Stránka 1 z 15

Čerpadlo paliva TD5

Napsal: 24 lis 2006 15:23
od Admin
Všichni kteří máte DiscoveryII s TD5kovým motorem chtěl bych Vám dát jednu radu.
Pokud možno nevyjíždějte úplně nádrž. Jak se vám rozsvítí kontrolka u palivoměru - hladové oko vyhledejte co možná nejdříve čerpací stanici a dotankujte si naftu.
Ti více znalý jistě ví proč.
V nádrži se nachází vysokotlaké čerpadlo, které je mazané a možná i chlazené naftou. Pokud máte málo nafty čerpadlo může být za určitých okolností špatně nebo vůbec promazáno naftou. Třeba vjedete do táhle zatáčky, ...atd. a palivo se odleje mimo sací koš čerpadla, pak dojde k nasátí vzduchu a čerpadlo přestane být mazáno. Přitom dojde k jeho přidření nebo zadření. Pokud máte málo paliva tak čerpadlo začíná být více slyšitelné, a pokud i po doplnění paliva hlučné zůstavá, je většinou už pozdě a je otázka času kdy odejde do věčných lovišť.
S příchodem zimního období nezapomínejte na přísadu do paliva proti zparafínování nafty, dobré jsou např. Castrol TDA nebo ELF Stopogel.
Přeji spoustu šťastných kilometrů

Čerpadlo Td5

Napsal: 28 úno 2007 08:53
od Zbyněk
Dnes ráno jsem si vzpoměl na tvoje rady. Cestou do práce zdolávám asi 200 m kopec 12% stoupání, a v tom to na mne rozsvítilo. Jistě si umíš představit, že s tankováním jsem neváhal. Vlastně kvuli tomuto kopci jsem si pořídil DII

Kolik Má DII Td5 dojezd od světelné kontrolky při spotřebě 11l ?

Napsal: 28 úno 2007 08:55
od Stavros
Ahoj Zbynku, na me, kdyz zacne svitit kontrolka, tak nacerpam cca 78l do plny, takze rezerva tam je velka.

Napsal: 28 úno 2007 09:08
od discover
Ja se snazim aby cerpadlo nevyschlo, nacerpam vzdy asi 90l. To je jasny, ne?

Čerpadlo Td5

Napsal: 28 úno 2007 09:36
od Zbynek
Ahoj Stavros. No, vždyť jsem pako, to jsou snadné počty. Ráno jsem těsně po rosvícení natankoval 78 L Jasně, rezerva je slušná.
Brrr.

Napsal: 06 pro 2007 00:26
od Mešky
Teď jsme to řešili na H2, majitel jezdil pořád na doraz a dokonce mu 2x došel benzín. Auto má najeto 40000 km a čerpadlo se zadřelo.

Napsal: 17 úno 2008 09:38
od DanielDesign
Mešky píše:Teď jsme to řešili na H2, majitel jezdil pořád na doraz a dokonce mu 2x došel benzín. Auto má najeto 40000 km a čerpadlo se zadřelo.
Taký boháči tomu vždycky dávajú. :lol:

Napsal: 18 úno 2008 15:16
od default
Nejsem boháč a taky jezdim na doraz. Kdo by se porad prudil u pumpy za 500...

palivo

Napsal: 04 čer 2008 12:44
od ladapes
Mám DII TD5 krátce,ale zatím mi vychází spotřeba cca 15L /100km, nejhorší je se vždycky při placení usmívat.... :?

Napsal: 04 čer 2008 14:49
od Jenda
...tak to je neco spatne,15L. bych videl tak v terenu s redukci.
Nebo je pretezka noha :?: :D
Honza

Re: Čerpadlo paliva TD5

Napsal: 04 čer 2008 15:55
od erik
Admin píše:Všichni kteří máte DiscoveryII s TD5kovým motorem chtěl bych Vám dát jednu radu.
Pokud možno nevyjíždějte úplně nádrž. Jak se vám rozsvítí kontrolka u palivoměru - hladové oko vyhledejte co možná nejdříve čerpací stanici a dotankujte si naftu.
Ti více znalý jistě ví proč.
V nádrži se nachází vysokotlaké čerpadlo, které je mazané a možná i chlazené naftou. Pokud máte málo nafty čerpadlo může být za určitých okolností špatně nebo vůbec promazáno naftou. Třeba vjedete do táhle zatáčky, ...atd. a palivo se odleje mimo sací koš čerpadla, pak dojde k nasátí vzduchu a čerpadlo přestane být mazáno. Přitom dojde k jeho přidření nebo zadření. Pokud máte málo paliva tak čerpadlo začíná být více slyšitelné, a pokud i po doplnění paliva hlučné zůstavá, je většinou už pozdě a je otázka času kdy odejde do věčných lovišť.
S příchodem zimního období nezapomínejte na přísadu do paliva proti zparafínování nafty, dobré jsou např. Castrol TDA nebo ELF Stopogel.
Přeji spoustu šťastných kilometrů
Jej. Zase je to tu oé tom cerpadle ajeho mazani naftou. Admine, jedno mi je neuveritelne. Ze by to byla pravda. Jak by bylo mazano a chlazene benzinverze.?
Za osvetleni problemu predem dekuji.
/kdyz jsem si to po sobe precetl, tak muj dotaz vypada jako utok. Neni to tak. Jen zvidavost a ma nejasnost :D /

Napsal: 10 úno 2009 17:37
od Acon
Kameň úrazu môže byť v točení na sucho bez odporu. Máloktorému čerpadlu to robí dobre.

Napsal: 09 bře 2009 00:59
od McCormic
aby ne, když se bez odporu točí mnohem rychlejc...

Napsal: 26 bře 2009 21:34
od Acon
A potom je tu ďalší fakt, ktorému je dobre predísť. Vracajúca sa nafta cez prepad je zohriata, jednak tlakom, jednak prietokom cez regulátor, ktorý je zohriaty od motora. Teplá nafta spôsobuje kondenzovanie vody na stenách nádrže a zanášanie pal. filtra. V lete, ak jazdíme s prázdnou, sa nafta príliš zohrieva a má tendenciu sa peniť, čo môže spôsobiť ľahké zavzdušnenie pal. systému. Takže, rezerva je dobrá vec, no je určená pre prípady kedy nemáme na výber. Normálne by sme mali tankovať skôr. Myslím, že je to uvedené aj v manuáloch.

Re: Čerpadlo paliva TD5

Napsal: 14 kvě 2009 15:37
od Forsttimber
Plati to aj pre DI?

Re: Čerpadlo paliva TD5

Napsal: 14 kvě 2009 16:46
od Piskot
.... pro DI to neplatí, nemá čerpadlo v nádrži. Podávací čerpadlo je na bloku motoru.

Re: Čerpadlo paliva TD5

Napsal: 21 črc 2009 16:28
od Acon
Forsttimber píše:Plati to aj pre DI?
o tom čerpadle nie (ak teda rád riskuješ zavzdušnenie a pakáreň súvisiacu s odvzdušňovaním) ale s tým kondenzátom ano. V zime je lepšie jazdiť od plnej do 1/2. Ale to všeobecne s nafťákom.

Re: Čerpadlo paliva TD5

Napsal: 06 dub 2010 22:31
od Wojto
No takže dnes som si to nechtiac vyskúšal. Od rozsvietenia kontrolky som urobil asi 30km (po meste), posledných 5 km začalo niečo slabo pískať až syčať. Zastal som pred domom a chcel cúvať. Motor zhasol a nešiel už natočiť, v tú chvíľu som vedel čo píska. Po doliatí 5l nafty stále nešiel natočiť, naskočil až po procedúre popísanej v návode. :blush :blush :blush Takže chybný bol medzikus!!! :blush :blush :blush

Re: Čerpadlo paliva TD5

Napsal: 08 dub 2010 18:06
od Wyatt Earp
Dnes se mě vyskytl problém, nejdřív auto nešlo nastartovat, zhruba na čtvrté nastartování motor chytnul a to čerpadlo mělo vždycky při otočení klíčku taktéž pískavý zvuk. Jakmile jsem kousek popojel a šel jsem z auta ven, všimnul jsem si, že mě teče nafta. Předtím netekla a po zhasnutí motoru také ne. Tudíž mě pravděpodobně praskla hadička, co vede od toho naftového čerpadla.
Poradíte prosím někdo co s tím, odjet od baráku nemůžu a nádrž zřejmě jen tak snadno zpod auta vymontovat nepůjde. Díval jsem se dovnitř auta, ale nevypadá to, že by byl někde přístup k nádrži shora. Mám Discovery II rok výroby 2003.
Díky za odpovědi. :Ja blb:

Re: Čerpadlo paliva TD5

Napsal: 08 dub 2010 20:03
od Dudo
Uz sa to tu riesilo http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=6&t=5472" onclick="window.open(this.href);return false;
problem aj s regulatorom aj s cerpadlom.
V zadu pod kobercom mas otvor k cerpadlu