DISCO na co si dat pozor!
Moderátor: Miky_CZ
udrzba
Do tych gul( swivel housing) ide Hypoid gear oil, SAE 90EP to API GL5, 0.35L do kazdej. Existuje aj specialna vazelina, ktoru vela ludi pouziva, ale v Tvojom pripade, by som minimalne na zaciatok dal olej aby si videl ci Ti bude unikat. Ak ano tak to musis rozobrat, pretesnit...
Do diferakov to iste, len kapacita je 1.7L
Napis aku mas prevodovku a rozvodovku.
U LR( a vlastne vseobecne) je potrebne venovat naplniam velku pozornost. Ak su naplne v poriadku je to polovica uspechu a auto sa Ti odvdaci. Aspon zo zaciatku kontroluj naplne castejsie, aby si odhalil pripadny unik a mohol si zabranit poskodeniu nejakej casti keby isla na sucho. Specialnu pozornost venuj tym homokinetakom, diferakom a krizom v kardanoch. To ze Ti tecie servo je sice zle nedobre, ale ovela horsie je ked znicis kardanovy kriz, aleho homokinetak.
Inak co sa tyka nahradnych dielov, nemusis mat vobec strach. LR je vyborna skladacka pre dospelych a naozaj jednoducha. Takmer kazdy jeden diel( aj ta najvacsia blbost) je vacsinou lahko objednatelna a vymenitelna.
Uplne najlepsie by si urobil keby si si z stiahol servisny manual na LR a tam mas vsetko do detailu popisane. Vola sa to RAVE.
Ja pouzivam:
homokinetaky: Castrol EPX90
diferaky: Castrol EPX90
rozvodovka: Castrol EPX90
automaticka prevodovka: Shell Dexron IID
posilnovac riadenia: Shell Dexron IID
Motor: Valvoline 15W-40 to API SG
Chladiaca kvalapina: Valvoline( Ethylene glycol based antifreeze to BS 6580)
Vazelina do kardanov: Shell Retinax LX2( NLGI-2)
Do diferakov to iste, len kapacita je 1.7L
Napis aku mas prevodovku a rozvodovku.
U LR( a vlastne vseobecne) je potrebne venovat naplniam velku pozornost. Ak su naplne v poriadku je to polovica uspechu a auto sa Ti odvdaci. Aspon zo zaciatku kontroluj naplne castejsie, aby si odhalil pripadny unik a mohol si zabranit poskodeniu nejakej casti keby isla na sucho. Specialnu pozornost venuj tym homokinetakom, diferakom a krizom v kardanoch. To ze Ti tecie servo je sice zle nedobre, ale ovela horsie je ked znicis kardanovy kriz, aleho homokinetak.
Inak co sa tyka nahradnych dielov, nemusis mat vobec strach. LR je vyborna skladacka pre dospelych a naozaj jednoducha. Takmer kazdy jeden diel( aj ta najvacsia blbost) je vacsinou lahko objednatelna a vymenitelna.
Uplne najlepsie by si urobil keby si si z stiahol servisny manual na LR a tam mas vsetko do detailu popisane. Vola sa to RAVE.
Ja pouzivam:
homokinetaky: Castrol EPX90
diferaky: Castrol EPX90
rozvodovka: Castrol EPX90
automaticka prevodovka: Shell Dexron IID
posilnovac riadenia: Shell Dexron IID
Motor: Valvoline 15W-40 to API SG
Chladiaca kvalapina: Valvoline( Ethylene glycol based antifreeze to BS 6580)
Vazelina do kardanov: Shell Retinax LX2( NLGI-2)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Suhlasim s Kocurom. Pri takomto stave podvozku by som tiez radsej vsetko rozobral a skontroloval. Ale co sa tyka vnutorneho ustrojenstva, tak som asi vacsi optimista. je to relativne nove auto, takze vo vnutry by to nemusel byt vobec tragicke( samozrejme za predpokladu, ze to tesnenie si aspon TROSICKU plnilo svoju ulohu). Ak tam bolo malo oleja( co akoze bolo), tak si to este mohlo odniest horne lozisko a vodiaci kolik( swivel pin), ktore to cele drzia na mieste. Ale vsetko su to lahko vymenitelne diely.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Mám Disco 2003 po faceliftu a až po koupi jsem zjistil, že má do čtyřkolky dost daleko. Nemám totiž uzávěrku diferenciálu. Takže sice nějaka TC, tedy traction controle se snaží přibržďovat protáčející se kola, ale rozhodně mi v těžším terénu nepomáhá. V praxi mně spíš zpomaluje a hodně často se stává, že se točí jen jedno kolo(hrabe) a já se nehnu z místa. A nejsem žádný strašpitel, co nepodrží rychlost a plyn na podlaze nebo naopak neschopný opatrné či citlivé jízdy. Prostě to 4x4 není Ale jak bylo v tomto fóru řečeno, auto je skládačka a vše se dá za pár desetitisíců korun dodělat No alespoň si mohu plánovat všechny ty dodělávkyLibor píše:mas porad 4x4
Disco mi zachránilo život
Opravdu to u Discovery funguje přesně takhle? Tedy pokud hovoříme o seriové CDL, tedy central diff lock? Fakt mi zavře obě, nebo dokonce všechny čtyři kola na sto procent? CDL nemám a plánuju ho za docela dost peněz dodělat, tak mně to opravdu zajímá. Nepopisuješ spíš nějakou dodělanou uzávěrku jako je Detroit nebo ARB?Libor píše:.ZKUS TO PROMITNOUT,DALS UZAVERKU DIFF.TEDY JSI ZAVREL DIFERENCIAL A JEDES DO LEVE ZATACKY KTERE KOLO JEDE PO VETSI KRUZNICI-_?SAMOZREJME PRAVE A CO TED STIM LEVYM KDYZ JE DIF.ZAVRENEJ?NO A TEN ROZDILNY POMER RESI PRAVE DIFER.ALE KDYZ JE NA TVRDO TAK CO TO MUZE ASI UDELAT KDYZ SE SNAZI TY KOLA VTE ZATACCE TOCIT STEJNE PO STEJNEM POLOMERU.
Disco mi zachránilo život
Libor píše: UDELEJ JESTLI SE TI TEDA BUDE CHTIT TO CO TI PIŠI NA PŘILOZENEM OBRAZKU.BUDE TO PIPLAČKA ALE POMUŽEŠ TOMU.SNAD TO PUJDE ZTE FOTKY NENI ZŘEJME JAK JE TO HLUBOKY TA REZ.TAKE SI VEM OLEJ A NAMAZ TO A UTŘI,ALE TIM STYLEM AT TI NA TOM ZUSTANE OLEJOVEJ FILM.
tak jsem pod to poradne o vikendu vlezl a ty koule byly jen spinavy , zadna rez, jsou uplne hladoucky....byl to maz a spina nikoli rez....