Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#101 Příspěvek od Acon » 05 pro 2013 08:21

Ano ;-)
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#102 Příspěvek od hifi » 29 lis 2014 22:23

tak ako som uz v inom vlakne spominal pretekajuce trubkohadice na chladic oleja v AT moje zamery urychlili a uz je to tam.
mam nove trubkohadice, HD menic od Ashcrofta, dokonca som si k nemu prikupil aj ten HD flexplate,gufera na AT, na kukovke, na rozvodovke a hardyspojku.
diky maryanovi za dobre rady hlavne pri usadeni menica a sosonovi za realizaciu. vyrobili sme si taky jednoduchy pripravok ktory ten menic drzal na pozadovanej hlbke pri nasadzani a bola to celkom brnkacka :lol: ale trpol som pekne ci a ako to vobec pojde.
no ale musim povedat ze je to naozaj uplne ina dimenzia D2 a moooc sa mi to lubi ako sa to sprava a hlavne chodi. z rozbiehania typu babeta sa stalo nadherne jazdenie a som z toho uplne vyteseny.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#103 Příspěvek od jezbera ivan » 30 lis 2014 01:08

To je fajn, je to tak a "to je prave ono, vo potrebujeme"
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1989
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#104 Příspěvek od libovka » 13 úno 2017 09:48

Trochu to oživím. Ten měnič z V8 je jedno jestli je za 4.0 nebo ze 4.6?

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1860
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#105 Příspěvek od jbizik » 13 úno 2017 09:50

Podla mna nie! Lebo 4,6 ma este vacsi...a myslim ze tam bude toho viacej ineho( v automate) ako u 4,0.
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#106 Příspěvek od pojir » 13 úno 2017 10:21

Pokud si spravne pamatuju, co jsem cetl na Ashcroftovych strankach (a ted to nemuzu najit), tak vsechny automatove V8 D1/D2/P38 (krome nejstarsich 4.6l V8 P38) maji mit stejny stredni menic. A ten pry k TD5 bez uprav nepasuje - coz je ostatne duvod, proc Ashcroft vyrabi ty HD menice pro TD5.

EDIT: je to tady:

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... 4hp22.html
"Small" is used on the 300 Tdi, P38 diesel and the TD5. "Medium" is used on the 3.9, 4.0 and the later 4.6 P38. "Large" is used on the early 4.6 P38"s. Note the large converter can only be used with the stage 2 as it will only fit the 4HP24 front end.
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... erter.html
The TD5 came out of the factory with the smaller of the three diameters of ZF converters, this HD converter is a modified medium bodied one made to fit in place of the stock small one.
(z cehoz plyne, ze ten stredni pasuje k TD5kovymu ZF 4HP22 az po upravach)
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#107 Příspěvek od Macej » 13 úno 2017 16:22

Mňa by zaujímalo ak by bol niekto kto je znalý a ochotný....
Je možné starú ZF4HP22 prekopať na 24ku a tým pádom v tomto spojení použiť najväčší menič? Mám 2 zvyšné prevodovky ktoré by som chcel v budúcnosti zrepasovať a prípadne vylepšiť aby boli schopné uniesť viac krútiaceho momentu než dáva napríklad taká 4,6tka

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 706
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#108 Příspěvek od pooh » 07 bře 2017 09:47

Macej píše: 13 úno 2017 16:22 Mňa by zaujímalo ak by bol niekto kto je znalý a ochotný....
Je možné starú ZF4HP22 prekopať na 24ku a tým pádom v tomto spojení použiť najväčší menič? Mám 2 zvyšné prevodovky ktoré by som chcel v budúcnosti zrepasovať a prípadne vylepšiť aby boli schopné uniesť viac krútiaceho momentu než dáva napríklad taká 4,6tka
hmm, ak by si chcel najvacsi menic, tak musis preverit ci sa zmesti do bellhousing. a prave bellhausing potrebujes pouzivat taky co pasuje na motor, takze asi ten povodny kus. ak nie, tak medzikus a s tym suvisiace vsetky problemy ... brr.. :head
na druhej strane 24-ka ma ovela silnejsie lamely pre spojku A a plus jednu lamelu pri volnobezke, takze keby si vymenil telo a nechal bellhousing a koniec, mozno by sa oplatilo aj tak.
zas ale neviem aku staru mas tu 22-ku, akym ventilovym blokom, chcelo by to este preskumat moznosti radenia ... :think
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
Dex
Příspěvky: 900
Registrován: 17 led 2012 16:33
tel.: +420606945930
auto: D2,D3,S3,RRC
Bydliště: Ostrava

Re: RE: Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#109 Příspěvek od Dex » 07 bře 2017 15:00

Macej píše:Mňa by zaujímalo ak by bol niekto kto je znalý a ochotný....
Je možné starú ZF4HP22 prekopať na 24ku a tým pádom v tomto spojení použiť najväčší menič? Mám 2 zvyšné prevodovky ktoré by som chcel v budúcnosti zrepasovať a prípadne vylepšiť aby boli schopné uniesť viac krútiaceho momentu než dáva napríklad taká 4,6tka
Kokešek to umí...

Odesláno z mého VFD 900 pomocí Tapatalk


Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#110 Příspěvek od Macej » 07 bře 2017 23:28

pooh píše: 07 bře 2017 09:47 hmm, ak by si chcel najvacsi menic, tak musis preverit ci sa zmesti do bellhousing. a prave bellhausing potrebujes pouzivat taky co pasuje na motor, takze asi ten povodny kus. ak nie, tak medzikus a s tym suvisiace vsetky problemy ... brr.. :head
na druhej strane 24-ka ma ovela silnejsie lamely pre spojku A a plus jednu lamelu pri volnobezke, takze keby si vymenil telo a nechal bellhousing a koniec, mozno by sa oplatilo aj tak.
zas ale neviem aku staru mas tu 22-ku, akym ventilovym blokom, chcelo by to este preskumat moznosti radenia ... :think
Je dosť pravdepodobné, že tá prevodovka aj tak pôjde na úplne iný motor takže medzikus bude samozrejmosť tak či tak. Aj keď si nemyslím, že ten najväčší menič by mal iný bellhousing keďže ten stredný má okolo seba relatívne dosť miesta a zas až tak velký rozdiel v nich podla fotiek na stránke Aschcroftu nieje. Ale to je iba môj skromný odhad podla toho ako som to videl na svojej prevodovke, že by tam vošlo aj niečo trochu väčšie :) no žiadna potvrdená info pretože o tomto spôsobe prestavby som toho zatial vela nezistil.
Codehunter píše:
Kokešek to umí...

Odesláno z mého VFD 900 pomocí Tapatalk
Ďakujem za tip :yes

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#111 Příspěvek od hifi » 07 bře 2017 23:33

ja som tiez niekde cital ze na najvacsi menic treba iny bellhousing. mozno to nebude len o velkosti, ale mozno aj o prirube na motor. ale neviem, nepatral som po tom, len som to niekde zachytil.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#112 Příspěvek od Macej » 07 bře 2017 23:42

Skôr by som povedal, že bude inak tvarovaný. nemyslím, že by kvôli tomu vyrábali iný blok motora alebo niečo podobné. Je to predsa Land Rover :chuckle

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#113 Příspěvek od Mirko » 08 bře 2017 10:14

Nesmíte plést dohromady diesely, které se tady řešili v celém vlákně, a V8, kterou řeší Macej.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#114 Příspěvek od Acon » 04 lis 2017 09:36

Oprášim tému aj keď intenzita nákupov D2 pomaly ale isto klesá... Svojho času som natočil videá zrýchlenia sériovej D2 TD5 s HD resp Medium meničom. Len teda je zdvihnutá a obuté sú 265/75R16 KM2 čo dosť spomaluje. Znalci vedia ;-)
Rozjazd na 1/5 plynu, držím ho konštantne, nepridávam ani po preradení, preto je zrýchlenie ku koncu trochu vlažnejšie https://www.youtube.com/watch?v=omyBagrVlkg
A tu je to cez kick down no zameral som sa viac na otáčky, lebo niekto odomňa chcel práve toto... https://www.youtube.com/watch?v=3j7yS36YJp0
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#115 Příspěvek od pojir » 28 lis 2017 17:12

Tak se mi zda, ze u Ashcroftu zmenili recepturu a jejich HD menice pro TD5 ted maji jiny unasec: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... erter.html
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
eveUSO
Příspěvky: 237
Registrován: 01 lis 2011 15:13
tel.: mám
auto: Discovery II Td5
Bydliště: Moravia

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#116 Příspěvek od eveUSO » 09 pro 2017 17:53

přesně takový mám na své ZF. A ani jsem nevrtal tu díru, měnič se mi podařil přišroubovat i přes původní kontrolní spodní díru převodovky :-)
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#117 Příspěvek od mr-tomas » 03 bře 2019 23:26

Trochu opráším tohle téma. Chtěl bych se zeptat jestli se neobjevila se nějaká nová možnost dát do ZF4HP22 střední měnič bez toho abych musel ten střední měnič převařovat a soustružit?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#118 Příspěvek od mr-tomas » 07 bře 2019 12:20

:hmm: tak nic, zkusím teda převařit střední měnič. Neměl by někdo nějakej starej střední měnič na V8 DI na vyhození? Zkusil bych si to na něčem na nečisto.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#119 Příspěvek od Miky_CZ » 07 bře 2019 12:42

na vyhozeni ne ale mam tady prevodovku i s menicem na D1 V8
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7821
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#120 Příspěvek od Sláma Karel » 07 bře 2019 13:16

mr-tomas píše: 03 bře 2019 23:26 Trochu opráším tohle téma. Chtěl bych se zeptat jestli se neobjevila se nějaká nová možnost dát do ZF4HP22 střední měnič bez toho abych musel ten střední měnič převařovat a soustružit?
No hlavně záleží do jaké 4HP22. Jenom v LR jsou asi čtyři (spíš víc) 4HP22.

Ale pokud to nechceš do DII, tak myslím, že 3,9 a 300tdi mají ten měnič stejně velký.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Odpovědět