CZECH LAND ROVER FORUM

Pro příznivce této anglické značky
Oficiální sraz LR fóra - Highland Meeting 19.-21.5 2017 Jihlava
Právě je úte kvě 23, 2017 19:46

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 192 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 16 7 8 9 10 Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: úte úno 23, 2016 20:07 
Offline

Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
Příspěvky: 8412
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc
To čerpadlo nemusí být špatné. Zkus ho vyčistit. Stačí potom na dráty od motoru přivést 12V a nechat ho ať tlačí. Nafta by z něj měla doopravdy stříkat.
A to černé na povrchu čerpadla můžou být saze protlačené ze spalovacího prostoru netěsnícími vstřikovači. Typická závada TD5ky - měděné těsnění a Okroužky.

_________________
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: úte úno 23, 2016 20:17 
Offline

Registrován: pát zář 25, 2015 16:45
Příspěvky: 41
tel.: 777842015
auto: discovery 2 td5
Bydliště: Hlučín
Citace:
To čerpadlo nemusí být špatné. Zkus ho vyčistit. Stačí potom na dráty od motoru přivést 12V a nechat ho ať tlačí. Nafta by z něj měla doopravdy stříkat.
A to černé na povrchu čerpadla můžou být saze protlačené ze spalovacího prostoru netěsnícími vstřikovači. Typická závada TD5ky - měděné těsnění a Okroužky.
točí se ale má hrozný zvuk (v naftě), musí se sním klepnout aby se chytlo(asi uhlíky), to už neřeším, koupím nové, koupím i okroužky a podložky pod trysky. Napiš mi prosím jakou vůli, nebo jak seřídit trysky po zpětné montáži.Dík


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: ned úno 28, 2016 18:15 
Offline

Registrován: pát zář 25, 2015 16:45
Příspěvky: 41
tel.: 777842015
auto: discovery 2 td5
Bydliště: Hlučín
čerpadlo do nádrže jsem koupil stejné co tam bylo, VDO. nádrž jsem vyčistil a zkompletoval. vstřikovací trysky jsem přetěsnil, koupil jsem z časových důvodu nějakou levnou sadu na přetěsnění, snad to chvilku poběží, nicméně cu-čka jsem vyžíhal... uvidí se. auto běží, chytá na otáčku a čerpadlo je tichounké oproti původnímu které asi dobíhalo celých 3500km co auto mám... musím uznat že land rover je auto se kterým trávím opravdu dost času, skoro stejně v garáži jako za volantem... :(


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 21:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv led 10, 2008 23:21
Příspěvky: 152
auto: Landovar DII
Bydliště: Prachatice
Ahoj, tak jsem také úspěšně vyměnil podávací čerpadlo v nádrži, podělím se tady o mou zkušenost. Původní čerpadlo bylo dosti hlučné, věděl jsem tedy že to to přijde brzy. Na konci svého fungování najednou auto ztratilo výkon a dostat jej do 3tis otáček skoro nebylo možné. Takhle jsem jezdil asi 14 dní a pak to přišlo, zacukalo a přestalo jet. Hodil jsem blinkr a naštěstí zrovna u benziny odstavil, než jsem zajistil odtah.
Pak došlo na demontáž, takže jsem vyndal koberec, abych se dostal k čerpadlu a když jsem v tom byl, vyndal tapec i koberec a řekl si že dám nové. (To bude až další fáze.)
Pracně miniflexou nařezal orezlé šroubky které nešly povoli a pak vykroutil ven a sundal dekl co je nad čerpadlem. Šrouby jsem koupil nové a dekl obrousil a stříknul základovkou.
Pak jsem poměrně lehce povolil velkou matici a vytáhl (zřejmě původní) čerpadlo. Ani to nebylo tak "zahumusené" jako jsem viděl někde jinde. (To si časem zrepasuji a bude náhradní.)
Poté jsem přivezl nové čisté čerpadlo (díky Hanys :) ) a pěkně posadil do nádrže včetně té debilní těsnící gumy. Debilní proto, že nasadit a zmáčknout čerpadlo tak aby šla chytit matice je
nadlidský úkol. Možná tak pro :muscle schwarzeneggera :) .....zkoušel jsem na tom stát, klečet, jednou rukou mačkat a druhou utahovat, ale nic, je to masakr. Po hodině a půl sprostých slov jsem se
odhodlal dojet do dílny a udělat si takový stahovák. A dobře jsem udělal. Stahovákem jsem krásně zamáčknul čerpadlo na těsnící gumu a pak OBĚMA rukama mohl matici chytit.
No takže mechanicky vše ok, víko jsem nechal otevřené abych viděl jestli bude ta guma těsnit a nasadil hadičky. Guma těsnila, ale auto nestartovalo.
Po několika "suchých" startech mi dojela baterka. Takže přes noc nabít a zítra to zkusím znova.
Druhý den jsem opět zkoušel nastartovat a nic. Před tím jsem nechal čerpadlo několikrát nasát(asi 10x), aby se systém odvzdušnil. Furt nic. Musel jsem přistavit druhé diesel auto, aby mi baterka vydržela ty starty. V nádrži jsem měl cca čtvrtku. Řekl jsem si, že dojedu pro naftu tím nic nezkazím, tak jsem dolil asi 15l, aby bylo něco přes půlku nádrže.
Opakoval jsem postup znova a přidal sešlápnutý pedál. Najednou to začalo trochu slibovat. Pak ještě několikrát to samé, kamarád mi fouknul do sání start sprej a po dalším dlouhém úsilí to baflo, běželo asi na 4 ale po pár minutách se vše srovnalo a vrní to jak má.

Takže resumé:
- Povolit převlečnou matici je sranda
- Utáhnou převlečnou matici je porod, proto doporučuji udělat přípravek který vám podrží čerpadlo zmáčknuté dole
- po výměně čerpadla je nejspíš dobré mít v nádrži dostatečné množství nafty
- první úspěšný start trvá fakt dlouho, takže se nezvdávat a startovat (zkusit s plynem a zkusit se start sprejem nebo něčím podobným hořlavým)

Takže LR zdar! :whew


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 21:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 23, 2013 19:02
Příspěvky: 503
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov
Citace:
...
Takže resumé:
- Povolit převlečnou matici je sranda
- Utáhnou převlečnou matici je porod, proto doporučuji udělat přípravek který vám podrží čerpadlo zmáčknuté dole
- po výměně čerpadla je nejspíš dobré mít v nádrži dostatečné množství nafty
- první úspěšný start trvá fakt dlouho, takže se nezvdávat a startovat (zkusit s plynem a zkusit se start sprejem nebo něčím podobným hořlavým)

Takže LR zdar! :whew
praveze by v nadrzi malo byt co najmenej nafty aby ti to cerpadlo moc nevytlacalo hore pri utahovani. pred prvym startom musis najskor system odvzdusnit, inak v pohode

_________________
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 21:43 
Offline

Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
Příspěvky: 8412
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc
K tomu usazování čerpadla - buďto druhého člověka, co to násadou od velkého kladiva podrží zamáčknuté, nebo když není, tak fixa a na té matici i na nádrží si označit začátek závitu, aby ten hned správně chytnul.
Nafta v nádrži čerpadlo nezvedne, na to je jí trošku málo, ale pružiny, které ho přidržují přitlačené u dna v klidu ano.

_________________
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 22:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 15, 2006 20:36
Příspěvky: 4427
auto: 110 SW
Bydliště: Geča
Citace:
Utáhnou převlečnou matici je porod
...vidis to velmi cierne. Jednoznacne ti chyba prax. Casom ti to pojde sikovne. :mrgreen:

_________________
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 22:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv led 10, 2008 23:21
Příspěvky: 152
auto: Landovar DII
Bydliště: Prachatice
Citace:
Citace:
Utáhnou převlečnou matici je porod
...vidis to velmi cierne. Jednoznacne ti chyba prax. Casom ti to pojde sikovne. :mrgreen:

JJ to je pravda. Já si ale rád na všechno udělám cajk, (rovnák na vohybák :DDD ) ..takže příště budu mít na každou fázi nějaký udělátko :)


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 22:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned kvě 18, 2008 23:24
Příspěvky: 754
tel.: +421905582959
Bydliště: Bratislava
Robil som to prvy krat to utahovanie matice nad cerpadlom po demontazi cerpadla a islo to uplne lahucko. Musel tam byt nejaky iny problem co sa netykal Schwarzeneggera, podla mna..

_________________
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 22:56 
Offline

Registrován: pon úno 10, 2014 21:51
Příspěvky: 388
auto: Disko II TD5 r.2002
delal jsem to xkrat a slo to v pohode, jen se musi nejdriv nasadit guma na nadrz a pak prostrcit cerpadlo. Davat to tam naraz z gumou bylo fakt na nejakeho silase...

_________________
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: pon bře 14, 2016 20:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2011 00:15
Příspěvky: 210
tel.: 603338599
auto: RRC V8 '79, DII
Bydliště: Brno
Zdarec, mám dotaz. Přesně před rokem jsem koupil tady z fóra od KTMatej jeho Disco 2 v automatu r.v. 99 a naběháno má 320 000km. Jezdím s ní často a nechci tady malovat "čertem po zdi", ale zatím jsem na ni nemusel absolutně sáhnout. Matěj před prodejem udělal potřebné výměny náplní a řemenů. Už když mi ji prodával, bylo docela slyšet právě čerpadlo v nádrži. Do teď ale má pořád stejný zvuk a vše funguje jak má. Mám ho tedy radši vyměnit, nebo je to ok? Buď na diskárně už byly vychytány mouchy, nebo mám jen štěstí na auto? Díky J.

_________________
Juri (42)
RRC/3dv. 3.5 r.v. 79 COMEUP winch, pevnostňák, přídavné nádrže 2x25L a kryty dif vl. výroby, lift na pruž. Tatra 613, MAXXIS MUDZILLA 33x12,5R15, zadní náprava Defender 110. (momentálně v rozvodovém řízení)
Disco Td5 98 aut.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: pon bře 14, 2016 21:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 01, 2012 12:53
Příspěvky: 729
tel.: +421903775011
auto: LR DII 2003
Bydliště: Púchov
nic preventivne nemen ,auto ti pojde aj bez cerpadla ,iba sa nebude dat vytocit motor nad 2500 otacok a bude lenivsie ,normalne rano nastartuje a nudzovo dojde aj xy kilometrov ,ja som tri tyzdne jazdil bez cerpadla a zistil som to az ked som isiel na chatu a vybehol som z mesta a potreboval pridat gas ...


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: pon čer 06, 2016 10:42 
Offline

Registrován: pon úno 10, 2014 21:51
Příspěvky: 388
auto: Disko II TD5 r.2002
Jen bych se zeptal - pri vymene podlozek a O krouzku vstriku davate OEM nebo originaly ? Lisi se vubec nejak ? A podlozky nechavate tak jak jsou nebo je žíháte ? Diky.

_________________
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: pon čer 06, 2016 11:11 
Offline

Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
Příspěvky: 8412
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc
Já jsem to dělal jenom jednou a dal jsem obojí originál, cenovej rozdíl byl malej. A co jsem k tomu kde četl, tak s OEM měli někteří problém, kterej se vyřešil výměnou za originály.

_________________
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: pon čer 06, 2016 20:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 07, 2009 20:29
Příspěvky: 4742
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK
Citace:
...a pěkně posadil do nádrže včetně té debilní těsnící gumy. Debilní proto, že nasadit a zmáčknout čerpadlo tak aby šla chytit matice je
nadlidský úkol. Možná tak pro :muscle schwarzeneggera :) .....zkoušel jsem na tom stát, klečet, jednou rukou mačkat a druhou utahovat, ale nic, je to masakr. Po hodině a půl sprostých slov .....
Hm. Asi je fajn nevedieť, že to ide ťažko. Ja som čerpadlo menil a najhoršia práca bola dať z neho dolu tú plastovú vlnovcovú hadičku. Montáž čerpadla spať do nádrže už bola záležitosť pár minút.

_________________
99" LR DiscoveryII TD5, 2" lift, predný+zadný pevnostňák, superwinch 4,5t, syn. lano, pneu KM2 265/75R16
skype: OlegMasik - ročník 64"


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2016 08:47 
Offline

Registrován: čtv lis 26, 2009 18:11
Příspěvky: 38
tel.: 737103456
auto: DII td5
Bydliště: Svijany
Ahoj,
mám takový problém s čerpadle paliva. Když natankuji plnou tak ujedu cca 600km vklidu a chcípne jako když dojde nafta. Na ručičce palivoměru je něco kolem čtvrtky. Stalo se u už někomu? Je to takové "na prd" hlídat kolik je ujeto km od natankování. Díky moc za rady


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2016 08:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 15, 2006 20:36
Příspěvky: 4427
auto: 110 SW
Bydliště: Geča
... moze byt krivo osadene osadene cerpadlo v nadrzi. V dne nadrze su take nerovnostie medzi ktore ma cerpadlo sadnut. Ak nesadne moze byt krivo lebo je na pruzinach. Moze byt krivo prave na tu stranu, ze sa potom plavak oprie o dno a ukazuje stvrtku lebo uz nema kam klesnut.

_________________
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2016 08:57 
Offline

Registrován: čtv lis 26, 2009 18:11
Příspěvky: 38
tel.: 737103456
auto: DII td5
Bydliště: Svijany
Ale v nádrži nafta je protože najedu jen tech 600km a klidným tempem


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2016 09:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 15, 2006 20:36
Příspěvky: 4427
auto: 110 SW
Bydliště: Geča
... moze to suvisiet s tym osadenim lebo potom cerpadlo nejde az na dno nadrze a navyse je krivo.

_________________
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Čerpadlo paliva TD5
PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2016 12:35 
Offline

Registrován: pon úno 10, 2014 21:51
Příspěvky: 388
auto: Disko II TD5 r.2002
muze byt klidne jen ohnuty ten drat od plovaku nebo vysazeny cely plast reostatu. Vim ze je to pakarna ale nejlepsi by bylo cerpadlo vyndat a vsechno vyzkouset venku. Nebo proste jak rucicka padne pod polovinu, dotankovavat...

_________________
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 192 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 16 7 8 9 10 Další

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: patrik, Wiki a 9 hostů


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz