Uzavierky na Disco II

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
macronera
Příspěvky: 338
Registrován: 05 pro 2009 15:35
tel.: 775651798
auto: DISCOVERY II,IV
Bydliště: Praha/Krkonoše
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavierky na Disco II

#381 Příspěvek od macronera » 16 črc 2014 16:19

ano jak píše MadTom - proto bych to rád rozchodil ale kabel s konektorem ve svazku chybí. je nějak oddělený svazek co jde k čidlům na převodovkách od motorového? nebo je to jeden a ten samý? je možné tedy to čidlo nějak dodělat a zprovoznit?
roubená chalupa v Krkonoších,posezení u kachlových kamen, sjezdovka s večerním lyžováním, Rodinné,skupinové a individuální rekreace http://www.ChalupaOrlice.cz , www.DoKrkonos.com

pkot
Příspěvky: 169
Registrován: 01 úno 2013 21:56
tel.: 603807886
auto: Dll
Bydliště: Klecánky

Re: Uzavierky na Disco II

#382 Příspěvek od pkot » 16 črc 2014 16:20

MadTom píše:Vše je trošku jinak:
ACE - reaguje na rychlost a "drncání" o redukci ani uzávěrce nic neví - bohužel.
ABS - u staré D2 se při zařazení uzávěrky a vypnutí a znovuzapnutí auta se omezí funkce ABS, TC a HDS, u nové D2 se při zařazení uzávěrky funkce ABS, HDC a hlavně TC změní tak, aby neřešili každé kolo zvlášť, ale aby řešily kola v párech - mělo by to lépe fungovat.
Neni u Dll vypnuti ABS v terenu kontraproduktivni, kdyz tim vyradime TC ?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Uzavierky na Disco II

#383 Příspěvek od MadTom » 16 črc 2014 16:27

Ono se u staré D2 nevypnou, ale pouze se omezí jejich činnost - to je docela rozdíl.
A ano, ve většině terénů TC pomáhá, ale třeba při rozjezdu v hlubokém sněhu umí být i kontraproduktivní - ve chvíli kdy potřebuješ výkon ti ho sebere.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Honza21
Příspěvky: 102
Registrován: 08 kvě 2010 07:59
tel.: +420604712936
auto: Discovery II
Bydliště: Třinec - Kanada
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavierky na Disco II

#384 Příspěvek od Honza21 » 16 črc 2014 20:29

Signalizace uzávěrky slouží i k ověření, že po přeřazení páky do "základní" polohy (tj.vpravo) diferenciál opět diferencuje.
Ono ne vždy ta uzávěrka vypne spolu s táhlem ( je-li zrovna trošku v záběru ) a pak je třeba zařadit zpátečku
aby došlo k jejímu 100% vypnutí - té uzávěrky.
Tak si to myslím, v takovém bludu žiju.
Ta signalizace by se šikla. Sám ji nemám.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Uzavierky na Disco II

#385 Příspěvek od MadTom » 16 črc 2014 21:16

Popis funkce kontrolky je naprosto správnej - vlastní ovládání je přes pružinu a kolečka navzájem zaskočí, až se správně natočí, občas to může i docela trvat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1989
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Uzavierky na Disco II

#386 Příspěvek od libovka » 16 črc 2014 21:32

macronera píše:netušíte jak je to s elektickým kabelem k čidlu CDL? pokud v autě ( rv.2003) není uzávěrka a nenašel jsem ani pod autem volný kabel? Rozvodovku s uzávěrkou mám připravenou ale nevím co s elektrikou.

Lze čidlo dodělat? resp. kam by se měl natáhnout kabel aby auto pochopilo, že je uzávěra zavřená nebo otevřená? Díky Pavel

Kabel pro čidlo je vytažený až do konektoru pod středový panel.Konektor se nachází pod panelem s tlačítky na okna.Myslím že je to modročerný drát.Mám za to že jsem to tu už psal o pár příspěvků zpátky.

Uživatelský avatar
vasek72
Příspěvky: 410
Registrován: 19 srp 2013 09:43

Re: Uzavierky na Disco II

#387 Příspěvek od vasek72 » 17 črc 2014 00:21

Někdo to taky připojoval na kabely od čidla přehřátí automatu co tam má myslím každá DII natažená aby aspoň něco červeně svítilo na palubce. Jinak třeba problém se změnou funkčnosti ACE jsem vyřešil tak, že jsem těch 50 kg železa odmontoval a jezdím bez stabilizátorů. Přes kopečky je docela fajn, když to auto nějaká věc nemá tendenci narovnávat, jen se nesmíš vyhejbat zajícům.. co skočí do cesty :chuckle
Land Cruiser HZJ78
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Uzavierky na Disco II

#388 Příspěvek od dava » 17 črc 2014 01:31

Hanys_a_Kaca píše:Jsme myslel že abs se vypíná vyndáním konektoru nebo relé.
A jakej význam má vypnutí ABS? Nějak to nechápu, podle mýho má jen TC po zavření mezidifu míň práce, vyrovnává jen mezi kolama , nemusí mezi nápravama. Výsledek je, že se tolik neztrácí výkon.
U mýho auta ale stejně nefunguje třeba TC bez plynu, nebo málo plynu, pořádně maká až mu víc šlápnu. Pak ta ztráta výkonu nebolí, akorát v tom sněhu nebo blátě je potřeba držet půl plynu a trpělivě čekat, ono se to pomalu rozplazí, což je jinej styl než u klasických špér, který buď jedou hned nebo už nic. Obrovský plus je, že na rozdíl od špér auto jede tam kam ho nasměruješ, takže to plynulý plazení nemusíš přerušovat abys se pootočil , protože tě to vyveze rovně ven ze zatáčky..

Mě se to docela líbí jak to má D2 a nemyslím že jí pomůžou nějaký kutilský řešení, to auto je stejně autobus na mírnější věci, výpravy a tahání, ale do extremu je potřeba Def90 s trianglem a vyndanejma šroubama z předních kostí do kříže
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1989
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Uzavierky na Disco II

#389 Příspěvek od libovka » 17 črc 2014 07:21

Ale u automatu to výkon neztrácí.A za sebe musím říc,že TC je dobrá věc.I v terénu při třeba vykřížení je znát zapnutá a omezená funkčnost TC.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Uzavierky na Disco II

#390 Příspěvek od MadTom » 17 črc 2014 07:52

Nevím jak jsi přišel na to, že u automato to neomezuje výkon? To jako že přibrzdí kolo není ztráta výkonu? Ono totiž pokud proklouzne jedno kolo a to je přibržděno, je to v pohodě, ale pokud kloužou na sněhu všechny kola, tak je to taky všechny přibržďuje a tam už je to hodně znát.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Uzavierky na Disco II

#391 Příspěvek od cyril » 17 črc 2014 09:46

Na mé bývalé D2 faceliftu 2004 s originál mezinápravovou špérou a zadním ARB to fungovalo vždy v pohodě i bez vypínání TC. Mírný úbytek výkonu to mělo jen v opravdu extrémních šlamastikách. Ale ty jsem stejně většinou jezdil na redukci, takže v pohodě. Automat si to přechroustá jak potřebuje.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Uzavierky na Disco II

#392 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 17 črc 2014 10:20

Já sám na defovi žádný THC ani ABS nemám, tak není co vypínat. A na diskošce jsem ABS sám zatím nevypínal, bo jezdim jenom po Praze do opery. Ale jak psal madtom, ve sněhu, nebo já dodávám "v bahně" to význam může mít. Na kratším úseku v blátě, kdy je třeba se rozhoupak k nějakému lepšímu výkonu aby člověk třeba někam vyskočil, nebo se vyhoupnul, to může pomoci. Zvlášť když má člověk víc pokusů a s TC to nejde, si myslím, že to má význam zkusit bez něj. Ikdyž to není ideální, tak auto se občas někam dostane ikdyž kola "hrabou" zdánlivě zmateně rychleji než auto jede. Třeba v konstantním hustém ale ne moc hlubokém blátě ve výsledku TC udělá takovou divnou ruční brzdu.
Jinak nijak nejsem proti TC - třeba na lehce zasněžené nebo mokré louce se dostanu s asistenty s D2 do problémů později než s čistě "železným" defem. Tedy ač nerad, přiznávám, že to pokrok je.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Uzavierky na Disco II

#393 Příspěvek od MadTom » 17 črc 2014 10:23

Cyrile, pokdu je to takto podané souhlasím. Mě TC omezilo dvakrát - jednou v hlubokém sněhu do kopce a podruhé v písku do kopce - oboje to bylo při rozjedech. Ve sněhu jsem to musel zkusit znovu - couvnout si asi 2m a dát tomu při rozjedu trošku víc plynu a nerozjíždět se vlastně na volnoděh. V písku to bylo horší - to už bylo na redukci a výkon chyběl. Nicméně bez TC bych se v písku skoro nehnul.
Takže za mě TC ano, ale umět ho využívat. Což mě vede k tomu, že začínám přemýšlet, jak ho dostat do 130ky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Uzavierky na Disco II

#394 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 17 črc 2014 10:35

MadTom píše:Cyrile, pokdu je to takto podané souhlasím. Mě TC omezilo dvakrát - jednou v hlubokém sněhu do kopce a podruhé v písku do kopce - oboje to bylo při rozjedech. Ve sněhu jsem to musel zkusit znovu - couvnout si asi 2m a dát tomu při rozjedu trošku víc plynu a nerozjíždět se vlastně na volnoděh. V písku to bylo horší - to už bylo na redukci a výkon chyběl. Nicméně bez TC bych se v písku skoro nehnul.
Takže za mě TC ano, ale umět ho využívat. Což mě vede k tomu, že začínám přemýšlet, jak ho dostat do 130ky.
dyt s tim autobusem stejně nesjedeš ze silnice:-) A na vyproštění jsem uvažoval takové "manuální TC" tedy rozdělit brzdy tak aby bylo možné ručně přibrzdit jedno kolo, ale to je téma někam jinam - spíš k uzávěrkám jednotlivých náprav.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavierky na Disco II

#395 Příspěvek od visby » 17 črc 2014 10:39

TC je super pri kratkych vyjazdoch, s medzinapravou dokaze naozaj divy. pri dlhych vyjazdoch vsak ubera az moc vykonu, pri dlhych vyjazdoch na piesku/snehu je to skoro nepouzitelne. rozbiehanie je tiez problematicke, treba vela cviku aby to slo citlivo.
ABS je zase poriadna otrava vzdy, hlavne v tej forme ako je na Disco2.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1989
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Uzavierky na Disco II

#396 Příspěvek od libovka » 17 črc 2014 21:38

MadTom píše:Nevím jak jsi přišel na to, že u automato to neomezuje výkon? To jako že přibrzdí kolo není ztráta výkonu? Ono totiž pokud proklouzne jedno kolo a to je přibržděno, je to v pohodě, ale pokud kloužou na sněhu všechny kola, tak je to taky všechny přibržďuje a tam už je to hodně znát.

Nějaký zásadní úbytek výkonu jsem teda nezaregistroval.

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Uzavierky na Disco II

#397 Příspěvek od dava » 17 črc 2014 23:17

libovka píše:
MadTom píše:Nevím jak jsi přišel na to, že u automato to neomezuje výkon? To jako že přibrzdí kolo není ztráta výkonu? Ono totiž pokud proklouzne jedno kolo a to je přibržděno, je to v pohodě, ale pokud kloužou na sněhu všechny kola, tak je to taky všechny přibržďuje a tam už je to hodně znát.

Nějaký zásadní úbytek výkonu jsem teda nezaregistroval.

No, je to o tom, jak jsou lidi zkušení v terénu a jak to řídí. Kdo se nechá překvapit a vjede do něčeho na 1500 otáček, tak ho překvapí ubrždění motoru, částečně vlivem TC a taky tím svinstvem co do něj vlítnul. Takovej týpek neprojede s ničím, většinou to pak rozjede a prolítne. Je fuk, jestli má TC nebo ne.
Pokud umíš v terénu, vidíš kam jedeš, co máš v plánu a včas to zredukuješ nebo podřadíš, abys měl vytočeno ve výkonu, tak ten pokles je skoro neznatelnej.
A jinak, kdo někdy jel s plně zašpérovaným autem a zkusil natočit volant, ten teprve ví co je ztráta výkonu vlivem odporu, proti tomu je TC úplný... nic. DII je prostě blbuvzdornej vůz, ale bez plynu to halt nejede :rofl
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
eveUSO
Příspěvky: 237
Registrován: 01 lis 2011 15:13
tel.: mám
auto: Discovery II Td5
Bydliště: Moravia

Re: Uzavierky na Disco II

#398 Příspěvek od eveUSO » 18 črc 2014 17:17

hloupý dotaz, ted jsem absolvoval Ukrajinu s 3 Amigos a vše jsem řešil CDLkem a zmáčknutím brzdového pedálu a plynu , když proklouzávaly kola (automat), tím jsem navodil jakoby efekt EC ?

Jen divný, že to pomáhalo přední nápravě, ale zadní vůbec, jako-by to nebrzdilo..., když umře přece ABS, tak by to auto mělo brzdit všechny 4 kola ne ? Tam přece žádný štelovací šrub na zadní nápravu přece není ?



Díky

Filip
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1989
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Uzavierky na Disco II

#399 Příspěvek od libovka » 18 črc 2014 17:26

Zadní kola brzdí vždycky mín než přední.Je to tak udělané schválně jelikož při brždění jde váha na předek a zadek se nadlehčuje.

Uživatelský avatar
eveUSO
Příspěvky: 237
Registrován: 01 lis 2011 15:13
tel.: mám
auto: Discovery II Td5
Bydliště: Moravia

Re: Uzavierky na Disco II

#400 Příspěvek od eveUSO » 18 črc 2014 17:31

to je mi jasný,a le když jedu z kopce na blatě, kdy předek je zablokovaný a jede jak na saních a zadek se točí, tak je asi něco špatně ne ? (Mám odvzdušněno diagnostikou, jen ty 3 amigos sviti)
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''

Odpovědět