CZECH LAND ROVER FORUM

Pro příznivce této anglické značky
Právě je stř říj 18, 2017 04:48

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 445 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 119 20 21 22 23 Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon zář 12, 2016 20:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned kvě 18, 2008 23:24
Příspěvky: 756
tel.: +421905582959
Bydliště: Bratislava
Ja mam 2" lift dal som 265/75R16, bolo treba 2mm podlozkou upravit dorazy aby predne kola nedrali o ramena a inak spokojnost.

_________________
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř led 04, 2017 17:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 27, 2011 16:57
Příspěvky: 548
tel.: 605517364
auto: DII Td5 2x, Free I
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Několikrát jsem se tu vyjadřoval k tématu AT a MT pneu na zimu. Vždy jsem tvrdil, že při rozumném a inteligentním ježdění, se to v klidu dá. Sám jsem dvě zimy s DII odjezdil na BFG AT a teď jezdím druhou zimu na BFG MT KM2.
Ráno jsem vezl dcerku do školy, sněžilo, na silnici deseticentimetrová vrstva rozježděného sněhu. Pán autobusák na zastávce dal kvalt, blinkr a okamžitě vyrazil bez rozmýšlení. Felicie přede mnou začala prudce brzdit a já tím pádem taky. Disco se utrhlo, tak jsem se snažil předejít nejhoršímu a Felicii se vyhnout. To vše v cca 40 km/h. Výsledek?
Felicii jsem stejně trefil a pak se ve smyku přemístil do protisměru, kde mě na pravé přední kolo a sloupek trefil projíždějící autobus.
Vše nakonec dopadlo bez zranění, naštěstí.
Ale rozhodně se na těch MT stalo auto absolutně neovladatelné. Takže všem dávám za pravdu. Na zimu opravdu jen zimní pneu.
Nemá to cenu.


Přílohy:
WP_20170104_08_50_09_Pro (2).jpg
WP_20170104_08_50_09_Pro (2).jpg [ 1002.21 KiB | Zobrazeno 1006 x ]

_________________
To se pěkně vezem, se špínou a rezem ...
Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř led 04, 2017 18:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 13, 2011 21:56
Příspěvky: 1850
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem
Citace:
Několikrát jsem se tu vyjadřoval k tématu AT a MT pneu na zimu. Vždy jsem tvrdil, že při rozumném a inteligentním ježdění, se to v klidu dá. Sám jsem dvě zimy s DII odjezdil na BFG AT a teď jezdím druhou zimu na BFG MT KM2.
Ráno jsem vezl dcerku do školy, sněžilo, na silnici deseticentimetrová vrstva rozježděného sněhu. Pán autobusák na zastávce dal kvalt, blinkr a okamžitě vyrazil bez rozmýšlení. Felicie přede mnou začala prudce brzdit a já tím pádem taky. Disco se utrhlo, tak jsem se snažil předejít nejhoršímu a Felicii se vyhnout. To vše v cca 40 km/h. Výsledek?
Felicii jsem stejně trefil a pak se ve smyku přemístil do protisměru, kde mě na pravé přední kolo a sloupek trefil projíždějící autobus.
Vše nakonec dopadlo bez zranění, naštěstí.
Ale rozhodně se na těch MT stalo auto absolutně neovladatelné. Takže všem dávám za pravdu. Na zimu opravdu jen zimní pneu.
Nemá to cenu.
Smutný příběh :cry . Čert vem felišu,hlavně že jsou všichni zdraví. Auta se opraví. Taky sem dnes ráno vyrazil na dílnu na KM2 .....vím o čem mluvíš,fakt to není dobrý.

_________________
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř led 04, 2017 18:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned bře 14, 2010 21:49
Příspěvky: 1848
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín
Přidám se k předchozím příspěvkům. Na KM2 resp. asi jakýchkoliv MT to musí být na sněhu a nebo i jen na břečce, (píšu jen, ale ono je to na ní spíš horší než na sněhu) naprosto nezodpovědný. Letos mě okolnosti poprvé donutily vyjet do sněhu na KM2, jinak jsem vždy když napadlo měl čas nejdřív přezout a vyjet z garáže rovnou na zimních.
Tentokrát jsem se vracel domů na asi 5 cm vrstvě jen pár krát přejetýho sněhu a takže ani ne zdaleka uježděnýho na led. Blížil jsem se ke zlomu z mírnýho kopce do "z kopce". Celou dobu jsem cítil jak se i na jedničku bez brzd neustále hrne zadek dopředu už předtím a celý auto se tak všelijak vlní a klouže všema směrama. Nahoru šel proti mně kluk podél plotu, takže jsem si řekl, že radši zastavím a nechám ho projít než ho přimáčknout na ten plot třeba. S citem jsem zpomalil až do zastavení, ale světe div se... Ono to ještě celkem v požadovaným směru zpomalilo skoro až do zastaveni, ale i dál pokračovalo naprosto neznatelnou rychlostí (moje babička chodí rychleji do schodů) pořád dopředu... stačilo by snad vystrčit nohu z auta a zabrzdit patou, ale ty gumy nezvládly ani to. Nechal jsem ho projít a mezitím zařadil redukci, sjel ten kopeček na redukovanou 1 a při nejbližší příležitosti sjel do louky a dojel domů po ní. Děkuju, sice nic hroznýho, ale víc toho ani nepotřebuju... poučím se i z tohohle a i "chyb ostatních"... tím teď nemyslím nic proti Mrkymu. Ono se to stejně dobře může utrhnout na zimních, ale přeci jen později a ne v mým případě za takových ještě celkem "příznivých" okolností.

_________________
Land Rover Discovery 2 Td5


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř led 04, 2017 18:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 01, 2012 12:53
Příspěvky: 737
tel.: +421903775011
auto: LR DII 2003
Bydliště: Púchov
a jeeje :? ,ono jasne ,zimne gumy by ti trochu pomohli,ale pri rozjazdenom snehu by sa to utrhlo aj s nimi,to auto je hrozne tazke a v hlbsom alebo aj ujazdenom snehu sa s nim dost blbo jazdi ,ja som dnes rano isiel z roboty jak priposraty a to mam zimne gumy,uplne som citil ake je to auto nervozne pri kazdom vecsom zmene smeru,a aj brzdy uplna slabota pedal hned zacal vrcat a spomalenie mizerne...treba s tym pocitat a odstupy dodrziavat raz take ako normalne...ale hlavne ,ze sa vam nic nestalo


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř led 04, 2017 18:48 
Offline

Registrován: úte srp 27, 2013 18:24
Příspěvky: 175
auto: DiscoII V8
To veru hej. Disco je pomerne ťažké a stabilitou ho moja Toyota Auris strčí do vrecka.

Ale aj tak, MT na zimu je šialenstvo, teda aspoň moje nové Hankook Dynapro MT sú v zime v hocijakých podmienkach úplne stratené. Zjazdené zimné Vredesteiny im dajú v meste hocikedy naprdel, aj na kaši. Keď idem v zime do poľa, tak neprehadzujem na MT, ktoré by boli na tom poli lepšie, ale nechávam zimné + reťaze.

Nedajboh, že by ma niekto v zime trafil len preto, že ide na MTčkach. By som mu to auto asi rozbil Fiskarsom :angry

_________________
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř led 04, 2017 23:00 
Offline

Registrován: pon úno 10, 2014 21:51
Příspěvky: 389
auto: Disko II TD5 r.2002
Citace:
a jeeje :? ,ono jasne ,zimne gumy by ti trochu pomohli,ale pri rozjazdenom snehu by sa to utrhlo aj s nimi,to auto je hrozne tazke a v hlbsom alebo aj ujazdenom snehu sa s nim dost blbo jazdi ,ja som dnes rano isiel z roboty jak priposraty a to mam zimne gumy,uplne som citil ake je to auto nervozne pri kazdom vecsom zmene smeru,a aj brzdy uplna slabota pedal hned zacal vrcat a spomalenie mizerne...treba s tym pocitat a odstupy dodrziavat raz take ako normalne...ale hlavne ,ze sa vam nic nestalo

To musis mit nejake divne zimaky nebo uz stare, vytvrdle... Miluju zimni jezdeni, jezdim denne a pouzivam uz nekolik sezon k naproste spokojenosti Cooper Discoverer M+S. Ted jak druhy den pada, konecne jim zapadala ta zas*ana sul i na hlavnich tazich a jezdi se jak za sucha ! ABS nepouzivam a ani zbytecne nebrzdim, bo jednak jsou brzdy nepritel rychlosti a druhak aby auto jelo kam chces, musi se kola proste tocit a vzorek cistit. Tak je to i pred zastavenim... ;) A na ty sjezdy si hlavne nenech chcipnout motor, to radeji kratce pridej a pak zase hned jemne pribrzduj (neco jako ABS ale o fous dyl aby jsi dal gumam sanci nahrnout si takovy ten "brzdici kopecek" - neco jako na mokry louce... redukce je pomocnik ale tam zvlast pozor na to chcipnuti ! Klouzani zdar ! :)

_________________
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř led 04, 2017 23:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 01, 2012 12:53
Příspěvky: 737
tel.: +421903775011
auto: LR DII 2003
Bydliště: Púchov
su to nejake mišelin latitude alpin maju vzorku jak nove,okolo 8mm skor viac ako menej,ale je pravda,ze uplne nove niesu,zimne jazdenie mi moc vysvetlovat nemusis ,uzil som si dost z nakladakmi :wink: ...ked mas na neohrnutej ceste napadnutych 15-20cm snehu ktory rozjazdia iba auta na taku pohyblivu hmotu mozes mat zimaky ake chces,musis jazdit opatrne,a prudke brzdenie a zmena smeru a mas problem,holt fyzika nepusti...samozrejme na MT je to vtedy uplne v prdeli


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2017 09:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned pro 04, 2011 18:40
Příspěvky: 240
tel.: 0903155696
auto: DII TD5 02
Bydliště: okr. Levice
azni: včera padal mokrý sneh na veľmi premrznutý podklad, takže sa na spodku vytvoril ľad, ktorý zasypal mokrý sneh pri teplote 0-2spt .
Asi sa zhodneme, že išlo o najhoršiu možnú kombinaciu z hľadiska trakcie.

_________________
VW Caravelle T5 128kW ...


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2017 11:57 
Offline

Registrován: pon úno 10, 2014 21:51
Příspěvky: 389
auto: Disko II TD5 r.2002
Citace:
azni: včera padal mokrý sneh na veľmi premrznutý podklad, takže sa na spodku vytvoril ľad, ktorý zasypal mokrý sneh pri teplote 0-2spt .
Asi sa zhodneme, že išlo o najhoršiu možnú kombinaciu z hľadiska trakcie.
To jo, na tom se nic nevymysli... :(

_________________
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2017 22:39 
Offline

Registrován: úte srp 27, 2013 18:24
Příspěvky: 175
auto: DiscoII V8
Citace:
Citace:
azni: včera padal mokrý sneh na veľmi premrznutý podklad, takže sa na spodku vytvoril ľad, ktorý zasypal mokrý sneh pri teplote 0-2spt .
Asi sa zhodneme, že išlo o najhoršiu možnú kombinaciu z hľadiska trakcie.
To jo, na tom se nic nevymysli... :(
Reťaze a hroty :mrgreen:

BTW: dnes som mal konečne trochu času, decka už v aute spali, tak som sa šiel trochu pošmýkať a potočiť na našej Diskotéke. Tak sme sa točili, až gumy smrdeli a V8 si tiež trochu zaspieval :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Trebalo pavúky z výfuku vyhnať, lebo normálne jazdím do tých 2300rpm.

Do budúcej zimy musím našetriť na samosvor :Sorry: :clap

_________________
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát led 06, 2017 09:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 10, 2013 11:45
Příspěvky: 248
auto: bez landroveru
Bydliště: Praha
U zimáků na sněhu či ledu dvojnásob platí poučka, že když už se to po*** tak se nemá zkoušet se vyhnout a jen naplno brzdit s kolama rovně. Jinak skončíš takhle bokem na čumáku autobusu.
Na sněhu a ledu držej zimáky hlavně díky drážkám který jsou napříč či pod lehkým úhlem a tak není Kammova kružnice tření/přilnavosti/adheze ale elipsa respektive ovál.

ABS v takový situaci umožní zatočit ale brzdná dráha se prodlouží.

A když už píšu všeobecný žvásty, tak lepší gumy patřej dozadu.
Hlavně kvůli aquaplaningu, kdy při odlepení zadku okamžitě ztrácíš stabilitu. Je větší pravděpodobnost, že i na suchu se zadek utrhne dřív než předek (což je významnější u tuhejch náprav kde nejsou vzadu odklony a gum s vyšším profilem co se víc navalujou a snižují tak styčnou plochu). Nedotáčivej smyk je bezpečnější jelikož spíš vede k nárazu čumákem, kdežto přetáčivej vede spíš k bočnímu který mívá horší následky.
Nevýhodou je menší grip na předku a tedy delší brzdná dráha na suchu/mokru ale na sněhu a ledu je brzdnej účinek přední a zadní nápravy takřka shodný a tak bude shodná i brzdná dráha.
Bydlet na horách tak to asi dodržuju, ale v Praze si toho sněhu moc neužijeme a tak dávám novej pár vždy dopředu a praxi nezměním leda bych jezdil v zimě se zadohrabem.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát led 06, 2017 10:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 18, 2013 20:35
Příspěvky: 1517
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno
Zas ten přetáčivej jsi schopen líp ukočírovat,,pravda boční deformační zona je 0.
Navíc u předohrabu potřebuju aby to jelo,, takže taky lepší na předek.

Ale ono je to stejně celý o tom že vím jaké mám gumy, a podle toho jedu. Mrkyho nehoda mě mrzí, ale bohužel ve výsledku se tomu říká nedodržení bezpečné vzdáleností. Za to M/t nemužou.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát led 06, 2017 12:49 
Offline

Registrován: pon úno 10, 2014 21:51
Příspěvky: 389
auto: Disko II TD5 r.2002
mato_srubka : retezy jsou ti ma ledu naprd a s hrotama te zas pozenou cetnici :)
Trewor - ségra : tohle ale vyvadet jedine s ABS, bez nej nikdy nestat na brzde !!! A o lepsich gumach na zadek dnes taky slysim poprve... :)

_________________
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát led 06, 2017 15:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 14, 2009 19:21
Příspěvky: 1731
tel.: Nokia
auto: DII a RR L322
Bydliště: praha-západ
Jezdí tu někdo na rozměru 255/85 R16 s D2 TD5 v automatu?

_________________
LR DII Td5 chip 165PS,HD měnič,přídavka z Defa,šnorchl,3"lift, 2,5cm body karoserie,33"pneu KM2,světelná rampa - 4x LED světla,zadní pracovní LED světla,nájezdák,přední a zadní pevnosťák,naviják,druhá baterie,vodovod,CB, rozšířené lemy.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát led 06, 2017 15:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 20, 2013 11:29
Příspěvky: 895
tel.: 602727915
auto: DI + DII
Bydliště: u Blanska
Citace:
Jezdí tu někdo na rozměru 255/85 R16 s D2 TD5 v automatu?
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 52#p259052

_________________
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát led 06, 2017 17:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned bře 14, 2010 21:49
Příspěvky: 1848
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín
Citace:
...jen naplno brzdit s kolama rovně.
Nic proti tomu, do nedávna bych tvrdil to samý a pro zatím jsem ani neměl možnost to vyzkoušet, ale tohle je docela zajímavý. V nějaký situaci, kde se semele brzdění ve zlomku sekund, to asi člověk ani nezvládne, ale teď v zimě není zas tak neobvyklý, že člověk se někam řítí rychlostí chůze, má "spoustu" času, ale už neudělá nic než že může brzdit a doufa, že to vyjde.

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/ja ... -to-prave/

"Na videu na sněhu nejprve zpomaluje ze stejné rychlosti tak, že prostě dá plné brzdy a čeká, co udělá ABS. A po chvíli učiní totéž ve stejném autě ze stejné rychlosti jen tak, že brzdnou sílu reguluje sám, aby ABS nepřicházelo ke slovu. Rozdíl v délce brzdné dráhy je až ohromující - přibližně 1,5 délky auta ve prospěch brzdění bez zapojení ABS. Pro nevěřící Tomáše pak totéž předvádí při brzdění do simulované zatáčky. A i v tomto, praxi bližším případě dokáže na hranici zásahu antiblokovacího systému zpomalit aut tak, že se do šikany ještě „vejde”, s ABS nikoli."

https://www.youtube.com/watch?v=7_99dN4dVkc[/youtube]

_________________
Land Rover Discovery 2 Td5


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát led 06, 2017 17:34 
Offline

Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
Příspěvky: 8729
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc
K tomu ABS - mám v živé paměti s kamarádem a jeho téměř novou Octávií - klesání na silnici, zasypané sněhem, okolo pěkné mantinely a na cestě uježděné jak sklo. Jeli jsme krokem - doslova, tachometr se neodlepil od dorazu. Z kopce auto začalo zrychlovat, tak opatrně brzda, okamžitě zabralo ABS a auto začalo zrychlovat jenom o trošku pomaleji. Po asi 200m jsme z dálky viděli auto v protisměru, s řetězama se pomalu sunul nahoru. Naše auto nezpomalovalo. Takže ruční brzda a narvat to do sněhové bariéry. S novým autem lahůdka. Ručka to trošku přibrzdila, ale málo. Potom už jenom telefon do servisu, kterou pojistku vyndat, abychom znefunkčnili ABS, protože nás čekalo ještě kus takového sjezdu. Po vypnutí ABS auto způsobně zpomalovalo. Takže v tomto konkrétní případě bylo ABS na škodu - znefunkčnilo brzdy tak, že auto nebrzdilo. Kamarád po této zkušenosti auto vrátil. Prodejce se dost cukal, ale nakonec ustoupil. Záznam z kamery s GPS (rychlost) bylo docela výmluvnej - bylo to jako ve zpomaleném filmu. Nakonec technik přímo ze škodovky zkonstatoval, že jsme jeli těsně nad rychlost, kdy už by se ABS neaktivovalo. Pěkně děkuju.

_________________
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: sob led 07, 2017 10:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 14, 2009 19:21
Příspěvky: 1731
tel.: Nokia
auto: DII a RR L322
Bydliště: praha-západ
Jezdite nekdo na těchto pneu?
https://www.pneuok.cz/pneumatiky/silver ... 5015117sp/

Nebo

http://www.pneuheli.cz/eshop/detail-pro ... /1854313/0

_________________
LR DII Td5 chip 165PS,HD měnič,přídavka z Defa,šnorchl,3"lift, 2,5cm body karoserie,33"pneu KM2,světelná rampa - 4x LED světla,zadní pracovní LED světla,nájezdák,přední a zadní pevnosťák,naviják,druhá baterie,vodovod,CB, rozšířené lemy.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: sob led 07, 2017 14:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 20, 2013 11:29
Příspěvky: 895
tel.: 602727915
auto: DI + DII
Bydliště: u Blanska
Tyhle kumha ma myslim habakuk.

A ty silverstony myslis tenhle typ, nebo i rozmer? Pokud rozmer, tak by me celkem zajimaly patnactky disky na D2, to jsem jeste nevidel.

_________________
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 445 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 119 20 21 22 23 Další

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz