Stránka 4 z 8

Re: Topení Discovery

Napsal: 06 pro 2010 21:38
od Steve
raven.99
1. tvoje auto ta nema moc rado... studeny diesel v zime nenechavat bezat na volnobeh, je tam slaby tlak oleja a motor sa tim likviduje viac ako pri normalnej jazde
2. keby si pouzil fukciu hladat, zistil by si ze TD5ka sa na volnobeh nezohreje, dokonca aj po jazde a zastavení napr. v zacpe dokaze vychladnut

No, jo, ale:
1) Když najdeš auto pod sněhem, první věc je zkusit start a pokusit se trošku ohřát motor a zároveň ofouknout sklo, které je pokryto ledem. Protože přes ně není nic vidět, nemůžu jet a tak po oškrábání jsem seděl vevnitř a občas přidal plyn, takže jen volnoběh to nebyl.
2) keby si použil funkciu hladať... použil jsem, ale mám D.I ne Td5, uváděl jsem to a snad to mám i u popisu...ale nedělám si iluze, že by D.I topila výrazně jinak než Td5, je to diesel, takže to bude to samé :mrk

Já jsem v koloně ani nějak pomalu nejel, byl to standartní cesta, předtím mi to takové výkyvy nedělalo :think
Ale už se trošku otepluje, budu zkoušet :mrk

Re: Topení Discovery

Napsal: 06 pro 2010 22:12
od Hubert
raven.99 píše:[... studeny diesel v zime nenechavat bezat na volnobeh, je tam slaby tlak oleja a motor sa tim likviduje viac ako pri normalnej jazde..........
To je dle mě nesmysl.Studený motor má větší tlak oleje jak teplý. Nevím jak by se tím likvidoval. Snad jedině neideálním spalováním nafty vzhledem k emisím.

Re: Topení Discovery

Napsal: 19 pro 2010 15:28
od sisobmw
Chlapi, padla tu už tá otázka, no nikto na ňu neodpovedal. Mne auto kúri ako tu mnohý píšu, nieje to žiadna sláva, ale vydržať sa to dá. No keď nastavím kúrenie do kabíny, ide mi z neho stále studený vzduch. Aj napriek tomu, že z ofuku okien alebo na nohy teplí vzduch fuka. :cry
V čom to môže biť?
Ďakujem.

Re: Topení Discovery

Napsal: 19 pro 2010 15:45
od discover
To sisobmw:
To ti topí vcelku normálně, už jsem to tu kdysi psal. Podle manuálu po zahřátí topí tak, že na hlavu fouká chladný a na nohy teplý vzduch. Systém chladná hlava a nohy v teple. Je to tak. Přeji radostné vánoce a příjemné svátky. St :lol: :lol: :lol:

Re: Topení Discovery

Napsal: 19 pro 2010 19:09
od Steve
Podle manuálu po zahřátí topí tak, že na hlavu fouká chladný a na nohy teplý vzduch

Mě ale jde z výdechů pod sklem i (po přepnutí) z předních výdechů v palubce teplý vzduch.....

Re: Topení Discovery

Napsal: 19 pro 2010 19:13
od omar
kubasaki píše:Jestli je to 300 Tdi tak tam pasuje zátka s odvzdušňovákem z radiátoru, koupíš to kdekoliv kde prodávaj topenařinu za pár korun, to samý je i na chladiči tam mám tu samou ale bez odvzdušňováku.
super tip,po vymnene a 3*odvzdusneni je v diskosce trenirkova teplota

Re: Topení Discovery

Napsal: 19 pro 2010 19:20
od Miky_CZ
omar píše:
kubasaki píše:Jestli je to 300 Tdi tak tam pasuje zátka s odvzdušňovákem z radiátoru, koupíš to kdekoliv kde prodávaj topenařinu za pár korun, to samý je i na chladiči tam mám tu samou ale bez odvzdušňováku.
super tip,po vymnene a 3*odvzdusneni je v diskosce trenirkova teplota
asi to taky budu muset zkusit odvzdusnit, mam odvzdusnovat pri studenem motoru nebo teplem? predpokladam nechat beze na volnobeh, pustit topeni na plno a povolit a az zacne tect voda tak zasroubovat

je to ten plastovy sroub u termostatu ze?

Re: Topení Discovery

Napsal: 19 pro 2010 19:35
od omar
ja jsem sundal ten plastovej sroub na chladici a nahradil ho tim odvzdusnovakem z topeni.odvzdusnoval jsem to vzdy kdyz jsem ujel cca 30km,topeni aj ventilator topeni jsem pustil na maximum,a motor nechal bezet.drahocena polovicka chvalila ze poprve po dvou a pul letech co mame discovery tak to topi a nezamrzaj nam okna zevnitr,jo vlaznej vzduch z topeni jde po cca 2-3 km,driv to zaclo vlazit tak po cca 18-20 km

Re: Topení Discovery

Napsal: 19 pro 2010 22:57
od Kubrtos
Ja si teda nemuzu stezovat na to ze by to netopilo, i behem popojizdeni po meste se mi DII jakz takz vyhreje, jen nemuzu furt prijit na to, jak ji presvedcit at pusti nejakej vzduch i na bocni okna... Ty jsou skoro furt zamrzly nebo aspon zamlzeny. :|
Plan je nasledujici: vytahnout gumovy koberce, otevrit okna na spehyrku a dat do auta na par hodin elektrickej primotop at vyschne (kdo vi co s tim kdo delal, ze). To by mohlo omezit odparovani vody v interieru a tim padem i mlzeni/namrzani.

Re: Topení Discovery

Napsal: 20 pro 2010 08:01
od MadTom
No jestli se ti auto moc mlží, tak bych to tipoval na nějaké zatékání - já jsem to řešil asi rok - skončilo to vyndáním a novým zalepením obou střešních oken do střechy a hlavně zesílením upevnění jejich odtokových hadiček (Mamut je mocná věc). A druhá věc bylo zatékání do kufru - na straně spolujezdce jsou pod tapecírunkem schované dvě velké gumové věci - obdélníkovej špunt a větrací mřížka z klapkama. Tuším že kolem špatně zasazeného špuntu a špatně těsnící mřížkou mi tam zatékalo. Tak jsem jim pomohl silikonem a vypadá to dobře. Docela špatně se to hledalo, zvenku bylo vidět pouze orezlá kotevní oka v podlaze, ale pod kobercem byla furt voda.
A s tím topením - pustit naplno na sklo, ono to potom začne trošku foukat i na boční okna.

Re: Topení Discovery

Napsal: 20 pro 2010 08:22
od raven.99
nemas zapnuty vnutorny okruh??

Re: Topení Discovery

Napsal: 20 pro 2010 08:44
od Kubrtos
Ne, i když ten jsem taky zkoušel. :cry:
Zkusím najít díru jak radil MadTom. Ale je možný že tam je jen natahaná voda na botech a nacucaný koberce pod gumama - proto to chci napřed vysušit. Byl to služebák, tak se na to asi kašlalo.

Re: Topení Discovery

Napsal: 20 pro 2010 15:58
od Colonel
Tak jsem pres poledne vymenil plastove srouby za ty z topeni, slo to krasne, na povoleni puvodnich 21 gola, 22 na novych. Na radiator (nebo co to je za dil) jsem dal s odvzdusnovakem, na chladic bez. Ted to jen odvzdusnit, na bezici ne prilis zahraty motor se mi to nepovedlo, zrejme to musi byt trochu natlakovany? Vecer pojedu dal, tak vyzkousim znovu, doufam, ze to topeni nejak vytunim a bude vevnitr zase teplo... :roll:

Re: Topení Discovery

Napsal: 20 pro 2010 16:00
od Miky_CZ
Colonel píše:Tak jsem pres poledne vymenil plastove srouby za ty z topeni, slo to krasne, na povoleni puvodnich 21 gola, 22 na novych. Na radiator (nebo co to je za dil) jsem dal s odvzdusnovakem, na chladic bez. Ted to jen odvzdusnit, na bezici ne prilis zahraty motor se mi to nepovedlo, zrejme to musi byt trochu natlakovany? Vecer pojedu dal, tak vyzkousim znovu, doufam, ze to topeni nejak vytunim a bude vevnitr zase teplo... :roll:
ktery je teda ten odvzdusnovak radiatoru a ktery chladice? ja sem si vsiml akorat toho v tom kolenu u termostatu, muzes mi sem hodit foto az budes mit cestu kolem auta?

Re: Topení Discovery

Napsal: 20 pro 2010 16:19
od Colonel
No ja menil toto, doufam, ze spravne :)

Re: Topení Discovery

Napsal: 20 pro 2010 16:24
od Miky_CZ
jo, uz vim parada, diky moc:-) a je nejake znaceni tech sroubu?

Re: Topení Discovery

Napsal: 20 pro 2010 16:30
od Colonel
Znaceni nevim, ale normalne reknes, ze to mas na radiatory Korado :) Jo a stali oba dva 31 korun.

Re: Topení Discovery

Napsal: 20 pro 2010 21:21
od ATOL
toto je super tip...... :yes

Re: Topení Discovery

Napsal: 21 pro 2010 02:53
od Colonel
Tak dneska jsem to byl projet, predevsim jsem mel malo vody v chladici, tak mam podezreni, ze mi to asi nekde tece :( No uvidime, to se ukaze. Kazdopadne, po doliti a drobnem odvzdusneni to topilo krasne. Tak jen zatukat na drevo, at to tak vydrzi...

Diky za ten tip s topenarskyma zaslepkama, takovej tuning potesi :)

Re: Topení Discovery

Napsal: 23 pro 2010 08:42
od Honzan
Bart Srbsko píše:Ahoj
Předem se musím omluvit jsem úplně čerstvej majitel Discovery I ( 94 ). Potřeboval bych poradit. Kdyz nechám běžet motor na volnoběh tak mi ukazatel teploty nestoupne ani o píď a s topení mi jde ledovej vzduch. Chtěl jsem to ohřát jízdou a po několika minutách mi to hlásí že je motor přehřátý při vyřazení na neutrál spadne teplota na polovinu, ale stejně mi jde z ventilace ledovej vzduch. Může mi někdo poradit co stím může být :?:
Me pomohla vymena termostatu a poradne odvzdusneni, delalo to to same...