Discovery 100x jinak

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery 100x jinak

#1101 Příspěvek od low » 24 dub 2017 10:08

Ze vsech uhlu
Přílohy
FB_IMG_1492879888335.jpg
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Discovery 100x jinak

#1102 Příspěvek od Benjamin » 24 dub 2017 12:17

Sakra, už zase nejsem IN...že mně dycky uteče nějak doba :D
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Discovery 100x jinak

#1103 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 24 dub 2017 13:15

:Pohoda: Že ti utíká doba, kdy móda znamená vypada jako buzerant, tě asi mrzet nemusí.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Discovery 100x jinak

#1104 Příspěvek od Jenda » 24 dub 2017 13:36

Hanys_a_Kaca píše: 24 dub 2017 13:15 :Pohoda: Že ti utíká doba, kdy móda znamená vypada jako buzerant, tě asi mrzet nemusí.
....jakoze koupit si vyse focene auto z tebe udela bukanyra???
Hele ja uz tomu taky nehovim, neoslovuje me to.Auto co prezije designem a za dvacet dalsich let budu tvrdit ze je stale nejhezci je kuprikladu Citron DS(60-70leta). Tohle (nove Disco)neni nezajimavy ,urcite je v tom svezeni ale ja bych radeji 2xDefika na,,ulozenku".
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Discovery 100x jinak

#1105 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 24 dub 2017 14:45

Já se nechtěl ani tak trefovat do buzerantů, nakonec když se maj dva rádi, je mi po tom houbelec, myslel jsem to spíš nějak v tom přeneseném slova smyslu, že ty věci už nejsou takový jak se zdaj, něco jako...
Přílohy
drevorube.jpg
drevorube.jpg (45.47 KiB) Zobrazeno 7318 x
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Discovery 100x jinak

#1106 Příspěvek od xxx » 24 dub 2017 15:00

D5 je podle mě hrůza. Od zadních dveří úplná kalamita. :Sorry:
A jízda v ní taky nic extra. D3+D4 mi přijdou v zatáčkách stabilnější a nenaklánějí se tak.

Jediné plus vidím v tom, že mi přijde tišší, ale to jsem ji nezkoušel na MTčkách a se zahradou nahoře :D

No, jsem zvědavý, co na to řekne trh.

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: Discovery 100x jinak

#1107 Příspěvek od marwak » 24 dub 2017 15:01

Začíná to být trošku off-topic, ale přesto bych rád upozornil na skutečnost, že i v tomto případě je třeba se vyvarovat škatulkování. Může být majitel/uživatel D3,4, ale i 5, který ví v čem se vlastně tohle liší od ostatních aut a využívat těchto vlastností a kvalit (čili ne jen jako ukazatel faktu, že nemám hluboko do kapsy). A pak může být zakomplexovaný trouba, co má Defíka a myslí si jaký je offrouďák, ale v prvním těžším terénu je schopen ho převrátit nebo jinak odstavit, protože prostě nemá žádné zkušenosti a jen si o sobě hodně myslí.
Taky se mi nelíbí přílišné zaměření dnešních aut na vzhled a design (a u D5 je to hodně vidět srovnáním s D4), ale to nutně nemusí znamenat nějaký krok zpět nebo zhoršení a je to do určité míry i otázka zvyku (dnes mi to vadí daleko méně než když jsem nový vzhled viděl poprvé). Byl jsem o víkendu D5 vyzkoušet na LR Experience Tour v Kopřivnici a i přes moje silné výhrady ke vzhledu se musí nechat, že v řadě věcí prostě předchozí verze strčí do kapsy. Ale je to zase a opět především o řidiči (i když ty všemožné asistenty dokážou neschopnost řidiče do značné míry kompenzovat).
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
Phulc
Příspěvky: 328
Registrován: 28 srp 2009 17:25
Bydliště: LIBEREC

Re: Discovery 100x jinak

#1108 Příspěvek od Phulc » 24 dub 2017 17:47

marwak píše: 24 dub 2017 15:01 Začíná to být trošku off-topic, ale přesto bych rád upozornil na skutečnost, že i v tomto případě je třeba se vyvarovat škatulkování. Může být majitel/uživatel D3,4, ale i 5, který ví v čem se vlastně tohle liší od ostatních aut a využívat těchto vlastností a kvalit (čili ne jen jako ukazatel faktu, že nemám hluboko do kapsy). A pak může být zakomplexovaný trouba, co má Defíka a myslí si jaký je offrouďák, ale v prvním těžším terénu je schopen ho převrátit nebo jinak odstavit, protože prostě nemá žádné zkušenosti a jen si o sobě hodně myslí.
Taky se mi nelíbí přílišné zaměření dnešních aut na vzhled a design (a u D5 je to hodně vidět srovnáním s D4), ale to nutně nemusí znamenat nějaký krok zpět nebo zhoršení a je to do určité míry i otázka zvyku (dnes mi to vadí daleko méně než když jsem nový vzhled viděl poprvé). Byl jsem o víkendu D5 vyzkoušet na LR Experience Tour v Kopřivnici a i přes moje silné výhrady ke vzhledu se musí nechat, že v řadě věcí prostě předchozí verze strčí do kapsy. Ale je to zase a opět především o řidiči (i když ty všemožné asistenty dokážou neschopnost řidiče do značné míry kompenzovat).
Prosím , moc ráth bych věděl v čem ....kupříkladu ......a myslíš-li jízdu po dálnici , tak to asi ano , nicméně pokud se nemýlím k tomu primárně tenhle model (discovery) nebyl až tak určen ! :hmm:
Můj názor je , že z offa udělali temelín suv . :evil: (ostatně jako z většiny offů ) :doh
Nissan PATROLL 160 3,3 td + Mišivbuši Panděro 2,8td , ex-L.R. DISCO I 2,5 tdi
Co Tě nezabije ... to se vrátí ... a zkusí to znovu !

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery 100x jinak

#1109 Příspěvek od Maxsel » 24 dub 2017 21:37

Phulc píše: 24 dub 2017 17:47 Prosím , moc ráth bych věděl v čem ....kupříkladu ......a myslíš-li jízdu po dálnici , tak to asi ano , nicméně pokud se nemýlím k tomu primárně tenhle model (discovery) nebyl až tak určen ! :hmm:
Můj názor je , že z offa udělali temelín suv . :evil: (ostatně jako z většiny offů ) :doh
Větší rozměry ve všech směrech, nižší váha, lepší ovladatelnost nejen na silnici, ale díky nižší váze samozřejmě i v terénu. V terénu lepší oba nájezdové úhly, vyšší brodivost, větší kola.

Technické údaje New Discovery
Technické údaje Discovery 4

Chápu, že design je subjektivní záležitost (ani já nejsem z toho batohu na zadku nadšený a na designu klasických hranatých offroadů jsem vyrostl), ale už to připomíná hon na čarodějnice...
Naposledy upravil(a) Maxsel dne 24 dub 2017 22:41, celkem upraveno 1 x.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Discovery 100x jinak

#1110 Příspěvek od xxx » 24 dub 2017 22:33

Maxele máš přehozené odkazy a nikdo tady nehoní čarodějnice. :mrk Každý tady napsal svůj pohled nebo zkušenost s D5. Já jsem si ji taky byl vyzkoušet teď v Kopřivnici a projel jsem se s ní několikrát. Čekal jsem od toho asi více, auto mě nenadchlo. Na tom není nic špatného.

Jasně, ve většině parametrů je lepší oproti předchůdci, ale kolik lidí, kteří si ji koupí to využije? (brodivost, větší nájezdové úhly,...)
1%?
Možná ani to ne. Takže je to o pohodlí, výbavě, pocitu z jízdy a dalších netechnických parametrech.
A kdo ty auta využívá i na offroadové výlety, tak je stejně upravuje - větší kola, lift, ochrany podvozku, ...

A ještě něco, brodivost 90cm je asi fajn, ale já neviděl brodit ani D3/4 v 70cm, teda až na malé výjimky. :rofl :rofl

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery 100x jinak

#1111 Příspěvek od Maxsel » 24 dub 2017 23:06

Díky, už jsem to upravil.

Napsal jsem to, protože můžeme polemizovat nad designem (za mě také třeba sedáky, ale to jsem řešil i u D3/D4) nebo očekávanou spolehlivostí, ale po uživatelské stránce je to jasný posun dopředu. Asi neprozradím žádné velké tajemství, že podvozek je stejný jako u současného RRS, jen je jinak naladěný, protože podobné to bylo už mezi předchozí generací RRS a D4 nebo RRS před faceliftem a D3, tentokrát navíc na úplně stejném rozvoru. Z auta je hodně cítit, že se u LR snažili, aby se mu proti D4 nedalo nic vyčítat ani v terénních schopnostech.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: Discovery 100x jinak

#1112 Příspěvek od marwak » 24 dub 2017 23:20

Phulc píše: 24 dub 2017 17:47 Prosím , moc ráth bych věděl v čem ....kupříkladu ......a myslíš-li jízdu po dálnici , tak to asi ano , nicméně pokud se nemýlím k tomu primárně tenhle model (discovery) nebyl až tak určen ! :hmm:
Můj názor je , že z offa udělali temelín suv . :evil: (ostatně jako z většiny offů ) :doh
Krom toho, co píše Maxsel, který mě s odpovědí předběhl, taky třeba způsob práce s trakcí a možnost přenášet ji v případě potřeby na libovolný počet kol (těch, která zrovna mají při jízdě na měkkém podkladu dostatečné adhezní podmínky), aniž by to bylo nutně závislé na zručnosti řidiče. Ale i ta jízda po dálnici (nebo třeba normální silnici), stabilita a ovladatelnost při řízení ve větší rychlosti po silnici. Tím sice může pravověrný zastánce off-road ježdění pohrdnout, ale upřímně, kolik procent času z celkových jízd stráví typický uživatel tohoto auta v těžkém terénu a kolik na silnici? A i přesto je to zjevně auto velmi schopné v terénu. Takže můžeme si o tom myslet co chceme, ale z hlediska objektivně měřitelných parametrů (tedy ne dojmů a pocitů, které sice mají svou váhu, ale dost těžko se do nich trefíš každému) je to určitě významný posun.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: Discovery 100x jinak

#1113 Příspěvek od Rover » 25 dub 2017 08:21

Takže to vypadá, že pokrok je to, že jsou auta čím dál tím hnusnější a čím dál tím víc nahrazují řidiče?
Country boy...

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Discovery 100x jinak

#1114 Příspěvek od MadTom » 25 dub 2017 08:24

Rover píše: 25 dub 2017 08:21 Takže to vypadá, že pokrok je to, že jsou auta čím dál tím hnusnější a čím dál tím víc nahrazují řidiče?
To první je věc názoru, na ten má každý své právo, a mě se taky některé nové věci nelíbí. To druhé je holá skutečnost, a netýká se to jenom aut. Cílem je stejně řidiče z aut eliminovat. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Discovery 100x jinak

#1115 Příspěvek od xxx » 25 dub 2017 08:37

Rover píše: 25 dub 2017 08:21 Takže to vypadá, že pokrok je to, že jsou auta čím dál tím hnusnější a čím dál tím víc nahrazují řidiče?
:yes

jak jsem psal, trh ukáže, jestli se trefili. Myslím si, že většina zákazníků, co si to koupí stejně nevyužije všechny "vymoženosti" auta a jeho schopnosti.

a lepší parametry ne vždy vytvoří lepší výsledek.
Příklad, kdy se zákazníci kupující foťák řídí megapixely a zoomem, čím víc tím líp :D a potom se diví, že výsledný snímek není hezký. Mohl bych pokračovat, příkladů je hodně. :chuckle

Jak píše Maxel, můžeme polemizovat, každý máme názor, ale nikam to nepovede.
D5 je na světě, až její cena na bazaru klesne na polovinu, budou jezdit i v terénu a majitelé budou psát tady na fóru s čím mají problémy a co vylepšili. :mrk

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: Discovery 100x jinak

#1116 Příspěvek od marwak » 25 dub 2017 08:54

xxx píše: 25 dub 2017 08:37
Rover píše: 25 dub 2017 08:21 Takže to vypadá, že pokrok je to, že jsou auta čím dál tím hnusnější a čím dál tím víc nahrazují řidiče?
:yes

jak jsem psal, trh ukáže, jestli se trefili. Myslím si, že většina zákazníků, co si to koupí stejně nevyužije všechny "vymoženosti" auta a jeho schopnosti.

a lepší parametry ne vždy vytvoří lepší výsledek.
Příklad, kdy se zákazníci kupující foťák řídí megapixely a zoomem, čím víc tím líp :D a potom se diví, že výsledný snímek není hezký. Mohl bych pokračovat, příkladů je hodně. :chuckle

Jak píše Maxel, můžeme polemizovat, každý máme názor, ale nikam to nepovede.
D5 je na světě, až její cena na bazaru klesne na polovinu, budou jezdit i v terénu a majitelé budou psát tady na fóru s čím mají problémy a co vylepšili. :mrk
Přesně tak. Pokud jde o trend debilizace lidí zlepšováním techniky, tak mi to taky vadí, ale asi je prostě po tom poptávka, takže se tomu výrobci snaží jít naproti. V něčem je to dobře (třeba nouzové brzdění), v něčem naopak špatně (třeba různé parkovací asistenty). Na druhou stranu - v sobotu na předváděčce taky říkali, že při koupi D5 nabízejí v ceně celodenní kurz jízdy s autem v různých podmínkách (nejen terén), takže to asi nebude s tou snahou eliminovat co nejvíc vliv řidiče tak hrozné.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Discovery 100x jinak

#1117 Příspěvek od MadTom » 25 dub 2017 09:11

Nebo to taky může znamenat, že těch systémů je tam tak moc, že potřebuješ celodenní kurz, aby jsi se s autem vůbec naučil jezdit. A bude z tohoto pohledu hůř. A nemám na mysli jízdu mimo rovnou silnici, tam chápu, že každé auto je trošku jiné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: Discovery 100x jinak

#1118 Příspěvek od marwak » 25 dub 2017 09:42

MadTom píše: 25 dub 2017 09:11 Nebo to taky může znamenat, že těch systémů je tam tak moc, že potřebuješ celodenní kurz, aby jsi se s autem vůbec naučil jezdit. A bude z tohoto pohledu hůř. A nemám na mysli jízdu mimo rovnou silnici, tam chápu, že každé auto je trošku jiné.
Myslím že ne. Zase tak moc se to od D4 v ovládání neliší, většina těch systémů běží někde automaticky na pozadí a není třeba ji nijak aktivovat nebo ovládat. Jen za tu krátkou cca 15 minutovou jízdu zkušebním autem s instruktorkou jsme probrali většinu podstatných ovládacích prvků a nastavení (nemyslím navigace, rádia a další multimediální blbosti) a opravdu se mi to nezdálo nějak přehnaně komplikované.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Discovery 100x jinak

#1119 Příspěvek od xxx » 25 dub 2017 10:11

marwak píše: 25 dub 2017 09:42
MadTom píše: 25 dub 2017 09:11 Nebo to taky může znamenat, že těch systémů je tam tak moc, že potřebuješ celodenní kurz, aby jsi se s autem vůbec naučil jezdit. A bude z tohoto pohledu hůř. A nemám na mysli jízdu mimo rovnou silnici, tam chápu, že každé auto je trošku jiné.
Myslím že ne. Zase tak moc se to od D4 v ovládání neliší, většina těch systémů běží někde automaticky na pozadí a není třeba ji nijak aktivovat nebo ovládat. Jen za tu krátkou cca 15 minutovou jízdu zkušebním autem s instruktorkou jsme probrali většinu podstatných ovládacích prvků a nastavení (nemyslím navigace, rádia a další multimediální blbosti) a opravdu se mi to nezdálo nějak přehnaně komplikované.
celodenní kurz nabízí LR při koupi jakéhokoliv jejich auta, nejen D5.
A teď si představ, že si koupíš D5 a budeš kroužit na polygonu v Kopřivnici a té malé rádoby offroadové stezce, protože Land Rover Experience - Den dobrodružství zdarma probíhá na stejných místech. A jezdíš již pouze svým vlastním "novým" autem. :D
Kolik lidí s voňavkou se pustí do kaluží a bláta? :rofl

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: Discovery 100x jinak

#1120 Příspěvek od marwak » 25 dub 2017 10:21

Jojo, přesně tohle mě napadlo, když jsem to tam slyšel. :chuckle Ale to už je jiný příběh. Pro mě je důležitá informace, že to prodejce/výrobce nabízí, čímž dává najevo, že mu to není úplně jedno a chce, aby lidi věděli, co mají a aspoň měli představu, co všechno je možné s tím autem dělat.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Odpovědět