Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 761
Registrován: ned kvě 18, 2008 23:24
tel.: +421905582959
Bydliště: Bratislava

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#401 Příspěvek od vladob8 » pon zář 12, 2016 20:50

Ja mam 2" lift dal som 265/75R16, bolo treba 2mm podlozkou upravit dorazy aby predne kola nedrali o ramena a inak spokojnost.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Mrky DII
Příspěvky: 573
Registrován: úte zář 27, 2011 16:57
tel.: 605517364
auto: DII Td5 2x, Free I
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#402 Příspěvek od Mrky DII » stř led 04, 2017 17:50

Několikrát jsem se tu vyjadřoval k tématu AT a MT pneu na zimu. Vždy jsem tvrdil, že při rozumném a inteligentním ježdění, se to v klidu dá. Sám jsem dvě zimy s DII odjezdil na BFG AT a teď jezdím druhou zimu na BFG MT KM2.
Ráno jsem vezl dcerku do školy, sněžilo, na silnici deseticentimetrová vrstva rozježděného sněhu. Pán autobusák na zastávce dal kvalt, blinkr a okamžitě vyrazil bez rozmýšlení. Felicie přede mnou začala prudce brzdit a já tím pádem taky. Disco se utrhlo, tak jsem se snažil předejít nejhoršímu a Felicii se vyhnout. To vše v cca 40 km/h. Výsledek?
Felicii jsem stejně trefil a pak se ve smyku přemístil do protisměru, kde mě na pravé přední kolo a sloupek trefil projíždějící autobus.
Vše nakonec dopadlo bez zranění, naštěstí.
Ale rozhodně se na těch MT stalo auto absolutně neovladatelné. Takže všem dávám za pravdu. Na zimu opravdu jen zimní pneu.
Nemá to cenu.
Přílohy
WP_20170104_08_50_09_Pro (2).jpg
To se pěkně vezem, se špínou a rezem ...

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 1876
Registrován: ned lis 13, 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#403 Příspěvek od fugín » stř led 04, 2017 18:02

Mrky DII píše:Několikrát jsem se tu vyjadřoval k tématu AT a MT pneu na zimu. Vždy jsem tvrdil, že při rozumném a inteligentním ježdění, se to v klidu dá. Sám jsem dvě zimy s DII odjezdil na BFG AT a teď jezdím druhou zimu na BFG MT KM2.
Ráno jsem vezl dcerku do školy, sněžilo, na silnici deseticentimetrová vrstva rozježděného sněhu. Pán autobusák na zastávce dal kvalt, blinkr a okamžitě vyrazil bez rozmýšlení. Felicie přede mnou začala prudce brzdit a já tím pádem taky. Disco se utrhlo, tak jsem se snažil předejít nejhoršímu a Felicii se vyhnout. To vše v cca 40 km/h. Výsledek?
Felicii jsem stejně trefil a pak se ve smyku přemístil do protisměru, kde mě na pravé přední kolo a sloupek trefil projíždějící autobus.
Vše nakonec dopadlo bez zranění, naštěstí.
Ale rozhodně se na těch MT stalo auto absolutně neovladatelné. Takže všem dávám za pravdu. Na zimu opravdu jen zimní pneu.
Nemá to cenu.
Smutný příběh :cry . Čert vem felišu,hlavně že jsou všichni zdraví. Auta se opraví. Taky sem dnes ráno vyrazil na dílnu na KM2 .....vím o čem mluvíš,fakt to není dobrý.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 1868
Registrován: ned bře 14, 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#404 Příspěvek od masar » stř led 04, 2017 18:29

Přidám se k předchozím příspěvkům. Na KM2 resp. asi jakýchkoliv MT to musí být na sněhu a nebo i jen na břečce, (píšu jen, ale ono je to na ní spíš horší než na sněhu) naprosto nezodpovědný. Letos mě okolnosti poprvé donutily vyjet do sněhu na KM2, jinak jsem vždy když napadlo měl čas nejdřív přezout a vyjet z garáže rovnou na zimních.
Tentokrát jsem se vracel domů na asi 5 cm vrstvě jen pár krát přejetýho sněhu a takže ani ne zdaleka uježděnýho na led. Blížil jsem se ke zlomu z mírnýho kopce do "z kopce". Celou dobu jsem cítil jak se i na jedničku bez brzd neustále hrne zadek dopředu už předtím a celý auto se tak všelijak vlní a klouže všema směrama. Nahoru šel proti mně kluk podél plotu, takže jsem si řekl, že radši zastavím a nechám ho projít než ho přimáčknout na ten plot třeba. S citem jsem zpomalil až do zastavení, ale světe div se... Ono to ještě celkem v požadovaným směru zpomalilo skoro až do zastaveni, ale i dál pokračovalo naprosto neznatelnou rychlostí (moje babička chodí rychleji do schodů) pořád dopředu... stačilo by snad vystrčit nohu z auta a zabrzdit patou, ale ty gumy nezvládly ani to. Nechal jsem ho projít a mezitím zařadil redukci, sjel ten kopeček na redukovanou 1 a při nejbližší příležitosti sjel do louky a dojel domů po ní. Děkuju, sice nic hroznýho, ale víc toho ani nepotřebuju... poučím se i z tohohle a i "chyb ostatních"... tím teď nemyslím nic proti Mrkymu. Ono se to stejně dobře může utrhnout na zimních, ale přeci jen později a ne v mým případě za takových ještě celkem "příznivých" okolností.
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
Balú
Příspěvky: 745
Registrován: stř srp 01, 2012 12:53
tel.: +421903775011
auto: LR DII 2003
Bydliště: Púchov

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#405 Příspěvek od Balú » stř led 04, 2017 18:34

a jeeje :? ,ono jasne ,zimne gumy by ti trochu pomohli,ale pri rozjazdenom snehu by sa to utrhlo aj s nimi,to auto je hrozne tazke a v hlbsom alebo aj ujazdenom snehu sa s nim dost blbo jazdi ,ja som dnes rano isiel z roboty jak priposraty a to mam zimne gumy,uplne som citil ake je to auto nervozne pri kazdom vecsom zmene smeru,a aj brzdy uplna slabota pedal hned zacal vrcat a spomalenie mizerne...treba s tym pocitat a odstupy dodrziavat raz take ako normalne...ale hlavne ,ze sa vam nic nestalo

mato_srubka
Příspěvky: 177
Registrován: úte srp 27, 2013 18:24
auto: DiscoII V8

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#406 Příspěvek od mato_srubka » stř led 04, 2017 18:48

To veru hej. Disco je pomerne ťažké a stabilitou ho moja Toyota Auris strčí do vrecka.

Ale aj tak, MT na zimu je šialenstvo, teda aspoň moje nové Hankook Dynapro MT sú v zime v hocijakých podmienkach úplne stratené. Zjazdené zimné Vredesteiny im dajú v meste hocikedy naprdel, aj na kaši. Keď idem v zime do poľa, tak neprehadzujem na MT, ktoré by boli na tom poli lepšie, ale nechávam zimné + reťaze.

Nedajboh, že by ma niekto v zime trafil len preto, že ide na MTčkach. By som mu to auto asi rozbil Fiskarsom :angry
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu

azni
Příspěvky: 390
Registrován: pon úno 10, 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#407 Příspěvek od azni » stř led 04, 2017 23:00

Balú píše:a jeeje :? ,ono jasne ,zimne gumy by ti trochu pomohli,ale pri rozjazdenom snehu by sa to utrhlo aj s nimi,to auto je hrozne tazke a v hlbsom alebo aj ujazdenom snehu sa s nim dost blbo jazdi ,ja som dnes rano isiel z roboty jak priposraty a to mam zimne gumy,uplne som citil ake je to auto nervozne pri kazdom vecsom zmene smeru,a aj brzdy uplna slabota pedal hned zacal vrcat a spomalenie mizerne...treba s tym pocitat a odstupy dodrziavat raz take ako normalne...ale hlavne ,ze sa vam nic nestalo

To musis mit nejake divne zimaky nebo uz stare, vytvrdle... Miluju zimni jezdeni, jezdim denne a pouzivam uz nekolik sezon k naproste spokojenosti Cooper Discoverer M+S. Ted jak druhy den pada, konecne jim zapadala ta zas*ana sul i na hlavnich tazich a jezdi se jak za sucha ! ABS nepouzivam a ani zbytecne nebrzdim, bo jednak jsou brzdy nepritel rychlosti a druhak aby auto jelo kam chces, musi se kola proste tocit a vzorek cistit. Tak je to i pred zastavenim... ;) A na ty sjezdy si hlavne nenech chcipnout motor, to radeji kratce pridej a pak zase hned jemne pribrzduj (neco jako ABS ale o fous dyl aby jsi dal gumam sanci nahrnout si takovy ten "brzdici kopecek" - neco jako na mokry louce... redukce je pomocnik ale tam zvlast pozor na to chcipnuti ! Klouzani zdar ! :)
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Uživatelský avatar
Balú
Příspěvky: 745
Registrován: stř srp 01, 2012 12:53
tel.: +421903775011
auto: LR DII 2003
Bydliště: Púchov

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#408 Příspěvek od Balú » stř led 04, 2017 23:53

su to nejake mišelin latitude alpin maju vzorku jak nove,okolo 8mm skor viac ako menej,ale je pravda,ze uplne nove niesu,zimne jazdenie mi moc vysvetlovat nemusis ,uzil som si dost z nakladakmi :wink: ...ked mas na neohrnutej ceste napadnutych 15-20cm snehu ktory rozjazdia iba auta na taku pohyblivu hmotu mozes mat zimaky ake chces,musis jazdit opatrne,a prudke brzdenie a zmena smeru a mas problem,holt fyzika nepusti...samozrejme na MT je to vtedy uplne v prdeli

Uživatelský avatar
Laci DII
Příspěvky: 240
Registrován: ned pro 04, 2011 18:40
tel.: 0903155696
auto: DII TD5 02
Bydliště: okr. Levice

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#409 Příspěvek od Laci DII » čtv led 05, 2017 09:33

azni: včera padal mokrý sneh na veľmi premrznutý podklad, takže sa na spodku vytvoril ľad, ktorý zasypal mokrý sneh pri teplote 0-2spt .
Asi sa zhodneme, že išlo o najhoršiu možnú kombinaciu z hľadiska trakcie.
VW Caravelle T5 128kW ...

azni
Příspěvky: 390
Registrován: pon úno 10, 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#410 Příspěvek od azni » čtv led 05, 2017 11:57

Laci DII píše:azni: včera padal mokrý sneh na veľmi premrznutý podklad, takže sa na spodku vytvoril ľad, ktorý zasypal mokrý sneh pri teplote 0-2spt .
Asi sa zhodneme, že išlo o najhoršiu možnú kombinaciu z hľadiska trakcie.
To jo, na tom se nic nevymysli... :(
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

mato_srubka
Příspěvky: 177
Registrován: úte srp 27, 2013 18:24
auto: DiscoII V8

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#411 Příspěvek od mato_srubka » čtv led 05, 2017 22:39

azni píše:
Laci DII píše:azni: včera padal mokrý sneh na veľmi premrznutý podklad, takže sa na spodku vytvoril ľad, ktorý zasypal mokrý sneh pri teplote 0-2spt .
Asi sa zhodneme, že išlo o najhoršiu možnú kombinaciu z hľadiska trakcie.
To jo, na tom se nic nevymysli... :(
Reťaze a hroty :mrgreen:

BTW: dnes som mal konečne trochu času, decka už v aute spali, tak som sa šiel trochu pošmýkať a potočiť na našej Diskotéke. Tak sme sa točili, až gumy smrdeli a V8 si tiež trochu zaspieval :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Trebalo pavúky z výfuku vyhnať, lebo normálne jazdím do tých 2300rpm.

Do budúcej zimy musím našetriť na samosvor :Sorry: :clap
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 248
Registrován: ned úno 10, 2013 11:45
auto: bez landroveru
Bydliště: Praha

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#412 Příspěvek od Trewor - ségra » pát led 06, 2017 09:56

U zimáků na sněhu či ledu dvojnásob platí poučka, že když už se to po*** tak se nemá zkoušet se vyhnout a jen naplno brzdit s kolama rovně. Jinak skončíš takhle bokem na čumáku autobusu.
Na sněhu a ledu držej zimáky hlavně díky drážkám který jsou napříč či pod lehkým úhlem a tak není Kammova kružnice tření/přilnavosti/adheze ale elipsa respektive ovál.

ABS v takový situaci umožní zatočit ale brzdná dráha se prodlouží.

A když už píšu všeobecný žvásty, tak lepší gumy patřej dozadu.
Hlavně kvůli aquaplaningu, kdy při odlepení zadku okamžitě ztrácíš stabilitu. Je větší pravděpodobnost, že i na suchu se zadek utrhne dřív než předek (což je významnější u tuhejch náprav kde nejsou vzadu odklony a gum s vyšším profilem co se víc navalujou a snižují tak styčnou plochu). Nedotáčivej smyk je bezpečnější jelikož spíš vede k nárazu čumákem, kdežto přetáčivej vede spíš k bočnímu který mívá horší následky.
Nevýhodou je menší grip na předku a tedy delší brzdná dráha na suchu/mokru ale na sněhu a ledu je brzdnej účinek přední a zadní nápravy takřka shodný a tak bude shodná i brzdná dráha.
Bydlet na horách tak to asi dodržuju, ale v Praze si toho sněhu moc neužijeme a tak dávám novej pár vždy dopředu a praxi nezměním leda bych jezdil v zimě se zadohrabem.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1521
Registrován: čtv dub 18, 2013 20:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#413 Příspěvek od kupec18 » pát led 06, 2017 10:12

Zas ten přetáčivej jsi schopen líp ukočírovat,,pravda boční deformační zona je 0.
Navíc u předohrabu potřebuju aby to jelo,, takže taky lepší na předek.

Ale ono je to stejně celý o tom že vím jaké mám gumy, a podle toho jedu. Mrkyho nehoda mě mrzí, ale bohužel ve výsledku se tomu říká nedodržení bezpečné vzdáleností. Za to M/t nemužou.

azni
Příspěvky: 390
Registrován: pon úno 10, 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#414 Příspěvek od azni » pát led 06, 2017 12:49

mato_srubka : retezy jsou ti ma ledu naprd a s hrotama te zas pozenou cetnici :)
Trewor - ségra : tohle ale vyvadet jedine s ABS, bez nej nikdy nestat na brzde !!! A o lepsich gumach na zadek dnes taky slysim poprve... :)
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1743
Registrován: sob lis 14, 2009 19:21
tel.: Nokia
auto: DII a RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#415 Příspěvek od libovka » pát led 06, 2017 15:08

Jezdí tu někdo na rozměru 255/85 R16 s D2 TD5 v automatu?
LR DII Td5 chip 165PS,HD měnič,přídavka z Defa,šnorchl,3"lift, 2,5cm body karoserie,33"pneu KM2,světelná rampa - 4x LED světla,zadní pracovní LED světla,nájezdák,přední a zadní pevnosťák,naviják,druhá baterie,vodovod,CB, rozšířené lemy.

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 955
Registrován: pát zář 20, 2013 11:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#416 Příspěvek od pojir » pát led 06, 2017 15:26

libovka píše:Jezdí tu někdo na rozměru 255/85 R16 s D2 TD5 v automatu?
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 52#p259052
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 1868
Registrován: ned bře 14, 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#417 Příspěvek od masar » pát led 06, 2017 17:10

Trewor - ségra píše:...jen naplno brzdit s kolama rovně.
Nic proti tomu, do nedávna bych tvrdil to samý a pro zatím jsem ani neměl možnost to vyzkoušet, ale tohle je docela zajímavý. V nějaký situaci, kde se semele brzdění ve zlomku sekund, to asi člověk ani nezvládne, ale teď v zimě není zas tak neobvyklý, že člověk se někam řítí rychlostí chůze, má "spoustu" času, ale už neudělá nic než že může brzdit a doufa, že to vyjde.

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/ja ... -to-prave/

"Na videu na sněhu nejprve zpomaluje ze stejné rychlosti tak, že prostě dá plné brzdy a čeká, co udělá ABS. A po chvíli učiní totéž ve stejném autě ze stejné rychlosti jen tak, že brzdnou sílu reguluje sám, aby ABS nepřicházelo ke slovu. Rozdíl v délce brzdné dráhy je až ohromující - přibližně 1,5 délky auta ve prospěch brzdění bez zapojení ABS. Pro nevěřící Tomáše pak totéž předvádí při brzdění do simulované zatáčky. A i v tomto, praxi bližším případě dokáže na hranici zásahu antiblokovacího systému zpomalit aut tak, že se do šikany ještě „vejde”, s ABS nikoli."

https://www.youtube.com/watch?v=7_99dN4dVkc[/youtube]
Land Rover Discovery 2 Td5

MadTom
Příspěvky: 8885
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#418 Příspěvek od MadTom » pát led 06, 2017 17:34

K tomu ABS - mám v živé paměti s kamarádem a jeho téměř novou Octávií - klesání na silnici, zasypané sněhem, okolo pěkné mantinely a na cestě uježděné jak sklo. Jeli jsme krokem - doslova, tachometr se neodlepil od dorazu. Z kopce auto začalo zrychlovat, tak opatrně brzda, okamžitě zabralo ABS a auto začalo zrychlovat jenom o trošku pomaleji. Po asi 200m jsme z dálky viděli auto v protisměru, s řetězama se pomalu sunul nahoru. Naše auto nezpomalovalo. Takže ruční brzda a narvat to do sněhové bariéry. S novým autem lahůdka. Ručka to trošku přibrzdila, ale málo. Potom už jenom telefon do servisu, kterou pojistku vyndat, abychom znefunkčnili ABS, protože nás čekalo ještě kus takového sjezdu. Po vypnutí ABS auto způsobně zpomalovalo. Takže v tomto konkrétní případě bylo ABS na škodu - znefunkčnilo brzdy tak, že auto nebrzdilo. Kamarád po této zkušenosti auto vrátil. Prodejce se dost cukal, ale nakonec ustoupil. Záznam z kamery s GPS (rychlost) bylo docela výmluvnej - bylo to jako ve zpomaleném filmu. Nakonec technik přímo ze škodovky zkonstatoval, že jsme jeli těsně nad rychlost, kdy už by se ABS neaktivovalo. Pěkně děkuju.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1743
Registrován: sob lis 14, 2009 19:21
tel.: Nokia
auto: DII a RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#419 Příspěvek od libovka » sob led 07, 2017 10:56

LR DII Td5 chip 165PS,HD měnič,přídavka z Defa,šnorchl,3"lift, 2,5cm body karoserie,33"pneu KM2,světelná rampa - 4x LED světla,zadní pracovní LED světla,nájezdák,přední a zadní pevnosťák,naviják,druhá baterie,vodovod,CB, rozšířené lemy.

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 955
Registrován: pát zář 20, 2013 11:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

#420 Příspěvek od pojir » sob led 07, 2017 14:07

Tyhle kumha ma myslim habakuk.

A ty silverstony myslis tenhle typ, nebo i rozmer? Pokud rozmer, tak by me celkem zajimaly patnactky disky na D2, to jsem jeste nevidel.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Odpovědět