D2 vnitřní osvětlení?
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
D2 vnitřní osvětlení?
Prosím o radu. U D2 TD5 2001 mi nefunguje automatické rozsvěcování vnitřního osvětlení při otevření dveří, ručně to jde. Zkoušel jestli jdou signály od kontaktů ve dveřních zámcích do jednotky BCU a vypadá to, že jsou OK a i drátý od BCU k vlastním lampičkám. V popisu BCU jsem se dočel, že je možné tyto světla deaktivovat, jestli jsem tomu správně rozuměl. Je to tak? A pokud ano, kdo by mi to mohl zapnout aby to fungovalo. Večer je to docela otravné, když to nefunguje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: D2 vnitřní osvětlení?
presne tohle jsme tu resili s colonelem nebo kdo to byl to uz si moc nepamatuji na DI a zatim jsme nic nevyresili
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: D2 vnitřní osvětlení?
Jojo, to jsem byl ja, ale mam dojem, ze DII je jinak udelany. U me taky zatim zadnej pokrok, jeste jsem se nedostal k tomu mrknout na MFU
Disco I Modroush - holátko
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 vnitřní osvětlení?
No podle schémat to u D2 funguje tak, že kontakty ve dveřních zámcích uzemňují dva dráty (jeden dveře u řidiče, druhej všechny ostatní) co vedou do jednotku BCU a ta toto uzemnění posílá dál do interiétových světýlek s tím, že to ještě časuje aby to nesvítilo furt, ale jenom tuším 15sekund.
Já jsem se doměřil na výstupu s BCU +12V místo aby tam byla nula, takže se mi to neuzemňuje. Buďto teda je to programově zakázané, nebo to pouze nefunguje. Vlézt do BCU jednotky a zjistit čím je to spínané (relé nebo nějaký tranzistor) se mi zatím moc nechce, protže pokud ji vyndám z auta, tak si ji nebudu schopen připojit ke kabelům a změřit co to dělá.
Takže postup by byl, někde to napíchnout na počítač (diagnostiku) a zkusit, jestli to není jenom zakázané programově.
Já jsem se doměřil na výstupu s BCU +12V místo aby tam byla nula, takže se mi to neuzemňuje. Buďto teda je to programově zakázané, nebo to pouze nefunguje. Vlézt do BCU jednotky a zjistit čím je to spínané (relé nebo nějaký tranzistor) se mi zatím moc nechce, protže pokud ji vyndám z auta, tak si ji nebudu schopen připojit ke kabelům a změřit co to dělá.
Takže postup by byl, někde to napíchnout na počítač (diagnostiku) a zkusit, jestli to není jenom zakázané programově.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 vnitřní osvětlení?
Tak jsem si půjčil Nanocom ( díky Miloši) a zjistil jsem že do BCU jednotky signály od dveřních kontaktů jdou, ale vnitřní osvětlení stále nesvítí. Tak jsem jednotku vyndal a letmým pohledem jsem zjistil, že uzemňování příslušného drátu není řešeno jako zastara relátkem, ale tranzistorem - bohužel popis součástky je nějaký průmyslový. Tím jsem zatím skončil.
Nemá někdo schéma této jednotky? Případně toto jednotku "volnou" pro funkční test? Jinak totiž do jednotky budu muset přiletovat na vhodné místo dráty a začít měřit, co to vlasně nedělá a to vzhledem k umístění jednotky není až tak příjemná práce.
A jedna poznámka nakonec - oproti řídící jednotce motoru, plošný spoj této jednotky není od výroby lakovaný, takže část obvodů je již zkorodovaná. Takže mě stejně čeká umytí a nalakování. Škoda že ve výrobě šetřili.
Nemá někdo schéma této jednotky? Případně toto jednotku "volnou" pro funkční test? Jinak totiž do jednotky budu muset přiletovat na vhodné místo dráty a začít měřit, co to vlasně nedělá a to vzhledem k umístění jednotky není až tak příjemná práce.
A jedna poznámka nakonec - oproti řídící jednotce motoru, plošný spoj této jednotky není od výroby lakovaný, takže část obvodů je již zkorodovaná. Takže mě stejně čeká umytí a nalakování. Škoda že ve výrobě šetřili.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 vnitřní osvětlení?
Tak mám zajímavé info - včera večer se mi vnitřní osvětlení opravilo SAMO. Byl jsem překvapený - docela příjemně.
Odhaduji že byl někde špatnej kontakt a už se odšpatnil, nebo ohnívání vnitřku jednotky BCU ustoupilo, protože do auta už neteče kolem střešních oken.
Podstatné je, že to funguje a doufám že to i vydrží, přes léto to nebyl moc problém, ale už se začíná brzo stmívat a tak se to hodí.
Odhaduji že byl někde špatnej kontakt a už se odšpatnil, nebo ohnívání vnitřku jednotky BCU ustoupilo, protože do auta už neteče kolem střešních oken.
Podstatné je, že to funguje a doufám že to i vydrží, přes léto to nebyl moc problém, ale už se začíná brzo stmívat a tak se to hodí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D2 vnitřní osvětlení?
Ja taky porad cekam, ze se to samo opravi, ale zatim nic No, aktualne to je jedinej problem, kterej s autem mam, tak pokud jenom to, jinak zatim jen leju naftu a jezdim, tuk tuk tuk
Disco I Modroush - holátko
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: D2 vnitřní osvětlení?
colonel: ted jsme byli s kamosem pro diskarnu u karla a mela ten sam problem ale karel to vyresil byl skripnuty dratek u cidla otvirani dveri a ten dratek kostril takze to vypadalo ze dvere jsou porad otevrene a kdyz mas otevrene dvere tak se to svetlo po chvili vypne takze tak
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: D2 vnitřní osvětlení?
No a ty uz jsi to vyresil? Kdybych vedel kterej dratek, kde a jak to poznam, jestli to je ono, tak bych to taky vyresil
Disco I Modroush - holátko
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: D2 vnitřní osvětlení?
nevyresil, tojepraveto ze nikdynemuzes vedet ktery dratek to je
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: D2 vnitřní osvětlení?
Jo, dvere u ridice to urcite byt nemuzou, tam spinac funguje v poradku, podle toho, ze kdyz je klic v zamku, hrozne to rve, kdyz zapomenu zapnuty svetla a otevru, hrozne to rve... (BTW jde nejak preprogramovat to pipani, kdyz je klic v zapalovani a dvere jsou otevreny?)
U toho Karlovyho to melo stejny priznaky? Ani svetlo v kufru, ani na zadnich sedadlech, nic nesvitilo?
U toho Karlovyho to melo stejny priznaky? Ani svetlo v kufru, ani na zadnich sedadlech, nic nesvitilo?
Disco I Modroush - holátko
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: D2 vnitřní osvětlení?
stejny problem s tim pipanim, jo tak tak dalece uz sem se ho neptal ale poptam se ho
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 vnitřní osvětlení?
Tak konečně vyřešeno - přetržený drát co vede od světel do jednotky BCU.
Abych byl úplně přesný tak z prostoru vedle pravého zadního alpského okna do prostoru pod nohama spolujezdce.
Protože jsem neměl chuť sundávat obložení stropu, tak jsem tomu natáhl nový drát od předdního světýlka a ono to celé ožilo.
Ještě že ty schémata co jsou v RAVE jsou tak podrobná a hlavně platná a jsou tam i obrázky s popis umístění jednotlivých konektorů, jinak jsem to auto měl rozdělané ještě dneska.
No a teď už jenom to přední světýlko co teď tak pěkně svítí zdemontuju a dám místo něj LCD displej od couvací kamery, protože originál zatmavená okna a venkovní tma znamená, že to auto za mnou jsem doopravdy neviděl.
Abych byl úplně přesný tak z prostoru vedle pravého zadního alpského okna do prostoru pod nohama spolujezdce.
Protože jsem neměl chuť sundávat obložení stropu, tak jsem tomu natáhl nový drát od předdního světýlka a ono to celé ožilo.
Ještě že ty schémata co jsou v RAVE jsou tak podrobná a hlavně platná a jsou tam i obrázky s popis umístění jednotlivých konektorů, jinak jsem to auto měl rozdělané ještě dneska.
No a teď už jenom to přední světýlko co teď tak pěkně svítí zdemontuju a dám místo něj LCD displej od couvací kamery, protože originál zatmavená okna a venkovní tma znamená, že to auto za mnou jsem doopravdy neviděl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: 12 kvě 2011 21:45
- tel.: 602129312
- auto: Discavery 2
Re: D2 vnitřní osvětlení?
Nazdar. Jelikož sem nedostal na můj příspěvek rozřešení ,tak zkouším tento příspěvek oživit-dostal se někdo dál s tímto problémem?
Dík lapkyn
Dík lapkyn
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: 12 kvě 2011 21:45
- tel.: 602129312
- auto: Discavery 2
Re: D2 vnitřní osvětlení?
Nazdar pánové. Půl roku je pryč a nikdo nemusel řešit osvětlení? Začíná brzy tma tento problém je nepříjemný! Nemontoval někdo BCU? Já jsem se o to
pokoušel,ale po sundání papundeklu jsem zjistil,že jsou tam dvě jednotky/jedna černá, druhá stříbrná/a na označení jsem nevyděl ,protože
krom spousty drátů je tam přístup jako k penězům. Jsem asi srab tak jsem to vzdal. Mám dvě otázky,které z těch dvou je BCU a jestli se musí
po výměně znovu programovat? Určitě je nás dost kdo bude rád za radu.
Předem dík lapkyn
n
pokoušel,ale po sundání papundeklu jsem zjistil,že jsou tam dvě jednotky/jedna černá, druhá stříbrná/a na označení jsem nevyděl ,protože
krom spousty drátů je tam přístup jako k penězům. Jsem asi srab tak jsem to vzdal. Mám dvě otázky,které z těch dvou je BCU a jestli se musí
po výměně znovu programovat? Určitě je nás dost kdo bude rád za radu.
Předem dík lapkyn
n
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 vnitřní osvětlení?
BCU - černá plastová, upevněná jedním šroubem který prochází skrz.
Konektorů je na ní tuším 5, nedají se zaměnit, ten z boku je se silnýma drátama a je potřeba mu pomoci šroubovákem.
Jinak výměna je záležitost na pár minut - sundat papundeklový kryt nad nohama spolujezdce, odpojit konektory zespodu, odklopit kaslík před spolujezdcem úplně dolů, odpojit konektor z boku a vyšroubovat upevňovací šroub.
BCU se musí nově nakódovat diagnostikou - spárovat s řídící jednotkou motoru, nakódovat klíče, nastavit parametry dle auta, srovnat kilometry s budíkama, vyčíst EKA kód - je toho celkem dost.
Než budeš měnit, tak nová BCU musí být odemčená, nebo k ní musí být EKA kód, jinak se dovnitř nedostaneš.
A protože ne vždy se všechno podaří, a tímto se dá auto znepojízdnit, tak vždy doporučuju ho před zásahem postavit tak, aby šlo pokud možnos jednoduše odtáhnout, v koutě někde za rohem a ještě do kopce rozhodně není ideální.
A poslední - BCU není uvnitř lakovaná, takže před montáží rozebrat, zkontrolovat případnou korozi, umýt izopropylem nebo něčím podobným a nalakovat lakem na plošné spoje proti vlhkosti. Podobně je na tom IDB - pojistkovka s řídící jednotkou pod volantem, a velká část přístrojovky. Vše to umí čistě jenom vlhkostí shnít.
Konektorů je na ní tuším 5, nedají se zaměnit, ten z boku je se silnýma drátama a je potřeba mu pomoci šroubovákem.
Jinak výměna je záležitost na pár minut - sundat papundeklový kryt nad nohama spolujezdce, odpojit konektory zespodu, odklopit kaslík před spolujezdcem úplně dolů, odpojit konektor z boku a vyšroubovat upevňovací šroub.
BCU se musí nově nakódovat diagnostikou - spárovat s řídící jednotkou motoru, nakódovat klíče, nastavit parametry dle auta, srovnat kilometry s budíkama, vyčíst EKA kód - je toho celkem dost.
Než budeš měnit, tak nová BCU musí být odemčená, nebo k ní musí být EKA kód, jinak se dovnitř nedostaneš.
A protože ne vždy se všechno podaří, a tímto se dá auto znepojízdnit, tak vždy doporučuju ho před zásahem postavit tak, aby šlo pokud možnos jednoduše odtáhnout, v koutě někde za rohem a ještě do kopce rozhodně není ideální.
A poslední - BCU není uvnitř lakovaná, takže před montáží rozebrat, zkontrolovat případnou korozi, umýt izopropylem nebo něčím podobným a nalakovat lakem na plošné spoje proti vlhkosti. Podobně je na tom IDB - pojistkovka s řídící jednotkou pod volantem, a velká část přístrojovky. Vše to umí čistě jenom vlhkostí shnít.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo