parkovací brzda...potfora...

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
petrs
Příspěvky: 105
Registrován: 13 bře 2007 14:54
auto: D4
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od petrs » 02 bře 2009 07:27

Stavros píše:diagnoza je jasna a kazdy je s tim srozumen: LR
Vím přesně co tomu je. :?:




JE TO POKAŽENÝ. :idea: :Sorry:

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#42 Příspěvek od RudaK » 02 bře 2009 07:58

Chlapci,kdyby jste jezdili s teréníma autama po silnici...... :ty jeden...: tak se nic nesere :shock:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 732
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

#43 Příspěvek od papavel.k » 02 bře 2009 12:01

:ty jeden...: ....a druhej taky...prdelky prdelky....a 14.týho jedu do Chlaponic :mrgreen: .....
...pokud by někdo měl zájem tak dejte vědět...je to malá akcička, žádná masovka...a budou buřty :D

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#44 Příspěvek od RudaK » 02 bře 2009 14:11

papavel.k píše::ty jeden...: ....a druhej taky...prdelky prdelky....a 14.týho jedu do Chlaponic :mrgreen: .....
...pokud by někdo měl zájem tak dejte vědět...je to malá akcička, žádná masovka...a budou buřty :D


Copak,chceš objednat v servise ? :D
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 732
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

#45 Příspěvek od papavel.k » 02 bře 2009 21:11

:twisted: nákej plnej humoru RUDAK...no parkovačku už doufám néééé...a plasty, který mají být z kovu se ukážou....tak jinak BERU3KU nerad škrábnu :)
...kdyby jste nme raději někdo uklidnil, že se ty brzdy usadí, zdá se že se nepřehřívají, ale po pár kilometrech SKŘÍPOU!!! jedinou polehčující okolností je, že odbrzdím - drcnu a nezdá se, že drhnou...ELIOTTA jsem bohužel dnes nemohl navštívit...

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#46 Příspěvek od RudaK » 02 bře 2009 22:25

Sem to dnes po dlouhéj době teda zabrzdil ( tu ruční ) a jelikož už do těžšího terénu nejezdím ( pořídil jsem na to D1 ),tak to zabrzdilo potichu.Jak za mlada.No a to jsem jenon zkusil,že to spomínáš a zas to brzdit dlouho nebudu . Zatím mi to nikde nepopojelo. :wink: A to sem dnes stál zas s dost velikého kopečku.Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu,až se auto rozjede nechtěně. :wink:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 732
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

#47 Příspěvek od papavel.k » 05 bře 2009 22:13

:) ...brý večír či den čtenáři...
...tak jsme včera rozpitvali modul parkovací brzdy, no jo no jsem šťoural. ale nedá mi to...a byla to skoro opravdová pitva jenom jsme nenašli takový ty šprckovitý rukavice a bílý pláštíky(ani zelený)...po odšroubování a odpáčení velice poctivě utěsněného dekliku jsme padli na prdel..uvnitř čisto jak na operačním stole, ani zrníčko prachu, vše promazáno bílou vazelínkou, inu paráda...
...při postupném rozebírání jsme zjišťovali co k čemu slouží a k čemu je užitečné -pánové, dámy nevyjímaje takový stroješek je radost pohledět kámoš mi ho nechtěl půjčit, chtěl se mazlit sám...jednoduché, přesné, skvělé zpracování, několikrát jištěné a myslím si, že po proměření a prozkoušení jednotlivých částí i plně funkční...
....a proč závada?...stahování lanek ke kolum se děje natáčením asi 10cm dlouhého segmentu (1lano ke kolu) na zhruba stejně dlouhý závit (2lano ke kolu)...závada - segment natočený až na konec závitu a dotažený na takovou hvězdičku, která zabraňuje protáčení závitu...motorek prostě měl předepsáno táhnout tak dlouho, až vyvine patřičný tlak a na povel tlakového-tahového spínače vypne...což se nestalo jelikož závit cca8cm nestačil, proto hláška v pc přehřátí modulu...segmet dotáhl tak, že zpětný chod nepovolil, nebo z důvodu nesepnutého spínače stále dotahoval - oprava asi 1min. povolit kleštěma...pokud bude vše elektricky v pořádku, čemuž věřím díky tepelnému jištění motorku a nebude v háji spínač mám náhradní modul...akorát jsem si chtěl raději pořídit terajnovější gumy nebo nějaký to brnění..tak snad příště...
...důvod závady?...prostě a jednoduše po třech letech fungování možná trochu ojeté pakny, což u parkovací brzdy, která se automaticky při rozjezdu auta odbržďují se mi zdá divné, spíše častým používáním vytažená povolená lanka bohužel při servise nesprávně seřízená ručně u kol...asi tak8cm dlouhý závit se stále víc a víc natáčel, aby lanka dohnal, až dohnali jeho...
...poučení - nebrzdit je blbost 2,5tuny bourá i baráky (že jo) a škoda by byla větší, bordel se nikam!!! dostat nemůže pokud není vada výrobku nebo v háji těsnění u lanovodů (ale to neovlivní brždění a nebrždění)...vždy pokud se projeví cosi, seřízení lanovodů a lan u kol případná výměna nebo zkrácení lanek, NE POUZE KALIBRACE!!! jak se to prý dělá vše je to možné dokonce je na to možná i tom pičítadle něco, dokonce jdou prý už asi půl roku objednat samostatně lanka, což prý nešlo...velice rád bych byl kdyby se ozval někdo zasvěcený na konzultace operace...
...děkuji za pozornost a doufám, že to pomůže a ušetří prašule komukoli, oprava výměnou modulu stojí jako dobré nové obutí...
...další podrobnosti a poznatky přinesu i na foto...

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 732
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

#48 Příspěvek od papavel.k » 05 bře 2009 22:15

RudaK :lol: jojojo - nebrzdíš nemáš vytahaný lanka - jde ti to jak za mlada... :D ...doufám, že všechno :lol:
...ale občas brzdiiii, nebo ti trojka veme dráhu :ty jeden...: ...vím, že jsi jistě rozumný a silný kluk, ale znal jsem jednu babku a ta se snažila ubrzdit z kopce škodárnu a ta jí přejelaaa :lol:

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 732
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

#49 Příspěvek od papavel.k » 05 bře 2009 22:34

...jo a k tomu hrozitýmu cvakání, co se občas může ozvat při použití (po projetí bahnem v nejednom případě, ale nevím jak pozná, že je v bubnech čuninec asi je to liška podšitá)...asi je zde použitý elektronický momenťák, který má pomoci při překonání nesnází vyhodnocených počítadlem, tak aby se nepoškodily převody v modulu, ale aby poslušně dostál příkaz co dostál - zabrzdit bezpečně autí - , pak také se ozve pokud chtějí (P) seřídit...díky tomu tlakovětahovýmu spínači a nevím čemu ještě kontrolnímu...inu pokud to není jenom utopie, proto bych rád, aby mi to někdo potvrdil, nebo vyvrátil
RudaK...v tom servízu ti to seřídili, nebo jenom zkalibrovali, to určo pomáhá a necvaká, až do dalšího rozštelování... :wink:

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#50 Příspěvek od RudaK » 06 bře 2009 06:56

Jelikož jsem u toho nebyl,tak nevím.Říkali,že vyčistili,seřídili a zkalibrovali.Ale jestli si nevymýšleli.Sám sem překvapen tím,že si přišel na to,že se tam bordel nemůže dostat ( což je teda pozitivní ).Opravdu mě to kvílelo,když jsme byli blbnout v blatě a po né moc detailním ostříkání podvozku ( jen tak po paměti bez zvedlého auta a spíš vystříkání podběhů ) to zas vědšinou bylo OK.Jen myslím jedenkrát mi to teda údajně vyčistili,seřídili a zkalibrovali.Asi to teda bude tím,že jsem ji přestal používat stále a tím jsou lanka nenamožené.Jasně,že když auto odstavím v prudkém kopci tak zabrzdím ( teda sám,bo od r. 06 to nebrzdí automaticky po vytažení klíčku ).Nějak to dělám podle oka a zatím se nic vážného po dobu mého ježdění nestalo :lol: :lol: :lol:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 732
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

#51 Příspěvek od papavel.k » 07 bře 2009 18:17

...asi nevymýšleli...jediný bordel se může dostat kolem bubnů, poř. do bubnů, v bahně asi nejvíc, o čemž svědčí, že se Tobě i mně kvílení ozvalo při blbnutí přesně tam...pak stačí pořádně ostříkat kola ze všech světových stran a zbavit bordelu...taky mi to pomohlo a přestalo to...to, že se mi to ozvalo pak ještě párkrát nepravidelně mohlo být tím, že brzdy chtěly seřídit...protože jsem měnil kotouče a tím i bubny mohl nastat další problém, ale ten myslím ne konstrukcí (P), nebo Landyho....
...prostě Landy opět nezklamal !!!!

...má někdo zkušenosti ze zahraničních servisů?...určitě ano, bylo by zajímavé porovnat jak opravují tam a tady a porovnat například kolik modulů mění tam a tady...

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 732
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

#52 Příspěvek od papavel.k » 19 bře 2009 23:25

...má někdo nějaké poznatky či připomínky k tomuto tématu?

Uživatelský avatar
hammern4s
Příspěvky: 1
Registrován: 18 dub 2009 12:12

Re: parkovací brzda...potfora...

#53 Příspěvek od hammern4s » 18 dub 2009 12:34

Mne sa zasekla parkovacka v podzemnej garazi a to este cez vikend. Podarilo sa mi ju v zmysle hry pritel na telefon nudzovo odblokovat, v servise zavadu odstranili. Od vtedy ju radsej nepuzivam :D ....
Obrázek

Uživatelský avatar
merlin
Příspěvky: 862
Registrován: 02 led 2009 00:16
tel.: 602620817
auto: RRC 2door, RR 4,4
Bydliště: Horní Staré Buky

Re: parkovací brzda...potfora...

#54 Příspěvek od merlin » 18 dub 2009 22:22

nemám s ní žádné problémy a snad mě to ani nečeká. Je pravda, že při prodeji mi ukazovali jak ji odblokovat ... a já tomu samozřejmě nevěnoval pozornost. A díky tomu, že na to nemyslím, se to nestane...?
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 732
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

Re: parkovací brzda...potfora...

#55 Příspěvek od papavel.k » 19 dub 2009 21:52

...popis jak odblokovat je i v manuálu...jsem byl zbabělec a otevřel ho...ona sama ani tak moc problémová nebude, ale údržba je díky používání nutná jako u všeho...viz výše...je třeba i ručně a při častém použití kontrolovat lanka, což je víc práce než jenom píchnout na pc....teď mám novou jak na nové BERU3CE a absolutně bez problému i v bahně (omylem jsem vytáhl klíček bez procedury zrušení aktivace)...jinak pokud nemusím už nepoužívám a až budu mít možnost porovnat s nějakou jinou DIII budu zvědav jestli taky tak dlouho zatahuje :roll: ....ale to je dlouhý příběh...
DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky

Michalpankrac
Příspěvky: 5
Registrován: 27 pro 2008 19:26
Bydliště: Praha

Re: parkovací brzda...potfora...

#56 Příspěvek od Michalpankrac » 26 zář 2009 18:22

Zdravím všechny Discoveráky. tak se mi na D3 stalo to samé,el parkovací brzda zakouslá až na konci toho závitu,skusil jsem to komplet rozebrat,povolit a seřídit lanka,po složení to asi 3x natáhlo povolilo a konec opět zaseklá ,musel jsem ji nouzově rozpojit. mám podezření na to čidlo tahu že nějak blbne. nevíte někdo co s tím,nebo kde by se mi na to v praze mrkli- teda mimo AMT tam už mě v životě neuvidí..... nebo nemá někdo ten modul na prodej?? dík za rady.

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

Re: parkovací brzda...potfora...

#57 Příspěvek od Stavros » 26 zář 2009 21:38

pokud to mas v automatu, tak tam davej P-cko, pokud manual tam tam dej kvalt a nech to plavat. rucku az tolik nepotrebujes.
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz

Michalpankrac
Příspěvky: 5
Registrován: 27 pro 2008 19:26
Bydliště: Praha

Re: parkovací brzda...potfora...

#58 Příspěvek od Michalpankrac » 26 zář 2009 22:32

to ted dělám,mám manuál jen mne štve ta blikající červená P kontrolka té brzdy.jinak to píšu spíš proto jestli někdo třeba už nezjistil jestli se to tlakové-tahové čidlo dá objednat samostatně. jak tak pročítém fora i v anličtině tak je to celkem častá závada i u nových RR.

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 732
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

Re: parkovací brzda...potfora...

#59 Příspěvek od papavel.k » 29 zář 2009 14:08

:wink: ...zkus lanka...jak je máš starý a často používaný? (nebudou vytahaný?) :wink: a pak seřídit...ten spínač bude asi těžko jako díl, když sotva před rokem teprva oddělili od modulu lanka...a nějaký šikula by mohl ten spínač možná nejdřív vyzkoušet solo...já mám modul zatím opět v kopici, zbavovat se ho bohužel pro Tebe nechci...ale dej vědět jak jsi dopadl! :wink: hodně štěstí
DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: parkovací brzda...potfora...

#60 Příspěvek od kaligula » 14 črc 2016 15:47

Tak tahle vymoženost už dorazila už i ke mě, zřejmě vytahaná lanka, protože se problém ozýval postupně už před rokem ale po seřízení a kalibraci byl rok pokoj, nyní tedy brzda kouslá a vypadá to na popisovaný problém seklá matice na konci závitu, dneska jsem ležel hodinu pod autem a přemýšlel kudyma ten modul brzdy vyndat ven. Takže chlapi, jak ho vymontovat aniž bych zešedivěl nebo nemusel rozebrat půl auta ??

zdravím Petr

Odpovědět