Topení Discovery

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tomy H.
Příspěvky: 473
Registrován: 29 čer 2010 10:07
tel.: +421904496524
auto: Discovery 2 Td5
Bydliště: Ivanka pri Dunaji, SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení Discovery

#41 Příspěvek od Tomy H. » 30 lis 2010 19:39

z vlastnej skusenosti ti mozem odporucit rovno vybrat ten plastovy a nahradit ho kovovym - predides problemom 8)
Tomy
Discovery 2 Td5 2002

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Topení Discovery

#42 Příspěvek od Steve » 30 lis 2010 19:48

To ho ale musím mít..... :S
Dobrá, omrknu to :mrk , nějaké palcové šrouby mám, ale tak velké a mosazné ne.
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
kubasaki
Příspěvky: 360
Registrován: 23 dub 2008 12:29
tel.: 737154605
auto: Defender 110 300Tdi
Bydliště: Hrádek nad Nisou

Re: Topení Discovery

#43 Příspěvek od kubasaki » 30 lis 2010 22:38

Jestli je to 300 Tdi tak tam pasuje zátka s odvzdušňovákem z radiátoru, koupíš to kdekoliv kde prodávaj topenařinu za pár korun, to samý je i na chladiči tam mám tu samou ale bez odvzdušňováku.
Defender 110 300Tdi automat.

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Topení Discovery

#44 Příspěvek od Steve » 01 pro 2010 17:45

To je zajímavá informace, díky.... :mrk
Obhlídl jsem zapadané auto a raději jsem přijal nabídku souseda - Pojď si na štamprlu.... :cool Nebyla jedna.... :D
Cyril motorkáře Tomáše O. zná... :mrk
Zítra nahlídnu na tu zátku, nevíš přibližný průměr? Bude to asi v palcích, jako klasická instatérská záležitost....
Ráno jsem jen nahlídl, jestli je kapalina alespoň trochu tekutá a OK :mrk (nezamrzlo to - byl jsem trochu nesvůj z těch prvních mrazů) a zátka je buď původní nebo nová (plastová) , každopádně vypadá nepoškozená (servis podle předchozího majitele byl prý u Land Jirky). Tak se pokusím najít vhodný nástrčák a nebo ohnutou pásovinu, abych to moc nepoškodil. Jestli teda nebude problém vůbec najít auto pod hromadou sněhu.... :D
Jak je možné, že se to tak nějak samo od sebe zavzdušní? Souvisí to s mrazem?
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Topení Discovery

#45 Příspěvek od Acon » 01 pro 2010 19:50

Ako Vám funguje auto režim kúrenia? Z iných áut som zvyknutý, že si nastavím nejakú teplotu a okrem malej korekcie +- 2st nemusím do toho zasahovať. V Disco (II TD5) to kúri skvele, ale neskôr, keď už je interiér vykúrený, začne fúkať studený vzduch. Postupne musím pridávať až na nejakých 28st aby to kúrilo stále. Výduchy mám nastavené na nohy a tie z palubovky s tým, že stredné sú zatvorené. Ak mi nefúka teplý vzduch na bočné sklo, zachvílu by som mal reumu na lakti.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Michal P
Příspěvky: 28
Registrován: 25 pro 2009 18:54
auto: Discovery II

Re: Topení Discovery

#46 Příspěvek od Michal P » 01 pro 2010 19:57

Chlapi já vám všem tak závidím, že máte v autě pěkně teploučko. Mám D I 300 a v autě se to trochu ohřeje až po deseti km a to ještě není žádnej zázrak. Pořád mě fouká jenom vlažnej vzduch. Teploměr na přístrojovce mě ukazuje po zahřátí kousek pod středem výseče. Může to být termostatem ? Nebo mě poraďte co s tím.
Dík

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Topení Discovery

#47 Příspěvek od MadTom » 01 pro 2010 20:03

Ad Acon - mě se to chová stejně, tipuju že se netočí ventilátorek u čidla vnitřní teploty. Je to schované vedle nastavování výšky světlometů. V několika D2kách jsem slyšel, jak ten ventilátor drnčí, u mě je ale ticho. Nevěřím že po tolika letech by byl úplně tichý, to se spíš netočí. Z toho by vyplývala i špatná regulační odezva - kolem čidla neproudí vzduch, takže se sice ohřeje i s celým interiérem, odstaví topení, ale nestihne včas ochládnout a topení znovu zapnout.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2725
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Topení Discovery

#48 Příspěvek od masar » 01 pro 2010 20:23

MadTom píše:Ad Acon - mě se to chová stejně, tipuju že se netočí ventilátorek u čidla vnitřní teploty. Je to schované vedle nastavování výšky světlometů. V několika D2kách jsem slyšel, jak ten ventilátor drnčí, u mě je ale ticho. Nevěřím že po tolika letech by byl úplně tichý, to se spíš netočí. Z toho by vyplývala i špatná regulační odezva - kolem čidla neproudí vzduch, takže se sice ohřeje i s celým interiérem, odstaví topení, ale nestihne včas ochládnout a topení znovu zapnout.
Mám takový pocit, že tím ventilátorkem to nebude - nám funguje (je slyšet), ale cestou do Itálie jsem to co 20-30min musel přenastavovat jak píše Acon, do té doby jsem si toho nevšiml,nebyla taková zima a nebo to byla jízda do 30min.
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Topení Discovery

#49 Příspěvek od Acon » 01 pro 2010 20:23

Michal P píše:Chlapi já vám všem tak závidím, že máte v autě pěkně teploučko. Mám D I 300 a v autě se to trochu ohřeje až po deseti km a to ještě není žádnej zázrak. Pořád mě fouká jenom vlažnej vzduch. Teploměr na přístrojovce mě ukazuje po zahřátí kousek pod středem výseče. Může to být termostatem ? Nebo mě poraďte co s tím.
Dík
Termostat
MadTom píše:Ad Acon - mě se to chová stejně, tipuju že se netočí ventilátorek u čidla vnitřní teploty....
To už som kontroloval. Je to čisté, zrejme to niekto už čistil a ventilátorček sa vrtí. Otázka je, či nie je vylámaný...
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení Discovery

#50 Příspěvek od eliott » 01 pro 2010 20:27

Stejný problém mívají P38ky a tam je to tím větráčkem.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Topení Discovery

#51 Příspěvek od Acon » 01 pro 2010 21:11

dá sa taký vetráčik kúpiť?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Topení Discovery

#52 Příspěvek od Benjamin » 01 pro 2010 23:24

Acon píše:dá sa taký vetráčik kúpiť?
To by mě taky zajímalo? Myslím, že mám stejný problém :? ale ještě to musím příští týden vyzkoušet pořádně...až budu u auta
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Topení Discovery

#53 Příspěvek od Steve » 04 pro 2010 19:00

Tak jsem z toho trošku jelen........
Po pár dnech jsem vyhrabal auto z pod sněhu, trošku neochotně to chytlo. Bylo asi mínus sedm.
Takže jsem to nechal točit na volnoběh a čistil skla. Topit to nezačalo. Teploměr se držel stále úplně dole.
Pak jsem zkoušel povolit matici odvzdušnění, opatrně jsem s ní postupně otočil o cca dva závity bez nějakého efektu. Raději jsem ji zašrouboval zpět, teploměr se mezitím trochu "zvedl ode dna", nic moc, po cca dvaceti minutách volnoběhu a zvýšeného volnoběhu. Projel jsem auto asi kilák a stále nic, tak jsem zaparkoval a vše vypnul.
Asi za hodinu jsem odjížděl, vlažný motor chytl okamžitě, po cca kilometru to začalo topit. Sláva.
Ujel jsem asi pět kiláků a zastavil na naftu. Pak už to zase netopilo. Teploměr skoro vodorovně.
Další zastávka asi o kilák dál (nákup). Po nastartování zase hned topí.
Kruci, kde je chyba?
Discovery je životní styl.

Bart Srbsko
Příspěvky: 5
Registrován: 04 pro 2010 18:22
auto: Discoveri I

Re: Topení Discovery

#54 Příspěvek od Bart Srbsko » 04 pro 2010 19:38

Ahoj
Předem se musím omluvit jsem úplně čerstvej majitel Discovery I ( 94 ). Potřeboval bych poradit. Kdyz nechám běžet motor na volnoběh tak mi ukazatel teploty nestoupne ani o píď a s topení mi jde ledovej vzduch. Chtěl jsem to ohřát jízdou a po několika minutách mi to hlásí že je motor přehřátý při vyřazení na neutrál spadne teplota na polovinu, ale stejně mi jde z ventilace ledovej vzduch. Může mi někdo poradit co stím může být :?:

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení Discovery

#55 Příspěvek od Miloš II » 04 pro 2010 20:11

Odvzušňovat a ještě jednou odvzdušňovat.......no ale pravdou je to, že od tý doby co tam mám místo visco vrtule Kenlowe ventilátor, kterej v podstatě teď nesepne tak mám v budce teplo...MIlošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení Discovery

#56 Příspěvek od Hubert » 04 pro 2010 20:35

Když netopí a ručička ukazuje že je motor nahřátý tak otevřít haubnu a šáhnout na hadice co vedou do topení. Pokud sou vřelí a přesto netopí jak je to radiátorem nebo klapkama v topení. Pokud studené tak je to zavzdušněný, nebo ucpaný. Takže jak píše Miloš II. Odvzdušnit tak že se povolí zátka nad termostatem když je motor na volnoběh dokud nezačne téct kapalina. Pokud to máte ucpaný, nebo zamrzlí tak je to horší.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Topení Discovery

#57 Příspěvek od Steve » 05 pro 2010 12:17

Dík.
Zamrzlé to nemám, těleso termostatu bylo při zkoušení vlažné a to se teprve probouzel teploměr.
A po pár kilometrech, kdy teploměr je vodorovně a střídavě to topí-netopí, to vypadá spíš na ten vzduch.
Že tak najednou.....
A nebo to bylo přicpané nějakým bordelem a těmi mrazy se to uvolnilo a ucpalo definitivně trubky (nebo občas, nějakým náklonem, pohybem....).
Dnes nikam nemusím, zítra už snad bude míň mrznout, tak vyzkouším. :mrk
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
Jacko
Příspěvky: 680
Registrován: 03 lis 2009 21:02

Re: Topení Discovery

#58 Příspěvek od Jacko » 05 pro 2010 17:21

Michal P píše:Chlapi já vám všem tak závidím, že máte v autě pěkně teploučko. Mám D I 300 a v autě se to trochu ohřeje až po deseti km a to ještě není žádnej zázrak. Pořád mě fouká jenom vlažnej vzduch. Teploměr na přístrojovce mě ukazuje po zahřátí kousek pod středem výseče. Může to být termostatem ? Nebo mě poraďte co s tím.
Dík
Michale,to si na tom ešte dobre,mne sa zohreje iba tesne za prvú paličku,ale musím uznať,že aj tak to kúri... Idem si pekne objednať termostat :chuckle
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD

Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: 09 dub 2010 09:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: Topení Discovery

#59 Příspěvek od raven.99 » 06 pro 2010 10:31

Steve píše:Tak jsem z toho trošku jelen........
Po pár dnech jsem vyhrabal auto z pod sněhu, trošku neochotně to chytlo. Bylo asi mínus sedm.
Takže jsem to nechal točit na volnoběh a čistil skla. Topit to nezačalo. Teploměr se držel stále úplně dole.
Pak jsem zkoušel povolit matici odvzdušnění, opatrně jsem s ní postupně otočil o cca dva závity bez nějakého efektu. Raději jsem ji zašrouboval zpět, teploměr se mezitím trochu "zvedl ode dna", nic moc, po cca dvaceti minutách volnoběhu a zvýšeného volnoběhu. Projel jsem auto asi kilák a stále nic, tak jsem zaparkoval a vše vypnul.
Asi za hodinu jsem odjížděl, vlažný motor chytl okamžitě, po cca kilometru to začalo topit. Sláva.
Ujel jsem asi pět kiláků a zastavil na naftu. Pak už to zase netopilo. Teploměr skoro vodorovně.
Další zastávka asi o kilák dál (nákup). Po nastartování zase hned topí.
Kruci, kde je chyba?
1. tvoje auto ta nema moc rado... studeny diesel v zime nenechavat bezat na volnobeh, je tam slaby tlak oleja a motor sa tim likviduje viac ako pri normalnej jazde
2. keby si pouzil fukciu hladat, zistil by si ze TD5ka sa na volnobeh nezohreje, dokonca aj po jazde a zastavení napr. v zacpe dokaze vychladnut

Uživatelský avatar
Jacko
Příspěvky: 680
Registrován: 03 lis 2009 21:02

Re: Topení Discovery

#60 Příspěvek od Jacko » 06 pro 2010 19:45

No chlapci,tak mne dnes Mikuláš doniesol termostat ,cez pracovnú dobu som čakal na diely na iné auto,tak som si to hnedaj vymenil -no a teraz sa teplota drží tesne pred polovičkou,aj ked idem dole kopcom a auto sa neochladí - a to kúrenie SUPEEER!!! :Pohoda: :dance A to všetko za 9euri a pol hodiny roboty :angel
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD

Odpovědět