Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Moderátor: Miky_CZ
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
No oni pneuservisáci, když mi obouvali ty ST-MAxx tak taky kroutili hlavou a říkali, že si to mám nechat spíš na zimu ... to ti řekne každý, když vidí ten vzorek
Já jsem měl vždy na zimu zimní gumy, loni jsem ty Blizzaky normálně jezdil, uklouzlo mi to jednou mírně v zatáčce, jinak pohoda ...
Akorát jsem na jaře zvednul auto a ony jsou standardní velikost 235/70R16, tam se bojím, že to bude vypadat poněkud srandovně :/
Nejezdím nějak rychle, jsem spíš takový důchodce
Asi je zkusím vyzvednout z uložení v pneuservise a nabídnout buď jako sadu, nebo jen gumy a disky si nechám a popř. seženu pak nějaké větší zimáky no ...
Já jsem měl vždy na zimu zimní gumy, loni jsem ty Blizzaky normálně jezdil, uklouzlo mi to jednou mírně v zatáčce, jinak pohoda ...
Akorát jsem na jaře zvednul auto a ony jsou standardní velikost 235/70R16, tam se bojím, že to bude vypadat poněkud srandovně :/
Nejezdím nějak rychle, jsem spíš takový důchodce
Asi je zkusím vyzvednout z uložení v pneuservise a nabídnout buď jako sadu, nebo jen gumy a disky si nechám a popř. seženu pak nějaké větší zimáky no ...
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Mám dlouhodobě 30mm rozšiřovací podložky pod standardními ALU disky a pneu 235/85/R16 a 5cm lift. AT a zimní gumy v pohodě, MT protektory mají snahu škrtat a plastové kryty prahů při propružení a vytočení kol. Ale je pravda, že ty protektorované MT jsou o kus větší, než standardní kola v tomto rozměru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Asi všechny běžně sehnatelné jsou 30mm.
Do užších by se nevešly matky, širší nemají moc smysl - guma se pak nevejde do blatníku.
Originální disky mají ET57, alternativou k podložkám můžou být disky z BMW - mají stejnou rozteč a ET kolem 20 až 45 (asi podle modelu z kterýho pochází).
Do užších by se nevešly matky, širší nemají moc smysl - guma se pak nevejde do blatníku.
Originální disky mají ET57, alternativou k podložkám můžou být disky z BMW - mají stejnou rozteč a ET kolem 20 až 45 (asi podle modelu z kterýho pochází).
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Akorat myslim, ze BMW ma stredovku 72,5mm a D2 ma 70mm.
Taky davat z napriklad lehky trojky bawa disky na tezkou D2
neni to pravy orechovy.
Taky davat z napriklad lehky trojky bawa disky na tezkou D2
neni to pravy orechovy.
Už radši na nic...
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Originál Al disky jsou velice pevné, v porovnání s některou druhovýrobou, i s některými plechovými disky. Na druhou stranu korodují, což je daň za použití pevné Al slitiny.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- TBG
- Příspěvky: 796
- Registrován: 10 kvě 2014 18:31
- tel.: 774tři448pět8
- auto: D2 + Iseki TU155
- Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Kola chci nechat co mám, prahy jsem dával letos pevnostní z MP4x4 - tam by to škrtat nemělo, jde mi hlavně o "páku" na náboje kol.
Asi tedy zkusím ty 30mm....
Asi tedy zkusím ty 30mm....
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Tome, já mám podložky 30mm, gumy 265/75 r 16 MT. Sice se s autem furt seznamuju, co se týká možností, nejezdím nic hard, jak víš a vše se zdá být v pohodě.
rc modely 1:10- 3x Defender, 1x Samurai, 1x Jeep, ve stavbě RRC 2door
Discovery II - Lojzík pro radost
Discovery II - Lojzík pro radost
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Tak z pohledu strojaře jakékoliv vysunutí kola dále od ložiska zatěžuje více samotné ložisko to je prostá fyzika, ale nikdo ti neřekne o kolik se životnost zkrátí. Řekl bych, že se jedná o akceptovatelnou úpravu. Větší problém vidím při použití nejlevnějších nábojů co jsou na trhu to je zlo a nedoporučuji je používat. Podložky nemám jezdím plechové modulary ET25.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Tak s tímhle souhlasím. Já jsem podložky dával po zkušenosti z jednoho výletu do Rumunska, kdy jsem s těžkým autem se stanem na střeše, neměl vůbec dobrý pocit z bočních náklonů, zvlášť na mokré klouzavé hlíně. Ty podložky tomu pomohly, takže teď o víkendu v Zábřehu jsem tento nedobrý pocit měl zase, ale auto bylo o kus více nakloněné.
Reálně to auto snese o hodně víc, než když už mám ten nedobrý pocit. Na druhou stranu, když jsme se nepřeklopili, tak se to dětem velmi líbilo.
Reálně to auto snese o hodně víc, než když už mám ten nedobrý pocit. Na druhou stranu, když jsme se nepřeklopili, tak se to dětem velmi líbilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- TBG
- Příspěvky: 796
- Registrován: 10 kvě 2014 18:31
- tel.: 774tři448pět8
- auto: D2 + Iseki TU155
- Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
2 Láďa: díky, mám to tak podobně, s gumama jsem spokojený, zůstanu u 235/85-16, koukal jsem ted u Mopadziho na tvoje pneu a průměr máme stejný, jen ty máš o 3cm širší. Ty podložky jsi koupil (sehnal) kde??
nerad bych z netu koupil něco blbého.....
2 habakuk: jj, díky, náboje dával předchozí majitel (Tomša) nové, ale nevím jaké....
2 MadTom: ...jak jsem tě tak pozoroval z té rokliny dole, byla to úžasná podívaná, sázeli jsme se s ženou, jestli ti nejdřív něco prdne na autě, nebo si pohneš s páteří .... každopádně díky za info..... mimochodem, po smazání chyb jela Fiona jak za mlada, i po dálnici. Než se zase asi přefouklo turbo..... zkusím mu ještě o pár závitů ubrat.....
nerad bych z netu koupil něco blbého.....
2 habakuk: jj, díky, náboje dával předchozí majitel (Tomša) nové, ale nevím jaké....
2 MadTom: ...jak jsem tě tak pozoroval z té rokliny dole, byla to úžasná podívaná, sázeli jsme se s ženou, jestli ti nejdřív něco prdne na autě, nebo si pohneš s páteří .... každopádně díky za info..... mimochodem, po smazání chyb jela Fiona jak za mlada, i po dálnici. Než se zase asi přefouklo turbo..... zkusím mu ještě o pár závitů ubrat.....
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Hoši s těma podložkama opatrno, kupujte a montujte něco prověřeného!!
Letos v UK takhle jedna D1 zabila malou holku ... kolo uletělo...
Letos v UK takhle jedna D1 zabila malou holku ... kolo uletělo...
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
To bylo v pohodě. Většinou. Nejslabší článek na autě je řidič, a potom homokinetické klouby a poloosy. Zbytek už je více či méně pevnostní. Pocity jsem neměl úplně nejlepší, a jednoznačně bylo poznat, že automat by byl lepší. Nebo alespoň spolujezdec, kterej by ovládal naviják. Ale to sem moc nepatří.
Mě se osvědčily gumy 235/85/R16 jako takovej dobrej kompromis na D2 - větší kola už jsou fůra problémů navíc. Chce si to případně pohrát s dorazy náprav - aby to umožnilo co nejvíc využít dostupný rejd. Hlavní limit na D2 je vlastní převodka řízení, zbytek nápravy by umožnil i víc, pak by to ale mohly začít odnášet homokinetické klouby, a je potřeba, aby doraz zůstal funkční, nikoliv aby jako doraz fungovala převodka, případnou ránu z boku do kola by nemusela ustát.
Položky mám od Rosomáka - se středícím kroužkem - nutnost, aby kola neházela, protože Al disky jsou středěné za díru, nikoliv za šrouby. A druhá věc je, aby se nepovolily ty šrouby, co drží podložky - není je jak zkontrolovat, bez demontáže kola. Já jsem tyhle matky dal na závitový tmel. Rosomák je má z dobrého materiálu a šrouby mají válcované závity, nikoliv jenom vyříznuté. Co jsem zatím kdy zachytil, že to někomu upadlo, tak byly povolené šrouby, nikoliv prasklá podložka.
Mě se osvědčily gumy 235/85/R16 jako takovej dobrej kompromis na D2 - větší kola už jsou fůra problémů navíc. Chce si to případně pohrát s dorazy náprav - aby to umožnilo co nejvíc využít dostupný rejd. Hlavní limit na D2 je vlastní převodka řízení, zbytek nápravy by umožnil i víc, pak by to ale mohly začít odnášet homokinetické klouby, a je potřeba, aby doraz zůstal funkční, nikoliv aby jako doraz fungovala převodka, případnou ránu z boku do kola by nemusela ustát.
Položky mám od Rosomáka - se středícím kroužkem - nutnost, aby kola neházela, protože Al disky jsou středěné za díru, nikoliv za šrouby. A druhá věc je, aby se nepovolily ty šrouby, co drží podložky - není je jak zkontrolovat, bez demontáže kola. Já jsem tyhle matky dal na závitový tmel. Rosomák je má z dobrého materiálu a šrouby mají válcované závity, nikoliv jenom vyříznuté. Co jsem zatím kdy zachytil, že to někomu upadlo, tak byly povolené šrouby, nikoliv prasklá podložka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Taky budu dávat podložky 3cm. Když je někdo dává měl by být zajištěny lepidlem na zavity
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- TBG
- Příspěvky: 796
- Registrován: 10 kvě 2014 18:31
- tel.: 774tři448pět8
- auto: D2 + Iseki TU155
- Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Takže Rosomák nějak nekomunikuje, další varianta je MP4x4, co vy na to ?
http://mp4x4.pl/dystanse-kol/252-dystan ... jacym.html
http://mp4x4.pl/dystanse-kol/252-dystan ... jacym.html
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Chtěl bych příští rok pořešit převody v diferenciálech a z tohoto důvodu bych chtěl sjednotit gumy co používám. Letní kola mám MT v rozměru 235/85 r16. je to můj ideál a dál nepředpokládám změnu za větší. No jelikož jezdím na hory + se pohybuji v oblastech kde je solení zakázáno hledám k tomuto rozměru adekvátní zimní gumu. Co by jste navrhly? Výběr 235/85 nebo 265/75 jsou cenově mimo a cenově jsou zajímavé zimáky 265/70 R16, ale nevím zda už nebudou malé proti 235/85 rozdíl je nějakých 3,5% ale moc nevím zda je to moc nebo málo.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6482
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
265/70r6 jsou hezký, na pohled z boku o moc menší než 235/85 nevypadaj, ale nevím jestli je to nejlepší nápad na zimu, nevim jak těžký auto máš, ale mě se zdálo, že jsem s tou šířkou měl trochu problémy odvádět z pod kol větší objem sraček (pardon za to slovo, ale třeba rozježděnej sním mezi pruhama na silnici, dalnici...) při větších rychlostech, na loukách v pohodě...
Na zimu bych klidně volil zas 235/85 nevím, co znamená že je to cenově nevhodné, nokiany hakappelity mi fungovaly dobře, ale teda nové jsem je nekupoval, to je fakt. měl jsem nějaké dvou-tříleté a dobrý.
Na zimu bych klidně volil zas 235/85 nevím, co znamená že je to cenově nevhodné, nokiany hakappelity mi fungovaly dobře, ale teda nové jsem je nekupoval, to je fakt. měl jsem nějaké dvou-tříleté a dobrý.
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Já jezdím na neliftovaným autě v létě AT 245/75/16, v zimě origo 255/55/18, což je průměrově stejný jako 235/70/16. Rozdíl průměru léto/zima je 5,2%, při rozjedu je to poznat ale jezdit se s tím v pohodě dá.
Takže pokud vybereš převody tak, aby to na těch zimních oproti sérii moc nezpomalilo, řekl bych že to bude ok.
Koupil jsme teda auto už se stage 1 chipem, s originál mapou nemám zkušenosti.
Takže pokud vybereš převody tak, aby to na těch zimních oproti sérii moc nezpomalilo, řekl bych že to bude ok.
Koupil jsme teda auto už se stage 1 chipem, s originál mapou nemám zkušenosti.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Váhu mám 2,6t tedy nějakých 250kg nad standardem. Auto má poměrně ostrej chip tak ani koně nejsou problém při širších kolech. Když vezmu Nokian WR3 v 265/70 je za 3000kč za gumu tak v 235/85 je guma za 5000kč což už je moc.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Tohle jsem taky za načátku řešil - měl jsem OK protektorované ATčka 235/70/R16 od koupě auta, které měly sice dost vzorku, ale začaly praskat, a ve stejné rozměru i zimní gumy. Auto jsem zvednul a ATčka vyměnil za 235/85/R16 a přemýšlel jsem, co se zimníma kolama. Nakonec nejlepší řešení bylo dát zimní také v rozměru 235/85/R16. Zimní mám nějako Coopeer něco, jsou to takové ATčka s lamelama. A kromě jednoho klouznutí na ujetém sněhu a skončení ve škarpě, které mě donutilo dodělat přední pevnostní nárazník, jsem s nimi nikdy neměl žádný problém. Na druhou stranu, já toho moc nenajezdím v létě, natož tak v zimě. Většinou chodím pěšky, takže nějaké brzké ranní dojíždění do práce neřeším.
Osobně bych se podržel jednoho rozměru, je to lepší i co se týče rezervy - když udělám kolo, tak tam dám nějaké další a stále mám rezervu na autě.
Co se týče změny převodů a různých velikostí kol - si to spočítej. Ashcroft má na webu pěknou kalkulačku, kde se tohle všechno dá zadat a vypadnou grafy. Stačí zadat sériové a s tím porovnat, když to na větších kolech s pomalejším i převody bude stejné, není co řešit, když to bude o kousíček víc do rychla, tak taky ne, to utáhne čip. Ale změna z 235/70/R16 na 235/85/R16 už je hodně na to, aby se to negativně neprojevovalo. Z mého odhadu - tak do 30% této změny je to v pohodě.
Osobně bych se podržel jednoho rozměru, je to lepší i co se týče rezervy - když udělám kolo, tak tam dám nějaké další a stále mám rezervu na autě.
Co se týče změny převodů a různých velikostí kol - si to spočítej. Ashcroft má na webu pěknou kalkulačku, kde se tohle všechno dá zadat a vypadnou grafy. Stačí zadat sériové a s tím porovnat, když to na větších kolech s pomalejším i převody bude stejné, není co řešit, když to bude o kousíček víc do rychla, tak taky ne, to utáhne čip. Ale změna z 235/70/R16 na 235/85/R16 už je hodně na to, aby se to negativně neprojevovalo. Z mého odhadu - tak do 30% této změny je to v pohodě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo