Stránka 1 z 8

Topení Discovery

Napsal: 25 pro 2009 19:01
od Michal P
Pánové, stal jsem se vlastníkem LR Discovery 300 a docela mě zarazilo, že výkon topení není nic moc. Srovnávám to s Mitsubishi pajero, L200 a Toyotou hilux se kterými jsem jezdil. I když je motor úplně zahřátý, tak vzduch není horký jako u jiných aut. Prosím poraďte čím to může být.
Děkuji

Re: Topení Discovery

Napsal: 25 pro 2009 19:02
od eliott
Ucpaný radiátor

Re: Topení Discovery

Napsal: 25 pro 2009 19:37
od Michal P
Můžeš mě prosím Tě poradit , jak ho vyčistit nebo co stím ať nemusím mrznout.
Dík

Re: Topení Discovery

Napsal: 25 pro 2009 20:25
od eliott
Pro přesné určení závady udělej následující:

při ohřátém motoru nastav teplotu na max, vypni větrák a drž otáčky motoru okolo 1000 cca 1 minutu. Pak pusť větrák naplno. Pokud půjde chvilku horký vzduch a po chvilce (20s) začne jít jen vlažný, je to radiátor. Řešení - výměna.

Re: Topení Discovery

Napsal: 26 pro 2009 12:13
od Tonny
mam ten samej problém, kolik ten radiátor stojí origo / druhovýroba.. a kde se dá za rozumno koupit?
Karel S. mi ještě říkal že se do dá snad něčím propláchnout... ? mu budu muset po svátkách zavolat... když bylo -13°C topení by se hodilo :o)

Re: Topení Discovery

Napsal: 26 pro 2009 12:30
od eliott
replika 2400 vč, DPH, můžu objednat. Dělají se různé chemie ny čištění, ale jde o to, čím to je ucpané. Dost často je to zbytky silikonu, těsnění atd, co v motoru zůstanou po různých opravách a stím si žádná chemie neporadí.

Re: Topení Discovery

Napsal: 26 pro 2009 13:58
od skritekcrx
no pokud je ucpanej zevnir tak taky nekdy staci na vystup z radiatoru do motoru pripojit hadici z vodovodniho radu a pustit vodu tlak vody radiator vycisti. Samo ze se musi odpojit i vstup do radiatoru aby bordel vyletel ven a ne do motoru :D .A jeste pozor pripojit tu vodu na vystup aby tlak vody neutemoval bordel jeste vic do topeni ale vyplavil ho ven a taky pozor na tlak ve vodovodnim radu aby se topeni neroztrhlo a nevyplavilo auto. chce to trochu citu.

Re: Topení Discovery

Napsal: 26 pro 2009 14:18
od eliott
Nejčastěji je to ale vodním kamenem, a tam nepomůže většinou nic...

Re: Topení Discovery

Napsal: 26 pro 2009 15:32
od skritekcrx
vodni kamen to je previt kdybys daval do chladice Calgon tak by se ti to nestalo :D :D :D

Re: Topení Discovery

Napsal: 05 led 2010 23:10
od Forsttimber
Ja som mal ten isty problem a vymenil som termostat a vsetko je ok topi ako za mladi.
Este som odmotoval vrtulu a tak mi teplota neklesa pri malych otackach ako to bolo s nahodenou vrtulou. CCA po dvoj hodinovom stani v mraze motor uplne nevychladol

Re: Topení Discovery

Napsal: 06 led 2010 00:24
od Truck Rover
Ja som mal problem taký že som mal zavzdušnený system a to som si myslel ze mam zlu vodnu pumpu :oops: stále kolísala teplota.

Re: Topení Discovery

Napsal: 16 led 2010 13:06
od RobsonXR
Ahoj......právě jsem hledal něco o topení na Disco 2.¨

Ted v zimních měsících mě to skoro netopí když jezdím po městě......když se rozjedu po dálnici, tak ze začátku jde teplej vzduch a pak vlažnej, když dám naplno na třeba 28 stupňů , z toho jde studenej.

Co se musím udělat? aby se to lépe diagnostikovalo v čem je závada? Spíš poradit s čím začít.

Re: Topení Discovery

Napsal: 16 led 2010 15:35
od shimi
no mě to taky moc netopilo a tak sem dal termostat a je to OK ,kde máš ručičku na ukazateli teplotykdyž to máš ohrátý??já ji mam přesně na polovině rosahu budíku a jde mi stoho horkej vzruch i ve velkejch mrazech,no a ta vrtule by to přece neměla ochladit ten motor když je dobrej termostat,mě se ten motor neochlazuje když stojim na místě je tpořád ručička v polovině,ta vrtule přece ochlazuje jen chladič a ten je odpojen od motoru právě termostatem takže by motor ochladit něměla

Re: Topení Discovery

Napsal: 16 led 2010 19:52
od RobsonXR
shimi píše:no mě to taky moc netopilo a tak sem dal termostat a je to OK ,kde máš ručičku na ukazateli teplotykdyž to máš ohrátý??já ji mam přesně na polovině rosahu budíku a jde mi stoho horkej vzruch i ve velkejch mrazech,no a ta vrtule by to přece neměla ochladit ten motor když je dobrej termostat,mě se ten motor neochlazuje když stojim na místě je tpořád ručička v polovině,ta vrtule přece ochlazuje jen chladič a ten je odpojen od motoru právě termostatem takže by motor ochladit něměla

ručička teploty motoru?? tak ta je při ohřátým motoru přesně v polovině.............ale co je divný, že i když je třeba ohřátej motor....a dám neutrál.......tak z toho jde z výdechů do kabiny studenej vzduch.
Nejsem mechanik abych do toho šahal. Asi to dám někomu aby to prozkoumal.......ale je lepší vědět zhruba rozsah možné závady

Re: Topení Discovery

Napsal: 16 led 2010 20:01
od Rover
První co je třeba udělat je vyměnit termostat. Mně třeba tahle banální operace udělala z RRC 300Tdi úplně jiné auto co se topení týče...

Pokud tohle nepomůže a je chladící soustava odvzušněná, tak potom výměna radiatoru, což je trochu mazec, je tam stašný přístup a u třístovky naprosto debilní systém spon, žádné hadice - trubka, hadici nasuneš a stáhneš sponou, tady je systém jak u nějakých žabožroutských aut a udělat to tak, aby ty spoje netekly je o nervy... Tohle zrovna řeším u Disco 300Tdi, po výměně radiatoru (a termostatu) topí naprosto dábelsky, ale ty spoje prostě tečou (kapou), takže to bude asi muset zase ven a nějak pořešit...

Re: Topení Discovery

Napsal: 17 led 2010 20:48
od Forsttimber
Ja ked mam vrtulu nahodenu tak pri nizkych otackach napriklad pri jazde v meste alebo dlhom klesani z horskeho prechodu vychladne. Po demontazi vrtule drzi teplotu. Mne sa zda ze termostaty su nejake divne lebo zatvaraju sa pri nizkej teplote alebo ta vrtula az moc chladi blok motora a ktomu este napor vzduchu. Rucicku mam presne v polovici.

A na TD5 asi tiez staci vymenit termostat to zvladne hocikto je to banalita.

Re: Topení Discovery

Napsal: 18 led 2010 09:30
od MIROFF
Áno,áno.V sobotu som tiež vymenil termostat a :Pohoda: . Predtým sa ručička ledva odlepila a teraz presne v strede budíka cca po 7 km jazdy.

Re: Topení Discovery

Napsal: 27 led 2010 01:10
od Colonel
Zdravim, taky mam asi problem s topenim, v dnesnim, byt mrazivem veceru (nejakych 11 pod nulou) jsem jel asi 50 kilometru do hor, za celou dobu teplomer neprekrocil tu druhou carku od spoda a to jeste jen ve stoupani, jak jsem je po rovince a motor sel "volneji", rucicka spadla az k prvni carce, nebo do spodni poloviny. Na zpatecni ceste to same, jak jsem jel z kopce, tak rucicka temer porad u prvni carky dole, jen pri zatezi motoru do kopce se to pohlo k te druhe, ale pres ni vubec. No a po dojeti domu jsem mel na bocnich oknech ZEVNITR regulerni namrazu :?
Predpokladam, ze by to taky mohl byt spatne spinajici termostat, muzou to znalejsi potvrdit? Diky :) Pro ilustraci prikladam fotku, kam to v tyhle zime vyleze nejvejs....
shimi píše:no mě to taky moc netopilo a tak sem dal termostat a je to OK ,kde máš ručičku na ukazateli teplotykdyž to máš ohrátý??já ji mam přesně na polovině rosahu budíku a jde mi stoho horkej vzruch i ve velkejch mrazech,no a ta vrtule by to přece neměla ochladit ten motor když je dobrej termostat,mě se ten motor neochlazuje když stojim na místě je tpořád ručička v polovině,ta vrtule přece ochlazuje jen chladič a ten je odpojen od motoru právě termostatem takže by motor ochladit něměla

Re: Topení Discovery

Napsal: 27 led 2010 11:16
od shimi
jo tak přesně takhle se to chovalo mě,dal sem termostat a je ručička stále v polovině budíku a to i když je venku -10 a topímě to slušně po tak 30km už ubírám na topení protoře je tam vedro,dej termostat není na co čekat,ten muj měl už vevnitř uplně vyžranou tu těsnící gumu takže tam byla stálá mezera tak 1mm a to prostě v takovýhle zimě asi stačí nato bay to jezdilo studený

Re: Topení Discovery

Napsal: 03 úno 2010 20:10
od Tonny
já dolil dva litry do chladiče... kámoš pořádně odvzdušnil... a můžu jezdit v plavkách :Pohoda: