Čerpadlo paliva TD5

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 8745
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Čerpadlo paliva TD5

#161 Příspěvek od MadTom » úte úno 23, 2016 20:07

To čerpadlo nemusí být špatné. Zkus ho vyčistit. Stačí potom na dráty od motoru přivést 12V a nechat ho ať tlačí. Nafta by z něj měla doopravdy stříkat.
A to černé na povrchu čerpadla můžou být saze protlačené ze spalovacího prostoru netěsnícími vstřikovači. Typická závada TD5ky - měděné těsnění a Okroužky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

maroo
Příspěvky: 46
Registrován: pát zář 25, 2015 16:45
tel.: 777842015
auto: discovery 2 td5
Bydliště: Hlučín

Re: Čerpadlo paliva TD5

#162 Příspěvek od maroo » úte úno 23, 2016 20:17

MadTom píše:To čerpadlo nemusí být špatné. Zkus ho vyčistit. Stačí potom na dráty od motoru přivést 12V a nechat ho ať tlačí. Nafta by z něj měla doopravdy stříkat.
A to černé na povrchu čerpadla můžou být saze protlačené ze spalovacího prostoru netěsnícími vstřikovači. Typická závada TD5ky - měděné těsnění a Okroužky.
točí se ale má hrozný zvuk (v naftě), musí se sním klepnout aby se chytlo(asi uhlíky), to už neřeším, koupím nové, koupím i okroužky a podložky pod trysky. Napiš mi prosím jakou vůli, nebo jak seřídit trysky po zpětné montáži.Dík

maroo
Příspěvky: 46
Registrován: pát zář 25, 2015 16:45
tel.: 777842015
auto: discovery 2 td5
Bydliště: Hlučín

Re: Čerpadlo paliva TD5

#163 Příspěvek od maroo » ned úno 28, 2016 18:15

čerpadlo do nádrže jsem koupil stejné co tam bylo, VDO. nádrž jsem vyčistil a zkompletoval. vstřikovací trysky jsem přetěsnil, koupil jsem z časových důvodu nějakou levnou sadu na přetěsnění, snad to chvilku poběží, nicméně cu-čka jsem vyžíhal... uvidí se. auto běží, chytá na otáčku a čerpadlo je tichounké oproti původnímu které asi dobíhalo celých 3500km co auto mám... musím uznat že land rover je auto se kterým trávím opravdu dost času, skoro stejně v garáži jako za volantem... :(

Uživatelský avatar
ladapes
Příspěvky: 164
Registrován: čtv led 10, 2008 23:21
auto: Landovar DII
Bydliště: Prachatice

Re: Čerpadlo paliva TD5

#164 Příspěvek od ladapes » ned bře 13, 2016 21:36

Ahoj, tak jsem také úspěšně vyměnil podávací čerpadlo v nádrži, podělím se tady o mou zkušenost. Původní čerpadlo bylo dosti hlučné, věděl jsem tedy že to to přijde brzy. Na konci svého fungování najednou auto ztratilo výkon a dostat jej do 3tis otáček skoro nebylo možné. Takhle jsem jezdil asi 14 dní a pak to přišlo, zacukalo a přestalo jet. Hodil jsem blinkr a naštěstí zrovna u benziny odstavil, než jsem zajistil odtah.
Pak došlo na demontáž, takže jsem vyndal koberec, abych se dostal k čerpadlu a když jsem v tom byl, vyndal tapec i koberec a řekl si že dám nové. (To bude až další fáze.)
Pracně miniflexou nařezal orezlé šroubky které nešly povoli a pak vykroutil ven a sundal dekl co je nad čerpadlem. Šrouby jsem koupil nové a dekl obrousil a stříknul základovkou.
Pak jsem poměrně lehce povolil velkou matici a vytáhl (zřejmě původní) čerpadlo. Ani to nebylo tak "zahumusené" jako jsem viděl někde jinde. (To si časem zrepasuji a bude náhradní.)
Poté jsem přivezl nové čisté čerpadlo (díky Hanys :) ) a pěkně posadil do nádrže včetně té debilní těsnící gumy. Debilní proto, že nasadit a zmáčknout čerpadlo tak aby šla chytit matice je
nadlidský úkol. Možná tak pro :muscle schwarzeneggera :) .....zkoušel jsem na tom stát, klečet, jednou rukou mačkat a druhou utahovat, ale nic, je to masakr. Po hodině a půl sprostých slov jsem se
odhodlal dojet do dílny a udělat si takový stahovák. A dobře jsem udělal. Stahovákem jsem krásně zamáčknul čerpadlo na těsnící gumu a pak OBĚMA rukama mohl matici chytit.
No takže mechanicky vše ok, víko jsem nechal otevřené abych viděl jestli bude ta guma těsnit a nasadil hadičky. Guma těsnila, ale auto nestartovalo.
Po několika "suchých" startech mi dojela baterka. Takže přes noc nabít a zítra to zkusím znova.
Druhý den jsem opět zkoušel nastartovat a nic. Před tím jsem nechal čerpadlo několikrát nasát(asi 10x), aby se systém odvzdušnil. Furt nic. Musel jsem přistavit druhé diesel auto, aby mi baterka vydržela ty starty. V nádrži jsem měl cca čtvrtku. Řekl jsem si, že dojedu pro naftu tím nic nezkazím, tak jsem dolil asi 15l, aby bylo něco přes půlku nádrže.
Opakoval jsem postup znova a přidal sešlápnutý pedál. Najednou to začalo trochu slibovat. Pak ještě několikrát to samé, kamarád mi fouknul do sání start sprej a po dalším dlouhém úsilí to baflo, běželo asi na 4 ale po pár minutách se vše srovnalo a vrní to jak má.

Takže resumé:
- Povolit převlečnou matici je sranda
- Utáhnou převlečnou matici je porod, proto doporučuji udělat přípravek který vám podrží čerpadlo zmáčknuté dole
- po výměně čerpadla je nejspíš dobré mít v nádrži dostatečné množství nafty
- první úspěšný start trvá fakt dlouho, takže se nezvdávat a startovat (zkusit s plynem a zkusit se start sprejem nebo něčím podobným hořlavým)

Takže LR zdar! :whew

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 503
Registrován: úte dub 23, 2013 19:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Čerpadlo paliva TD5

#165 Příspěvek od hifi » ned bře 13, 2016 21:41

ladapes píše: ...
Takže resumé:
- Povolit převlečnou matici je sranda
- Utáhnou převlečnou matici je porod, proto doporučuji udělat přípravek který vám podrží čerpadlo zmáčknuté dole
- po výměně čerpadla je nejspíš dobré mít v nádrži dostatečné množství nafty
- první úspěšný start trvá fakt dlouho, takže se nezvdávat a startovat (zkusit s plynem a zkusit se start sprejem nebo něčím podobným hořlavým)

Takže LR zdar! :whew
praveze by v nadrzi malo byt co najmenej nafty aby ti to cerpadlo moc nevytlacalo hore pri utahovani. pred prvym startom musis najskor system odvzdusnit, inak v pohode
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

MadTom
Příspěvky: 8745
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Čerpadlo paliva TD5

#166 Příspěvek od MadTom » ned bře 13, 2016 21:43

K tomu usazování čerpadla - buďto druhého člověka, co to násadou od velkého kladiva podrží zamáčknuté, nebo když není, tak fixa a na té matici i na nádrží si označit začátek závitu, aby ten hned správně chytnul.
Nafta v nádrži čerpadlo nezvedne, na to je jí trošku málo, ale pružiny, které ho přidržují přitlačené u dna v klidu ano.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4444
Registrován: ned říj 15, 2006 20:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Čerpadlo paliva TD5

#167 Příspěvek od DanoDEF » ned bře 13, 2016 22:17

ladapes píše:Utáhnou převlečnou matici je porod
...vidis to velmi cierne. Jednoznacne ti chyba prax. Casom ti to pojde sikovne. :mrgreen:
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
ladapes
Příspěvky: 164
Registrován: čtv led 10, 2008 23:21
auto: Landovar DII
Bydliště: Prachatice

Re: Čerpadlo paliva TD5

#168 Příspěvek od ladapes » ned bře 13, 2016 22:23

DanoDEF píše:
ladapes píše:Utáhnou převlečnou matici je porod
...vidis to velmi cierne. Jednoznacne ti chyba prax. Casom ti to pojde sikovne. :mrgreen:

JJ to je pravda. Já si ale rád na všechno udělám cajk, (rovnák na vohybák :DDD ) ..takže příště budu mít na každou fázi nějaký udělátko :)

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 756
Registrován: ned kvě 18, 2008 23:24
tel.: +421905582959
Bydliště: Bratislava

Re: Čerpadlo paliva TD5

#169 Příspěvek od vladob8 » ned bře 13, 2016 22:37

Robil som to prvy krat to utahovanie matice nad cerpadlom po demontazi cerpadla a islo to uplne lahucko. Musel tam byt nejaky iny problem co sa netykal Schwarzeneggera, podla mna..
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

azni
Příspěvky: 389
Registrován: pon úno 10, 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Čerpadlo paliva TD5

#170 Příspěvek od azni » ned bře 13, 2016 22:56

delal jsem to xkrat a slo to v pohode, jen se musi nejdriv nasadit guma na nadrz a pak prostrcit cerpadlo. Davat to tam naraz z gumou bylo fakt na nejakeho silase...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Uživatelský avatar
Juri Toy
Příspěvky: 247
Registrován: pon lis 14, 2011 00:15
tel.: 603338599
auto: RRC V8 '79, DII
Bydliště: Brno

Re: Čerpadlo paliva TD5

#171 Příspěvek od Juri Toy » pon bře 14, 2016 20:51

Zdarec, mám dotaz. Přesně před rokem jsem koupil tady z fóra od KTMatej jeho Disco 2 v automatu r.v. 99 a naběháno má 320 000km. Jezdím s ní často a nechci tady malovat "čertem po zdi", ale zatím jsem na ni nemusel absolutně sáhnout. Matěj před prodejem udělal potřebné výměny náplní a řemenů. Už když mi ji prodával, bylo docela slyšet právě čerpadlo v nádrži. Do teď ale má pořád stejný zvuk a vše funguje jak má. Mám ho tedy radši vyměnit, nebo je to ok? Buď na diskárně už byly vychytány mouchy, nebo mám jen štěstí na auto? Díky J.
Juri (42)
RRC/3dv. 3.5 čtyřkvalt, r.v. 79 COMEUP winch, pevnostňák, přídavné nádrže 2x25L a kryty dif vl. výroby, lift na pruž. Tatra 613, MAXXIS MUDZILLA 33x12,5R15, zadní náprava Defender 110. (momentálně v rozvodovém řízení)
Disco Td5 98 aut.

Uživatelský avatar
Balú
Příspěvky: 737
Registrován: stř srp 01, 2012 12:53
tel.: +421903775011
auto: LR DII 2003
Bydliště: Púchov

Re: Čerpadlo paliva TD5

#172 Příspěvek od Balú » pon bře 14, 2016 21:37

nic preventivne nemen ,auto ti pojde aj bez cerpadla ,iba sa nebude dat vytocit motor nad 2500 otacok a bude lenivsie ,normalne rano nastartuje a nudzovo dojde aj xy kilometrov ,ja som tri tyzdne jazdil bez cerpadla a zistil som to az ked som isiel na chatu a vybehol som z mesta a potreboval pridat gas ...

azni
Příspěvky: 389
Registrován: pon úno 10, 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Čerpadlo paliva TD5

#173 Příspěvek od azni » pon čer 06, 2016 10:42

Jen bych se zeptal - pri vymene podlozek a O krouzku vstriku davate OEM nebo originaly ? Lisi se vubec nejak ? A podlozky nechavate tak jak jsou nebo je žíháte ? Diky.
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

MadTom
Příspěvky: 8745
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Čerpadlo paliva TD5

#174 Příspěvek od MadTom » pon čer 06, 2016 11:11

Já jsem to dělal jenom jednou a dal jsem obojí originál, cenovej rozdíl byl malej. A co jsem k tomu kde četl, tak s OEM měli někteří problém, kterej se vyřešil výměnou za originály.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4751
Registrován: sob úno 07, 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Čerpadlo paliva TD5

#175 Příspěvek od Acon » pon čer 06, 2016 20:20

ladapes píše:...a pěkně posadil do nádrže včetně té debilní těsnící gumy. Debilní proto, že nasadit a zmáčknout čerpadlo tak aby šla chytit matice je
nadlidský úkol. Možná tak pro :muscle schwarzeneggera :) .....zkoušel jsem na tom stát, klečet, jednou rukou mačkat a druhou utahovat, ale nic, je to masakr. Po hodině a půl sprostých slov .....
Hm. Asi je fajn nevedieť, že to ide ťažko. Ja som čerpadlo menil a najhoršia práca bola dať z neho dolu tú plastovú vlnovcovú hadičku. Montáž čerpadla spať do nádrže už bola záležitosť pár minút.
99" LR DiscoveryII TD5, 2" lift, predný+zadný pevnostňák, superwinch 4,5t, syn. lano, pneu KM2 265/75R16
skype: OlegMasik - ročník 64"

daca.svijany
Příspěvky: 38
Registrován: čtv lis 26, 2009 18:11
tel.: 737103456
auto: DII td5
Bydliště: Svijany

Re: Čerpadlo paliva TD5

#176 Příspěvek od daca.svijany » stř říj 19, 2016 08:47

Ahoj,
mám takový problém s čerpadle paliva. Když natankuji plnou tak ujedu cca 600km vklidu a chcípne jako když dojde nafta. Na ručičce palivoměru je něco kolem čtvrtky. Stalo se u už někomu? Je to takové "na prd" hlídat kolik je ujeto km od natankování. Díky moc za rady

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4444
Registrován: ned říj 15, 2006 20:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Čerpadlo paliva TD5

#177 Příspěvek od DanoDEF » stř říj 19, 2016 08:51

... moze byt krivo osadene osadene cerpadlo v nadrzi. V dne nadrze su take nerovnostie medzi ktore ma cerpadlo sadnut. Ak nesadne moze byt krivo lebo je na pruzinach. Moze byt krivo prave na tu stranu, ze sa potom plavak oprie o dno a ukazuje stvrtku lebo uz nema kam klesnut.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

daca.svijany
Příspěvky: 38
Registrován: čtv lis 26, 2009 18:11
tel.: 737103456
auto: DII td5
Bydliště: Svijany

Re: Čerpadlo paliva TD5

#178 Příspěvek od daca.svijany » stř říj 19, 2016 08:57

Ale v nádrži nafta je protože najedu jen tech 600km a klidným tempem

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4444
Registrován: ned říj 15, 2006 20:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Čerpadlo paliva TD5

#179 Příspěvek od DanoDEF » stř říj 19, 2016 09:01

... moze to suvisiet s tym osadenim lebo potom cerpadlo nejde az na dno nadrze a navyse je krivo.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

azni
Příspěvky: 389
Registrován: pon úno 10, 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Čerpadlo paliva TD5

#180 Příspěvek od azni » stř říj 19, 2016 12:35

muze byt klidne jen ohnuty ten drat od plovaku nebo vysazeny cely plast reostatu. Vim ze je to pakarna ale nejlepsi by bylo cerpadlo vyndat a vsechno vyzkouset venku. Nebo proste jak rucicka padne pod polovinu, dotankovavat...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Odpovědět