Topení Discovery

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Steve
Příspěvky: 1140
Registrován: sob bře 29, 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Topení Discovery

#61 Příspěvek od Steve » pon pro 06, 2010 21:38

raven.99
1. tvoje auto ta nema moc rado... studeny diesel v zime nenechavat bezat na volnobeh, je tam slaby tlak oleja a motor sa tim likviduje viac ako pri normalnej jazde
2. keby si pouzil fukciu hladat, zistil by si ze TD5ka sa na volnobeh nezohreje, dokonca aj po jazde a zastavení napr. v zacpe dokaze vychladnut

No, jo, ale:
1) Když najdeš auto pod sněhem, první věc je zkusit start a pokusit se trošku ohřát motor a zároveň ofouknout sklo, které je pokryto ledem. Protože přes ně není nic vidět, nemůžu jet a tak po oškrábání jsem seděl vevnitř a občas přidal plyn, takže jen volnoběh to nebyl.
2) keby si použil funkciu hladať... použil jsem, ale mám D.I ne Td5, uváděl jsem to a snad to mám i u popisu...ale nedělám si iluze, že by D.I topila výrazně jinak než Td5, je to diesel, takže to bude to samé :mrk

Já jsem v koloně ani nějak pomalu nejel, byl to standartní cesta, předtím mi to takové výkyvy nedělalo :think
Ale už se trošku otepluje, budu zkoušet :mrk
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 1946
Registrován: ned čer 28, 2009 18:13
tel.: 724878985
auto: Discovery 300 TDI
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení Discovery

#62 Příspěvek od Hubert » pon pro 06, 2010 22:12

raven.99 píše:[... studeny diesel v zime nenechavat bezat na volnobeh, je tam slaby tlak oleja a motor sa tim likviduje viac ako pri normalnej jazde..........
To je dle mě nesmysl.Studený motor má větší tlak oleje jak teplý. Nevím jak by se tím likvidoval. Snad jedině neideálním spalováním nafty vzhledem k emisím.
Vícero Land Rover Discovery 300 Tdi
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

sisobmw
Příspěvky: 44
Registrován: pát lis 12, 2010 19:56

Re: Topení Discovery

#63 Příspěvek od sisobmw » ned pro 19, 2010 15:28

Chlapi, padla tu už tá otázka, no nikto na ňu neodpovedal. Mne auto kúri ako tu mnohý píšu, nieje to žiadna sláva, ale vydržať sa to dá. No keď nastavím kúrenie do kabíny, ide mi z neho stále studený vzduch. Aj napriek tomu, že z ofuku okien alebo na nohy teplí vzduch fuka. :cry
V čom to môže biť?
Ďakujem.

discover
Příspěvky: 873
Registrován: úte pro 05, 2006 11:24
auto: LR D3
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení Discovery

#64 Příspěvek od discover » ned pro 19, 2010 15:45

To sisobmw:
To ti topí vcelku normálně, už jsem to tu kdysi psal. Podle manuálu po zahřátí topí tak, že na hlavu fouká chladný a na nohy teplý vzduch. Systém chladná hlava a nohy v teple. Je to tak. Přeji radostné vánoce a příjemné svátky. St :lol: :lol: :lol:

Steve
Příspěvky: 1140
Registrován: sob bře 29, 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Topení Discovery

#65 Příspěvek od Steve » ned pro 19, 2010 19:09

Podle manuálu po zahřátí topí tak, že na hlavu fouká chladný a na nohy teplý vzduch

Mě ale jde z výdechů pod sklem i (po přepnutí) z předních výdechů v palubce teplý vzduch.....
Discovery je životní styl.

omar
Příspěvky: 2193
Registrován: úte črc 15, 2008 20:30
tel.: 736769704
auto: Discovery TD5
Bydliště: kousek od Nového Jičína

Re: Topení Discovery

#66 Příspěvek od omar » ned pro 19, 2010 19:13

kubasaki píše:Jestli je to 300 Tdi tak tam pasuje zátka s odvzdušňovákem z radiátoru, koupíš to kdekoliv kde prodávaj topenařinu za pár korun, to samý je i na chladiči tam mám tu samou ale bez odvzdušňováku.
super tip,po vymnene a 3*odvzdusneni je v diskosce trenirkova teplota

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5169
Registrován: ned čer 29, 2008 12:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Topení Discovery

#67 Příspěvek od Miky_CZ » ned pro 19, 2010 19:20

omar píše:
kubasaki píše:Jestli je to 300 Tdi tak tam pasuje zátka s odvzdušňovákem z radiátoru, koupíš to kdekoliv kde prodávaj topenařinu za pár korun, to samý je i na chladiči tam mám tu samou ale bez odvzdušňováku.
super tip,po vymnene a 3*odvzdusneni je v diskosce trenirkova teplota
asi to taky budu muset zkusit odvzdusnit, mam odvzdusnovat pri studenem motoru nebo teplem? predpokladam nechat beze na volnobeh, pustit topeni na plno a povolit a az zacne tect voda tak zasroubovat

je to ten plastovy sroub u termostatu ze?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

omar
Příspěvky: 2193
Registrován: úte črc 15, 2008 20:30
tel.: 736769704
auto: Discovery TD5
Bydliště: kousek od Nového Jičína

Re: Topení Discovery

#68 Příspěvek od omar » ned pro 19, 2010 19:35

ja jsem sundal ten plastovej sroub na chladici a nahradil ho tim odvzdusnovakem z topeni.odvzdusnoval jsem to vzdy kdyz jsem ujel cca 30km,topeni aj ventilator topeni jsem pustil na maximum,a motor nechal bezet.drahocena polovicka chvalila ze poprve po dvou a pul letech co mame discovery tak to topi a nezamrzaj nam okna zevnitr,jo vlaznej vzduch z topeni jde po cca 2-3 km,driv to zaclo vlazit tak po cca 18-20 km

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1387
Registrován: úte zář 14, 2010 19:50
tel.: +420604671119
auto: D2-Drobeček
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení Discovery

#69 Příspěvek od Kubrtos » ned pro 19, 2010 22:57

Ja si teda nemuzu stezovat na to ze by to netopilo, i behem popojizdeni po meste se mi DII jakz takz vyhreje, jen nemuzu furt prijit na to, jak ji presvedcit at pusti nejakej vzduch i na bocni okna... Ty jsou skoro furt zamrzly nebo aspon zamlzeny. :|
Plan je nasledujici: vytahnout gumovy koberce, otevrit okna na spehyrku a dat do auta na par hodin elektrickej primotop at vyschne (kdo vi co s tim kdo delal, ze). To by mohlo omezit odparovani vody v interieru a tim padem i mlzeni/namrzani.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

MadTom
Příspěvky: 10965
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Topení Discovery

#70 Příspěvek od MadTom » pon pro 20, 2010 08:01

No jestli se ti auto moc mlží, tak bych to tipoval na nějaké zatékání - já jsem to řešil asi rok - skončilo to vyndáním a novým zalepením obou střešních oken do střechy a hlavně zesílením upevnění jejich odtokových hadiček (Mamut je mocná věc). A druhá věc bylo zatékání do kufru - na straně spolujezdce jsou pod tapecírunkem schované dvě velké gumové věci - obdélníkovej špunt a větrací mřížka z klapkama. Tuším že kolem špatně zasazeného špuntu a špatně těsnící mřížkou mi tam zatékalo. Tak jsem jim pomohl silikonem a vypadá to dobře. Docela špatně se to hledalo, zvenku bylo vidět pouze orezlá kotevní oka v podlaze, ale pod kobercem byla furt voda.
A s tím topením - pustit naplno na sklo, ono to potom začne trošku foukat i na boční okna.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: pát dub 09, 2010 08:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: Topení Discovery

#71 Příspěvek od raven.99 » pon pro 20, 2010 08:22

nemas zapnuty vnutorny okruh??

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1387
Registrován: úte zář 14, 2010 19:50
tel.: +420604671119
auto: D2-Drobeček
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení Discovery

#72 Příspěvek od Kubrtos » pon pro 20, 2010 08:44

Ne, i když ten jsem taky zkoušel. :cry:
Zkusím najít díru jak radil MadTom. Ale je možný že tam je jen natahaná voda na botech a nacucaný koberce pod gumama - proto to chci napřed vysušit. Byl to služebák, tak se na to asi kašlalo.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

Uživatelský avatar
Colonel
Příspěvky: 421
Registrován: stř čer 04, 2008 14:03

Re: Topení Discovery

#73 Příspěvek od Colonel » pon pro 20, 2010 15:58

Tak jsem pres poledne vymenil plastove srouby za ty z topeni, slo to krasne, na povoleni puvodnich 21 gola, 22 na novych. Na radiator (nebo co to je za dil) jsem dal s odvzdusnovakem, na chladic bez. Ted to jen odvzdusnit, na bezici ne prilis zahraty motor se mi to nepovedlo, zrejme to musi byt trochu natlakovany? Vecer pojedu dal, tak vyzkousim znovu, doufam, ze to topeni nejak vytunim a bude vevnitr zase teplo... :roll:
Disco I Modroush - holátko

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5169
Registrován: ned čer 29, 2008 12:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Topení Discovery

#74 Příspěvek od Miky_CZ » pon pro 20, 2010 16:00

Colonel píše:Tak jsem pres poledne vymenil plastove srouby za ty z topeni, slo to krasne, na povoleni puvodnich 21 gola, 22 na novych. Na radiator (nebo co to je za dil) jsem dal s odvzdusnovakem, na chladic bez. Ted to jen odvzdusnit, na bezici ne prilis zahraty motor se mi to nepovedlo, zrejme to musi byt trochu natlakovany? Vecer pojedu dal, tak vyzkousim znovu, doufam, ze to topeni nejak vytunim a bude vevnitr zase teplo... :roll:
ktery je teda ten odvzdusnovak radiatoru a ktery chladice? ja sem si vsiml akorat toho v tom kolenu u termostatu, muzes mi sem hodit foto az budes mit cestu kolem auta?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Colonel
Příspěvky: 421
Registrován: stř čer 04, 2008 14:03

Re: Topení Discovery

#75 Příspěvek od Colonel » pon pro 20, 2010 16:19

No ja menil toto, doufam, ze spravne :)
Přílohy
20122010240.jpg
20122010240.jpg (164.37 KiB) Zobrazeno 3581 x
20122010241.jpg
20122010241.jpg (174.91 KiB) Zobrazeno 3581 x
Disco I Modroush - holátko

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5169
Registrován: ned čer 29, 2008 12:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Topení Discovery

#76 Příspěvek od Miky_CZ » pon pro 20, 2010 16:24

jo, uz vim parada, diky moc:-) a je nejake znaceni tech sroubu?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Colonel
Příspěvky: 421
Registrován: stř čer 04, 2008 14:03

Re: Topení Discovery

#77 Příspěvek od Colonel » pon pro 20, 2010 16:30

Znaceni nevim, ale normalne reknes, ze to mas na radiatory Korado :) Jo a stali oba dva 31 korun.
Disco I Modroush - holátko

ATOL
Příspěvky: 410
Registrován: pát úno 09, 2007 14:27
tel.: 777 832 708
Bydliště: Vojnův Městec

Re: Topení Discovery

#78 Příspěvek od ATOL » pon pro 20, 2010 21:21

toto je super tip...... :yes
JEEP Wrangler Rubicon, JEEP Grand Cherokee, Polaris RZR 900 XP, Polaris Sportsman 850 XP,

Uživatelský avatar
Colonel
Příspěvky: 421
Registrován: stř čer 04, 2008 14:03

Re: Topení Discovery

#79 Příspěvek od Colonel » úte pro 21, 2010 02:53

Tak dneska jsem to byl projet, predevsim jsem mel malo vody v chladici, tak mam podezreni, ze mi to asi nekde tece :( No uvidime, to se ukaze. Kazdopadne, po doliti a drobnem odvzdusneni to topilo krasne. Tak jen zatukat na drevo, at to tak vydrzi...

Diky za ten tip s topenarskyma zaslepkama, takovej tuning potesi :)
Disco I Modroush - holátko

Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: pon lis 24, 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

Re: Topení Discovery

#80 Příspěvek od Honzan » čtv pro 23, 2010 08:42

Bart Srbsko píše:Ahoj
Předem se musím omluvit jsem úplně čerstvej majitel Discovery I ( 94 ). Potřeboval bych poradit. Kdyz nechám běžet motor na volnoběh tak mi ukazatel teploty nestoupne ani o píď a s topení mi jde ledovej vzduch. Chtěl jsem to ohřát jízdou a po několika minutách mi to hlásí že je motor přehřátý při vyřazení na neutrál spadne teplota na polovinu, ale stejně mi jde z ventilace ledovej vzduch. Může mi někdo poradit co stím může být :?:
Me pomohla vymena termostatu a poradne odvzdusneni, delalo to to same...
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Odpovědět