiež sa pohrávam s myšlienkou hd meniča, ešte som sa s tým neviezol, ozaj to spraví takú parádnu zmenu? Predtým však to čidlo.... No, a menil si to čidlo v prevodovke alebo na chladiči?
Inak, Libovkovo riešenie je tiež originálne, ja som tú kontrolku skúšal zasa ignorovať, ale som asi maslo, lebo stále som pri tom tŕpol :-D:-D:-D
Inak, Libovkovo riešenie je tiež originálne, ja som tú kontrolku skúšal zasa ignorovať, ale som asi maslo, lebo stále som pri tom tŕpol :-D:-D:-D
Re: kontrolka přehřátí převodovky
Měnil jsem to čídlo, co je dole na prave straně na chladiči. Převodovku jsem dával novou, protože jsem si s touto nebyl na 100% jistý a automat je bohužel jedna z těch věcí, které bych neuměl třeba v Gruzii opravit. A HD měnič stojí za všechny prachy. Ten rozdíl je obrovský, zvlášť v kombinaci s načipovanou ECU. Původně jsem chtěl ušetřit a dát jen HD měnič, ale zaplatit veškerou práci - sundání/nandání převodovky, nové náplně apod., abych pak zjistil, že převodovka je za pár tisíc KO a nový měnič taky....tak jsem to udělal z gruntu.nico píše:No to si to napokon vyriešil vo veľkom štýle Tiež sa pohrávam s myšlienkou hd meniča, ešte som sa s tým neviezol, ozaj to spraví takú parádnu zmenu? Predtým však to čidlo.... No, a menil si to čidlo v prevodovke alebo na chladiči?
Inak, Libovkovo riešenie je tiež originálne, ja som tú kontrolku skúšal zasa ignorovať, ale som asi maslo, lebo stále som pri tom tŕpol :-D:-D:-D
Víš jak to je, když ji miluješ, tak není co řešit
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- nico
- Příspěvky: 191
- Registrován: 26 čer 2013 20:30
- tel.: 00421905390514
- auto: LD Discovery 2
- Bydliště: Bratislava
Re: kontrolka přehřátí převodovky
To sedí tak sa v tom povŕtam, zatiaľ dík moc.